תקדים: בית משפט השלום מכיר בבי"ד רבני

תקדים: בית משפט השלום מכיר בבי"ד רבני

בית משפט השלום בנתניה קבע כי בית דין רבני, שאינו ממסדי והוקם בידי הסנהדרין, ידון בעניינה של מתנחלת המסרבת לשתף פעולה עם מערכת אכיפת החוק, לרבות מסירת טביעות אצבע. מדובר בהחלטה תקדימית המכירה במעמדו של בית דין זה. המקרה הוא דלהלן: צביה שריאל, בת 18 מאלון מורה, נעצרה לפני כשלושה חודשים בחשד לתקיפת ערבים ונמצאת בכלא נווה תרצה. פרקליטה ביקש כי גוף רבני המכונה "בית הדין לענייני עם ומדינה" ידון בעניינה. שופטת בית המשפט השלום בנתניה, סמדר קולנדר-אברמוביץ, נענתה לבקשתו של עורך-דינה אביעד ויסולי. ויסולי דרש מבית הדין לענייני עם ומדינה, בראשות הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, בבקשה כי יורה לה להסכים לדבר בפני השופטת על-מנת שתוכל להשתחרר לביתה. כאמור, קיבלה שופטת בית משפט השלום את בקשתה והורה לשחררה. דובר בית הדין, פרופ´ הלל ויס, שוחח עם מפקד עם יחידת נחשון שהתנצל על העיכוב בשחרורה. לאור החלטת השופטת, הדיון בעניינה של שריאל מתקיים בירושלים כבר היום, ובמהלכו נבדקה טענתה באי ההכרה ובהתנכלויות החוזרות ונשנות לגביה. בפני משחתה ומקורביה אמרה שריאל כי היא אינה מוכנה לדבר בפני שום בית משפט של מדינת ישראל, אלא רק בפני בית דין רבני.
 

timeless1

New member
../images/Emo5.gif

דווקא יצא לי לקרוא את זה בעיתון, וזה לא ממש נכון מה שאתה כתבת. מדוברות בית המשפט נאמר שהבחורה כלל לא השתחררה לדיון בעניינה בפני הסהנדרין הדפוק הזה.
 
לא יודע איפה קראת שזה לא נכון...

אך על פי מה שאני שמעתי בגל"צ חברת הכנסת זהבה גלאון אמרה כי בעקבות זאת, החלטת בית המשפט האחרונה מציבה את הימין הקיצוני מעל לחוקי המדינה, וכי זוהי החלטה תקדימית מסוכנת מאוד למדינת ישראל.
 

timeless1

New member
מתוך הכתבה.

"בטענה שעליה להתייצב לדיון. השופטת סמדר קולדנר-אברמוביץ סירבה לבקשת השחרור, אולם בהחלטה חסרת תקדים החליטה לאפשר לשריאל להתייצב לדיון ב"בית הדין". "אם לשריאל קיים דיון בבית הדין לענייני עם ומדינה", נכתב בהחלטה, "ניתן להביאה באמצעות ליווי". " היא לא שוחררה, ושים לב למרכאות שיש על "נשפטה". חוץ מאשר חבר ההזויים המטומטם הזה, אף אחד לא לוקח ברצינות יתרה את הסהנדרין. אנשים אומללים יושבים שם.
 

timeless1

New member
והנה עוד משהו

"מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "הבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בנתניה הייתה לשחרר את העצורה על מנת שתגיע לדיון בבית הדין לענייני עם ומדינה. השופטת הורתה שאין לשחררה ממעצר ובהחלטה מנומקת הסבירה כי אין צורך לשחררה על מנת שתגיע לדיון". " עשית רוח מכלום.
 
עצם זה שאיפשרו לה להישפט ע"י בית הדין הרבני

זה החלטה חסרת תקדים. ודאי תסכימי איתי אשרת, שהשופטת אברמוביץ נקטה בצעד חסר תקדים שאיפשרה לה להופיע בפני בית דין של הסנהדרין, שאינו מוכר ע"י הרשות השופטת בישראל. כך שמה פירוש "עשית רוח מכלום"?
 

timeless1

New member
זה בבהחלט עשיית רוח מכלום.

כי לאותו בית דין אין שום סכמות לכלום. הגברת נשארה בכלא , במקום הראוי לה.
 
כפי שאמרה גלאון ובצדק: זהו תקדים מסוכן

ואם לבית הדין אין שום סכמות לכלום, אז למה בדיוק השופטת אישרה לה להופיע בפניו? הרי עכשיו כל מי שאינו מכיר בבית המשפט יכול בקלות להשתמש בתקדים הזה ולבקש אף הוא להופיע בפני בית הדין של הסנהדרין. כך שאיך את לא רואה שזו לא עשיית רוח מכלום?
 
ממתיק 'מצטט' לעיתים קרובות מהרדיו או מה-TV

בייחוד מדברים שלא נשארו מהם עקבות או שאינם נגישים לציבור הרחב. כך הוא יכול 'לצטט' דברים כפי שהם התקבעו בדימיונו.
 

timeless1

New member
אם אני אתחיל לומר לך כמה דברים אשר

מתקיימים בפועל והם נתפסים אצלי כלא הגיוניים, אני אצטרך לכתוב המון המון המון הודעות, אז נעזוב את זה. כמו שאתה שם לב, בכתבה לא הביאו את פס"ד המלא, והסתפקו ב"חמת הספק" כך שקשה לי להשיב לך על השאלה הזאת.
 
למעלה