תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
זה לא היה מונע את המעבר למודיעין

ירושלים-מודיעין
אחת הסיבות שעירית ירושלים בחלקה ת מכה בG1 היה כדי שלא יהיה קשר תחבורתי למודיעין. וכך אנשים ישארו לגור בירושלים ולעבוד בה. ולא יעברו למודיעין.
זה לא היה מונע את המעבר למודיעין
אבל היה גורם למי שכבר עבר להעדיף לעבוד בתל אביב ולא בירושלים...
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif

זה לא היה מונע את המעבר למודיעין
אבל היה גורם למי שכבר עבר להעדיף לעבוד בתל אביב ולא בירושלים...
 

בועז ל

New member
כמה הערות אורי.

מה לעשות שהראיה בארץ היא שתל אביב
היא מעין עיר בירה. הכל המקרים (חוץ מקו העמק המוקפא) כאשר מתכננים קו רכבת זה או אחר, הראיה היא "קו מ-X לתל אביב". הגיוני מאוד שמגיע לתושבי בית שמש קו. יחד עם זאת זמן הנסיעה שלהם במקרה הזה הוא כארבעים דקות - זמן סביר בנסיעה בטוחה עם נוף יפה. שימו לב שמודיעין נמצאת בין ירושלים לתל אביב והרבה מאוד, שגרו ועבדו בירושלים עברו למודיעין ועדיין עובדים בירושלים. למרות זאת, התכנון הוא "קו מודיעין-תל אביב" ולא "קו מודיעין-ירושלים". לפחות איך שזה נראה כרגע, מי שיהיה מעוניין לנסוע ממודיעין לירושלים (אחרי שיוקם הקו המהיר) יצטרך לנסוע לנתב"ג ושם להחליף לרכבת מהירה לבירת העולם. וחזרה לבית שמש - לדעתי, בנוסף לזה שיש קו מבית שמש לתל אביב ולירושלים, צריך שיהיה קו גם לעוד איזורים. זמן הנסיעה מתחנת בית שמש לתחנת אשקלון ב
הוא כשלושת רבעי שעה. ברכבת זה ייקח יותר זמן (נסיעה ללוד אם לא להגנה ואז שם להחליף). הכוונה שלי כאן זה שצריך לחשוב על רשת רכבות אפקטיבית ורחבה.
כמה הערות אורי.
בוא נפתח בהסכמה: ת"א אכן בירת המדינה
וכבודה מבחינת התכנון במקומו מונח. וכן כשכתבת: "זמן סביר בנסיעה בטוחה עם נוף יפה" , הנוף אכן יפהפה. ואולם הזמן בהחלט אינו סביר : בפעמים רבות הוא נמשך מעבר ל 40 דקות בשל מפגש רכבות מה גם שזמן זה מסתיים בתחנת מלחה המרוחקת ממוקדי התעסוקה מקרית הממשלה, מהאוניברסיטה וממרכז העיר. תפקיד הרכבת בין היתר עפ"י תפיסתי, להתחרות באוטובוס וברכב הפרטי. בתנאים אלה אין הרכבת ממלאת את יעודה ואין להשלים עם כך.תושבי בית שמש כמו תושבי דימונה אינם סוג ב'. גם להם מגיע קו איכותי ותהא העלות ככל שתהא. מדובר בעיר ששיעור צמיחת האוכלוסיה בה בשנה החולפת עמד על 8.6 אחוז עפ"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לגבי מודיעין,ההבדלים בינה לבין בית שמש משמעותיים. היא איננה עיר לווין הקשורה בטבורה לבירה כפי שבית שמש הינה. מודיעין בעלת גישה כבישית נוחה ומהירה לת"א וקרובה לה. אך טבעי הדבר שקו הרכבת המרכזי שלה יופנה לת"א ולא לירושלים. ועוד משהו קצר, כתבת על נסיעה בטוחה בקו לירושלים. כאן אתה צריך לקחת בחשבון שלא כולם יסכימו עימך ובמיוחד אלה הגרים בבתיר,חוסן ובוואלג'ה. זוהי פצצת זמן ולי לא נותר אלא לקוות שהלוואי ואתבדה.
 

אורי404

New member
אז ככה.

כמה הערות אורי.
בוא נפתח בהסכמה: ת"א אכן בירת המדינה
וכבודה מבחינת התכנון במקומו מונח. וכן כשכתבת: "זמן סביר בנסיעה בטוחה עם נוף יפה" , הנוף אכן יפהפה. ואולם הזמן בהחלט אינו סביר : בפעמים רבות הוא נמשך מעבר ל 40 דקות בשל מפגש רכבות מה גם שזמן זה מסתיים בתחנת מלחה המרוחקת ממוקדי התעסוקה מקרית הממשלה, מהאוניברסיטה וממרכז העיר. תפקיד הרכבת בין היתר עפ"י תפיסתי, להתחרות באוטובוס וברכב הפרטי. בתנאים אלה אין הרכבת ממלאת את יעודה ואין להשלים עם כך.תושבי בית שמש כמו תושבי דימונה אינם סוג ב'. גם להם מגיע קו איכותי ותהא העלות ככל שתהא. מדובר בעיר ששיעור צמיחת האוכלוסיה בה בשנה החולפת עמד על 8.6 אחוז עפ"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לגבי מודיעין,ההבדלים בינה לבין בית שמש משמעותיים. היא איננה עיר לווין הקשורה בטבורה לבירה כפי שבית שמש הינה. מודיעין בעלת גישה כבישית נוחה ומהירה לת"א וקרובה לה. אך טבעי הדבר שקו הרכבת המרכזי שלה יופנה לת"א ולא לירושלים. ועוד משהו קצר, כתבת על נסיעה בטוחה בקו לירושלים. כאן אתה צריך לקחת בחשבון שלא כולם יסכימו עימך ובמיוחד אלה הגרים בבתיר,חוסן ובוואלג'ה. זוהי פצצת זמן ולי לא נותר אלא לקוות שהלוואי ואתבדה.
אז ככה.
לגבי נסיעה בטוחה - הכונה היתה שהרכבת בטוחה יחסית למכונית. שכחתי לקחת בחשבון את מה שקורה בכפרים האלה... לגבי מודיעין - עדיין, תהיה הצדקה לדעתי לקו ממודיעין לירושלים. למרות הגישה הנוחה של המכוניות, ירושלים פקוקה ויהיה יתרון לרכבת. לגבי קו יעיל בבית שמש - אם מלחה מרוחקת, יש צורך שהקו ייכנס יותר פנימה לעיר. אם לא לחאן (מה שהיה עדיף) אז שתהיה תחנה באיזור תלפיות.
 

בועז ל

New member
ואכן צריך קו ישיר מודיען י"ם.

אז ככה.
לגבי נסיעה בטוחה - הכונה היתה שהרכבת בטוחה יחסית למכונית. שכחתי לקחת בחשבון את מה שקורה בכפרים האלה... לגבי מודיעין - עדיין, תהיה הצדקה לדעתי לקו ממודיעין לירושלים. למרות הגישה הנוחה של המכוניות, ירושלים פקוקה ויהיה יתרון לרכבת. לגבי קו יעיל בבית שמש - אם מלחה מרוחקת, יש צורך שהקו ייכנס יותר פנימה לעיר. אם לא לחאן (מה שהיה עדיף) אז שתהיה תחנה באיזור תלפיות.
ואכן צריך קו ישיר מודיען י"ם.
כל מה שעשוי לגרום לשגשוגה התחבורתי של מודיעין רצוי. מודיעין כבית שמש נמצאת בין שתי הערים הגדולות במדינה ורצוי שתהנה משני העולמות כמו גם בית שמש שם הצורך אף גבוה יותר בשל הממוצע הסוציואקונומי של העיר.
 

בועז ל

New member
מודיעין כמובן...

ואכן צריך קו ישיר מודיען י"ם.
כל מה שעשוי לגרום לשגשוגה התחבורתי של מודיעין רצוי. מודיעין כבית שמש נמצאת בין שתי הערים הגדולות במדינה ורצוי שתהנה משני העולמות כמו גם בית שמש שם הצורך אף גבוה יותר בשל הממוצע הסוציואקונומי של העיר.
מודיעין כמובן...
 

OMER G17

New member
לא צריך להשלים עם המחשבה הזאת!

מה לעשות שהראיה בארץ היא שתל אביב
היא מעין עיר בירה. הכל המקרים (חוץ מקו העמק המוקפא) כאשר מתכננים קו רכבת זה או אחר, הראיה היא "קו מ-X לתל אביב". הגיוני מאוד שמגיע לתושבי בית שמש קו. יחד עם זאת זמן הנסיעה שלהם במקרה הזה הוא כארבעים דקות - זמן סביר בנסיעה בטוחה עם נוף יפה. שימו לב שמודיעין נמצאת בין ירושלים לתל אביב והרבה מאוד, שגרו ועבדו בירושלים עברו למודיעין ועדיין עובדים בירושלים. למרות זאת, התכנון הוא "קו מודיעין-תל אביב" ולא "קו מודיעין-ירושלים". לפחות איך שזה נראה כרגע, מי שיהיה מעוניין לנסוע ממודיעין לירושלים (אחרי שיוקם הקו המהיר) יצטרך לנסוע לנתב"ג ושם להחליף לרכבת מהירה לבירת העולם. וחזרה לבית שמש - לדעתי, בנוסף לזה שיש קו מבית שמש לתל אביב ולירושלים, צריך שיהיה קו גם לעוד איזורים. זמן הנסיעה מתחנת בית שמש לתחנת אשקלון ב
הוא כשלושת רבעי שעה. ברכבת זה ייקח יותר זמן (נסיעה ללוד אם לא להגנה ואז שם להחליף). הכוונה שלי כאן זה שצריך לחשוב על רשת רכבות אפקטיבית ורחבה.
לא צריך להשלים עם המחשבה הזאת!
צריך לתכנן קו פרברי בית שמש-ירושלים עם רכבות רוכנות ולא תהיה שום בעיה להפעיל שירות מודיעין-י-ם אחרי השלמת הקו המהיר ואני מקווה שיעשו את זה
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif ובא לציון גואל...

לא צריך להשלים עם המחשבה הזאת!
צריך לתכנן קו פרברי בית שמש-ירושלים עם רכבות רוכנות ולא תהיה שום בעיה להפעיל שירות מודיעין-י-ם אחרי השלמת הקו המהיר ואני מקווה שיעשו את זה
ובא לציון גואל...
 

alantan

New member
לא, אתה שם אותו במוסד סגור...

אם נולד לך ילד דפוק
אתה לא זורק אותו לפח.
לא, אתה שם אותו במוסד סגור...
וזה מה שצריך לעשות כרגע עם הקו לירושלים. המחיר שהוא גובה הוא פשוט לא פרופורציונאלי לתועלת. ידעתי שארגיז כמה אנשים שנוסעים בקו הזה... שלא תבין אותי, אני מסכים לחלוטין עם בועז שיש לשפר את הקו הזה (למרות שאני גם תומך נלהב בקו A1). אבל אין שום סיבה להמשיך להפעיל אותו בצורה כל כך לא יעילה ובהשפעה לרעה גם על שאר המערכת. אם מה שאביתר כתב נכון, אזי אין מחסור בציוד, אך נראה שהמפגשים בבר גיורא ובתיר מוסיפים לאיחורים בקו, מה שגורם בהמשך לעיכובים בקטע הקריטי שבין לוד לנען.
 

בועז ל

New member
אני מסכים איתך אלן.

לא, אתה שם אותו במוסד סגור...
וזה מה שצריך לעשות כרגע עם הקו לירושלים. המחיר שהוא גובה הוא פשוט לא פרופורציונאלי לתועלת. ידעתי שארגיז כמה אנשים שנוסעים בקו הזה... שלא תבין אותי, אני מסכים לחלוטין עם בועז שיש לשפר את הקו הזה (למרות שאני גם תומך נלהב בקו A1). אבל אין שום סיבה להמשיך להפעיל אותו בצורה כל כך לא יעילה ובהשפעה לרעה גם על שאר המערכת. אם מה שאביתר כתב נכון, אזי אין מחסור בציוד, אך נראה שהמפגשים בבר גיורא ובתיר מוסיפים לאיחורים בקו, מה שגורם בהמשך לעיכובים בקטע הקריטי שבין לוד לנען.
אני מסכים איתך אלן.
ותתפלא אותי לא הצלחת להרגיז. כמוך אני תומך נלהב של A1 כמו גם בקו משופר עבור תושבי בית שמש ולטעמי אין סתירה בין השניים.ועוד דבר שאולי יפליא אותך אני תומך בהשבתת הקו כל עוד הוא פועל במתכונתו הנוכחית, אבל מטעמים שונים. נסה לנחש מדוע.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo123.gifאם סוגרים את הקו

אני מסכים איתך אלן.
ותתפלא אותי לא הצלחת להרגיז. כמוך אני תומך נלהב של A1 כמו גם בקו משופר עבור תושבי בית שמש ולטעמי אין סתירה בין השניים.ועוד דבר שאולי יפליא אותך אני תומך בהשבתת הקו כל עוד הוא פועל במתכונתו הנוכחית, אבל מטעמים שונים. נסה לנחש מדוע.
אם סוגרים את הקו
אני לא מגיע ב-28!!! אני רוצה לנסוע לת"א ברכבת...
 

אורי404

New member
במחשבה נוספת: מצד אחד זה טוב.

באמת. האם יש תכנון (רציני. לא דיבור
דיבורים) של הפעלת רכבות משא בשנים הקרובות לירושלים?
במחשבה נוספת: מצד אחד זה טוב.
אם כבר השקיעו רבות בקו, אז לנצל עד הסוף. רכבת משא גם תוריד משאיות רבות מהכבישים, ובכך ייחסכו פקקים ותאונות. בעבר, הרי היו רכבות משא לבירה (אביתר, בין היתר העלה תמונות כאלה). מצד שני, זה יוסיף לעומס על הקו ולעוד יותר איחורים לרכבות הנוסעים. מצד שלישי, אפשר להפעיל את רכבות המשא בשעות מאוחרות. אבל, לשים לב! מסיבות שונות לא בטוח שזה מותר להפעיל רכרבות לילה בקו הזה.
 

בועז ל

New member
אורי ,מותר להפעיל רכבות לילה בקו !

במחשבה נוספת: מצד אחד זה טוב.
אם כבר השקיעו רבות בקו, אז לנצל עד הסוף. רכבת משא גם תוריד משאיות רבות מהכבישים, ובכך ייחסכו פקקים ותאונות. בעבר, הרי היו רכבות משא לבירה (אביתר, בין היתר העלה תמונות כאלה). מצד שני, זה יוסיף לעומס על הקו ולעוד יותר איחורים לרכבות הנוסעים. מצד שלישי, אפשר להפעיל את רכבות המשא בשעות מאוחרות. אבל, לשים לב! מסיבות שונות לא בטוח שזה מותר להפעיל רכרבות לילה בקו הזה.
אורי ,מותר להפעיל רכבות לילה בקו !
וזה בדוק !
 

אורי404

New member
OK. בעבר אני זוכר שכתבו שמסיבות

אורי ,מותר להפעיל רכבות לילה בקו !
וזה בדוק !
OK. בעבר אני זוכר שכתבו שמסיבות
שונות אסור. אם כך. נקווה שיהיה שימוש ברכבת משא בלילה, וכך גם יירדו משאיות מהכבישים וגם זה לא יבוא על חשבון רכבות הנוסעים.
 

alantan

New member
אני מתאר לעצמי שהסיבה היא טקטית

אני מסכים איתך אלן.
ותתפלא אותי לא הצלחת להרגיז. כמוך אני תומך נלהב של A1 כמו גם בקו משופר עבור תושבי בית שמש ולטעמי אין סתירה בין השניים.ועוד דבר שאולי יפליא אותך אני תומך בהשבתת הקו כל עוד הוא פועל במתכונתו הנוכחית, אבל מטעמים שונים. נסה לנחש מדוע.
אני מתאר לעצמי שהסיבה היא טקטית
האם לפי שיטתך אם יסגרו את הקו זמן כה קצר לאחר שנפתח, הדבר יעורר כזה סקנדל פוליטי שיאלץ את קברניטי משרד התחבורה לעשות מהפיכה בקו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה