תקציב 2002 - כניעה מוחלטת לחרדים

תקציב 2002 - כניעה מוחלטת לחרדים

היום צפויה הממשלת שרון לאשר ברוב קולות הקואליציה את תקציב המדינה לשנת 2002. בתקציב הזה אין שום בשורה חברתית, התקציב יעבור בתמיכת הח"כים החרדים אשר קיבלו כסף פוליטי ממשלת הליכוד והעבודה. שרון לא קיים את הבטחתו לגבי הקפאת החקיקה פופוליסטית הוא לא הקפיא את חוק הנגב ולא את חוק משפחות מרובות ילדים. והנהנים העיקריים מחוק מרובות ילדים של אלפרט הם שני מגזרים אנטי ציונים שאינם עובדים ואינם תורמים דבר למדינה. (הערבי והחרדי) הממשלה העבירה כחצי מליארד שקל לדרישות החרדים בעקבות הסחטנות הפוליטית של ש"ס ויהדות התורה ביחד עם הגזלן הראשי יו"ר ועדת הכספים יעקב ליצמן אשר מתנה העברת כספים לבטחון בהעברת כספים לישיבות, כוללים ומימון תלמדידי ישיבות. לדעתי זו תעודת עניות ופשיטת רגל מוסרית לאריאל שרון וממשלתו אשר העדיפו להיכנע לסחטנים, להפקיר את הנכים ואת ציבור מעמד הביניים התורם, להטיל מיסים חדשים בשביל לממן סקטור לא ייצרני שכל מטרתו הוא לחיות על חשבון האדם העובד!!!
 

אלי גל

New member
משפחות מוכות ילדים

יש טעות בהגדרה , אלה לא משפחות ברוכות ילדים אלא - מוכות ילדים.
 

uuuaaa

New member
אתה צודק

איזה כיף. אתה מסתכל על ילד רק כמכונה שלוקחת כסף, ולא יצור חי, אז ברור שלפני כל ילד שתוליד תעשה שיקולים כלכליים. אך זה גם יפגע בך בעתיד כאשר הילד שלך יסתכל עליך באותה צורה, כזקן שעולה כסף, והוא לא יהיה כל-כך עצוב לשלוח אותך לבית אבות.
 
גרשון שלום..

ב"ה שלום גרשון. שאלה לי אליך. על סמך מה החלטת שהחרדים לא תורמים למדינה דבר? וההשווה לערבים מצמררת! ותזכורת קטנה. אחרי שהערבים מתפוצצים בשווקים, ובאוטובוסים שלנו, וטובחים ילדים נשים וקשישים. מגיעים אותם ´פרזיטים ועלוקות מוצצות תקציב´ עם הווסטים האדומים של החובשים. או עם הווסטים הצהובים של ´זק"א´ (זיהוי קורבנות אסון) ועובדים ללא לאות עד שכל פיסת עור/בשר, וכל טיפת דם תגיע לקבר ישראל. אז ההשווה לא הוגנת, לא צודקת, ומצמררת! כולנו בני עם אחד! כדאי שנזכור את זה... לילה טוב Kיציק (מנהל פורום דתיים)
 
לאיציק שלום רב

לאיציק שלום רב, אני מודה לך על הברכות ואני שמח שהצטרפת לפורום וכעת אנסה לענות לך... דעתי היא שהחרדים אינם תורמים למדינה מכיוון שהם אינם עובדים מרצון ואינם משרתים בצהל וחייים על חשבון ההקצבות שהם מקבלים ממשרדים שונים שנמצאים בידי שריהם. כמובן שיש מקרים יוצאי דופן של חרדים שכן עובדים וכן תורמים וכן משרתים בצהל אך לצערי הרב אלא בנתיים אנשים בודדים. סתם כדי לסבר את אוזנך בנחל חרדי יש כ 250 חיילים לעומת 35 אלף תלמידי ישיבות שקיבלו פטור על תורתם אמונתם. לדעתי הבעיה היא בהנהגה החרדית ובראשי הציבור החרדי אשר מעוניין בכך שהציבור שלהם ישאר תלוי בהם ולכן הם מחזיקים אותם קצר ואינם מעודדים אותם לצאת לעבוד ולשרת בצבא. ולא סתם המתנגדים העיקריים לשירות בנחל החרדי הם רבניים וראשי ישיבות. אף אחד לא מזלזל בעבודה שעושים החבר´ה מזק"א אך הם אינם משקפים את הרוב. וכמובן שאין להכליל את הציבורי הדתי לאומי שהוא ציבור תורם, עובד ומשרת בצה"ל(בישיבות הסדר ושירות לאומי). ואנו בתנועת שינוי נאבקים על כך שבמדינה הזאת יהיה שווין חובות ולא רק זכויות ושכולנו יחד דתיים וחילונים כאחד נוכל לחיות במדינה טובה יותר !
 

חיה בקר

New member
סליחה,

אבל חורה לי שאתה מייחס את הבעלות על ה"ווסטים האדומים של החובשים" לחרדים. בעלי, בין שירות מילואים אחד לשני עובד במד"א כמו הרבה חילונים ודתיים לאומיים אחרים.
 

ויקי 20002

New member
איציק שלום

אתה אכן צודק שיש המון דתים חובשים וזה מבורך אך ברצוני לשתף אותך : כמעט בכל אימות מילולי שלי אם דתים\חרדים איך שהוא הם תמיד שואלים "ולמה אתם לא מסתכלים על הערבים?" הם אומרים זאת בטענה שמה שהם עושים עושים גם הערבים אז זאת התשובה שלי: אני חושבת בדיוק כמו גרשון (חוץ מהסיף על העזרה כחובשים וכדומה) על סמך התשובות שאני מקבלת מיכם
 

tenen

New member
זאת לא הזווית הנכונה...

שרון לא רוצה לקיים את הבטחתו למניעת חקיקה פופוליסטית וגם אם היה רוצה יש סבירות גבוהה שלא היה מצליח מהסיבה שמניעת חוקים פרטיים היא פגיעה בדמוקרטיה ופגיעה חזקה מכיוון שמצב זה מגביל מאוד את המפלגות שיושבות באופוזיציה, מפלגת שינוי בעצמה תיסבול מזה גם מכיוון שהיא לא תוכל להעלות הצעות חוק... חוץ מהעובדה שגם הליכוד עצמו מעלה הצעות חוק פופוליסטיות שהוא באופוזיציה וזה יחזור כמו בומרנג... נכון שהמגזר הערבי והחרדי אינם תורמים כמו שאר המגזרים וצריכים לתרום יותר אך זה ממש לא הוגן להגיד שהם לא תורמים דבר, המגזר החרדי זה פחות או יותר מה שישאיר את ישראל מבחינה דמוגרפית כמדינה יהודית ככל שהזמן יעבור, והמגזר הערבי הוא המגזר שעובד בכל העבודות שהמגזר היהודי לא מוכן לעבוד בהן בשכר מינימום למשל בנייה חקלאות וסלילת כבישים... אתה אומר להפקיר את הנכים? הנכים המדוברים הם הסקטור שבכלל לא תורם, הסקטור שתרם למדינה למשל בביטחון ונפצע בצבא מתוגמל טוב ולכן הם אינם שובתים, הנכים השובתים הם הסקטור שתורם עוד פחות מהחרדים והערבים... קצת חוצפה או יותר נכון טיפשות להגיד שהטלת מיסים חדשים פוגעת בציבור מעמד הביניים כי אם היית בודק היית מגלה שמי שנפגע הרבה יותר קשה מהמיסים הוא מה שאתה בטח קורה לו המעמד הגבוהה... כי אם למעמד הביניים לקחת 500 שקל למעמד הגבוהה לקחת מינימום 2000 שקל, ושוב אני מדבר על פגיעה במי שמשלם את רוב המיסים בישראל... הרי לא המעמד הנמוך משלם את המיסים, וגם הבינוני משלם בקושי, מי שמשלם ונתקע עם החוקים זה מה שנקרא המעמד הגבוהה, ועוד לאנשים יש את החוצפה להתלונן שהמעמד הגבוהה מרוויח יותר מהם, שיגידו תודה כי בלי המעמד הזה למדינה לא היו הכנסות ממיסים כדי לתת למעמדות האחרים קיצבאות כולל קיצבאות ילדים...
 

אנדרי ז

New member
אתה חי פה או בכוכב פנטזיוס?

ודאי שהעשירים משלמים הכי הרבה מיסים כמותית, אך באחוזים הם משלמים הרבה פחות ממעמד הביניים. למשל לביטוח לאומי וביטוח בריאות יש תקרה שמעליה הם כבר לא עולים. לכן עשיר לא ישלם יותר מ-50% מיסים כפי שאני משלם. ברוב המדינות הנאורות יש למיטב הבנתי מגבלות על הצעות חוק פרטיות שעולות כסף למדינה. שינוי עושה לדעתי טעות אם היא מתנגדת באופן גורף למגבלות כאלה. אם כי אין לכך באמת הרבה חשיבות, כי רוב הסחיטה מתבצעת באמצעות חקיקה של הממשלה, ולא דרך חקיקה פרטית. אני גם לא רואה פגיעה מיוחדת בשינוי בגלל מגבלה כזאת, שהרי שינוי חותרת לחסוך בהקצבות המבישות שהולכות לפרזיטים, ולא להגדיל את התקציב כמו כמעט כל מפלגה אחרת. היהדות החרדית לא משקפת באפס קצהו את היהדות הליברלית הנאורה שאנחנו רוצים לראות פה. על כן אין שום ערך במה שאתה אומר. הם לא תורמים כלום. הם רק הורסים כל שריד של תקווה במדינה הזאת.
 

tenen

New member
הקצבאות הן כמותיות....

אני בטוח שלמקבלי הקצבאות לא איכפת כמה אחוזים שילם כל אחד אלה כמה כסף הם קיבלו... בכל אופן מבחינת אחוזים המיסים על העשירים מגיעים ל 60 אחוז ולא ל 50 מכיוון שמס הכנסה לבדו מגיע ל 55 ואז יש ביטוח לאומי ובריאות שזה עוד חמש, אחוזים... חוץ מזה מעמד ביניים מרוויח כמה? 15 אלף ברוטו? ובנטו יוצא לו כמה? 8 בוא נגיד? אז הוא נותן 7 בחודש... מעמד ההיי טק מרוויח גם בברוטו לפעמים 35000 בוא נגיד שבמשבר הנוכחי מרוויח שם 30,000 אז כל אחד מהם נותן מינימום של 17 אלף בחודש בדרך כלל יותר כי בנוסף ל 30 הם מקבלים תחזוקת מכונית שעליה הם משלמים מיסים... שלא לדבר על כמויות הכסף העצומות שהם מכניסים בהנפקת החברה, או בעסקאות ייצוא כי כשחברה רווחית היא משלמת הרבה יותר מיסים ומי שבשורה התחתונה קובע אם החברה תהיה רווחית זה המעמד הזה...
 

אנדרי ז

New member
כמו שאמרתי

ביטוח לאומי וביטוח בריאות מחושבים עד תקרת הכנסה מסויימת, באיזור ה-30 ומשהו אלף שקל. כך שככל שאתה מתרחק כפלי מעלה מאותה תקרה, אתה בעצם משלם פחות ופחות מיסים בסך הכל. החישובים שלך פחות או יותר נכונים אבל אתה מפספס את העיקר. לאדם שמרוויח טוב בזכות עבודתו מותר מגיע לראות את רוב כספו בחשבון הבנק. ואם הוא יקבל העלאה במשכורת של כמה אלפי שקלים, מגיע לו שמשכורתו האמיתית תעלה ביותר ממאות שקלים בודדות בלבד. אתה לא יודע כמה זה מתסכל להריץ סימולציות שכר ולראות איך הנטו פשוט זוחל לאט לאט בפיגור ניכר אחרי הברוטו. זה מסוג הדברים שגורם לאנשים לעזוב למחוזות יותר נאורים.
 
למעלה