תראו לאן זה מתפתח

מרגנית2

New member
תראו לאן זה מתפתח

ואני חושבת שכל הכבוד לנשים האלה ששתקו עד כה ולא עוד.
 

יסמין43

New member
אגב, אתמול שוב היה לי קטע כזה,

שמישהו שידע שאני חד-הורית שאל - ואיך הקשר של הילדים שלך עם האבא? אז אמרתי לו שאני חד-הורית "אמיתית".
 

טוט

New member
באמת, הגיע הזמן... כלהכבוד! ../images/Emo140.gif

הרבה זמן אני חושבת: מתי כבר סופסוף תהיה כאן תנועת מחאה חברתית אמיתית (וגם תנועת מחאה פוליטית...)? ומה עוד צריך לקרוא כאן כדי להוציא את האנשים לרחובות?! לפני כמה חודשים נסעתי לירושלים להשתתף בהפגנה מאורגנת נגד התוכנית הכלכלית, אבל במקום הפגנה היה שם מעין פקניק קטן, שבו השתתפו בעיקר בני נוער מתנועות-נוער (שלא ידעו בדיוק על מה ולמי לצעוק), וקומץ עו"סיות שישבו על הדשא ופטפטו, וגם כמה נכים ועמך... ממש היה מאכזב. אז הנה דווקא עכשיו זה מגיע, מאישה אלמונית שהתחילה ללכת. הנה היא באה - המחאה האמיתית! אז כלכבוד לויקי כנפו ולנשים וגברים נוספים שילכו עכשיו בעקבותיה, ויצאו מהבית ויצעדו בשמש לבד, או ביחד, ויצעקו בקול גדול ובגרון ניחר! כן, עכשיו זה מתחיל! וזה יעבוד!
 

יסמין43

New member
דבר אחד אני מסכימה עם דפי ושרוני,

שלפי התיאור, מה שמאפיין את אותה מפגינה זה לאו דווקא היותה חד-הורית, אלא העובדה שהיא עוזרת גננת (או משהו כזה) שמרוויחה 1200 ש"ח בחודש. זה מה שמצדיק את המחאה שלה. אלא שהתואר שהכי קל להדביק לה הוא חד-הורית, ולכן כך היא נקראת. תואר יותר מתאים היה לא-עובדת-הייטק או לא-עורכת-דין וכולי.
 

טוט

New member
אפשר להגדיר: מפרנסת יחידה../images/Emo122.gif

שמרוויחה הרבה פחות משכר המינימום. זה סטטוס כלכלי יותר מאשר משפחתי.
 

יסמין43

New member
זאת באמת הבעיה, השכר הנורא

שהיא מרוויחה. איך אפשר לשלם לאנשים שכר כזה. זאת הבעיה. גם אם היא הייתה נשואה, ובעלה היה מרוויח עוד 2000 ש"ח, איך הם היו יכולים לחיות מזה? זאת הבעיה.
 

מרגנית2

New member
לצערי אני מכירה הרבה משכורות

כאלה של אלף או אלפיים שח - בעקבות המיתון הרבה מישרות קוצצו לגמרי ואלו שנותרו קוצצו למשרה חלקית - לאם חד הורית יש נדמה לי זכאות להשלמת הכנסה במקרה כזה אבל רק לפי קריטריונים נוקשים - זה דומה להבטחת הכנסה - אסור להחזיק רכב אסור שיהיה כסף בבנק חסכון כל שהוא,,, אני גם חושבת כמו טוט שהנה סוף סוף משהו יוצא פה בצורת תנועת מחאה, והלוואי שהן תצלחנה, זה גם מאבק שלנו בסופו של דבר - אם ישתנו דברים פה במדינה והמילה חד הורית לא תשמע כמילת זלזול אלא בהערכה.
 

שרוני ב

New member
שאת אומרת שלנו למי את מתכוונת ?

המאבק של שכבות המצוקה לקיצבאות ( בין אם הנאבקים הם חד הוריים או דו הוריים נכים או קשישים ) הוא מאבק שאני מבינה אותה , מצדיקה אותו בחלק מהמקרים ( ובחלק לא ), חשה אמפטיה רבה אליו , וגם עוזרת ככל שעולה בידי ( ע"י תרומות ). אבל הוא לא המאבק שלי בשום דרך , , ובטח שלא כאם חד הורית. וגניבה בסופר והמלחמה האגרסיבית...... לא תהפוך את מעמד החד הוריות למעמד מוערך.... את זה אני מבטיחה לך ( גם אם הן יצליחו להעלות את הקיצבאות בעיקבות מאבקן ). להיפך......
 

שרוני ב

New member
ועוד דבר ( רגע לפני השינה )

גם אני מקווה שמשהו אכן ישתנה במדינה הזאת ( ולא כל כך מאמינה שזה יקרה ) 1. שיושקעו האמצעים הנכונים ( שהם לא רק כלכליים - אבל גם ) כדי לאפשר לילדים שגדלים לדור שלישי ורביעי של מצוקה , השכלה סבירה שתאפשר להם בעוד דור להתפרנס בכבוד - זה הכי חשוב . 2. שהחוקים ישתנו כך שלאדם יהיה כדי בהרבה לעבוד על פני קבלת קיצבאות ( למשל אהבתי את הרעיון שראיתי בעיתון שמעסיק שיעסיק אם חד הורית שקיבלה קודם קיצבה יקבל מהמדינה 1000 שח שיוחלקו שווה בשווה בינו לבינה..... זה ניקרא עידוד עבודה ) 3. שעלות גן או מטפלת יהיו הוצאה מוכרת לצורך מס בכל משפחה. 4. שיאפשרו למקבלי קיצבאות לרכוש השכלה/מיקצוע כלשהו כדי ליוכלו לצאת ממעגל המצוקה , בזמן שהם ממשיכים לקבל קיצבת קיום. 5. ששכבות טפיליות ( כמו החרדים אבל לא רק....) יפסיקו לחיות על חשבון הציבור , וכל אולי יהיה יותר לתת למי שצריך באמת. 6. שמשאבים של המדינה יופנו למקומות אחרים מיהודה ושומרון ( אבל כאן אני כבר ממש מערבבת את דעותי הפוליטיות... ) ואפשר להמשיך את הרשימה הזו , אני חושבת שהרעיון ברור. העניין הוא שאף אחד לא נאבק על דברים מעין אלו ..... כל המאבק זה על עוד כמה מאות שקלים בקיצבה ( וברור לי למה זה חשוב להם ) , אבל זה לא יוציא אף לא אדם אחד ממעגל המצוקה , להיפך זה מנציח אותה דור אחר דור. מי שינהל מלחמה על ענינים אלו ויצליח להשיג אותם ( אשרי המאמין ) אכן ישנה דברים כאן במדינה וגם כנראה יזכה בהערכה רבה. ( וכאמור לשום דבר שנאמר כאן אין קשר עם אמהות חד הורית מכל סוג שהוא , אלא אך ורק עם מצב כלכלי חברתי ) אותן נשים ממצפה רמון ודימונה המנהלות את המאבק ( וזה לא מעניין אותי אם הן חד הוריות או לא ) היו מוצאות הרבה יותר אמפטיה והערכה בציבור אם לצד מאבקן לקבלת קיצבאות היו דורשות עבודה סבירה ( למשל ) , חינוך סביר לילדים ( למשל )... וכו וכו.
 

שרוני ב

New member
הבעיה שלה זה לא השכר

אלא שהיא פחות או יותר מובטלת. לפי עדותה בטלויזיה היא עובדת שעתיים ביום ( בתור מבשלת בגן ). זה 10 שעות בשבוע..., חמישית משרה. מה שאומר שהיא יושבת על שכר של 5000 שח ( שגם זה לא משהו.... ) הבעיה שאין לה עבודה ליותר מחמישית משרה , ולא השכר שהיא מקבלת עבור חמישית משרה.
 
למעלה