תרבויות מערב ומזרח

תרבויות מערב ומזרח

כיצד הייתם מציירים את ההבדל בין תרבויות המערב לבין תרבויות המזרח, אם יש כאלה?
 
מזרח, מערב ועוד הרבה

יענה כל אדם מתוך ראייתו, לי אישית קשה להתייחס אל מפגש התרבויות הזה כ"מזרח ומערב". אנסה להסביר וסלח לי אם אהיה מעט דקדקני. אני לא רואה בעולם חלוקה שכזו, אני רואה תרבויות אזוריות שסביבן תרבויות מדיניות ואלה הן חלק ממרכזי תרבות עולמיים. מרכזים שכאלה הם למשל ההודי, הערבי, הסיני האירופי, אמריקה הלטינית, "אפריקה השחורה" קיימים גם כיסים הנתונים בין עולמות אלה כמו בארצות הסהרה המוסלמיות או במרכז אסיה. אני עוד צריך לחשוב על השאלה המורכבת שאתה מעלה לפני שאענה, אבל בשליפה ראשונה אני יכול לציין שהייתי ממקד את השאלה באירופה מול הודו, או אירופה מול סין. מה אתה חושב?
 

גרי רשף

New member
שחיטת פרות קדושות

במקומות שונים במזרח הרחוק (כמו קוריאה) מקובל לאכול בשר כלב. בעיניים מערביות זה נראה נורא, אבל כך בדיוק ההודים מסתכלים על אכילת בשר בקר במערב. הפרה נתפסת בהודו כחיה קדושה (עד כמה שישמע לנו מוזר כשמדובר בחיה שמסתובבת שם ברחובות ואינה מביאה תועלת), והכלב נתפס במערב כחיה אנושית (עד כמה שישמע להם מוזר כשמדובר בחיה שמסתובבת ברחובות ואינה מביאה תועלת). כדאי לציין שכשהאירופאים "גילו" את העולם החל מסוף המאה ה-15 ואילך, הם פגשו ברוב המקרים בני אדם שרמת התפתחותם היתה כשל האדם הקדמון (אפריקה, אוסטרליה) או כשל מצרים העתיקה (אמריקה), ורק במזרח אסיה הם פגשו תרבויות שלא נפלו מהם מבחינה טכנולוגית ועיונית ואף התייחסו אליהם בזלזול (התייחסו = האסייתים, אליהם = האירופאים).
 

מור ד

New member
תפיסת החומרי'ות...

במערב הכל מנוהל על ידי כסף (ולפעמים גם ע"פ מין)... בעל המאה הוא בעל הדעה וכדומה... במזרח הכל מאופק י'ותר, הכסף חשוב אבל יש דברים שחשובים ממנו...
 

fa jing

New member
התחברות עם הטבע....

או יותר נכון מודעות לדברים שהינם בהרמוניה עם הטבע. התייחסות רבה לאבות הקדמונים ולפילוסופיות שהינן עניין תרבותי מושרש.
 
למעלה