תשובות ל- ד.ס. (3)

אגמים

New member
תשובות ל- ד.ס. (3)

אני לא יודעת אם העובדה שאתם שוהים בארה"ב נותנת לכם נקודות זכות או לא. צריך לבדוק במקום אחר. אני מצרפת לך קובץ עם אינפורמציה מטעם הממשלה הקנדית. לי הוא עזר, בזמנו, כשעוד היינו בארץ. בהצלחה. אם יש לך שאלות נוספות, אשמח לענות.
 

ד.ס.

New member
לאגמים - המון תודה ../images/Emo13.gif

כנראה שאני ובעלי נצטרך לא להתעצל וללכת לשגרירות הקנדית פה בארה"ב, בתקווה שהם יותר נחמדים מאשר בישראל ולא יתנו לנו חבילת טפסים מבלי קצת להסביר. הבתי שגם להירשם לאזרחות עולה כ3000$ לאחד, זה נכון? אני באמת חושבת על המעבר, אומנם עוד לא יצא לי להיות בקנדה אבל זה מאז ומתמיד היה בתת מודע, ובעלי לצערי קיבל עבודה בארה"ב ולא בקנדה. יש לי דודים-רחוקים בטורונטו והם מרוצים, אבל להם יש כאן עוד קרובים. אני חייבת לציין שגם כאן בארה"ב הופתעתי לטובה מהיחס לזרים- ארה"ב גם כן מורכבת מהמון מהגרים, מקסיקנים, פורטוריקנים ועוד, וכל אחד חי בקהילה שלו ומוצא את המקום המתאים בשבילו. אבל כמובן שכאן אין את כל העזרה (או שאולי אני לא מכירה) שיש בקנדה. האם בונאנקובר השפה השלטת היא אנגלית או צרפתית? יש ישראלים? איך המזג אויר? האם זו עיר עם בניינים גבוהים בסגנון מנהטן או בסגנון כפרי עם בתים נמוכים? ואחרון חביב - שוק העבודה במצב טוב או שיש יותר מדי דורשים ופחות מדי מקומות עבודה (כמו בישראל לדוגמא)? אז שוב המון תודה וסופשבוע נעים
 

אגמים

New member
ואנקובר

לגבי הטפסים בשגרירות - נראה שאין ברירה - צריך לקרוא ולמלא וה-ר-ב-ה, הם אוהבים טופסיאדה..! אבל עוברים גם את זה. עד כמה שאני יודעת ויש לי לפחות חברה אחת קרובה מאד שחיה ב"סיליקון-ואלי" אין עזרה בקליטה, כפי שיש בקנדה. לגבי השפה, בואנקובר, שהיא חלק מ"קולומביה הבריטית" דוברים אנגלית. יש ישראלים. יש יהודים. יש קהילה יהודית עם מתנ"ס יהודי ופעילות עניפה. יש בתי כנסת למי שצריך. רוב הישראלים הם בעצם גברים ישראליים (כך נוכחתי דיי בפליאה) הנשואים לנשים קנדיות. אין הרבה זוגות ששני בני הזוג ישראליים. שוק העבודה במצב עליה, למרות שבקיץ אולי איטי יותר, כי הואנקוברים ידועים לשמצה באהבתם לבילויי הקיץ. הם עסוקים בהחלטות שברומו של עולם: היכן לבלות את סוף השבוע/החופשה וכו´..- היכן את בארה"ב?
 

אגמים

New member
ואנקובר - 2

משום מה המקום לא מספיק לי לכתיבה... רציתי להוסיף, שמזג האויר בואנקובר נחשב ממוזג - משמע לא קר מידי ולא חם מידי. בחורף יש לנו כפעמיים שלג, אשר מיד מפשיר (לצערנו..)ובדר"כ לא הטמפ´ לא יורדת מן האפס. ובקיץ לא חם מידי. השנה, קיץ של כ- 15 מעלות. היו שבועיים חמים יותר של 20 מעלות, בהם חגגנו בפעילויות בחוץ. ואנקובר העיר רבתי היא בסגנון כפרי. בניה נמוכה, כפרית, הרבה ירוק, הרבה טבע. מדהימה ביופיה. מסודרת ונקיה. בדאון-טאון יש כמובן את רבי הקומות. ואנקובר נחשבת ל"קליפורניה של קנדה". אנחנו מאד מרוצים.
 

ד.ס.

New member
לאגמים ../images/Emo24.gif

אנחנו גרים בדרום ארה"ב, בג´ורגיה - מזג אויר "חמים" כמו בארץ. אני כל פעם "יורדת" על בעלי איך מכל המקומות בארה"ב דווקא נשלחנו למזג אויר כמו בישראל...מהחום ממשיכים לסבול גם כאן, יש מזגנים ומאווררים בכל חדר. דרך אגב, בשביל להירשם לאזרחות/אישור עבודה זה בתשלום או חינם? מה שמאוד הדהים אותי בארה"ב, כשאנחנו פוגשים יהודים אמריקאים, השאלה הראשונה שהם שואלים :"נו, מתי אתם חוזרים לישראל?", בעלי ישר מתרגז ורוצה לענות - במטוס הראשון אחריכם...אבל אנחנו פשוט מבליגים והאמת שעוד לא החלטנו עם חוזרים או לא. נתקלתם גם אתם בשאלות כאלה? ההרגשה שהם כועסים ש"נטשנו" את המולדת ובאנו ברוב חוצפתינו גם לחיות חיים טובים כמוהם?
 

אגמים

New member
ל ד.ס. - ממוזג - גם מבחינת האופי

קודם בעניין התשלום לרישום. כן צריך לשלם איזה סכום לא מבוטל. נדמה לי שזה היה, לפני כשנתיים, בארץ, כ- 5,000 ש"ח. לכל המשפחה. אני באמת לא מקנאה בך על החיים, גם בחו"ל, עם מזג אויר דומה לארץ. אנחנו עדיין זוכרים וכל פעם מחדש שמחים על המזג כאן. אפילו שכיום היינו רוצים קצת יותר שמש. יש לנו קיץ דיי קריר השנה. אצלנו כשפוגשים יהודים/ישראלים הם דבר ראשון שואלים: באיזה בי"ס הילדים שלך לומדים. כך שופטים אותך. היות והילדים שלי לומדים ב"פבליק", כי בארץ היינוו חילוניים וגם כאן. הם לא כולם אוהבים את זה. מה שכן, נתקלתי בהרבה ישראלים שכבר הרבה שנים "מתכננים"/"אוטוטו" חוזרים לארץ...אתם כבר הרבה זמן ל בארץ? יש לך חברות ישראליות שם? איך מבחינה חברתית?
 
למעלה