תשלום דמי לידה

רוחנית

New member
תשלום דמי לידה

ילדתי ילד פג וביטוח לאומי אישר לי 98 ימים - עבור תשלום דמי לידה. אני אם חד הורית ועצמאית והכנסתי בחצי שנה האחורנה היתה 13,000 ש``ח ברוטו. ביטוח לאומי חישב לי דמי לידה בסך 77 ש``ח ליום בלבד - לפי הכנסה של 2000 ש``ח לחודש. רואה החשבון שלי ``מרח`` אותי בתשובה כי זאת לאור אי הגשת הצהרת הון השנה עדיין. 1.האם זה נכון ? 2. האם יש מועדים בחוק להגשת ערעור על ההחלטה הנ``ל ? 3. כמה בעצם מגיע לי דמי לידה ? לתשובתך המהירה אודה היות וההוצאות רק הולכות ותופחות עם תינוק בבית והעדר הכנסה ...
 

PINIZ

New member
רוח רוח וכסף אין

1. אין קשר בין הצהרת הון לדמי הלידה. אני מניח שהוא אמר (או התכוון לומר) דו``ח שנתי על הכנסתך. 2. דמי הלידה נקבעים לפי גובה ההכנסה שלפיה שילמת מיקדמות לבטוח לאומי, ועל כן נראה לי שצודק המוסד לביטוח לאומי. 3. מועד הגשת העירעור מצוין בד``כ בהודעה שנשלחה לך על זכאותך.
 

רוחנית

New member
עדיין לא ברור לי...

ועל סמך מה יודע ביטוח לאומי את גובה ההכנסה שלי ? האם ע``פ מקדמות בלבד ? אם כן, באם חל שינוי בגובה ההכנסה שלי הרי ייתכן ומגיע לי יותר כספים ? חוץ מזה לא ברור לי - הכנסה של 13,000 ש``ח ברוטו - איך על סמך זה מגיעים לתשלום של 77 ש``ח ליום ? נראה חוסר צדק מהותי לעצמאים בעוד שכירה שמרוויחה 4500 ש``ח נטו לחודש קיבלה הרבה יותר כספים ממני.. אין בטופס שקיבלתי כל מועד להגשת ערעור אלא רק ציון כי הכספים הועברו לחשבוני .. לתשובתך אודה.
 

PINIZ

New member
להלן החשבון

הכנסתך המוצהרת היתה 13000 שח לחצי שנה שזה 13000:180=72 . כך שלא ברור לי למה את מצפה לקבל כמו מי שמשתכרת 4500 שח נטו לחדש. המועד להגשת תובענה נגד המוסד לבטוח לאומי הינה תוך 6 חדשים מיום מסירת ההודעה של המוסד לבטוח לאומי.
 

רוחנית

New member
חוסר הבנה ...

הכנסתי היתה 13,000 ש``ח לחודש !!!! ולא לחצי שנה ... האם תוכל לומר לי כמה אני אמורה עם כן לקבל ? תודה מראש .
 

PINIZ

New member
סעיף 54 לחוק

קובע כדלקמן: בעובדת עצמאית-ההכנסה ששימשה יסוד לחישוב דמי הביטוח בעד רבע השנה שקדמה ליום הקובע(יוס הלידה וכד`)כשהוא מחולק ב90. אם בדקי מהי ההכנסה שלפיה שילמת דמי ביטוח ברבע השנה שקדמה ללידה וחשבי בהתאם.
 

רוחנית

New member
אתר ביטוח לאומי ..

תודה על התשובה . יש אתר של ביטוח לאומי הקובע את הסכומים וניתן להוריד בוגם טפסים רלוונטים
 
למעלה