ת'שמעו בעיה מוזרה

dorgad

New member
ת'שמעו בעיה מוזרה

אמי מקבלת 9 ש"ש של מטפלת במימון המל"ל. בעבר, אם יצאה איתי לחופשה בת ימים אחדים, נהגה להודיע על כך לחברה המעסיקה את המטפלת, המטפלת קיבלה תשלום על ימים אלה, והחזירה לאמי שעות-טיפול בימים אחרים - כל זה בידיעה ובתיאום עם החברה המעסיקה. לאחרונה שונו הנהלים: אם המטופלת, ובמקרה זה - אמי, יוצאת לחופשה, החברה המעסיקה אינה משלמת שכר למטפלת (חיסכון למל"ל), והמטפלת אינה מחזירה שעות. יוצא מזה: למטפלת מנכים מהשכר, והיא באה להתבכיין אצל אמי שהיא ניזוקה מזה שאמי יוצאת איתי לחופשה. בנוסף, בשנתיים האחרונות אנחנו נוהגות לצאת פעמים אחדות בשנה לחופשת-בריאות בים המלח, כשאמי מטופלת בימים אלה על ידי. בכל פעם כזו עליה לדווח לחברה המעסיקה, שמצדה מדווחת למל"ל, ואמי בחרדות שמא יסיקו מזה שאינה זקוקה למטפלת (שאושרה לה משום שהיא חולה אונקולוגית). יש למישהו רעיון איך יוצאים מזה מבלי שאמי תסכן את האישור למטפלת ומבלי שתיאלץ לשלם לה פיצוי על הפסד שכר? אשמח לכל רעיון, דור
 

אנפה2

New member
dorgad תקראי את ההתכתבות

שלי בפורום ותראי שהבעיות לא נגמרות, רציתי לבטח את המטפלת של אמא שלי וידוע שהם מבטחים מטפלות ועוזרות בלי פרטים שלהם, כי הם לא משלמות מס הכנסה, שלחו לי טפסים מביטוח לאומי , מלאתי אותם, והיום צילצלו ואמרו לי שהם שינו את החוק וצריך פרטים של העובדת. אז אמרתי להם לזרוק את הטופס.
 

dorgad

New member
את מתכוונת למטפלת שנשכרה באופן

פרטי, אני מניחה. זה מקרה שונה מזה של אמי. אני מכירה בעיה זו מהכיוון של עוזרות-בית שלא מעוניינות להיחשף למל"ל.
 

גנגי

New member
אולי כדאי

לא להודיע לחברה אלא לעשות את ההסדר ישירות עם המטפלת? כך היא לא תפסיד, אתן לא תפסידו ולא יהיה חשש שיקטינו לה את הקף השעות שהיא זכאית לו כיום.
 

dorgad

New member
אז זהו, שאי-אפשר. החברה שולחת

מדי פעם "בודקת" ו/או מתקשרת לביתה של אמי בשעות-המטפלת, כדי לעקוב אחר ביצוע ה"טיפול". אמי חוששת שאם "תיתפס", תבוטל המטפלת.
 
דור

אני לי מילים. אני כל פעם נתקלת בעוד איזו קומבינה ששותלת את ההבנות שלי אי שם בפאזת דא! אין לי מושג למה שינו את החוקים, והאם ברור להם שהם פוגעים בקשרים שנוצרים בין המשפחות למטפלים. שהאיש ששוכרים אותו יפסיד בגלל שהמעסיק לוקח חופשה - זה באמת נשגב מבינתי. זה משהו מעוות לגמרי. פיתרון של קמצנים בני קמצנים.
 

כוכה

New member
כלפי התנהגות שכזאת - אין ברירה

אלא להשתמש בקומבינות. כשאתן נוסעות תעתני בטלפון הוראת עקוב אחרי לנייד שלך ותמרחי אותם.
 

dorgad

New member
מממ.... על זה באמת לא חשבתי

כמה חבל שמביאים אותנו לחשוב על פתרונות "עוקפים"... תודה, דור
 
עצוב

שהמערכת עובדת בצורה כזאת שלאדם הישר, שרוצה לנהוג ביושר, אין דרך "ישרה" אלא עקלקלה, ובסופו של דבר הוא עלול למצוא את עצמו מרמה בעל כורחו
 

dorgad

New member
בינתיים, אמי החליטה להתייעץ שוב עם

נציגת החברה שאצלה עובדת המטפלת שלה. נראה מה ייצא מזה.
 
למעלה