1756 - הולדת תיאוריות היחסות, הקוונטים והמיתר

sagima

New member
רק שתדע

בארמית אפשר לכתוב גם עם א וגם עם ה, נגיד זה נכון לכתוב גם "דוגמא" וגם "דוגמה". כך שבמקרה שלך, "איסתרא בלאגינה קיש קיש קרייה" פוגע בול בנקודה (אגב, אפשר לכתוב גם איסתרה, אבל זה כבר שיעור ליום אחר).
 
צר לי, זו פשוט טעות קוגניטיבית

ראשית, אנחנו כותבים בעברית, ולא בארמית. בעברית - כל מילה בארמית נכתבת - רק עם א'. בעברית, כל מילה בעברית - נכתבת רק עם ה'. לכן, "עזרא" בארמית, הוא "עזרה" בעברית. אפשר לשלב מילים בארמית בשפה העברית, אבל צריך לכבד את המקור, אחרת הולך לאיבוד המובן. לדוגמה: "מחד-גיסא", ו- "מאידך גיסא" - הם שני ביטויים ארמיים שהשתרשו בעברית. אלא שכל הכסילים שאינם מבינים את שפיהם פולט, אומרים - "מחד" - "ומאידך" - שזו שטות לשונית מוחלטת. "מחד" - "ומאידך" - פירושם בעברית הוא - "מאחד" - "ומאחר". (יש להניח שהאומרים זאת - התכוונו בעצם לומר - "מצד אחד" - "ומצד אחר" (= "מחד גיסא" - ומאידך גיסא"). (שים לב שאין לומר בעברית - "מצד אחד" - "ומצד שני", אלא - "מצד אחד" - "ומצד אחר" ) תודה.
 

sagima

New member
ושוב אתה טועה

"מילים שמקורן בארמית מילים שמקורן בארמית, כמו דוגמה, נוסחה, קופסה וכו' נכתבו עד היום ב-א' או ב-ה' בסופן (קרי: דוגמא, נוסחא וכו'). על-פי התקנות החדשות של האקדמיה ללשון העברית, יש לכתוב את כל המילים שמקורן בארמית ב-ה' בסופן - דוגמה, נוסחה, פסקה (למעט דווקא) וכו'. מכאן נגזר שברבים יש לכתוב ולהגות: דוגמות ולא דוגמאות וכן נוסחות ולא נוסחאות וססמות ולא ססמאות. עם זאת, האקדמיה מודעת לכך שלא ניתן לשנות הרגלים במהרה ולא אסרה על השימוש ב-א' ברבים (דוגמאות) אלא ממליצה שלא להשתמש. יחס דומה יינתן למילים המסתיימות ב-ן', ובדרך כלל נעדיף "נישואים, גירושים, אירוסים", על פני "נישואין, גירושין, אירוסין"." אם כך טעיתי, אי אפשר לכתוב אותם גם עם א וגם עם ה, אלא רק עם ה, אם כך התאור הנכון לגבך הוא "איסתרה בלאגינה קיש קיש קרייה"
 
כעת הפוך את הטיעון. ושוב "אני" (sagima) טועה.

יש לך טעות קוגניטיבית ובלשנית. מילים בארמית - השתרשו בשפה העברית, ויש לכתוב אותם (בעברית) בצורתם הארמית, כגון - "מחד גיסא", ולציין שזו ארמית. לדוגמה - "מחד-גיסא, ומאידך גיסא" (Heb. from Aramaic origin) לעומת זאת - "חד גדיא" לא השתרש בעברית, ולכן יש לכתוב אותו בצורתו הארמית, ולציין שזו ארמית. לדוגמה - "חד גדיא" (Aramaic). לעומת זאת, כדי ליצור עושר עצמי של השפה העברית - נטבעו בעברית מילים חדשות, לפעמים מבוססות על המקור הארמי, ולפעמים לא. אותן מילים חדשות נכתבות (בעברית) בצורתם העברית. לדוגמה, בעברית יש לכתוב "מרפסת", במקום "גזוזטרא", או לכתוב "גזוזטרא" (Heb. from Aramaic origin). ועוד דוגמה - בעברית יש לכתוב "קופסה" במקום "קופסא", או לכתוב - "קופסא" (Aramaic). זה מאד פשוט כשתופשים את זה. לשימחתנו - אנשים נבונים אינם זקוקים בד"כ לתואר בבלשנות, אלא רק להסבר קצר.
 

spake

New member
אתה צוחק נכון?

כתבת כל כך יפה על לאגרנז' וככה אתה מסיים?! באיזו שטות גמורה ללא ביסוס?! אני חושב שהייתה צריך לעצור ולא להרחיק לכת עוד אנשים יחשבו בגלל מה שרשמת בהתחלה שאתה צודק. המילטון יעקובי היא שיטה מעולה מה הקשר בינה לבין הסתברות אני ממליץ שתבדוק מאיפה נובעת המשוואה הזו וכשתחזור תרשום באותה התלהבות עליה כמו על משוואות אוילר. אני לא מאמין שאתה כל כך מזלזל בעבודתם של כל כך רבים, עד היום תורת הקוונטים שלטעמך היא חסרת בסיס מצליחה לנבא הרבה יותר טוב מכל תורה אחרת שאי פעם הוצאה! גם אני בהתחלה פיקפקתי באמינותה אבל ככל שאני לומד יותר ומעמיק יותר אני פשוט מבין כמה היא נוחה והגיונית (ואני לא טוען שאין בא בעיות....).
 
קודם כל, תודה על המחמאה בעניין הכתיבה

ולאט לך, בבקשה. אל תזדרז "לחבק" את תיאורית הקוונטים. ולגבי הביסוס - אתה כמובן צודק. כתבתי בנחרצות כזו, מאחר שיש לי ביסוס, כמובן, אך אתה מניח (בצדק, אך בטעות) שאם לא הראיתי אותו - אין לי. אראה אותו.
 

spake

New member
אני אחכה...

למרות שיש לי מה להגיד בנושא........אולי אני אפילו אתן לך כיוון בעיקר בנושא המילטון שאותו החלטת להשמיץ.........תקרא על עיקרון הפעולה המינימלית טרנספרום לז'נדר וסוגריי פואסון. אני אגיד לך אחרי הדיון שלך חזרתי למחברת שלי במכניקה אנליטית וראיתי פיתוח פשוט יפה של משוואת המילטון יעקובי.
 
קרא את הפוסט הזה שעוסק בסוגרי פואסון ובשאר

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=592&MessageId=121866613 משוואות המילטון יקובי "במקרה" "מתלבשות" על סוגרי פואסון - שקראתי להם שם - "מכפלה פואסונית". לא היכרתי את המינוח בעברית, ובמקרה זה - אני מעדיף את התרגום בעברית - כפי שהבאת אותו.
 
ראה השימוש שלי במושג המקורי Poisson Bracket

בהודעות הראשונות שלי לעיל. לגבי "יעקובי" - זה באמת מעניין. הוא נקרא "יקובי" - "Jacobi", אבל אולי היה יהודי ששינה את שמו לשם לטיני. קראתי פעם משהו לגבי זה, אך אינני זוכר.
 

baudrate

New member
אינשטיין על תרמודינמיקה

A theory is the more impressive the greater the simplicity of its premises is, the more different kinds of things it relates, and more extended is its areas of applicability. Therefore, the deep impression, which classical thermodynamics made upon me. It is the only physical theory of universal content concerning which I am convinced that, within the framework of applicability of its concepts, it will never be overthrown.​
 
אני מסכים עם כל מילה

כעת ראה מה "הביאה" לנו תיאורית הקוונטים: - סידרה בלתי מתכנסת של עוד ועוד "חלקיקים" כביכול... - סידרה בלתי מתכנסת של "מאיצי חלקיקים" - שנועדו למצוא עוד ועוד "חלקיקים" יותר "חמקמקים.... הלזה יקרא - "מודל פשוט, ברור, צלול, מופתי, מרשים" ? אציג חלופה בהודעה חדשה.
 

baudrate

New member
החלקיקים זה משהו שכל תיאוריה צריכה להסביר

כמו כל תופעה ניסיונית אחרת.
 

שזלונג

New member
תורות היחסות לא עסקו באפקט הפוטו וולטאי,

המאמר על האפקט הפוטו אלקטרי, זה שזיכה אותו בפרס נובל לפיזיקה, אינו נכלל בתורת היחסות, אלא כעבודה אחרת של איינשטיין.
 
כמובן שלא. התיאוריה הקוונטית מתבססת עליו

ולא תיאורית היחסות. אינשטיין (כמה מרתק) - היה אבי התיאוריה הקווטית, באמצעות הנוסחה שלו:
E = ħ/λ​
או על פי הנוסחה של - Hard Nut :
E= (1/2πC)ħω​
מרגע שהומשכה על ידי המילטון-שרדינגר - בא לו להקיא ממנה. אבל אולי גם הוא טעה.
 
אגוז אתה יכול להסביר לי בקצרה מה הבעיות שיש..

מה הבעיות שיש עכשו? , ומה הנוסחה שלך פותרת?, יותר קל לי במילים ולקשר למתמטיקה מהמילים ולא מהנוסחאות הקודמות תודה .
 
כן. קרא גם את ההודעה של baudrate ותשובתי לעיל

ראה מה "הביאה" לנו תיאורית הקוונטים: - סידרה בלתי מתכנסת של עוד ועוד "חלקיקים" כביכול... - סידרה בלתי מתכנסת של "מאיצי חלקיקים" - שנועדו למצוא עוד ועוד "חלקיקים" יותר "חמקמקים.... הלזה יקרא - "מודל פשוט, ברור, צלול, מופתי, מרשים" ?
 

revision

New member
ראה מה הביאה לנו תיאוריית הקוונטים:

לייזרים, טרנזיסטורים, מיקרוסקופים אלקטרוניים ועוד שימושים אפליקטיביים חשובים נוספים. בזמן שאתה מתפלסף על הכישלון של הפיזיקה הקוונטית אנשים אחרים עושים בה שימוש מעשי. כנראה שאין מה לעשות.בצד אלה שמקדמים את האנושות תמיד יהיו פילוסופים בגרוש שבטוחים שהם יודעים יותר טוב אבל התרומה שלהם היא אפס.
 
דווקא לא אחרים...

אני עצמי נטלתי חלק בישומים טכנולוגיים של המדע - ברמה שאתה לא תגיע אליה בימי חייך. וזאת אולי הסיבה שאני מוסמך הרבה יותר משתהיה אתה אי-פעם - למצוא את הפאשלות של המדע, ולנסות לתקנן. שנה טובה.
 
למעלה