אני יכול להאשים
כל מה שבא לי בפאשיזם. אבל רק בשביל הכיף; הנה הדרך ההגיונית שבא אני מאשים את הטיעון הזה בפאשיזם: 1. המילה פאשיזם באה מאיטלקית, מהמילה FASCIA שמשמעה אלומת שיבולים. הפאשיזם הוא דפוס מחשבתי, דפוס שמעלה על נס את אותה "אלומת שיבולים" המקום את האדם הפרטי, את רצונותיו או את זכויותיו וצרכיו. 1.1. הדפוס המחשבתי הפאשיסטי גם פועל בכיוון ההפוך; הוא לא רק מעלה על נס את הפאשיה, אלא גם דואג לדחות בתוקף כל טיעון, הרגשה, בן- אדם או קבוצה שנמצאים מחוץ לפאשיה או בניגוד לפאשיה. 1.1.1. בשביל ההליך הנ"ל דפוס המחשבה הפאשיסטי משתמש בדרך כלל במוניפולציות רגשיות (דמגוגיה). 2.1. כל קבוצה של בני אדם יכולה לאמץ את דפוס המחשבה הפאשיסטי (ולראות בעצמה פאשיה) , מממשלת איטליה דרך מפלגת ישראל ביתנו ועד לכיתת לימוד ואפילו אנשים פרטיים (אם כי זה יהיה מצחיק לראות אותם מתיחסים על עצמם כפאשיה). 1.2.1. לפעמים אנשים מתיחסים לקבוצה מסויימת כפאשיה גם כשהיא עצמה מעולם לא קיבלה על עצמה יחוס כזה. 3.1. מיותר לציין שבאופן כללי הפאשיזם מיוחס לימין אם כי הוא יכול להתקבל גם בגופים שמאליים ואפילו בגופים שמאליים קיצוניים. 2. עכשיו אני צריך להוכיח שאפשר ליחס את הטיעון של אורן לדפוס המחשבה הפאשיסטי. 1.2. להלן הטיעון המרכזי של אורן: "ואתה לא היית חבר בנוער מרצ ואתה אפילו לא חבר במרצ, וגם לא ממש מזדהה עם האידיאולוגיה, ולכן לא נראה לי שאתה קובע את זכויותי כאן." 1.1.2. אפשר לזהות בבירור את דפוס המחשבה הפאשיסטי בטקסט לעיל. ברור שאורן מתיחס לנוער לפורום ולמפלגת מרצ כחלק מהפאשיה ( ר' 1.). אין זה אומר שמרצ פאשיסטית, אלא רק שאורן רואה בה כזאת (ר' 1.2.1.). ברור ששלילת זכותו של ערב רב להיות חלק מהפורום או להביע את דעתו בו היא חלק מדפוס המחשבה הפאשיסטי (ר' 1.1. וגם 3.1.). 2.2. בנוסף, אורן כותב גם "למרות שכל הודעותיך מוציאות אותי מדעתי. בד"כ אני מצליח להתאפק." 1.2.2. מן הסתם רגשות כאלה הן לגיטימיות, אבל אני רואה בשיבוץ שלהן בתוך ההודעה כוידוי להשפעת רגשותיו הבוערים של אורן כלפי ערב רב (לא במובן הרומנטי) על דעותיו והדפוס המחשבה הפאשיסטי שדרכו הוא פונה לערב רב בהודעה (ר' 1.1.1.) עכשיו, אתה מוכן להניח לי להגיד שהטיעון הזה פאשיסטי ושאני לא מקבל אותו בלי לתקוף אותי בצורה אישית?