3 ידיעות רכבתיות מ"הארץ-TheMarker"

מצב
הנושא נעול.

kobiz99

New member
אני מאוכזב ממך לטובה

GB , העובדה שהתלונות עושות דרכן
גם לעיתון "הארץ" לאחר שעשו סבב בכל מדיה אפשרית הינה לחובתו של העיתוןהזה , שלא אחת מגלה אטימות חברתית . ה"ארץ" קפץ על העגלה המאחרת באיחור רב. מצד שני הדבר רק מוכיח את הטענה שבעיית האיחורים הינה הבעייה האקוטית ביותר ממנה סובלת ר"י בימים אלה .הרשה לי לצרף "מכתב נזעם " שגיליתי ברשת למערכת "הארץ".
אני מאוכזב ממך לטובה
אתה צריך חיזוקים מהעיתון כולם יודעים הבעיה וגם יודעים הפתרון אבל מעדיפים לעסוק בקיטורים ובמקטרים ולא בפתרון האמיתי כתבת תחקיר על הצרכים האמיתיים של עם ישראל בארצו למערכת הסעת המונים הרבה יותר טובה ויעילה. הרבה הרבה הרבה כסף לתשתיות בנית מסילות מסיבית בעשור הקרוב קנית קטרים וקרונות חישמול הרכבת מתעמי מניעת זיהום הסביבה נגישות לנכים ועל זה הם לא כותבים כלל. קובי
 

Golf Bravo

New member
../images/Emo13.gifגדול בועז, תודה

GB , העובדה שהתלונות עושות דרכן
גם לעיתון "הארץ" לאחר שעשו סבב בכל מדיה אפשרית הינה לחובתו של העיתוןהזה , שלא אחת מגלה אטימות חברתית . ה"ארץ" קפץ על העגלה המאחרת באיחור רב. מצד שני הדבר רק מוכיח את הטענה שבעיית האיחורים הינה הבעייה האקוטית ביותר ממנה סובלת ר"י בימים אלה .הרשה לי לצרף "מכתב נזעם " שגיליתי ברשת למערכת "הארץ".
גדול בועז, תודה
 

mucool2

New member
לא לגמרי חדש

דווקא התלונות לא כל כך רגילות
ל"הארץ". יותר רגילות לערוצי תקשורת אחרים. העובדה שזה הגיע גם לעיתון השקול הזה, שאינו נוטה להתלהם בד"כ, מעציבה מאד. נראה שאנחנו בשיא עונת הציד ובתפקיד השועל: רכבת ישראל. חבל רק שהרכבת איננה מצליחה לענות את התשובה הנכונה, הגברת המאמץ לתת את השירות הטוב ביותר לנוסע.
לא לגמרי חדש
נכון שאם משווים אותו ל-ynet, "הארץ" יוצא שקול ואחראי, אבל גם להם לא חסר... לא מזמן היה שם מאמר אנטי-רכבתי מתלהם וירוד של נחמיה שטרסלר, וזכור לי גם מאמר אחר, מלא טעויות, על הקו לירושלים (לא זוכר מי כתב). ולא חסרות עוד דוגמאות. בכל זאת מצאתי במאמר הזה משהו חדש. רעיון שלא נתקלתי בו קודם - ממש רעיון גאוני - כרטיס נסיעה מוזל לנוסעים בעמידה! יש רק בעיה קטנה: איך לוודא שמי שקנה כרטיס כזה לא ימצא בטעות מקום ישיבה? לכך יש פתרון מושלם - קרונות ללא כסאות! שמעתי אפילו שיש כמה כאלה בר"י (משום מה קוראים להם שם "קרונות משא"). איך לא חשבו על זה קודם?
 

levikon

New member
עד כמה שאני יודע,

לא לגמרי חדש
נכון שאם משווים אותו ל-ynet, "הארץ" יוצא שקול ואחראי, אבל גם להם לא חסר... לא מזמן היה שם מאמר אנטי-רכבתי מתלהם וירוד של נחמיה שטרסלר, וזכור לי גם מאמר אחר, מלא טעויות, על הקו לירושלים (לא זוכר מי כתב). ולא חסרות עוד דוגמאות. בכל זאת מצאתי במאמר הזה משהו חדש. רעיון שלא נתקלתי בו קודם - ממש רעיון גאוני - כרטיס נסיעה מוזל לנוסעים בעמידה! יש רק בעיה קטנה: איך לוודא שמי שקנה כרטיס כזה לא ימצא בטעות מקום ישיבה? לכך יש פתרון מושלם - קרונות ללא כסאות! שמעתי אפילו שיש כמה כאלה בר"י (משום מה קוראים להם שם "קרונות משא"). איך לא חשבו על זה קודם?
עד כמה שאני יודע,
ותקנו אותי אם אני טועה. כבר אין ברכבת ישראל קרונות משא סגורים מהסגנון הישן. היום כל הקרונות הם שטוחים ואת כל המשאות מעבירים במכולות (פרט למוצרים מיוחדים כמו דלקים, פוספטים וכ"ו, כמובן).
 

mucool2

New member
עוד דוגמה לחוסר תכנון ברכבת ישראל!

עד כמה שאני יודע,
ותקנו אותי אם אני טועה. כבר אין ברכבת ישראל קרונות משא סגורים מהסגנון הישן. היום כל הקרונות הם שטוחים ואת כל המשאות מעבירים במכולות (פרט למוצרים מיוחדים כמו דלקים, פוספטים וכ"ו, כמובן).
עוד דוגמה לחוסר תכנון ברכבת ישראל!
למה נפטרו מקרונות המשא הארגזיים? יכלו להסב אותם לקרונות עמידה, עפ"י הרעיון הגאוני של עיתונאי "הארץ". איך אמר עמנואל רוזן - מגדירים מחדש את המושג "חלם"...
 

levikon

New member
../images/Emo163.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

עוד דוגמה לחוסר תכנון ברכבת ישראל!
למה נפטרו מקרונות המשא הארגזיים? יכלו להסב אותם לקרונות עמידה, עפ"י הרעיון הגאוני של עיתונאי "הארץ". איך אמר עמנואל רוזן - מגדירים מחדש את המושג "חלם"...

טוב... תשמע... תמיד אפשר להביא איזה קרון "חומצה ירוקה" כדי להסיע בו את הכתב... אפילו לא יהיה לו צפוף בתוך הקרון. אני יכול אפילו להמר שהוא יהיה שם לבד!! ואם כבר, אם הכתב מביע רעיונות כאלה, יש תמיד את הקרון מיד ושם
 

בועז ל

New member
עמית , התכנון המבריק הזה נועד להסיע

עוד דוגמה לחוסר תכנון ברכבת ישראל!
למה נפטרו מקרונות המשא הארגזיים? יכלו להסב אותם לקרונות עמידה, עפ"י הרעיון הגאוני של עיתונאי "הארץ". איך אמר עמנואל רוזן - מגדירים מחדש את המושג "חלם"...
עמית , התכנון המבריק הזה נועד להסיע
את שחקני הקבוצה האהודה על רוזן...
 
יש עוד פתרון פשוט

עוד דוגמה לחוסר תכנון ברכבת ישראל!
למה נפטרו מקרונות המשא הארגזיים? יכלו להסב אותם לקרונות עמידה, עפ"י הרעיון הגאוני של עיתונאי "הארץ". איך אמר עמנואל רוזן - מגדירים מחדש את המושג "חלם"...
יש עוד פתרון פשוט
שהנוסעים ילכו ברגל על הפסים... וחוצמיזה ממתי מישהו דרש כרטיס מוזל בעמידה באוטובוס?
 

mucool2

New member
רעיון מצוין! איך לא חשבתי על זה?

יש עוד פתרון פשוט
שהנוסעים ילכו ברגל על הפסים... וחוצמיזה ממתי מישהו דרש כרטיס מוזל בעמידה באוטובוס?
רעיון מצוין! איך לא חשבתי על זה?
אוטובוסים בלי מושבים! הנה אחד כזה - לסוסים אמנם - שנקלט בעדשתי נוסע בכבישי קליפורניה. אני בטוח שההסבה לשירות בני אדם לא תהיה מסובכת!
 

urilei

New member
לפי דעתי גם באוטובוסים צריך

יש עוד פתרון פשוט
שהנוסעים ילכו ברגל על הפסים... וחוצמיזה ממתי מישהו דרש כרטיס מוזל בעמידה באוטובוס?
לפי דעתי גם באוטובוסים צריך
לחברות האוטובוסים אין זכות מוסרית להרוויח יותר כסף מכמות השירות שהן באמת מסוגלות לתת. תאמין לי שאם יעבור חוק שנוסע בעמידה לא משלם, וכן יאפשרו לחברות האוטובוסים לתגבר צי אוטובוסים ונסיעות חופשי - לא יהיו יותר אנשים עומדים באוטובוסים. יש קווים שזה קורה מידי פעם שעומדים 4-5 אנשים, ויש קווים (בעיקר קווי תל אביב - פתח תקווה אבל אני מניח שעוד) עומדים באופן קבוע 20-30 אנשים ולפעמים יותר. זו פשוט בושה לדן. תאונה אפילו קטנה, אפילו במהירות נמוכה יחסית של 30-35 קמ"ש עם כ"כ הרבה אנשים עומדים בוודאות תסיים באסון לא קטן. לא בהכרח עם הרוגים אבל עם הרבה מאוד פצועים.
 

mucool2

New member
יתרון הצפיפות

לפי דעתי גם באוטובוסים צריך
לחברות האוטובוסים אין זכות מוסרית להרוויח יותר כסף מכמות השירות שהן באמת מסוגלות לתת. תאמין לי שאם יעבור חוק שנוסע בעמידה לא משלם, וכן יאפשרו לחברות האוטובוסים לתגבר צי אוטובוסים ונסיעות חופשי - לא יהיו יותר אנשים עומדים באוטובוסים. יש קווים שזה קורה מידי פעם שעומדים 4-5 אנשים, ויש קווים (בעיקר קווי תל אביב - פתח תקווה אבל אני מניח שעוד) עומדים באופן קבוע 20-30 אנשים ולפעמים יותר. זו פשוט בושה לדן. תאונה אפילו קטנה, אפילו במהירות נמוכה יחסית של 30-35 קמ"ש עם כ"כ הרבה אנשים עומדים בוודאות תסיים באסון לא קטן. לא בהכרח עם הרוגים אבל עם הרבה מאוד פצועים.
יתרון הצפיפות
דווקא בצפיפות גבוהה מאוד הפציעות פחות קשות, כי אין הרבה לאן להיזרק..
 

urilei

New member
אם באמת

יתרון הצפיפות
דווקא בצפיפות גבוהה מאוד הפציעות פחות קשות, כי אין הרבה לאן להיזרק..
אם באמת
האוטובוס מפוצץ עד אפס מקום וממש אין לאן לזוז אז אולי יש בזה משהו אבל בוא נאמר שיש פה ושם קצת מקומות ריקים זה יהיה אסון ובוא לא נדבר על הסכנה הביטחונית... בלי להכניס לאנשים רעיונות לראש...
 

mucool2

New member
אתה באמת חושב שאוטובוסים צפופים

אם באמת
האוטובוס מפוצץ עד אפס מקום וממש אין לאן לזוז אז אולי יש בזה משהו אבל בוא נאמר שיש פה ושם קצת מקומות ריקים זה יהיה אסון ובוא לא נדבר על הסכנה הביטחונית... בלי להכניס לאנשים רעיונות לראש...
אתה באמת חושב שאוטובוסים צפופים
יש רק בארץ? כמעט בכל מקום בעולם שנסעתי בו באוטובוס עירוני (והיו לא מעט) נתקלתי באוטובוסים צפופים ובנוסעים בעמידה. אי אפשר להימנע מזה בשעות מסוימות.
 

urilei

New member
אפשר להימנע מזה

אתה באמת חושב שאוטובוסים צפופים
יש רק בארץ? כמעט בכל מקום בעולם שנסעתי בו באוטובוס עירוני (והיו לא מעט) נתקלתי באוטובוסים צפופים ובנוסעים בעמידה. אי אפשר להימנע מזה בשעות מסוימות.
אפשר להימנע מזה
אני לא מדבר על זה שפה ושם יש אוטובוסים שעומדים בהם אני מדבר על זה שמצב שבו יכלת לעלות בכלל רק על האוטובוס השלישי או הרביעי שעצרו זה ביזיון גם בקווים 4 ו-5 עומדים אנשים אבל לפחות אפשר להגיד שהתגירות שלהם היא מעל ומעבר. זה לא המצב בהרבה קווים אחרים
 

kobiz99

New member
ירדתם מהפסים

עוד דוגמה לחוסר תכנון ברכבת ישראל!
למה נפטרו מקרונות המשא הארגזיים? יכלו להסב אותם לקרונות עמידה, עפ"י הרעיון הגאוני של עיתונאי "הארץ". איך אמר עמנואל רוזן - מגדירים מחדש את המושג "חלם"...
ירדתם מהפסים
 

kobiz99

New member
אתם יורדים מהפסים

לא לגמרי חדש
נכון שאם משווים אותו ל-ynet, "הארץ" יוצא שקול ואחראי, אבל גם להם לא חסר... לא מזמן היה שם מאמר אנטי-רכבתי מתלהם וירוד של נחמיה שטרסלר, וזכור לי גם מאמר אחר, מלא טעויות, על הקו לירושלים (לא זוכר מי כתב). ולא חסרות עוד דוגמאות. בכל זאת מצאתי במאמר הזה משהו חדש. רעיון שלא נתקלתי בו קודם - ממש רעיון גאוני - כרטיס נסיעה מוזל לנוסעים בעמידה! יש רק בעיה קטנה: איך לוודא שמי שקנה כרטיס כזה לא ימצא בטעות מקום ישיבה? לכך יש פתרון מושלם - קרונות ללא כסאות! שמעתי אפילו שיש כמה כאלה בר"י (משום מה קוראים להם שם "קרונות משא"). איך לא חשבו על זה קודם?
אתם יורדים מהפסים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה