<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5
פנורמה מחניון לאגם סנט מוריץ

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5
פנורמה מחניון לאגם סנט מוריץ
צולם מחניון ברחוב שמוביל מהתחנה למרכז העיירה. בפנורמה ישנה גבעה שעליה המלונות, הרים ברקע, תחנת סנט מוריץ (חלק מקו שהוא מורשת עולמית של אונסק"ו, או בחיפאית "רצועת מוות אלקטרומגנטית שחוסמת"), אגם סנט מוריץ, וההרים המושלגים מעבר לאגם.
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5 תחנת סנט מוריץ, חישמול עילי "אלחוטי"

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5 תחנת סנט מוריץ, חישמול עילי "אלחוטי"
בסוף התחנה ואחרי המפלג יש שישה מסילות דיור ולכולן כמובן יש חוטי חישמולת עילית, אך ממרחק קטן ביותר אי אפשר להבחין בהם אפילו מבלי להגדיל את התמונה. ניתן אמנם להבחין בשערים שמחזיקים את החיווט, אבל זהו קנה המידה הנדרש עבור שישה מסילות.
 

V e l v e t D r

New member
ויחד עם זאת

<+>5 תחנת סנט מוריץ, חישמול עילי "אלחוטי"
בסוף התחנה ואחרי המפלג יש שישה מסילות דיור ולכולן כמובן יש חוטי חישמולת עילית, אך ממרחק קטן ביותר אי אפשר להבחין בהם אפילו מבלי להגדיל את התמונה. ניתן אמנם להבחין בשערים שמחזיקים את החיווט, אבל זהו קנה המידה הנדרש עבור שישה מסילות.
ויחד עם זאת
התמונה יפה כאילו סו גלויה ההשוואה למה שרוצים לעשות בחיפה אינה מתאימה.
 

amit1270

New member
למה לא?

ויחד עם זאת
התמונה יפה כאילו סו גלויה ההשוואה למה שרוצים לעשות בחיפה אינה מתאימה.
למה לא?
ברור שחיפה לא דומה לסנט מוריץ, ולא ראיתי מישהו שטוען אחרת, אבל התמונה הזאת מוכיחה בצורה מצויינת שהדיבורים על "חומת מוות" ו"הרס הנוף" הם קשקוש מוחלט.
 

Ccyclist

Well-known member
כי בסנט מוריץ 9 מסילות, ובחיפה 2 עד 4 בלבד !

למה לא?
ברור שחיפה לא דומה לסנט מוריץ, ולא ראיתי מישהו שטוען אחרת, אבל התמונה הזאת מוכיחה בצורה מצויינת שהדיבורים על "חומת מוות" ו"הרס הנוף" הם קשקוש מוחלט.
כי בסנט מוריץ 9 מסילות, ובחיפה 2 עד 4 בלבד !
התמונה היא הגזמה פרועה של חיווט עילי כי רוב הקטע החיפאי הוא דו מסילתי, ובתחנות החיפאיות יש בין 2 ל4 רציפים.

בתמונה ישנן 6 מסילות דיור ליד האגם, מסילה שביעית שחוצה את הכביש לתחנה תת-קרקעית בבניין הדואר, ושתי מסילות נוספות שמסתיימות בשטח התחנה.

התמונה צולמה מהחניון שלידו מסומן "בנק יוליוס בר" בחלק השמאלי-עליון של תצלום הלווין המצורף:

https://maps.google.co.uk/maps?q=st...t+Moritz,+Grisons,+Switzerland&gl=uk&t=h&z=18

למעט אזור סדנאות הקישון אין בחיפה קטע מסילתי שיעבור אפילו את מחצית מספר החוטים שאי אפשר להבחין בהם בתמונה, ובקישון אפשר לטעון מקסימום ש"חוסמים את הנוף לבתי הזיקוק" או "מתנקים את העיר מאזור התעשייה".
 

nitsansh

New member
בשביל מה צריך שם 9 מסילות ???

כי בסנט מוריץ 9 מסילות, ובחיפה 2 עד 4 בלבד !
התמונה היא הגזמה פרועה של חיווט עילי כי רוב הקטע החיפאי הוא דו מסילתי, ובתחנות החיפאיות יש בין 2 ל4 רציפים.

בתמונה ישנן 6 מסילות דיור ליד האגם, מסילה שביעית שחוצה את הכביש לתחנה תת-קרקעית בבניין הדואר, ושתי מסילות נוספות שמסתיימות בשטח התחנה.

התמונה צולמה מהחניון שלידו מסומן "בנק יוליוס בר" בחלק השמאלי-עליון של תצלום הלווין המצורף:

https://maps.google.co.uk/maps?q=st...t+Moritz,+Grisons,+Switzerland&gl=uk&t=h&z=18

למעט אזור סדנאות הקישון אין בחיפה קטע מסילתי שיעבור אפילו את מחצית מספר החוטים שאי אפשר להבחין בהם בתמונה, ובקישון אפשר לטעון מקסימום ש"חוסמים את הנוף לבתי הזיקוק" או "מתנקים את העיר מאזור התעשייה".
בשביל מה צריך שם 9 מסילות ???
האם היא משמשת לדיור רכבות בשעות הלילה או יש בה מסוף להטענת/פריקת משאות?
 

Ccyclist

Well-known member
מדובר ברכבות נופיות ייחודיות וצריך לנהל אותן.

בשביל מה צריך שם 9 מסילות ???
האם היא משמשת לדיור רכבות בשעות הלילה או יש בה מסוף להטענת/פריקת משאות?
מדובר ברכבות נופיות ייחודיות וצריך לנהל אותן.
לתחנת הקצה בסנט מוריץ יש שני קווי אקספרס חשובים של הרכבת הראטית, בכל רכבת יש מספר קרונות ספציפי לפי מספר ההזמנות פלוס קרון מזנון וחלוקה למחלקות ראשונה ושניה. כמו כן הרכבות האלו משתמשות בקטרים גוררים שאותם צריך לסובב.

מהתמונות שבהמשך השירשור ניתן לראות קרונות מדויירים בתחנה, וכן את העובדה שאחד מצירופי הקרונות שדויירו שם הועבר מצד המסילות הממשיכות של התחנה (הלאה מהאגם) לצד מסילות הדיור בקצה התחנה.

שתי המסילות הקצרות שמסתיימות בצד האגם ליד הכביש הן כנראה לסיבוב קטרים. (שיש בהם תא ניהוג בכל צד)

המסילה שחוצה את הכביש ממשיכה אל מתחת לבניין הדואר (שאולי נבנה סביבה ולכן היא אולי לא תת-קרקעית באמת אלא "סתם" באיזה מרתף).

השוויצרים שמנהלים את הרכבת הראטית יודעים כמה מסילות דרושות להם. כמו כן - הביקור היה ביוני שזו העונה הפחות עמוסה. מדובר בעיירות סקי שחיות על תיירות חורף.
 

easylivin

New member
בחיפה יהיו פחות מסילות.

ויחד עם זאת
התמונה יפה כאילו סו גלויה ההשוואה למה שרוצים לעשות בחיפה אינה מתאימה.
בחיפה יהיו פחות מסילות.
לאורך שפת הים שתי מסילות בלבד, רק בתחנות יותר, והתחנות לא נמצאות על החוף כידוע.

אז בחיפה זה לא ייראה פחות טוב אלא להיפך.
 

olli3

New member
מנהל
לשלוח לכל המתנגדים.

<+>5 תחנת סנט מוריץ, חישמול עילי "אלחוטי"
בסוף התחנה ואחרי המפלג יש שישה מסילות דיור ולכולן כמובן יש חוטי חישמולת עילית, אך ממרחק קטן ביותר אי אפשר להבחין בהם אפילו מבלי להגדיל את התמונה. ניתן אמנם להבחין בשערים שמחזיקים את החיווט, אבל זהו קנה המידה הנדרש עבור שישה מסילות.
לשלוח לכל המתנגדים.
 

easylivin

New member
אין טעם, ההתנגדות שלהם פוליטית.

לשלוח לכל המתנגדים.
אין טעם, ההתנגדות שלהם פוליטית.
ואלה מביניהם שלא הבינו את זה עדיין, כנראה שמעולם לא יבינו כבר שום דבר. שימשיכו להאמין בקשקושים, בכל מקרה אם המדינה תרצה באמת, היא תקדם את הפרוייקט בהצלחה ובזמן. ואם לא, סימן שלא רצתה מספיק (התחושה שלי מזמן לגבי פרוייקט החישמול היא שמקבלי ההחלטות לא *באמת* מבינים את החשיבות שלו עד הסוף, למרות כל הדיבורים) ולא נוכל לעשות הרבה כדי לשנות את זה.
 

Ccyclist

Well-known member
אין בארץ אז יש פעילים שהוסתו לאמין בשטויות.

אין טעם, ההתנגדות שלהם פוליטית.
ואלה מביניהם שלא הבינו את זה עדיין, כנראה שמעולם לא יבינו כבר שום דבר. שימשיכו להאמין בקשקושים, בכל מקרה אם המדינה תרצה באמת, היא תקדם את הפרוייקט בהצלחה ובזמן. ואם לא, סימן שלא רצתה מספיק (התחושה שלי מזמן לגבי פרוייקט החישמול היא שמקבלי ההחלטות לא *באמת* מבינים את החשיבות שלו עד הסוף, למרות כל הדיבורים) ולא נוכל לעשות הרבה כדי לשנות את זה.
אין בארץ אז יש פעילים שהוסתו לאמין בשטויות.
את מי שלא יצאו מהארץ ולא ראו עולם אפשר להפחיד בכל מני טענות שווא נגד משהו שמקובל בכל המקדמות והמפותחות שבמדינות העולם ועומד בכל התקנים שלהן.

לובי הפיח המזהם והמסרטן בנוי לא רק מהנהגה מושחתת שיודעת גם מפרסומים מקצועיים בתחום שבכל העולם יש חישמול עילי, אלא גם מפעילים נאיוויים עם כוונות טובות שקונים את השקרים שנמכרים להם, ומשום שלא כולם ביקרו במדינות המערב, ומשום שבביקורים שאולי היו להם הם התעניינו יותר ביעד הרכבת מאשר בפרט טכני שולי הקשור אליה - הם קונים את השקרים של ה"מומחים" ששוכרת ההנהגה המושחתת על כל מני "סכנות" שלא היו ולא נבראו, ואינן ידועות לאיש בעולם המערבי מלבד תושבי חיפה.

על הפעילים התמימים האלו עלינו להלחם, לחשוף אותם לאמת, כי רק אז נגחיך את לובי הפיח ונשבור את התמיכה הפוליטית שהוא מקבל ממקומות בשמאל ה"סביבתי".
 

amit1270

New member


אין בארץ אז יש פעילים שהוסתו לאמין בשטויות.
את מי שלא יצאו מהארץ ולא ראו עולם אפשר להפחיד בכל מני טענות שווא נגד משהו שמקובל בכל המקדמות והמפותחות שבמדינות העולם ועומד בכל התקנים שלהן.

לובי הפיח המזהם והמסרטן בנוי לא רק מהנהגה מושחתת שיודעת גם מפרסומים מקצועיים בתחום שבכל העולם יש חישמול עילי, אלא גם מפעילים נאיוויים עם כוונות טובות שקונים את השקרים שנמכרים להם, ומשום שלא כולם ביקרו במדינות המערב, ומשום שבביקורים שאולי היו להם הם התעניינו יותר ביעד הרכבת מאשר בפרט טכני שולי הקשור אליה - הם קונים את השקרים של ה"מומחים" ששוכרת ההנהגה המושחתת על כל מני "סכנות" שלא היו ולא נבראו, ואינן ידועות לאיש בעולם המערבי מלבד תושבי חיפה.

על הפעילים התמימים האלו עלינו להלחם, לחשוף אותם לאמת, כי רק אז נגחיך את לובי הפיח ונשבור את התמיכה הפוליטית שהוא מקבל ממקומות בשמאל ה"סביבתי".
 
לשלוח בשביל להראות לציבור ולא בשביל המתנגדים

אין טעם, ההתנגדות שלהם פוליטית.
ואלה מביניהם שלא הבינו את זה עדיין, כנראה שמעולם לא יבינו כבר שום דבר. שימשיכו להאמין בקשקושים, בכל מקרה אם המדינה תרצה באמת, היא תקדם את הפרוייקט בהצלחה ובזמן. ואם לא, סימן שלא רצתה מספיק (התחושה שלי מזמן לגבי פרוייקט החישמול היא שמקבלי ההחלטות לא *באמת* מבינים את החשיבות שלו עד הסוף, למרות כל הדיבורים) ולא נוכל לעשות הרבה כדי לשנות את זה.
לשלוח בשביל להראות לציבור ולא בשביל המתנגדים
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5 מפת האוטובוסים באזור סנט מוריץ

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5 מפת האוטובוסים באזור סנט מוריץ
קודם כל הסבר על אמצעי (אי) התשלום התיירותי באזור, ואחר כך מילה על מערכת האוטובוסים הזו:

כאשר תייר מגיע למלון בסנט מוריץ נותנים לו כרטיס דמוי אשראי צהוב-כחול, ומזהירים אותו שהפיקדון על הכרטיס הוא חמישים פרנק לכרטיס. מהרגע שהתייר מקבל את הסיכון הזה אין לו הוצאות אחרות על מערכת האוטובוסים, הרכבלים והפניקולרים (כמדומני יש אחד, אם כי הוא היה סגור ביוני) שבאזור. לא צויינה בפנינו אף מגבלה כמותית או תקופתית של הכרטיס, ולא היינו צריכים לעשות לו שום וואלידציה מלבד הצגתו לנהג באוטובוס, אם כי ברכבל היה צריך לתת למחסומים לסרוק אותו (אני חושב שזו היתה סריקה של בארקוד ולא מגע). את הכרטיסים עצמם לא צילמתי.

מלבד הקו בין התחנה למרכז העיר התדירות באזור היא זוועתית - כל הקווים היפים האלו שאתם רואים מלבד אחד מגיעים פעם בשעה! ההגעה לרכבל היתה בסדר כי היה אפשר להגיע לאוטובוס הספציפי בתחנת הרכבת, אך כאשר ירדנו מהרכבל לא היה בתחנה למעלה מידע על איזה רכבל (מתוך 3 לשעה) מגיע לתחנת הבסיס בעיירה סורלאיי בסינכרוניזציה עם האוטובוס שזו תחנת המוצא שלו בדרכו לסנט מוריץ. אינני חושב שמדובר בתדירות קיץ כי הפקידה במלון לא חשבה שיש בזה משהו יוצא דופן. להזכירכם תיירים רבים מגיעים לעיירה הזו ברכבת שסיקרתי בשבת שעברה (שירשור <+>4 ) ולכן הגיוני שישתמשו בתחבורה הציבורית שם.
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5 פיר של מעלית 45 מעלות

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5 פיר של מעלית 45 מעלות
יש בניין מוזיאון עם חניון וגרמי מדרגות נעות, אך גם פיר של מעלית ב45 מעלות שצידו העליון חשוף לרחוב בחלון זכוכית.

זה איכשהו אמצעי תחבורה וזה פתוח לציבור אז צילמתי.
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5 ציפור מעל לאגם.

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5 ציפור מעל לאגם.
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5 אוטובוס של הדואר השוויצרי

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5 אוטובוס של הדואר השוויצרי
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5 יעדנו לשירשור: הר קורבץ'

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5 יעדנו לשירשור: הר קורבץ'
הפסגה המושלגת המשולשת שמעבר לאגם היא יעדו של השירשור הזה. שימו לב גם לרכבל שיוצא לצד הימני של התמונה, הוא מוביל להר גבוה יותר אך היה סגור לרגל הקיץ.
 

Ccyclist

Well-known member
<+>5
תחנת סנט מוריץ, רציף מס 1.

<+>5 סנט מוריץ והר קורבץ'
לשירשור הזה הינכם מתבקשים להביא מעילים כי הולך להתקרר...

ביום החמישי לטיול היינו בעיירה סנט מוריץ ובבירור בערב שלפני התברר שהפיסגה הגבוהה ביותר שאמצעי התחבורה אליה פתוח היא קורבץ'.

המלון בסנט מוריץ היה ממש מעל לתחנה עם נוף לאגם ולהרים.
<+>5
תחנת סנט מוריץ, רציף מס 1.
פנורמה של הרציף והציוד הנייד שבתחנה. כמו כן ניתן לראות את הנוף.

האוטובוס לסורלאיי יצא מחניון שליד התחנה ולכן היה הגיוני לקפוץ לתחנה (שכמו שאר התחנות שעברנו בהן אין לה מחסומי כרטיסים) ולצלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה