60 שניות על מחיאות הכפיים(PALMAS)

gitanillo

New member
60 שניות על מחיאות הכפיים(PALMAS)

מחיאות הכפיים ממלאות תפקיד חשוב ביותר בפלמנקו,לא אגזים אם אומר,שזו המוסיקה בה מחיאות הכפיים השתכללו לרמה הגבוהה ביותר הקיימת. 2 תפקידים: הראשון הוא ליווי מוסיקאלי-חלק זה מתחלק ל2 חלקים:1 פלמאס(רגילות)-כלומר מחיאות כפיים פשוטות אשר מדגישות את הפעמות המודגשות-כך מחיאות הכפיים משמשות בעצם כמטרונום(מכשיר לשמירה על הקצב) החלק השני הוא ליווי גרידה,כלומר משתמשים במחיאות הכפיים כמו כלי נגינה,אז מגיעים וראיציות הדורשות יותר מפאלמרו(אדם שתפקידו מחיאת כפיים) אחד-הוריאציות אין סופיות ונשענות על טכניקה הניקראת קונטרה-טיימפו השימוש השני של הפאלמס הוא שימוש אישי-כלומר האומן בעצמו משתמש בהם על מנת "להתאפס" על הקצב כדי לדעת מתי תורו להיכנס.. מבחינה טכנית קיימים שני סוגי פאלמאס- 1-PALMAS SORDAS מכות שקטות,אשר כמעט ואינן נשמעות-אלו משמשות לשימוש השני של הפאלמס 2-PALMAS SECAS-פאלמס רועשות יותר אלו משמשות לשימוש השני
 

Zidan de Toledo

New member
והשכלול של הפאלמס - נקרא קחון..

וזה לא שאפשר לוותר על מכונות הקצב האנושיות בכזו קלות, פשוט מצאו משהו שאיפשהו מתחבר לפלמנקו בדרך נוספת. ה- Cajon, מגיע מפרו הלטינית, ונכנס לפלמנקו רק בשנים האחרונות. האגדה מספרת (ותקן אותי חיטאנו אם ידוע לך אחרת) שפאקו דה לוסיה הגיע עם להקתו להופעות בפרו, שם הוא נתקל בכלי לראשונה והתאהב בו ממבט ראשון. הוא התחיל להשתמש בו בהופעות ותקליטים, ומאז כמובן, הכלי הוכר כמעט רשמית לחלק ממעגל הקסמים של הפלמנקו. שימוש אדיר לטעמי ביוכות הכלי אפשר לשמוע בתקליטו של ויסנטה אמיגו (שעושה פלמנקו קצת יותר מודרני, אבל גיטריסט מוכשר בטירוף) שנקרא vivencias imaginadas. אבל כמובן יש עוד רבים אחרים. הקחון, למי שתוהה היא קופסת עץ מרובעת (caja בספרדית - קופסא), שנראה כביכול פשוט לתפעול, אבל לא כך הדבר. בפנים לרוב, על הדפנה החיצונית שעליה מתופפים ישנם מיתרים שנותנים את אפקט הסנר כמו סט תופים רגיל. בארץ אגב, יש נגן קחון אדיר שנקרא ששון לוי, שעובד עם רוב הרקדניות המובילות בארץ, מלמד ולימד בארץ ובחו'ל, ובונה בעצמו קחונים..מומלץ לבקר.
 
../images/Emo140.gif

ככה מרגישה צורך להגיב. לא כי יש לי מה לומר, אלה בכדי לעודד אותכם להמשך לכתוב ובכך להגדיל את מאגר הידע שלי. תודה
 
למעלה