ifr

חן המלך2

New member
ifr

שלום באופן עקרוני IFR אני יודע,אבל כדי לזחק את הנושא אז: מה הדברים שהכי חשוב לדעת בIFR?כמובן אני יודע שצריך לדעת נדבר אנגלית,צריך להכיר טוב טוב את בן גוריון. איזה גישות מכשירים צריך לדעת חוץ מILS 12 ו26?אני מדבר על מטוסים קלים-בינוניים לא כבדים... וכמובן...נתיבים ברשת שכדאי להתאמן עליהם-המלצות? תודה
 

גיל110

New member
רק לתקן

ILS זאת גישה שמקובלת בכל העולם (צ"ל הכי מקובלת..). ככה שאתה צריך לדעת לבצע ILS לכל מסלול.. והייתי מציע גם לתרגל קצת RNAV ל-26.. ומה שעוד צריך לדעת זה להטיס את המטוס על פי מכשירים בלבד, כמו שנדרש להגדר המכשירים.. נתיבים שכדי להתאמן עליהם? אני ממליץ לך לקחת ססנה 172 בישראל, ולטוס לפי נתיבי הATS...
 

חן המלך2

New member
אוקיי

ואיך בעצם אני "מסתכך" על דפית ILS?כמו דפית של שדה רגיל? RNAV אפשר לתרגל גם עם קלים?יש את כל הדפיות באתר החדש הזה של משרד התחבורה? לא עדיף לטוס עם ה206?מה הכוונה לטוס לפני נתיבי ATS?סתם לטוס כאילו ממקום למקום? איפה בארץ אפשר לתרגל עוד ILS חוץ מנתב"ג? מתי אני אוכל לצאת עם המטוס מהארץ?
 

גיל110

New member
פרה פרה

תתחיל עם ססנה 172SP, כדי שיהיה לך טייס אוטומטי שיקל עליך (בעיקרון, מתחילים בלי, אבל אני אישית העדפתי עם). ולטוס לפי נתיבי ATS זה בעצם נתיבי מכשירים (מה שמכונה "בגבוה"). אתה טס לפי רדיאלים. ואיפה עוד אפשר לתרגל ILS חוץ מנתב"ג? בכל שדה אחר מתקדם בעולם. נסה את KJFK
"ארנב" אני לא סגור על מטוסים קלים, נדמה לי שכן, אבל מומלץ על גדולים (שכן, לא נראה לי שבן גוריון יפנה ססנה לארנב ל-26...
 

חן המלך2

New member
קיבלתי,סבבה

לגבי סוג המטוס-לא עדיף לטוס עם ה206,שגם עוזר לי לכוון את עצמי על הרדיאל המתאים? מה אני עושה במקרה שבין תחנה מסויימת לתחנה מסויימת אין רדיאל?
 

גיל110

New member
אני לא הכי מתמצא ב-IFR

אני מכיר את הבסיס ויודע לטוס לפי רדיאלים, ליירט ILS אבל לא יותר מדי. אני בטוח ששאר האנשים בפורום יוכלו לענות לך :)
 

almogi

New member
לפי השאלות שלך אתה כנראה לא יודע IFR...../images/Emo13.gif

לטוס IFR אין פירושו רק לנחות ILS. זו תורה שלמה. לא רק הנחיתה אלא גם ההמראה יכולה להיות שונה בהתאם לתנאי הראות וכמובן כל מהלך הטיסה הוא אחר - לא מסתמכים על תוואי שטח אלא על נקודות ציון ומשואות רדיו. אתה גם חייב ללמוד לסמוך בעיניים עצומות על המכשירים (גם אם העיניים שלך אומרות לך אחרת!). הדרך הכי טובה ללמוד IFR לדעתי היא באמצעות ה learning center שבסימולטור. יש שם סדרת שיעורים שמלמדת היטב כיצד לקרוא מפת IFR וכיצד לטוס לפיה כמו גם ביצוע גישות מורכבות (כמו DME ARC). לטיסות ה IFR הראשונות אני מצטרף להמלצה של גיל110 - קח את המטוס הכי אטי שאתה יכול. גישת ILS מחייבת אותך להתמקד בלוח המכשירים וככל שאתה מתקרב למסלול המחט הופכת להיות רגישה יותר. במרחק של 2 מייל מהמסלול, בגובה 1500 רגל MSL ובראות אפסית עם רוח צולבת יהיה לך הרבה יותר קל לתקן טעויות ב 70 קשר מאשר ב 130 קשר. בניגוד לאבירן אני ממליץ שלא להשתמש בטיס האוטומטי בנחיתת ILS (ובעצם באף נחיתה) עד שלא תרגיש שאתה מסוגל לבצע את הגישה והנחיתה באופן מושלם בצורה ידנית. אחרת מה תעשה אם תהיה לך תקלת טייס אוטומטי? טיסות (בעיקר נחיתות) IFR הן אתגר רציני ולא פשוט אבל הן כיף אדיר.בהצלחה !
 

חן המלך2

New member
אלמוג

אתה אלמוג עטר מהפורום של VATIL? הלרנינג סנטר של הסימולטור קיים גם בFSX? אפשר לקחת ססנה 172 ולטוס טיסה מסויימת ואז לעשות נגיד ILS בבן גוריון?
 

boeing 747

New member
עכשיו באת לפה?

עוד חן... אתה הרי לא תלמד IFR.... ואני כמעט בטוח שאין לך אפילו סימ' מותקן במחשב... אז חלאס לעבור פורום פורום ולשאול סתם... עוד פעם, כמו ששאלת על IVAO... לא באמת חזרת לטוס שם.. כנ"ל VATSIM.. אז מספיק.. תמצא חיים אתה כבר בן 18 אז תתבגר
 
למעלה