|*|
נפתח פורום ברית מילה
|*|

לא ירדתי לסוף דעתך

ואין צורך לחזור ולהעתיק שוב ושוב ושוב
ידעתי את הנל עוד לפני שכתבת (בינינו, לא פתחת תנ"ך)
 
קצת קשה לי לשאול את שרה אימנו

אני מניח שזה שיום הולדתי חל ב"חיי שרה" אומר שהיא כבר לא איתנו
כמה שנים. העלאה באוב היא לא פעילות שאני עושה בשעות הפנאי שלי.
 

בני33

New member
הלצה טובה,אבל לא לעניין,,,בדוק תאריכים בתורה,,,,,,,,,

בהקשר שכתבו לי לבדוק בתורה.
מתי אברהם עשה לעצמו ברית.
ומתי הם היו במצרים.
קוראים כמה שורות ומבינים הכל.

 
במקום לקרוא תבליטים בקירות

תפתח תנ"ך ותקרא
תבדוק מתי אברהם אבינו נימול
מתי נימול ישמעאל
מתי שרי נלקחה לבית פרעה
&nbsp
קצת קצת אינטליגנציה יהודית
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

בני33

New member
כמו שכתבת,,,אברהם נימול בגיל 99.

וכמו ששאלתי אני.
ואת חומקת בתשובות שונות ומשונות.
תבדקי את הלו''ז שאת בעצמך מעלה כאן.
ותראי את סדר הפעילויות בתורה לאשורם.
כלומר;
אברם ושרי במצרים
שרי בהרמון של פרעה [רואה הכל].
אברם נשלח בחזרה ממצרים.
שידוך עם הגר.
והוא כבן 85.
ישמעאל.
ורק בעוד כמה שנים הוא,,,אברהם יהיה בן 99.
והשאר היסטוריה.
כך להבנתי זה מסופר.
פשוט ? לא?
אז מה הסיפר
 
ברכות לפתיחת הפורום

ברור לי שהפורום הזה עוסק בעזרה למי שהחליטו למול את בנם מתוך רצון להכניסו בבריתו של אברהם אבינו וכסממן ליהדותם.

יחד עם זאת, מאחר והנושא מושך אש מצידם של פעילים שמתנגדים לרעיון המילה, נושא שמשום מה הפך למאוד פוליטי בשנים האחרונות. רציתי לצרף שני קישורים למאמרים שכתבו אבות לא דתיים שבחנו את נושא המילה מבחינה חברתית ורפואית.

לצערי הגישה המתנגדת למילה הפכה לטרנד בקרב חילונים יאפים שמאלנים, וכדאי להציג גם את הצד השני, החילוני, שעשה את שיעורי הבית שלו והחליט אחרת.

מילה רפואית - תום שדה
https://www.facebook.com/notes/tom-sadeh/מילה-רפואית/4669125484216

ברית מילה, לחתוך או לא לחתוך - במבה ביסלי.

http://bambabis.li/ברית-מילה-שיקולים/
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא התכוונתי להגיב, אבל הודעתך נגועה בשגיאות עובדתיות

אין לי רצון להשתתף בפורום הזה, הוא עוסק בפעולה שאני מסתייגת ממנה; זכותם של אחרים לכתוב כאן בחופשיות ואין לי כוונה להטיף לאיש או לפתוח כאן דיון שאין זה מקומו. מסיבה זו עד עכשיו לא הגבתי (וגם מעכשיו אני מקווה שלא), אבל הפעם שברתי שתיקה כי מה שכתבת פשוט שגוי עובדתית וזה מקומם באופן שלא מאפשר לי להחליק ולעבור על זה הלאה לסדר היום. כמה תיקונים והערות:

ראשית, לא מדובר ב"טרנד".
לקרוא לבחירה ערכית "טרנד" זה כמו לקרוא לקבלת הומוסקסואליות "טרנד". העובדה שכיום הומוסקסואליות לא נחשבת לסטייה אינה "טרנד" אלא שינוי בערכים מהותיים. גם הימנעות ממילה אינה אופנה אלא שינוי ערכים, שינוי סדרי עדיפויות: מתן עדיפות לזכות האדם על גופו על פני שימור מסורות שפוגעות בגוף ומשנות אותו בכפייה. שינויים כאלה מתרחשים עם הזמן במקומות נוספים בעולם (הוויתור על רגלי הלוטוס בסין היה תופעה חברתית דומה). מכיוון שיש לחץ חברתי גדול מהכיוון השני, לא קל להתנגד לו וללכת נגד הזרם. אני מכירה רבים שהתלבטו והתפתלו ובסופו של דבר מלו בלב כבד ומתוך תחושת כפייה וחוסר בררה. אבל אלה שלא מלו עשו זאת כי טובת ילדיהם ניצבה לנגד עיניהם וכך הם חושבים שנכון לעשות, לא כי זה "טרנד".

שנית, לא מדובר ב"חילונים יאפים שמאלנים".
חילונים הם מן הסתם הרוב (כי עבור דתיים זו מצווה, אז מבצעים בלי להתווכח) אבל יש גם מסורתיים ודתיים שמתנגדים למילה, לידיעתך. לגבי "יאפים" או "שמאלנים" זו סתם סטיגמה שלך שלא מבוססת על המציאות. אין קשר ליאפיות וגם לא לשמאלנות. הורים שלא מלו את ילדיהם קיימים בכל הארץ, גם בפריפריה, גם במושבים, אפילו באזורים דתיים, והדעות הפוליטיות לא קשורות לעניין (יש כל מיני).

לגבי הקישורים שנתת, תום שדה (הראשון) עשה שיעורי בית אבל לא "החליט אחרת":
"לטעמי, התרומה הרפואית של מילה אינה מצדיקה את ביצועה בגיל ינקות מסיבות רפואיות בלבד במדינות מערביות. אמנם יתרונותיו של הניתוח עולים על חסרונותיו, אבל מבחינתי זכותו של הילד על גופו דורסת את השיקולים הרפואיים בנושא הזה, במיוחד במדינה מערבית בה היתרון המשמעותי ממילה (הגנה חלקית מפני מחלות מין שונות) אינו משמעותי בצורה ניכרת כמו במדינת עולם שלישי.
מבחינתי, ילדי יעבור ברית מילה אם וכאשר הוא ירצה, לא אני."

השני (במבה ביסלי) לא הכין שיעורי בית כמו שצריך ויש לו שם טעויות עובדתיות מהותיות (הגבתי לו שם חלקית; יש לי עוד מה לומר אבל אלה תגובות שכתיבתן אורכת זמן רב ואין לי פנאי להקדיש לכך כרגע). כך או כך, החליט מה שהחליט, עניין שלו; הוא ממש לא חריג, אני מכירה עוד כמותו. גם אחרי שיודעים ולומדים הכול חילונים רבים (ששוקלים ולא מלים אוטומטית; יש כמובן כאלה שברור להם שימולו ויהי מה) עדיין בוחרים למול (לרוב מתוך לחץ חברתי ואי רצון להיות יוצאים מן הכלל) כך שאין בטורים האלה כל חידוש או הפתעה גדולה... רוב החילונים (ובכללם חלק מחבריי הטובים) עדיין מלים, לית מאן דפליג.
 
טריליאן, את לא רוצה להשתתף בפורום

אבל בכל זאת הגעת לפורום שכל מטרתו הוא לענות לשאלות של אנשים שהחליטו לעשות לילדיהם ברית מילה ובכל זאת את כותבת כאן.

זה לא נראה קצת מוזר בעינייך?

מה הקטע הפוליטי הזה? הרי אנשים מחוררים אוזניים לתינוקות כל הזמן למטרות תלית תכשיטים ואני לא רואה קבוצות מאורגנות שמזדעזעות כל פעם מחדש.

ותודה על התיקון, באמת תום שדה החליט בסוף לא למול את בנו אבל הסקירה שלו עדיין נותנת תמונה לא רעה על הנושא ולכן בכ"ז נראתה לי חשובה.
 

יאיר5741

New member
קאט

חברים מספיק. זה לא פורום תעמולה. לא לכאן ולא לשם.
עיון בכללי הפורום יבהיר שדין הערות אלו להימחק.
לא אנצל סמכות זאת כרגע כי בכל זאת הסגנון עדיין לא חרך לי את האוזן.
אבל נעצור כאן. זה ויכוח חירשים שנובע מחוסר כבוד הדדי.
לילה טוב ושקט
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מתנצלת, התחלתי לכתוב את התגובה לפני שהגבת

(פשוט עשיתי הפסקה ארוכה באמצע). ברור לי שזה לא פורום תעמולה ולכן איני מנסה לשכנע איש או להטיף לאף אחד; הגבתי רק על מנת לתקן מידע שגוי בתגובותיו של מאליו יובן. אם אתה מוחק את הודעותיו (כולל הראשונה) הן יתייתרו (ובלאו הכי יימחקו איתן).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כאמור, הגבתי כדי להעמיד דברים על דיוקם, לא להתווכח או לשכנע

מישהו לא למול. הגעתי לפורום כי תפוז פרסמו אותו בכל הפורומים ונכנסתי לקרוא מה אנשים כותבים מתוך סקרנות. מה מוזר בזה?
&nbsp
לגבי ניקוב תנוכי אוזניים של תינוקות, אני ממש לא בעד (ובאופן כללי לא חושבת שתינוקות צריכים לענוד תכשיטים, אבל זו כבר סוגיה נפרדת), אבל אתה משווה זיתים לפומלות.
ראשית, לא מדובר בניתוח ולא בהליך רפואי וגם לא בפעולה בלתי הפיכה; לא מסירים שום דבר ולא מבצעים שינוי תפקודי של איבר לכל החיים. ניקוב תנוך הוא בסה"כ חור קטנטן שנסתם מעצמו אם לא משתמשים בו. למעשה גם חורים פעילים (יש לי) בקושי בולטים לעין אם לא מסתכלים מקרוב ומתעמקים בהם.
שנית, לא מדובר בפעולה שמבצעים למעלה מ-90% מהאוכלוסייה ואפילו לא רוב האוכלוסייה. זה לא שאם נולדת בת אוטומטית אחרי שבוע מנקבים לה את האוזניים.
שלישית, אין פה שום מסורת או לחץ חברתי על הורים לנקב לבנותיהן את התנוכים, ולמעשה, להפך;
מה שמביא אותי לרביעית – יש מי שמזדעזע ואם תיכנס לפורומים של אמהות תגלה שיש לא מעט ביקורת גם על זה.
&nbsp
לסיכום, פרופורציות. זה לא באותו קנה מידה משום בחינה שהיא; זו פעולה זניחה שמתבצעת ע"י אחוזים זניחים באוכלוסייה. אישית אפילו לא יצא לי לדבר על כך מעולם עם הורים כי בחוג מכריי זה פשוט לא מקובל מלכתחילה ואני לא מכירה אישית אף פעוטה מנוקבת תנוכים. לא אצא לרחובות בשביל זה (צריך לתעדף), אבל אם שואלים אותי, אני ממש לא בעד, אפילו שבילדותי הייתי במצב ההפוך (התחננתי נואשות להוריי במשך שנים עד שהסכימו שאעשה חורים) ואפילו שעגילים בעיניי הם התכשיטים הכי מוצלחים שיש (יש לי עשרות זוגות, בהתאמה לכל צבע ומצב רוח, לא יוצאת מהבית בלי) ואפילו שמדובר בשינוי פיזיולוגי זניח לחלוטין – לא הייתי מעלה בדעתי לעשות זאת בכפייה. אני חושבת שהילדה/נערה/אישה צריכה לרצות בכך (וגם לבנים מותר, כמובן, אם כי אצל גברים זה ממש לא מלהיב בעיניי).
&nbsp
תום שדה "החליט בסוף"? לא ראיתי שהוא התלבט בכלל אם למול או לא... (אני אפילו לא בטוחה שיש לו בן). הוא בסה"כ סקר את המחקרים הקיימים בתחום והגיע למסקנה שבמדינה מערבית אין הצדקה רפואית למול והוסיף שמבחינתו ודאי שאין הצדקה מוסרית. לא התעמקתי די בסקירה שלו כדי להגיב בפירוט, אבל זה תחום בעייתי למחקר. לגבר שנימול בינקותו ומגיע לבגרות מינית אין מושג או דרך לשייך את מה שהוא מרגיש למילה שנעשתה בינקותו. הוא (למשל) לא יודע לשייך מתיחות בעור בעת זקפה למילה. הוא לא חושב על זה בכלל. מכל בחינה שהיא, הוא לא יודע מה היה קודם, הוא לא יכול להשוות. כמו כן גם הנאה וחוויה הן תחושות שלא פשוט למדוד ולהשוות. בכל מקרה, שדה לא מצדיק את הצד שאתה תומך בו (הוא לא חושב שזה מוצדק רפואית, הוא לא רואה בכך מצווה וגם לא חושב שזה מוסרי) ולכן לא תומך בצד שלך...
 
מאיליו יובן, אנשים שסובלים מפיצול אישיות מקבלים טיפול

עשה לנו טובה ותפטור אותו מהודעותיך המטרידות.
&nbsp
 

Berethor

New member
לא סממן יהדות, מאז שגם מוסלמים "שולחים יד אל התינוק"

סיפור "הברית" מאוד דומה לעקדת יצחק, רק שבמקרה הזה לא מנעו את הנזק ליצחק מידי אברהם. יהודי נולד יהודי.

"אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָּה כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי יְרֵא אֱלֹהִים אַתָּה וְלֹא חָשַׂכְתָּ אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ מִמֶּנִּי"
 
אתה מערבב כאן דברים בלי שום קשר

המוסלמים מלים בגיל 13
היהודים מלים בגיל 8 ימים
אין קשר בין עקדת יצחק לבין ברית מילה
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עד גיל 13; ערבים בישראל מלים בעיקר תינוקות

 
למעלה