גירסה משופצת למאמר של עמית

אדיה

New member
גירסה משופצת למאמר של עמית

חשמול, שיקוע ומה שביניהם.
הדיון עדיין נמשך.
גירסה משופצת למאמר של עמית
אני מתכבד להעלות גירסה משלי למאמר המצוין של עמית. עשיתי קצת עבודת עריכה וניסוח, קיצרתי את האורך לכשני שליש מהמקור, הוספתי נקודות אחדות משלי והצעתי כותרת מעט שונה (אם כי לדעתי עדיין צריך כותרת קליטה וקולעת יותר).

לתשומת ליבכם:
* המאמר ראוי שיתפרסם תחת שמו של כותב יחיד (עמית כמובן) או מקסימום שניים. אין זה נכון להציגו כפרי של "קולקטיביזם רעיוני" של חברי הפורום. שום גוף רציני גם לא יפרסם מאמר עם אבהות לא ברורה.
* המאמר עדיין ארוך מידי לאכסניה כמו Ynet אם כי לדעתי בפורמט הנוכחי קל יותר יהיה לקצרו על ידי השמטת פסקאות שלימות פחות קריטיות.
* צריך לברר מול הבמות השונות (Ynet, The Marker, וכו') מהן הדרישות שלהן ממאמרים. יתכן שלא יהי מנוס להציג גרסאות שונות הנבדלות בפירוט וגם ברמת הניסוח על פי האכסניה המיועדת.

תגובות והערות יתקבלו כמובן בברכה,
יובל
 

אדיה

New member
והקובץ עצמו...

גירסה משופצת למאמר של עמית
אני מתכבד להעלות גירסה משלי למאמר המצוין של עמית. עשיתי קצת עבודת עריכה וניסוח, קיצרתי את האורך לכשני שליש מהמקור, הוספתי נקודות אחדות משלי והצעתי כותרת מעט שונה (אם כי לדעתי עדיין צריך כותרת קליטה וקולעת יותר).

לתשומת ליבכם:
* המאמר ראוי שיתפרסם תחת שמו של כותב יחיד (עמית כמובן) או מקסימום שניים. אין זה נכון להציגו כפרי של "קולקטיביזם רעיוני" של חברי הפורום. שום גוף רציני גם לא יפרסם מאמר עם אבהות לא ברורה.
* המאמר עדיין ארוך מידי לאכסניה כמו Ynet אם כי לדעתי בפורמט הנוכחי קל יותר יהיה לקצרו על ידי השמטת פסקאות שלימות פחות קריטיות.
* צריך לברר מול הבמות השונות (Ynet, The Marker, וכו') מהן הדרישות שלהן ממאמרים. יתכן שלא יהי מנוס להציג גרסאות שונות הנבדלות בפירוט וגם ברמת הניסוח על פי האכסניה המיועדת.

תגובות והערות יתקבלו כמובן בברכה,
יובל
והקובץ עצמו...
 

zvir1

New member
הייתי מציע להוסיף עוד קטע כזה

והקובץ עצמו...
הייתי מציע להוסיף עוד קטע כזה
לפני כשלושים שנה נבנתה תחנת הכוח הפחמית בחדרה. סוכם כי בחיפה יוקם נמל מיוחד לפריקת הפחם, ומשם הוא יוסע ברכבות, בקו כפול , לחדרה ישירות לתחנת הכח. זה לא מצא חן בעיני ראש העיר דאז, אריה גוראל. בקמפיין מתוכנן היטב, הסית את תושבי חיפה להתנגד לבנית הנמל וקו הרכבת הכפול. הממשלה נכנעה , ומאז הפחם נפרק ישירות בתחנה. בדיעבד התברר כי זו היתה החלטה אומללה וכי אין שום זיהום מהפחם מאחר והוא מגיע רטוב מהאוניה .תושבי חיפה הפסידו מקומות עבודה, קו רכבת כפול (כבר אז) לתל אביב והכנסות בגין הפריקה. כנראה שראש העיר הנוכחי עומד לעשות שגיאה דומה-ולהשאיר את חיפה מאחור פעם נוספת.
 

אדיה

New member
הטיעון מוצדק לחלוטין!

הייתי מציע להוסיף עוד קטע כזה
לפני כשלושים שנה נבנתה תחנת הכוח הפחמית בחדרה. סוכם כי בחיפה יוקם נמל מיוחד לפריקת הפחם, ומשם הוא יוסע ברכבות, בקו כפול , לחדרה ישירות לתחנת הכח. זה לא מצא חן בעיני ראש העיר דאז, אריה גוראל. בקמפיין מתוכנן היטב, הסית את תושבי חיפה להתנגד לבנית הנמל וקו הרכבת הכפול. הממשלה נכנעה , ומאז הפחם נפרק ישירות בתחנה. בדיעבד התברר כי זו היתה החלטה אומללה וכי אין שום זיהום מהפחם מאחר והוא מגיע רטוב מהאוניה .תושבי חיפה הפסידו מקומות עבודה, קו רכבת כפול (כבר אז) לתל אביב והכנסות בגין הפריקה. כנראה שראש העיר הנוכחי עומד לעשות שגיאה דומה-ולהשאיר את חיפה מאחור פעם נוספת.
הטיעון מוצדק לחלוטין!
אבל אני רואה שני קשיים: האחד, הצורך לצמצם את נפח המאמר. הצמצום מכתיב השארה בחוץ של טיעונים נכונים. גם כרגע המאמר כנראה ארוך מידי.

הקושי השני הוא הקו האסטרטגי שנקט עמית (בצדק לדעתי) לא להתנצח ולהתעמת שלא לצורך עם קבוצות הלחץ החיפאיות על טיב הפתרונות המוצעים ועל ההיסטוריה של העיר. הטיעון שלו איננו "אתם מציעים פרוייקט שיקוע מגלומני ומיותר" אלא טיעון פייסני בנוסח "אתם מציעים משהו שייקח שנים רבות מאוד לתכנן ולבצע".

כ"כ הרבה סיסמאות הבל מופצות על הרכבת שחונקת כביכול את העיר (כשבעצם היא צינור חמצן אדיר לכלכלתה) ועל העיר ה"מנותקת" מן הים כשהסבטקסט הוא תמיד על "כוחות רשע" (ממשלות ישראל לדורותיהן, הבריטים) המתאנות לחיפאים חסרי הישע. קשה לכבוש את הדחף הטבעי להתנצח איתם ,לבוא חשבון על מחדליה של הנהגת העיר לאורך השנים, על הנזקים שקבוצות לחץ ירוקות הסבו, אבל כנראה שאיו ברירה אלא לנהוג בריסון עצמי.

ובכל זאת, יש לי זיכרון חי להתנהגותו הפאטתית של אריה גוראל: לאחר שמזח הפחם בחדרה כבר התקדם אל נקודת האל חזור הוא ניסה לשנות את ההחלטה ובכ"ז להביא לפריקת הפחם בחיפה. אני זוכר כתבה טלוויזיונית בה הוא הצהיר: "ואני אומר, רק בחיפה!"
 

amit1270

New member
ועדת העורכים תתכנס בקרוב.


גירסה משופצת למאמר של עמית
אני מתכבד להעלות גירסה משלי למאמר המצוין של עמית. עשיתי קצת עבודת עריכה וניסוח, קיצרתי את האורך לכשני שליש מהמקור, הוספתי נקודות אחדות משלי והצעתי כותרת מעט שונה (אם כי לדעתי עדיין צריך כותרת קליטה וקולעת יותר).

לתשומת ליבכם:
* המאמר ראוי שיתפרסם תחת שמו של כותב יחיד (עמית כמובן) או מקסימום שניים. אין זה נכון להציגו כפרי של "קולקטיביזם רעיוני" של חברי הפורום. שום גוף רציני גם לא יפרסם מאמר עם אבהות לא ברורה.
* המאמר עדיין ארוך מידי לאכסניה כמו Ynet אם כי לדעתי בפורמט הנוכחי קל יותר יהיה לקצרו על ידי השמטת פסקאות שלימות פחות קריטיות.
* צריך לברר מול הבמות השונות (Ynet, The Marker, וכו') מהן הדרישות שלהן ממאמרים. יתכן שלא יהי מנוס להציג גרסאות שונות הנבדלות בפירוט וגם ברמת הניסוח על פי האכסניה המיועדת.

תגובות והערות יתקבלו כמובן בברכה,
יובל
ועדת העורכים תתכנס בקרוב.
 

Golf Bravo

New member
נראה מצוין

גירסה משופצת למאמר של עמית
אני מתכבד להעלות גירסה משלי למאמר המצוין של עמית. עשיתי קצת עבודת עריכה וניסוח, קיצרתי את האורך לכשני שליש מהמקור, הוספתי נקודות אחדות משלי והצעתי כותרת מעט שונה (אם כי לדעתי עדיין צריך כותרת קליטה וקולעת יותר).

לתשומת ליבכם:
* המאמר ראוי שיתפרסם תחת שמו של כותב יחיד (עמית כמובן) או מקסימום שניים. אין זה נכון להציגו כפרי של "קולקטיביזם רעיוני" של חברי הפורום. שום גוף רציני גם לא יפרסם מאמר עם אבהות לא ברורה.
* המאמר עדיין ארוך מידי לאכסניה כמו Ynet אם כי לדעתי בפורמט הנוכחי קל יותר יהיה לקצרו על ידי השמטת פסקאות שלימות פחות קריטיות.
* צריך לברר מול הבמות השונות (Ynet, The Marker, וכו') מהן הדרישות שלהן ממאמרים. יתכן שלא יהי מנוס להציג גרסאות שונות הנבדלות בפירוט וגם ברמת הניסוח על פי האכסניה המיועדת.

תגובות והערות יתקבלו כמובן בברכה,
יובל
נראה מצוין
בהיר ולעניין. אולי תועיל עוד מעט עריכה לשונית (ואולי זה רק טעמי האישי). השאלה מי יפרסם מאמר דעה של 1,300 מילים.
 
למעלה