למה 330 קרונות לר״י (ו 90 קרונות לנתע)?
אני חושב שצריך בעצם לדבר על כ 60 מערכים לר״י (ו 45 מערכים באורך 76מ׳ לנתע) .
לדעתי העתונאים צריכים לחדד קצת את הודעת ר״י כי לציבור נראה שיוזמנו 330 קרונות חליפיים עם הקרונות של הצי הקיים היום, מה שבפרוש לא צפוי, לא ניתן יהיה לחבר את אותם הקרונות לקטרי הדיזל שבשמוש או לקטרים החשמליים שעומדים להגיע בקרוב.
ההודעה להלן
http://www.railwaypro.com/wp/israel-railways-launched-60-emus-tender/
הרבה יותר מדויקת: ר״י תזמין כ 60 מערכים מורכבים (כל אחד) מקרונות ממונעים וקרונות נגררים מחוברים ביניהם באופן קבוע; קרונות הקצה בעלי תא נהיגה יהיו מצוידים במחברים אוטומטיים אינטגרליים(Scharfenberg) כדי שבשעות שיא ביקוש יחוברו יחד 2 או אפילו 3 מערכים, כדי לייצור רכבות ארוכות בנות 8 עד 10 קרונות.
למה לא לקרוא למערך: ״מערך חשמלי עצמאי-הנע״? להבדיל מ קרונוע.
EMU, Electro Motor Unit
Element Automoteur Electrique