הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
איך זה שהמת"צ בפ"ת עדיין סגור

רוב העבודות על המת"צ בפתח תקוה נעשו עוד לפני
שהפרויקט הולאם. ובעבודות על המת"צ הזה היו לא מעט מחדלים. אני מזכיר שהמעבר המשוקע ליד בילינסון עדיין סגור.
המסוף הקטן (המתח"מ) ליד הקניון הגדול שעבדו עליו שנים על גבי שנים, עומד שומם וכאבן שאין לה הופכין.
רוב עבודות ההכנה, בפתח תקוה, ביפו, בבת-ים, שנת"ע הייתה אחראית עליהן עוד לפני ההלאמה, התבצעו לפניה. דווקא מאז ההלאמה יש פחות עבודות בשטח. הקמה של 3 פירי שילוח במידת התקדמות כזו או אחרת וזהו.
צריך להודות, הפרויקט הזה גדול בעשר מידות על נת"ע.
מבלי להיכנס לשאלה האם ההלאמה טובה או לא, נת"ע נכשלה בהרמת הפרויקט הזה וצריך זעזוע חזק על מנת לדחוף אותו קדימה.
איך זה שהמת"צ בפ"ת עדיין סגור
קשור לשאלה מי ביצע את העבודות עליו לפני שנים?
 

amit1270

New member
כתבה ב-ynet

הנדון: דיווח לציבור - חברת נ.ת.ע
את ההודעה הבאה קיבלתי לדוא"ל שלי היום. אני מביא אותה כאן כלשונה. ההודעה של דובר חברת נת"ע, ולא תמצאו את הנוסח המקורי בעיתונים. לכן אפשר לבצע עריכה תוך כדי קריאה כראות עיניכם:


מתוקף זכותו של הציבור לדעת, מצאה לנכון חברת נ.ת.ע להביא לידיעת הציבור, כדלקמן:

ביום 12/06/13, רואה החשבון המבקר את חברת נ.ת.ע, רו"ח אילן שגב, הגיש לחברה דו"ח פנימי הכולל את סיכום ממצאיו והערותיו במסגרת הביקורת שהוא עורך בחברה לאחר שבדק ביסודיות ובאופן בלתי תלוי ליקויים עליהם הצביעו יו"ר ועדת הביקורת בחברה, המבקר הפנימי, ואחריהם רשות החברות ואחרים.

יש לציין, כי לאורך כל הדרך ממלאי תפקידים שונים בחברה התריעו וגם פעלו בזמן אמת כנגד הליקויים שנתגלו בהתנהלות החברה.

במסגרת כך, גם מונה רואה החשבון המבקר על ידי רשות החברות לערוך ביקורת מיוחדת בחברה, זאת לצד נקיטת פעולות מקדימות ומיידיות כולל הפסקת ההתקשרות עם גורמים שהיו שותפים לליקויים.

עוד יצוין, כי ממלאי תפקידים בחברה שגרמו לליקויים אינם מכהנים עוד בחברה, והחברה נמצאת כיום בעיצומו של הליך לתיקון הליקויים, המשך הטיפול בהם ובמעורבים נוספים, והפקת לקחים.

בסמוך לאחר קבלת דוח רואה החשבון המבקר, החליט הדירקטוריון על מספר צעדים מיידיים לטיפול בליקויים. בין היתר, הוחלט על הקמת צוות מיוחד, בראשותו של יו"ר ועדת הביקורת בחברה, עו"ד קמיל עטילה מפרקליטות המדינה (להלן: "הצוות המיוחד"), כדי לבחון את הדרך היעילה ביותר לתיקונם ובכלל זאת - הפקת הלקחים מאירועים שהתרחשו בעבר, שלילת קיומם בהווה, והבטחת בקרות אפקטיביות שתמנענה את הישנותם בעתיד.

במהלך השבועיים האחרונים, הצוות המיוחד שמונה ע"י הדירקטוריון, בהשתתפות מר חיים פישר - הממונה על חשבונאות, מיסוי והערכת חברות ברשות החברות הממשלתיות; מר אסף יחזקאל - נציג הרשות; רו"ח קובי נבון - המבקר הפנימי של החברה ורו"ח אילן שגב - רואה החשבון המבקר את החברה, ובשיתוף פעולה מלא עם מנכ"ל החברה, מר יצחק זוכמן, פועלים ללא לאות לתיקון הליקויים שנתגלו.

עד כה התקבלו מספר החלטות מהותיות הנוגעות, בראש ובראשונה, להבנייה והטמעת אפקטיביות הבקרות בחברה, וכן לריפוי מיידי של מספר ליקויים שנתגלו ומזעור הנזקים שנגרמו לחברה. במסגרת זאת, הוחלט, בין היתר, למשל, תוך כדי קביעת לוחות זמנים ברורים לכך, על:

(1) החמרה וסתימת פרצות שנתגלו בהנהגת הליכי בקרה אפקטיבית מלאים לפי כללי ה- sox הרלוונטיים, בכל הקשור למתן דין וחשבון ונשיאה באחריות באופן שוטף של כל האחראים על התהליכים ותתי התהליכים בחברה, נותני השירותים, מנהלי פרויקטים, קבלנים וספקים אחרים, שיש להם השפעה מהותית על הבקרה הכספית.

(2) בדיקת האפשרות למזער את נזקי החברה, בין היתר, על ידי קבלת פיצוי מממלאי תפקידים אשר גרמו נזקים לחברה תוך חריגה מסמכות ו/או נותני השירותים שהיו שותפים לליקויים.

(3) כחלק מכך, גם הונחתה הנהלת החברה ע"י הצוות המיוחד שמונה, לבדוק שאלת המשך ההתקשרות עם נותני השירותים האמורים, תוך בחינת החלופות השונות ומתן דגש לשיקולים כלכליים, היבטים ציבוריים ואחרים; למשל - ביחס להתקשרות להשכרת משרדי החברה במגדלי עזריאלי.

(4) העברת הדו"ח לשרים הרלוונטיים - האוצר והתחבורה, מבקר המדינה וכן היועץ המשפטי לממשלה לצורך בחינת היבטים פליליים ככל שיתבררו.

(5) מינוי גורם בחברה שיהיה אחראי על אכיפת אפקטיביות הממשל התאגידי ובמקביל הטמעת אכיפת קוד אתי וציות לחוקים ולהוראות אשר ימנעו הישנות הליקויים ובמידת הצורך הפסקת העסקת ממלאי תפקידים ונותני שירותים אשר יפרו את הקוד האתי. הגורם האמור יהיה כפוף למנכ"ל וידווח ישירות לדירקטוריון.

(6) תיקון הליקויים במבנה הארגוני ואיוש חסר ולקוי של ממלאי תפקידי מפתח כדוגמת היועץ המשפטי, סמנכ"לים וחשב החברה. במסגרת כך, הצוות המיוחד הנחה את מנכ"ל החברה לזרז את האיוש החסר ולהגיש הצעות למבנה ארגוני עדכני ראוי של החברה אשר יאפשר לחברה, על בסיס ניהול סיכונים אפקטיבי בהתאם לחוזר ניהול סיכונים בחברות הממשלתיות ותקנות ה sox בחברות הממשלתיות, לבצע את התפקידים והמטרות שהוטלו עליה באופן אפקטיבי מבחינת הגשמתם וביצועם; ובאופן יעיל מבחינת העלויות והעמידה בלוחות הזמנים בפרויקטים המורכבים המבוצעים על ידה.


הכול - תוך ולמען קידום מיטבי של פרויקט העל עליו אמונה החברה, על כל המשתמע מכך.

החברה מצידה פועלת בנחישות לתקן את הליקויים והיא מצויה בימים אלו בעיצומו של הליך הפקת לקחים להמשך.

לבסוף, פרויקט העל של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן, הוא פרויקט התשתיות החשוב ביותר של מדינת ישראל לעת הזו. מדובר בפרויקט מסובך ומורכב שהמדינה לא ידעה כמותו.

בחברה מועסקים עובדים וממלאי תפקידים איכותיים ומסורים אשר משקיעים את כל מרצם לקידום פרויקט העל. עובדים וממלאי תפקידים אלו תרמו וממשיכים לתרום לקידום פרויקט העל ולחשיפת הליקויים ולטיפול מקצועי חסר פשרות בתיקון הליקויים ובהפקת מלוא הלקחים.

כאמור, מדובר בדוח פנימי שנדון ומטופל על ידי הצוות המיוחד של החברה. עם סיום הדיונים בצוות המיוחד ובדירקטוריון החברה בתקופה הקרובה, וכן בהתאם להתפתחויות, ככל שיהיו, תצא נ.ת.ע עם עדכונים נוספים לציבור.
כתבה ב-ynet
רכבת קלה רק ב-2022 - בדיקת היבטים פליליים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה