בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל

מצב
הנושא נעול.
בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל

בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל
בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל

"
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פונה בזאת לקבלת הצעות להשתתפות בהליך מיון מוקדם (Pre-Qualification) למכרז לשירותי ייעוץ ותכנון לבחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי ועליו שדה תעופה ושימושים נוספים (להלן "השירותים").
השירותים כוללים בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לחופי הים התיכון של ישראל ועליו שדה תעופה ושימושים נוספים והצעה של עד שלוש חלופות, בהתאם למיקום גיאוגרפי, לשיטות בניה ולרמות שונות של ביקוש והיצע. בחינת ההיתכנות תכלול בין היתר התייחסות להיבטים כלכליים, הנדסיים, תחבורתיים, סביבתיים, גיאוגרפיים, תעופתיים וימיים. אם תימצא היתכנות להקמת האי המלאכותי, יידרש היועץ להגיש תכניות לרשויות התכנון ברמת תכנון ארצית על בסיס ממצאיו.
1הליך הבחירה
ההליך התחרותי ייערך בשני שלבים, שלב זה למיון מוקדם של המתמודדים, ושלב בחירת הזוכה למתן השירותים, ובו רשאים להשתתף רק המציעים שהוכרזו כמתמודדים מתאימים בהליך המיון המוקדם.
2תנאי הסף במיון המוקדם
התנאים המוקדמים להשתתפות בהליך המיון המוקדם כוללים את התנאים הבאים (פירוט תנאי הסף, הדרישות ואופן הוכחתם מופיעים במלואם במסמך ההזמנה למיון המוקדם (להלן "מסמך ההזמנה")):
2.1 תנאי סף מקצועיים – ניסיון המציע
הוכחת ניסיון המציע או החברים בו או קבלני משנה שלו בתכנון שדה תעופה על מתקן ימי או ניסיון בתכנון שדה תעופה ותכנון מתקן ימי, והכל כמפורט בסעיף 5.1 למסמך ההזמנה.
2.2 תנאי סף מקצועיים – ניסיון הצוות
מנהל צוות בכיר ומומחה בתכנון סטטוטורי בעלי ניסיון של 10 שנים לפחות והכל כמפורט בסעיף 5.2 למסמך ההזמנה.
2.3 תנאי סף פיננסיים
הוכחת יכולת פיננסית על בסיס מחזור הכנסות, תזרים מזומנים והיעדר הערת עסק חי כמפורט בסעיף 5.3 למסמך ההזמנה.
2.4 דרישות נוספות
מסמך ההזמנה כולל גם דרישה להצגת אישורים ומסמכים רלוונטיים שונים.
ניתן לעיין, ללא עלות, במסמך ההזמנה למיון המוקדם ובעדכונים לו החל ביום 11 במאי 2017, באתר האינטרנט של מנהל הרכש הממשלתי ובאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
TENDER NUMBER 11/17
Feasibility Study for an Offshore Facility for an Airport and Other Uses In Israel
"
[URL]http://media.mot.gov.il/PDF/Pre-Qualification_Feasibility_study_offshore_airport.pdf[/URL]
 

cwen

New member
הם רציניים? חשבתי שההשלכות הסביבתיות פסלו את זה

בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל
בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל

"
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פונה בזאת לקבלת הצעות להשתתפות בהליך מיון מוקדם (Pre-Qualification) למכרז לשירותי ייעוץ ותכנון לבחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי ועליו שדה תעופה ושימושים נוספים (להלן "השירותים").
השירותים כוללים בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לחופי הים התיכון של ישראל ועליו שדה תעופה ושימושים נוספים והצעה של עד שלוש חלופות, בהתאם למיקום גיאוגרפי, לשיטות בניה ולרמות שונות של ביקוש והיצע. בחינת ההיתכנות תכלול בין היתר התייחסות להיבטים כלכליים, הנדסיים, תחבורתיים, סביבתיים, גיאוגרפיים, תעופתיים וימיים. אם תימצא היתכנות להקמת האי המלאכותי, יידרש היועץ להגיש תכניות לרשויות התכנון ברמת תכנון ארצית על בסיס ממצאיו.
1הליך הבחירה
ההליך התחרותי ייערך בשני שלבים, שלב זה למיון מוקדם של המתמודדים, ושלב בחירת הזוכה למתן השירותים, ובו רשאים להשתתף רק המציעים שהוכרזו כמתמודדים מתאימים בהליך המיון המוקדם.
2תנאי הסף במיון המוקדם
התנאים המוקדמים להשתתפות בהליך המיון המוקדם כוללים את התנאים הבאים (פירוט תנאי הסף, הדרישות ואופן הוכחתם מופיעים במלואם במסמך ההזמנה למיון המוקדם (להלן "מסמך ההזמנה")):
2.1 תנאי סף מקצועיים – ניסיון המציע
הוכחת ניסיון המציע או החברים בו או קבלני משנה שלו בתכנון שדה תעופה על מתקן ימי או ניסיון בתכנון שדה תעופה ותכנון מתקן ימי, והכל כמפורט בסעיף 5.1 למסמך ההזמנה.
2.2 תנאי סף מקצועיים – ניסיון הצוות
מנהל צוות בכיר ומומחה בתכנון סטטוטורי בעלי ניסיון של 10 שנים לפחות והכל כמפורט בסעיף 5.2 למסמך ההזמנה.
2.3 תנאי סף פיננסיים
הוכחת יכולת פיננסית על בסיס מחזור הכנסות, תזרים מזומנים והיעדר הערת עסק חי כמפורט בסעיף 5.3 למסמך ההזמנה.
2.4 דרישות נוספות
מסמך ההזמנה כולל גם דרישה להצגת אישורים ומסמכים רלוונטיים שונים.
ניתן לעיין, ללא עלות, במסמך ההזמנה למיון המוקדם ובעדכונים לו החל ביום 11 במאי 2017, באתר האינטרנט של מנהל הרכש הממשלתי ובאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
TENDER NUMBER 11/17
Feasibility Study for an Offshore Facility for an Airport and Other Uses In Israel
"
[URL]http://media.mot.gov.il/PDF/Pre-Qualification_Feasibility_study_offshore_airport.pdf[/URL]
הם רציניים? חשבתי שההשלכות הסביבתיות פסלו את זה
זה עלול להיות הרסני לחוף הטבעי שהאי יהיה מולו.
&nbsp
 

shershku

New member
אין ברירה

הם רציניים? חשבתי שההשלכות הסביבתיות פסלו את זה
זה עלול להיות הרסני לחוף הטבעי שהאי יהיה מולו.
&nbsp
אין ברירה
מצד שני, אני מתקשה להאמין שהמשרד יקדם פתרון סביבתי, גם אם יהיה יקר יותר.
 

shershku

New member
אני כאיש סביבה לא אוהב את זה

מה זה אין ברירה? חסרים פתרונות יבשתיים?!
אני כאיש סביבה לא אוהב את זה
במיוחד לא לאור ההתעלמות של המדינה מנושאי הסביבה ואיכות הבנייה והפתרונות כ"כ ירודים בנושא.
אבל לטווח הארוך צריך להיות שדה התעופה הבינלאומי הראשי לישראל על אי מלאכותי.
זה שילוב של כמה סיבות:
גידול אוכלוסייה שמצריך שטחים הולכים וגדלים.
שטח סופי שעליו צריך לנהל את צרכי האוכלוסיה הגדלה.
ריכוז האוכלוסיה במרכז.
אז, עשה את החישוב.

כשהחליטו על הקמת נתב"ג 2000 היה על השולחן הרעיון של לבנות בפלמחים. היום זה כבר לא רלוונטי והאפשרות היחידה לטווח הארוך היא אי מלאכותי מול מטרופולין ת"א. הכוונה היא לזמן שאחרי בניית הזרוע החמישית.
 

jp3raptor

Member
טוב מאוד

בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל
בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה בישראל

"
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פונה בזאת לקבלת הצעות להשתתפות בהליך מיון מוקדם (Pre-Qualification) למכרז לשירותי ייעוץ ותכנון לבחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי ועליו שדה תעופה ושימושים נוספים (להלן "השירותים").
השירותים כוללים בחינת היתכנות להקמת אי מלאכותי לחופי הים התיכון של ישראל ועליו שדה תעופה ושימושים נוספים והצעה של עד שלוש חלופות, בהתאם למיקום גיאוגרפי, לשיטות בניה ולרמות שונות של ביקוש והיצע. בחינת ההיתכנות תכלול בין היתר התייחסות להיבטים כלכליים, הנדסיים, תחבורתיים, סביבתיים, גיאוגרפיים, תעופתיים וימיים. אם תימצא היתכנות להקמת האי המלאכותי, יידרש היועץ להגיש תכניות לרשויות התכנון ברמת תכנון ארצית על בסיס ממצאיו.
1הליך הבחירה
ההליך התחרותי ייערך בשני שלבים, שלב זה למיון מוקדם של המתמודדים, ושלב בחירת הזוכה למתן השירותים, ובו רשאים להשתתף רק המציעים שהוכרזו כמתמודדים מתאימים בהליך המיון המוקדם.
2תנאי הסף במיון המוקדם
התנאים המוקדמים להשתתפות בהליך המיון המוקדם כוללים את התנאים הבאים (פירוט תנאי הסף, הדרישות ואופן הוכחתם מופיעים במלואם במסמך ההזמנה למיון המוקדם (להלן "מסמך ההזמנה")):
2.1 תנאי סף מקצועיים – ניסיון המציע
הוכחת ניסיון המציע או החברים בו או קבלני משנה שלו בתכנון שדה תעופה על מתקן ימי או ניסיון בתכנון שדה תעופה ותכנון מתקן ימי, והכל כמפורט בסעיף 5.1 למסמך ההזמנה.
2.2 תנאי סף מקצועיים – ניסיון הצוות
מנהל צוות בכיר ומומחה בתכנון סטטוטורי בעלי ניסיון של 10 שנים לפחות והכל כמפורט בסעיף 5.2 למסמך ההזמנה.
2.3 תנאי סף פיננסיים
הוכחת יכולת פיננסית על בסיס מחזור הכנסות, תזרים מזומנים והיעדר הערת עסק חי כמפורט בסעיף 5.3 למסמך ההזמנה.
2.4 דרישות נוספות
מסמך ההזמנה כולל גם דרישה להצגת אישורים ומסמכים רלוונטיים שונים.
ניתן לעיין, ללא עלות, במסמך ההזמנה למיון המוקדם ובעדכונים לו החל ביום 11 במאי 2017, באתר האינטרנט של מנהל הרכש הממשלתי ובאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
TENDER NUMBER 11/17
Feasibility Study for an Offshore Facility for an Airport and Other Uses In Israel
"
[URL]http://media.mot.gov.il/PDF/Pre-Qualification_Feasibility_study_offshore_airport.pdf[/URL]
טוב מאוד
צריך לבדוק עד תום את האפשרות הזאת, איים מלאכותיים יכולים להוות פיתרון למספר בעיות תשתית במדינה (חשמל,התפלה,תעופה,נמלים)
&nbsp
צריך לוודא שהנזק הסביבתי הוא מינימלי
 

cwen

New member
בדובאי נדמה לי שפרוייקט כזה גרם לנזק רציני לחוף.

טוב מאוד
צריך לבדוק עד תום את האפשרות הזאת, איים מלאכותיים יכולים להוות פיתרון למספר בעיות תשתית במדינה (חשמל,התפלה,תעופה,נמלים)
&nbsp
צריך לוודא שהנזק הסביבתי הוא מינימלי
בדובאי נדמה לי שפרוייקט כזה גרם לנזק רציני לחוף.
 

jp3raptor

Member
יש מגוון שיטות שונות להקמת איים מלאכותיים

בדובאי נדמה לי שפרוייקט כזה גרם לנזק רציני לחוף.
יש מגוון שיטות שונות להקמת איים מלאכותיים
An offshore airport facility may be developed in different ways –
an airport on a pile-based platform, an airport on an artificial
island etc.
&nbsp
גם למרחק ההקמה מהחוף יש השפעה, ובקיצור צריך לברר את הדברים האלה עד הסוף.
 
יש גבול למרחק האפקטיבי מהחוף, מכיוון שיש צורך בגישה תחבורתית

יש מגוון שיטות שונות להקמת איים מלאכותיים
An offshore airport facility may be developed in different ways –
an airport on a pile-based platform, an airport on an artificial
island etc.
&nbsp
גם למרחק ההקמה מהחוף יש השפעה, ובקיצור צריך לברר את הדברים האלה עד הסוף.
יש גבול למרחק האפקטיבי מהחוף, מכיוון שיש צורך בגישה תחבורתית
יבשתית לאי.
 

jp3raptor

Member
נכון אבל עדיין יש הבדל

יש גבול למרחק האפקטיבי מהחוף, מכיוון שיש צורך בגישה תחבורתית
יבשתית לאי.
נכון אבל עדיין יש הבדל
בין מרחק של כמה מאות מטרים לבין פלטפורמה שמחוברת בגשר באורך מספר ק"מ
&nbsp
קחו כדוגמא את המודל של האי מול עזה שכולל גשר ארוך מאוד

 
בכל מרחק אפקטיבי תהיה פגיעה סביבתית מסויימת ולו בגלל הגשרים

נכון אבל עדיין יש הבדל
בין מרחק של כמה מאות מטרים לבין פלטפורמה שמחוברת בגשר באורך מספר ק"מ
&nbsp
קחו כדוגמא את המודל של האי מול עזה שכולל גשר ארוך מאוד
בכל מרחק אפקטיבי תהיה פגיעה סביבתית מסויימת ולו בגלל הגשרים
לגבי רצועת עזה ייתכן, שלמרות הפגיעה הסביבתית, זה הפתרון הנכון בגלל השטח המצומצם של הרצועה ובעיקר בגלל סיבות בטחוניות ומדיניות, אבל לגבי פתרון כנמל תעופה משלים בישראל, סביר להניח שהפתרונות היבשתיים עדיפים.

במצב מדיני אחר, אי כזה (אי אחד) היה יכול אולי להוות פתרון גם לישראל וגם לרצועת עזה, אבל זה לא שייך לדיון הזה.
 

jp3raptor

Member
המכרז נועד לברר בדיוק את הסוגיות הללו

בכל מרחק אפקטיבי תהיה פגיעה סביבתית מסויימת ולו בגלל הגשרים
לגבי רצועת עזה ייתכן, שלמרות הפגיעה הסביבתית, זה הפתרון הנכון בגלל השטח המצומצם של הרצועה ובעיקר בגלל סיבות בטחוניות ומדיניות, אבל לגבי פתרון כנמל תעופה משלים בישראל, סביר להניח שהפתרונות היבשתיים עדיפים.

במצב מדיני אחר, אי כזה (אי אחד) היה יכול אולי להוות פתרון גם לישראל וגם לרצועת עזה, אבל זה לא שייך לדיון הזה.
המכרז נועד לברר בדיוק את הסוגיות הללו
2.1.1.7 Environment related issues:
 Aircraft noise near the seashore
 Sediment transport
 Marine fauna and flora
 Other environmental issues
&nbsp
וגם לברר איזה שיטה (אם בכלל) קיימת שתפחית את הנזק הסביבתי לכדי כדאיות
&nbsp
3 Technical implementation method - review of the
various methods used for construction of offshore
airports worldwide, including conclusions drawn from
successes or failures, including the following methods:
 Land reclamation using sand from the sea
 Land reclamation using inland materials
 Platform on piles
 Floating platform
 Other methods
&nbsp
אני לא יודע להגיד מראש האם ניתן לבנות אי מול תל אביב שהנזק הסביבתי שלו יהיה קטן מספיק כדי להצדיק הקמה.
אבל אני בהחלט תומך בהשקעת הכספים בבדיקת הסוגיה
 

jp3raptor

Member
הנה האי המדובר בדובאי- צמוד לחוף

בדובאי נדמה לי שפרוייקט כזה גרם לנזק רציני לחוף.
הנה האי המדובר בדובאי- צמוד לחוף
אורכו הכולל של האי הוא כ5 ק"מ ומרחקו מהחוף הוא כ100 מטר בלבד

שיטת הבנייה עצמה (מילוי באמצעות חול בטכניקה פרימיטיבית) גרמה לרוב הנזק האקולוגי
בנוסף הנזק להסעת החול נובע בעיקר מהמיקום הצמוד לחוף

 

Bus Nerd

Active member
יש גם את הנזק של Coastal erosion

הנה האי המדובר בדובאי- צמוד לחוף
אורכו הכולל של האי הוא כ5 ק"מ ומרחקו מהחוף הוא כ100 מטר בלבד

שיטת הבנייה עצמה (מילוי באמצעות חול בטכניקה פרימיטיבית) גרמה לרוב הנזק האקולוגי
בנוסף הנזק להסעת החול נובע בעיקר מהמיקום הצמוד לחוף
יש גם את הנזק של Coastal erosion
בנייה מאסיבית מדי של נמלים ואיים מלאכותיים גורמת להדללות החול בחופים, בגלל שהיא חוסמת את הגלים שמביאים חלקיקי חול חדשים לחוף.
התוצאה: פגיעה במערכת האקולוגית בחופים ופגיעה בבני האדם שרוצים להנות מהחוף.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coastal_erosion
 

jp3raptor

Member
שמעתי דעות לכאן ולכאן בעניין

יש גם את הנזק של Coastal erosion
בנייה מאסיבית מדי של נמלים ואיים מלאכותיים גורמת להדללות החול בחופים, בגלל שהיא חוסמת את הגלים שמביאים חלקיקי חול חדשים לחוף.
התוצאה: פגיעה במערכת האקולוגית בחופים ופגיעה בבני האדם שרוצים להנות מהחוף.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coastal_erosion
שמעתי דעות לכאן ולכאן בעניין
אני לא מזלזל בדאגה, אבל שווה להשקיע בבדיקה ולא לפסול מיד.
&nbsp
אם יתברר שהנזק הצפוי גדול מדי אז כמובן שגם אני אתנגד.
&nbsp
לא חסרים מקרים שבהם הנזק הסביבתי הוצא לחלוטין מפרופורציה
(נחל יתלה, חשמול הרכבת)
 
בוא נעזוב את הנושא הסביבתי. מבחינה כלכלית ומבחינה תחבורתית

שמעתי דעות לכאן ולכאן בעניין
אני לא מזלזל בדאגה, אבל שווה להשקיע בבדיקה ולא לפסול מיד.
&nbsp
אם יתברר שהנזק הצפוי גדול מדי אז כמובן שגם אני אתנגד.
&nbsp
לא חסרים מקרים שבהם הנזק הסביבתי הוצא לחלוטין מפרופורציה
(נחל יתלה, חשמול הרכבת)
בוא נעזוב את הנושא הסביבתי. מבחינה כלכלית ומבחינה תחבורתית
מה היתרונות של הקמת נמל התעופה המשלים לנתב"ג על אי מלאכותי?
 

Bus Nerd

Active member
השאלה אם מדובר על משלים לנתב"ג או בכלל על חלופה לשדה דב

בוא נעזוב את הנושא הסביבתי. מבחינה כלכלית ומבחינה תחבורתית
מה היתרונות של הקמת נמל התעופה המשלים לנתב"ג על אי מלאכותי?
השאלה אם מדובר על משלים לנתב"ג או בכלל על חלופה לשדה דב
אם מדובר בשדה תעופה איזורי קטן שייאפשר להחליף את הפונקציונליות ששדה דב מספק היום (בעיקר לתושבי אילת שצריכים להגיע לפגישות עסקים וטיפולים רפואיים במרכז) אז זה יכול להיות טוב. אפשר גם להעביר אליו תעופה קלה במקום השדה בהרצליה שעתידו להיסגר גם כן.

אבל אם מדובר במשלים לנתב"ג אז זה רעיון קצת מטופש, רמת דוד היא חלופה הרבה יותר הגיונית בתור משלים לנתב"ג.
 
הכוונה למשלים לנתב"ג

השאלה אם מדובר על משלים לנתב"ג או בכלל על חלופה לשדה דב
אם מדובר בשדה תעופה איזורי קטן שייאפשר להחליף את הפונקציונליות ששדה דב מספק היום (בעיקר לתושבי אילת שצריכים להגיע לפגישות עסקים וטיפולים רפואיים במרכז) אז זה יכול להיות טוב. אפשר גם להעביר אליו תעופה קלה במקום השדה בהרצליה שעתידו להיסגר גם כן.

אבל אם מדובר במשלים לנתב"ג אז זה רעיון קצת מטופש, רמת דוד היא חלופה הרבה יותר הגיונית בתור משלים לנתב"ג.
הכוונה למשלים לנתב"ג
אף אחד בישראל לא ישקיע באי מלאכותי עבור תחליף לשדה דב מבלי למלא את הצורך בנמל תעופה משלים לנתב"ג.
 

Bus Nerd

Active member
עיריית ת"א מאוד רוצה תחליף לשדה דב בים

הכוונה למשלים לנתב"ג
אף אחד בישראל לא ישקיע באי מלאכותי עבור תחליף לשדה דב מבלי למלא את הצורך בנמל תעופה משלים לנתב"ג.
עיריית ת"א מאוד רוצה תחליף לשדה דב בים
אם זה יהיה שדה בינ"ל משלים לנתב"ג יהיו לו את אותן בעיות שבגללן נתב"ג הוא לא תחליף הולם לשדה דב.
 
השאלה אם עיריית ת"א תהיה מוכנה להשקיע בהקמת אי מלאכותי כזה

עיריית ת"א מאוד רוצה תחליף לשדה דב בים
אם זה יהיה שדה בינ"ל משלים לנתב"ג יהיו לו את אותן בעיות שבגללן נתב"ג הוא לא תחליף הולם לשדה דב.
השאלה אם עיריית ת"א תהיה מוכנה להשקיע בהקמת אי מלאכותי כזה
ממשאביה שלה והאם מדינת ישראל תאפשר לעיריית ת"א לעשות זאת מבלי שהאי ימלא צרכים מעבר לרצונות העירייה.

רצונות זה יפה, אבל יש מציאות, יש מגבלות ויש אילוצים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה