בתור אספן עם 125,000 תקליטים, קצת יש לי מושג....רק קצת....
חחח אתה רציני?
רוב ההתנהלות היא מחוץ ללונדון? כל האולפנים החשובים באנגליה נמצאים שם. על אבי רואד שמעת במקרה?
ומה זה בכלל סן פרנסיסקו? אז במהלך איזה שנה וחצי בסיקסטיז הסתובבו שם הרבה היפים בשקל. אתה משווה את זה בכלל ללונדון?לניו יורק? לברלין? קשקשן
בתור אספן עם 125,000 תקליטים, קצת יש לי מושג....רק קצת....
וקצת היכרות אישית עם זמרים בריטים ואמריקאים מפורסמים, בהם רבים מהמפורסמים מאוד...ובמקרה אולפני אייבי-רואוד הם אולפנים שבהם עבד שנים רבות אלן פארסונס - חבר יקר, אז שב בשקט ואל תנסה ללמד אותי מהי בירת המוסיקה העולמית... ברלין וניו-יורק חלשות בהשוואה למנצ'סטר/סטוקפורט.
פארסונס עשה חייל ועזב לארה"ב בה השוק המוסיקלי ענק בהשוואה לממלכה הקטנה.
אכן רוב ההתנהלות מחוץ ללונדון ותמיד היתה מחוץ ללונדון. זה נורא אקזוטי לעשות קליפ בלונדון אבל השוק הלונדוני קטן יחסית ורוב הלהקות הגדולות בכלל לא באו מלונדון.
גם בתור אספן כבד מאוד של שנות ה-70, תמיד מצאתי את הדברים החשובים ביותר במנצ'סטר. בסאן פרנסיסקו יושבות חנויות המוסיקה הגדולות ביותר בעולם מאז ומעולם ושם גם אספני המוסיקה המשוגעים ביותר.
ככלל, קליפורניה היא המדינה המוסיקלית ביותר בעולם כאשר מדברים על רוק ופופ של שנות ה-60 עד שנות ה-90.
גם בלוס אנג'לס היה תמיד מגוון חנויות תקליטים עצום, הרבה מעבר ללונדון או טוקיו.
בניו-יורק תמיד היתה המון פוזה אך דלילות יחסית בכל בקשור למוסיקת רוק ופופ בהשוואה לחוף המערבי ולממלכת הרוק והפופ העולמית - סן-פרנסיסקו.
בנושא מכירות תקליטים למשל, יש לי ידע רב מאוד ואני עוקב אחרי הענין עשרות שנים. פריז למשל מובילה בשיעור כולל של 32% על לונדון בין השנים 1960-2013.
אני אוהב את לונדון, אבל מוסיקה טובה צריך לחפש בערים אחרות בבריטניה. הופעות מעולות יש במנצ'סטר, ברמינגהאם, ליברפול ובלאקפול. גם בלונדון יש הרבה הופעות רוק אך המגוון קטן יחסית בהשוואה למנצ'סטר.