נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member


קודם כל תודה, ואז שתי הערות
צומת נבות-
לפי מה שהבנתי פרוייקט כביש 71 שהושק השבוע כולל הפרדה מפלסית משודרגת, למעשה מחלף נבות עם הפרדה מפלסית. מסילת הברזל וכביש 71 ב"קומת הקרקע" וב"קומה א" המסלולים שמחברים בין הזרוע המזרחית של כביש 71 עם הכביש העולה לתל-יזרעאל (672). לא ברור לי איזו הפרדה מפלסית תוכננה ובוצעה עד כה ואיך התוכניות משתלבות, כי מה שמצולם בתמונה הראשונה שונה מהותית מההדמאות של מחלף נבות המשודרג (שכאמור, רק השבוע יוצא לדרך).

התמונה השנייה-
לפי מה שאני מזהה צולמה באזור הפנייה לגדעונה/כפר-יחזקאל, ולא בצומת נבות עצמו. ה"קופסא" בצבע אוף-וייט מתחת לעצים שמשמאל לתוואי היא מבנה הלבנים של תחנת כפר-יחזקאל ההיסטורית, שבזמנו נקראה תחנת עין-חרוד. מאחוריו אמור להיות מבנה האבן של התחנה, שהיה עד לא מזמן חלק מחוות סוסים או משהו כזה.
 

skooozy

New member
תחנת בית שאן

נאנו - שבתשתיות: רכבת העמק

כשנמצאים באזור עפולה ובית שאן, אין שום ברירה אחרת מלבד לקפוץ ולהציץ בהתקדמות בניית התחנות.
קבלו דיווח קטן קטן, שבשום צורה אינו מחליף שבתשתיות מסורתית, בתקווה שתגיע....


נתחיל בכבוד הראוי לתחנה ההיסטורית של עפולה - תמונה 1 - מגדל המים, ששימש למילוי מים לקטרי הקיטור.
תחנת בית שאן
התחנה במצב מתקדם ביותר, אני מעריך שתוך חודשים ספורים תסתיים בנייתה, שימו לב שאפילו התחנות לתח"צ כבר הוצבו.
אני מאוד מקווה שיעבירו את התחנה המרכזית של בית שאן אל תחנת הרכבת, יש לכך מספיק שטח. חדי העין ישימו לב לסככה אורכית מצד ימין - יתכן וגם היא תשמש להעלאה והורדת נוסעים בקווים פנימיים - אך זו הערכה בלבד.

לצערי, התחנה נמצאת במרחב רב מהעיר, וללא שום שימושים תומכים הסמוכים לתחנה (תעסוקה/מסחר וכו') אלא רק מבנים של מפעל תרופות ישן שהופסקה בנייתו ומעולם לא נפתח.
מרגיז לגלות שמרכז מסחרי גדול של צים סנטר נבפתח במרחק של מעל לקילומטר ממזרח לתחנה. קצת מאמץ בתכנון והיה ניתן לקרב ביניהם, כך שהתחנה היתה מזינה את המרכז המסחרי ולהיפך.



 
למה הם עושים את הטעות הזאת כל פעם, תחנה בשום מקום?

תחנת בית שאן
התחנה במצב מתקדם ביותר, אני מעריך שתוך חודשים ספורים תסתיים בנייתה, שימו לב שאפילו התחנות לתח"צ כבר הוצבו.
אני מאוד מקווה שיעבירו את התחנה המרכזית של בית שאן אל תחנת הרכבת, יש לכך מספיק שטח. חדי העין ישימו לב לסככה אורכית מצד ימין - יתכן וגם היא תשמש להעלאה והורדת נוסעים בקווים פנימיים - אך זו הערכה בלבד.

לצערי, התחנה נמצאת במרחב רב מהעיר, וללא שום שימושים תומכים הסמוכים לתחנה (תעסוקה/מסחר וכו') אלא רק מבנים של מפעל תרופות ישן שהופסקה בנייתו ומעולם לא נפתח.
מרגיז לגלות שמרכז מסחרי גדול של צים סנטר נבפתח במרחק של מעל לקילומטר ממזרח לתחנה. קצת מאמץ בתכנון והיה ניתן לקרב ביניהם, כך שהתחנה היתה מזינה את המרכז המסחרי ולהיפך.
למה הם עושים את הטעות הזאת כל פעם, תחנה בשום מקום?
במקום להכנס לעיר עם מנהרה ולהקים תחנה במקום מרכזי
 

skooozy

New member
כנראה משיקולי עלות והימנעות מהפקעות יקרות וסבוכות

למה הם עושים את הטעות הזאת כל פעם, תחנה בשום מקום?
במקום להכנס לעיר עם מנהרה ולהקים תחנה במקום מרכזי
כנראה משיקולי עלות והימנעות מהפקעות יקרות וסבוכות
 

3718

Member
לעיתים בכוונה מרחיקים מהעיר, כדי לא לריב עם אינטרסנטים

למה הם עושים את הטעות הזאת כל פעם, תחנה בשום מקום?
במקום להכנס לעיר עם מנהרה ולהקים תחנה במקום מרכזי
לעיתים בכוונה מרחיקים מהעיר, כדי לא לריב עם אינטרסנטים
ראה תחנת צומת רעננה מרכז , מרחק יריקה מבתי העיר רעננה, ועדיין הכניסה מהצד של אזור התעשייה מעבר לצומת רעננה.
&nbsp
דופקים ה 99% כדי לא לריב עם ה 1% . הבעיה שה 99% לא יודעים שדופקים אותם, בשעה שה 1% יודעים ולכן נלחמים.
&nbsp
זו עוד דוגמא לחוסר משילות .
 
אתה מתכוון לתחנת רעננה דרום החדשה? אין גישה מכיוון רעננה?

לעיתים בכוונה מרחיקים מהעיר, כדי לא לריב עם אינטרסנטים
ראה תחנת צומת רעננה מרכז , מרחק יריקה מבתי העיר רעננה, ועדיין הכניסה מהצד של אזור התעשייה מעבר לצומת רעננה.
&nbsp
דופקים ה 99% כדי לא לריב עם ה 1% . הבעיה שה 99% לא יודעים שדופקים אותם, בשעה שה 1% יודעים ולכן נלחמים.
&nbsp
זו עוד דוגמא לחוסר משילות .
אתה מתכוון לתחנת רעננה דרום החדשה? אין גישה מכיוון רעננה?
רק מכיוון מרכז שרונה?
אם כך איך עוד יש להם חוצפה לקרוא לתחנה רעננה דרום....
יפה מה שאמרת עם ה 99-1
&nbsp
 
לדעתי זה קשור לתוכניות להארכת הקו

למה הם עושים את הטעות הזאת כל פעם, תחנה בשום מקום?
במקום להכנס לעיר עם מנהרה ולהקים תחנה במקום מרכזי
לדעתי זה קשור לתוכניות להארכת הקו
הכוונה היא להמשיך את הקו על תוואי מסילת העמק הישנה למעבר גבול נהר-הירדן או לכיוון צמח וטבריה, ואם היו בונים תחנה בתוך בית-שאן זה היה מקשה על הארכת הקו (היה צריך פיסית לחפור מנהרה מתחת לכל בית-שאן).
לא לשכוח שבנוסף לכל, כמעט כל מרכז בית-שאן והתוואי הסביר אליו יושבים על שרידי העיר הרומית. עם הרצון לשמר את הארכיאולוגיה, הפרוייקט היה הופך לסיוט תכנוני וביצועי, במיוחד כשהמיקום האידיאלי לתחנה במרכז בית-שאן כמעט צמוד לתיאטרון הרומי וליבו של הגן הלאומי. גם מבחינת הטופוגרפיה אני לא בטוח איך זה מסתדר: התחנה בגובה 120- ואילו אזור התיאטרון בערך 160-, מה שדורש גשר/סוללה ענקיים שיכערו את כל האזור, או לחילופין שיפועים גדולים מדי.
 

amit1270

New member
אין כוונה להמשיך לצמח וטבריה, רק למעבר הגבול

לדעתי זה קשור לתוכניות להארכת הקו
הכוונה היא להמשיך את הקו על תוואי מסילת העמק הישנה למעבר גבול נהר-הירדן או לכיוון צמח וטבריה, ואם היו בונים תחנה בתוך בית-שאן זה היה מקשה על הארכת הקו (היה צריך פיסית לחפור מנהרה מתחת לכל בית-שאן).
לא לשכוח שבנוסף לכל, כמעט כל מרכז בית-שאן והתוואי הסביר אליו יושבים על שרידי העיר הרומית. עם הרצון לשמר את הארכיאולוגיה, הפרוייקט היה הופך לסיוט תכנוני וביצועי, במיוחד כשהמיקום האידיאלי לתחנה במרכז בית-שאן כמעט צמוד לתיאטרון הרומי וליבו של הגן הלאומי. גם מבחינת הטופוגרפיה אני לא בטוח איך זה מסתדר: התחנה בגובה 120- ואילו אזור התיאטרון בערך 160-, מה שדורש גשר/סוללה ענקיים שיכערו את כל האזור, או לחילופין שיפועים גדולים מדי.
אין כוונה להמשיך לצמח וטבריה, רק למעבר הגבול
בנקודה הזאת, או קצת מזרחה ממנה, התוואי המתוכנן מתפצל מהתוואי ההיסטורי.
 
אופציה לרכבת לסוריה...

אופציה לרכבת לסוריה...
כבר, אוטוטו...
האופציה הזו תישאר בגדר אופציה עוד עשרות שנים.
מה שחשוב זה שבסעיף הזה לא רשום חיבור לטבריה והחיבור לטבריה מתבסס על תכנון של מסילה אחרת בין עפולה לטבריה לא דרך בית שאן.
ללא חיבור לטבריה, אף אחד לא ישקיע בטווח של העשורים הקרובים במסילה לצמח.
 
לא ממש. יש אולי מחשבה או הרהור

יש כוונה להאריך לצמח
לא ממש. יש אולי מחשבה או הרהור
אבל כוונה יותר רצינית בעתיד יש למסילה בין עפולה לטבריה שלא תעבור בבית שאן.
[URL]http://www.iroads.co.il/content/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A2%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%98%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%94-0[/URL]

וברגע שהכוונה למסילת עפולה-טבריה תהיה יותר ממשית מבחינת תכנון וביצוע, אף אחד לא ישקיע במסילת רכבת בין בית שאן לצמח.
מבחינה תחבורתית אין הגיון שהדרך בין טבריה לאזורים מערביים יותר במדינה תעבור דרך צמח ובית שאן.
הרבה יותר הגיוני לחבר את טבריה לרשת המסילות במסילה הקצרה ביותר האפשרית לעפולה ומשם למסילת העמק ולמסילת עירון העתידית.
 

nitro11

New member
מדובר במסילות שונות

לא ממש. יש אולי מחשבה או הרהור
אבל כוונה יותר רצינית בעתיד יש למסילה בין עפולה לטבריה שלא תעבור בבית שאן.
[URL]http://www.iroads.co.il/content/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A2%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%98%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%94-0[/URL]

וברגע שהכוונה למסילת עפולה-טבריה תהיה יותר ממשית מבחינת תכנון וביצוע, אף אחד לא ישקיע במסילת רכבת בין בית שאן לצמח.
מבחינה תחבורתית אין הגיון שהדרך בין טבריה לאזורים מערביים יותר במדינה תעבור דרך צמח ובית שאן.
הרבה יותר הגיוני לחבר את טבריה לרשת המסילות במסילה הקצרה ביותר האפשרית לעפולה ומשם למסילת העמק ולמסילת עירון העתידית.
מדובר במסילות שונות
המסילה לטבריה והמסילה לצמח הן שתי מסילות שונות.
המסילה לטבריה יוצאת מאזור עפולה כפר-ברוך דרך כפר-תבור וצומת גולני עד טבריה.
המסילה לצמח מגיעה מכיוון בית שאן, אין חיבור בין צמח לטבריה.
 
נכון, מדובר בשתי מסילות שונות ולכן אף אחד לא ישקיע במסילה

מדובר במסילות שונות
המסילה לטבריה והמסילה לצמח הן שתי מסילות שונות.
המסילה לטבריה יוצאת מאזור עפולה כפר-ברוך דרך כפר-תבור וצומת גולני עד טבריה.
המסילה לצמח מגיעה מכיוון בית שאן, אין חיבור בין צמח לטבריה.
נכון, מדובר בשתי מסילות שונות ולכן אף אחד לא ישקיע במסילה
לצמח.
אולי כאשר יהיה שלום עם סוריה............................................
 

nitro11

New member
מתי הפעם האחרונה שהיית בצמח?

נכון, מדובר בשתי מסילות שונות ולכן אף אחד לא ישקיע במסילה
לצמח.
אולי כאשר יהיה שלום עם סוריה............................................
מתי הפעם האחרונה שהיית בצמח?
יש שם אזור תעשייה, מכללה, וכמות האוכלוסייה באזור גדולה יותר
מהאוכלוסייה בירוחם, למסילה לצמח יש הצדקה בלי שום קשר לחיבור לסוריה.
 
זו שאלה של סדר עדיפויות ומסילה לצמח לא תהיה בסדר העדיפויות

מתי הפעם האחרונה שהיית בצמח?
יש שם אזור תעשייה, מכללה, וכמות האוכלוסייה באזור גדולה יותר
מהאוכלוסייה בירוחם, למסילה לצמח יש הצדקה בלי שום קשר לחיבור לסוריה.
זו שאלה של סדר עדיפויות ומסילה לצמח לא תהיה בסדר העדיפויות
עוד עשרות שנים.
אם הזכרת את ירוחם, אז ירוחם צפויה לגדול משמעותית כבר בשנים הקרובות בעקבות הפעלת עיר הבה"דים.
יש עשרות פרויקטים תחבורתיים שנמצאים בסדר עדיפויות הרבה יותר גבוה ממסילת רכבת לצמח.
המסילה לבית שאן שנויה במחלוקת ויש גורמים רבים שמתנגדים לה גם כעת, אז על המסילה לצמח אין בכלל מה לדבר.
אף ממשלה לא תשקיע בעשורים הקרובים במסילה כזו.
 

nitro11

New member
אין ספק שהמשך לצמח זה בעדיפות נמוכה, אבל

זו שאלה של סדר עדיפויות ומסילה לצמח לא תהיה בסדר העדיפויות
עוד עשרות שנים.
אם הזכרת את ירוחם, אז ירוחם צפויה לגדול משמעותית כבר בשנים הקרובות בעקבות הפעלת עיר הבה"דים.
יש עשרות פרויקטים תחבורתיים שנמצאים בסדר עדיפויות הרבה יותר גבוה ממסילת רכבת לצמח.
המסילה לבית שאן שנויה במחלוקת ויש גורמים רבים שמתנגדים לה גם כעת, אז על המסילה לצמח אין בכלל מה לדבר.
אף ממשלה לא תשקיע בעשורים הקרובים במסילה כזו.
אין ספק שהמשך לצמח זה בעדיפות נמוכה, אבל
לדעתי, אם קו בית שאן חיפה יצליח, ועפולה ועמק יזרעאל יתפתחו כאזור מרכזי בצפון,
אז תגיע דרישה להמשיך לצמח, היות וסלילה לצמח היא פרוייקט יחסית זול לעומת
פרוייקטים אחרים כמו מסילה לקרית שמונה.
 
הדרך המהירה בין צמח לעפולה ולעמק יזרעאל היא באוטובוס הנוסע

אין ספק שהמשך לצמח זה בעדיפות נמוכה, אבל
לדעתי, אם קו בית שאן חיפה יצליח, ועפולה ועמק יזרעאל יתפתחו כאזור מרכזי בצפון,
אז תגיע דרישה להמשיך לצמח, היות וסלילה לצמח היא פרוייקט יחסית זול לעומת
פרוייקטים אחרים כמו מסילה לקרית שמונה.
הדרך המהירה בין צמח לעפולה ולעמק יזרעאל היא באוטובוס הנוסע
בכביש 767 ולא ברכבת העוברת דרך בית שאן.
אין ולא תהיה בעשורים הקרובים הצדקה למסילה בין צמח לבית שאן.
פשוט אין צורך במסילה הזו שאוטובוסים לא יוכלו למלא ביתר יעילות וגמישות.
שוב, גם הצורך במסילה לבית שאן שנוי במחלוקת, אבל זה כבר פרויקט שעבר את נקודת האל חזור וביססו את הנחיצות שלו במידה רבה על חיבור לירדן עבור רכבות משא. הטיעון של רכבות משא לא תקף לגבי צמח ועבור רכבות נוסעים אין שום צורך במסילה הזו.
המדינה דוחה פרויקטים חשובים ונחוצים בהרבה שאף אחד לא יודע מתי יבוצעו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה