דן נרדמו בשמירה. קו מוניות חדש 51

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
אני חושב שזה פורום למען תח"צ טובה ומוסדרת

הלו..זה פורום של "דן" או של האזרחים?
כל תחרות מבורכת ובתנאי שהיא הוגנת. קיבלו אישור לקו מהרגולטור או ווטאבר? שיבורכו.
אני חושב שזה פורום למען תח"צ טובה ומוסדרת
מוניות שירות ממש לא נופלות להגדרה הזו.
 
למה מוניות שירות הן לא תח"ץ טובה ומוסדרת?

אני חושב שזה פורום למען תח"צ טובה ומוסדרת
מוניות שירות ממש לא נופלות להגדרה הזו.
למה מוניות שירות הן לא תח"ץ טובה ומוסדרת?
אלו מיניבוסים נוחים? כן.
תדירים? כן
משלימים את האוטובוסים? גם כן.
אז מה רע?
אם יש פיקוח והם לא עושים "דווקא" לאוטובוסים (כמו שקורה בקווי שירות עירוניים) אז זה בסדר מבחינתי.
ופותח השירשור התכוון למצב בו אין קו בכלל (אם הבנתי נכון), אז זה גם לא "תחבורה מוסדרת"?
 

mister K

New member
מוניות הן ממש לא תח"צ מסודרת.

למה מוניות שירות הן לא תח"ץ טובה ומוסדרת?
אלו מיניבוסים נוחים? כן.
תדירים? כן
משלימים את האוטובוסים? גם כן.
אז מה רע?
אם יש פיקוח והם לא עושים "דווקא" לאוטובוסים (כמו שקורה בקווי שירות עירוניים) אז זה בסדר מבחינתי.
ופותח השירשור התכוון למצב בו אין קו בכלל (אם הבנתי נכון), אז זה גם לא "תחבורה מוסדרת"?
מוניות הן ממש לא תח"צ מסודרת.
מוניות שירות הן דבר שצריך להיעלם לחלוטין, על מנת שהתחבורה הציבורית באמת תתייעל.

מיניבוסים נוחים? אני בספק.

משלימים את האוטובוסים? יותר נכון להגיד שהם חוטפים להם נוסעים.

תדירים? איך הם יכולים להיות תדירים אם אין להם כלל תדירות מוגדרת?

פיקוח? אין! עושים מה שהם רוצים ועובדים רק מתי שהם רוצים.

ועוד לא נגענו בנהיגה המסוכנת שלהם ובעצם העובדה שהתשלום רק במזומן ללא הנחות, רב-קו או כל אמצעי כירטוס אחר.
 
עם כל מה שכתבת, עובדה שיש להם לקוחות

מוניות הן ממש לא תח"צ מסודרת.
מוניות שירות הן דבר שצריך להיעלם לחלוטין, על מנת שהתחבורה הציבורית באמת תתייעל.

מיניבוסים נוחים? אני בספק.

משלימים את האוטובוסים? יותר נכון להגיד שהם חוטפים להם נוסעים.

תדירים? איך הם יכולים להיות תדירים אם אין להם כלל תדירות מוגדרת?

פיקוח? אין! עושים מה שהם רוצים ועובדים רק מתי שהם רוצים.

ועוד לא נגענו בנהיגה המסוכנת שלהם ובעצם העובדה שהתשלום רק במזומן ללא הנחות, רב-קו או כל אמצעי כירטוס אחר.
עם כל מה שכתבת, עובדה שיש להם לקוחות
הם לא מקבלים סובסידיה על חשבוני ובכל זאת מרוויחים.
ואם יש להם לקוחות, אז חברות האוטובוסים חייבות טוב טוב לבדוק את עצמן.
אתה אומר שהן צריכות להיות יעילות על מנת שהתח"ץ תתיעל? כל עוד היא לא יעילה השירות בשטח...אז שיתיעלו!
 

mister K

New member
במקרה הזה אין שום קשר לחברות התח"צ.

עם כל מה שכתבת, עובדה שיש להם לקוחות
הם לא מקבלים סובסידיה על חשבוני ובכל זאת מרוויחים.
ואם יש להם לקוחות, אז חברות האוטובוסים חייבות טוב טוב לבדוק את עצמן.
אתה אומר שהן צריכות להיות יעילות על מנת שהתח"ץ תתיעל? כל עוד היא לא יעילה השירות בשטח...אז שיתיעלו!
במקרה הזה אין שום קשר לחברות התח"צ.
יש קשר למשרד התחבורה שמאפשר את הביזיון הזה במקום לדאוג לייעול אמיתי של התח"צ.
לגבי הסובסידיה "על חשבונך": סיבסוד התחבורה הציבורית הוא דבר שקיים בכל העולם המערבי.
תחבורה ציבורית זה לא עסק רווחי אלא שירות לציבור. אם לא היה סבסוד, החברות באמת היו נאלצות לעבוד כמו מוניות השירות. משמע, לעבוד מתי ואיך שבא להן.
אני לא אמרתי שהמוניות צריכות להיות יעילות על מנת שהתח"צ תתייעל. אני אמרתי שהן צריכות להיעלם לחלוטין על מנת שלא יפריעו לתח"צ להתייעל.
עצם היותה של מונית השירות עסק פרטי של הנהג, לא מאפשר לה כלל להתייעל ולתת שירות טוב באמת. הן מצליחות רק משום ניצול היתרונות המלאכותיים שמעניקה להן המדינה. משמע, רק במקומות ובזמנים בהן הן מהוות מונופול (בשבתות לצערנו וכן במקומות בהן אין שירות אוטובוסים יעיל וזאת מתוך מטרה בזויה להגן על המוניות). בשאר הזמנים והמקומות הן כמו טפיל שמגיע בכוונה שנייה לפני האוטובוס, מעכב אותו ולוקח לו את הנוסעים.
 
שמת לב לסתירה?

במקרה הזה אין שום קשר לחברות התח"צ.
יש קשר למשרד התחבורה שמאפשר את הביזיון הזה במקום לדאוג לייעול אמיתי של התח"צ.
לגבי הסובסידיה "על חשבונך": סיבסוד התחבורה הציבורית הוא דבר שקיים בכל העולם המערבי.
תחבורה ציבורית זה לא עסק רווחי אלא שירות לציבור. אם לא היה סבסוד, החברות באמת היו נאלצות לעבוד כמו מוניות השירות. משמע, לעבוד מתי ואיך שבא להן.
אני לא אמרתי שהמוניות צריכות להיות יעילות על מנת שהתח"צ תתייעל. אני אמרתי שהן צריכות להיעלם לחלוטין על מנת שלא יפריעו לתח"צ להתייעל.
עצם היותה של מונית השירות עסק פרטי של הנהג, לא מאפשר לה כלל להתייעל ולתת שירות טוב באמת. הן מצליחות רק משום ניצול היתרונות המלאכותיים שמעניקה להן המדינה. משמע, רק במקומות ובזמנים בהן הן מהוות מונופול (בשבתות לצערנו וכן במקומות בהן אין שירות אוטובוסים יעיל וזאת מתוך מטרה בזויה להגן על המוניות). בשאר הזמנים והמקומות הן כמו טפיל שמגיע בכוונה שנייה לפני האוטובוס, מעכב אותו ולוקח לו את הנוסעים.
שמת לב לסתירה?
"עצם היותה של מונית השירות עסק פרטי של הנהג, לא מאפשר לה כלל להתייעל ולתת שירות טוב באמת" את זה אתה קובע או קהל הלקוחות שמעדיף את השירות על האוטובוס. אגב, אני מדבר על קוים בין עירוניים ופרווריים. בקווים עירוניים כמו 4-5 אני איתך! הן מיותרות ומפריעות.
 

mister K

New member
אין פה שום סתירה!

שמת לב לסתירה?
"עצם היותה של מונית השירות עסק פרטי של הנהג, לא מאפשר לה כלל להתייעל ולתת שירות טוב באמת" את זה אתה קובע או קהל הלקוחות שמעדיף את השירות על האוטובוס. אגב, אני מדבר על קוים בין עירוניים ופרווריים. בקווים עירוניים כמו 4-5 אני איתך! הן מיותרות ומפריעות.
אין פה שום סתירה!
רוב הנוסעים לא מעדיפים אותן אלא את האוטובוס שמגיע שנייה אחריהן.
מעדיפים אותן אנשים שלא ממש אכפת להם איך הם נוסעים ואיך הם משלמים. הם פשוט עולים על האופציה הראשונה שמגיעה, מן הסתם המונית...
יש למוניות שתי שיטות להתפרנס: או בעבודה על קו בו פועל שירות אוטובוסים תדיר והיטפלות לאוטובוסים (לא רק קווים 4 ו-5 אלא גם 51, 66, קווי ת"א-נתניה וכו') או בקטע מבוקש בו לא פועל שירות אוטובוסים משום שמשרד התחבורה לא מאפשר זאת כדי לדאוג למוניות (למשל קו 4א לאוניברסיטה, השירות לרכבת בית יהושע או קטע הנסיעה המדובר בשרשור הזה).

שים לב שלא רואים מוניות שירות על קווים לא תדירים או לא רווחיים.
 
אז למה שאגד לא תפעיל מיניבוסים

אין פה שום סתירה!
רוב הנוסעים לא מעדיפים אותן אלא את האוטובוס שמגיע שנייה אחריהן.
מעדיפים אותן אנשים שלא ממש אכפת להם איך הם נוסעים ואיך הם משלמים. הם פשוט עולים על האופציה הראשונה שמגיעה, מן הסתם המונית...
יש למוניות שתי שיטות להתפרנס: או בעבודה על קו בו פועל שירות אוטובוסים תדיר והיטפלות לאוטובוסים (לא רק קווים 4 ו-5 אלא גם 51, 66, קווי ת"א-נתניה וכו') או בקטע מבוקש בו לא פועל שירות אוטובוסים משום שמשרד התחבורה לא מאפשר זאת כדי לדאוג למוניות (למשל קו 4א לאוניברסיטה, השירות לרכבת בית יהושע או קטע הנסיעה המדובר בשרשור הזה).

שים לב שלא רואים מוניות שירות על קווים לא תדירים או לא רווחיים.
אז למה שאגד לא תפעיל מיניבוסים
בקווים שהם נדרשים?
ואל תתנשא בבקשה על הנוסעים ב"שירות". סיבותיהם איתם ואני מניח שביניהן גם יעילות ומחיר.
והחברות הציבוריות מקבלות סובסידיה על קוים לא רווחיים.
 

mister K

New member
הקווים בהן פועלות המוניות הן לא קווי מיניבוס.

אז למה שאגד לא תפעיל מיניבוסים
בקווים שהם נדרשים?
ואל תתנשא בבקשה על הנוסעים ב"שירות". סיבותיהם איתם ואני מניח שביניהן גם יעילות ומחיר.
והחברות הציבוריות מקבלות סובסידיה על קוים לא רווחיים.
הקווים בהן פועלות המוניות הן לא קווי מיניבוס.
להיפך, אלו קווים תדירים וראשיים.
מיניבוסים טובים לקווים דלים בנוסעים או קווים שעוברים במקומות בהם לאוטובוס קשה לעבור. בשני סוגי הקווים האלה אין מוניות שירות וגם לא יהיו, מן הסתם כי זה לא רווחי להן.

לגבי הנוסעים בשירות בקווים התדירים, מחיר הוא בטוח לא השיקול שלהם.
בבחירתם לנסוע במונית שירות הם לרוב בוחרים לשלם יותר, וכן מבטלים את האפשרות להשתמש באמצעי כירטוס והנחה.
אני משתדל שלא להתנשא. אבל באמת שאני לא מבין מה הסיבה לעלות דווקא על מונית שירות, בקווים בגוש דן בהם קיים שירות אוטובוסים תדיר.
 

mister K

New member
*צ"ל: הם לא קווי מיניבוס.

הקווים בהן פועלות המוניות הן לא קווי מיניבוס.
להיפך, אלו קווים תדירים וראשיים.
מיניבוסים טובים לקווים דלים בנוסעים או קווים שעוברים במקומות בהם לאוטובוס קשה לעבור. בשני סוגי הקווים האלה אין מוניות שירות וגם לא יהיו, מן הסתם כי זה לא רווחי להן.

לגבי הנוסעים בשירות בקווים התדירים, מחיר הוא בטוח לא השיקול שלהם.
בבחירתם לנסוע במונית שירות הם לרוב בוחרים לשלם יותר, וכן מבטלים את האפשרות להשתמש באמצעי כירטוס והנחה.
אני משתדל שלא להתנשא. אבל באמת שאני לא מבין מה הסיבה לעלות דווקא על מונית שירות, בקווים בגוש דן בהם קיים שירות אוטובוסים תדיר.
*צ"ל: הם לא קווי מיניבוס.
 
התדירות של מוניות 51,66

הקווים בהן פועלות המוניות הן לא קווי מיניבוס.
להיפך, אלו קווים תדירים וראשיים.
מיניבוסים טובים לקווים דלים בנוסעים או קווים שעוברים במקומות בהם לאוטובוס קשה לעבור. בשני סוגי הקווים האלה אין מוניות שירות וגם לא יהיו, מן הסתם כי זה לא רווחי להן.

לגבי הנוסעים בשירות בקווים התדירים, מחיר הוא בטוח לא השיקול שלהם.
בבחירתם לנסוע במונית שירות הם לרוב בוחרים לשלם יותר, וכן מבטלים את האפשרות להשתמש באמצעי כירטוס והנחה.
אני משתדל שלא להתנשא. אבל באמת שאני לא מבין מה הסיבה לעלות דווקא על מונית שירות, בקווים בגוש דן בהם קיים שירות אוטובוסים תדיר.
התדירות של מוניות 51,66
כפולה או משולשת מתדירות האוטובוסים
 

alantan

New member
אז אעזור לך... למקומות האלה לא היו, אינן,

אנא ערף
אני מדבר על מה שאני יודע, לא על מה שאני לא יודע
אז אעזור לך... למקומות האלה לא היו, אינן,
ולא תהיינה מוניות שירות לעולם, אלא אם הם יהפכו למוקדי דרישה לתחבורה ציבורית. לא משתלם להפעיל תחבורה ציבורית לכל מקום, וכשמפעילים מוניות שירות במסלולים "רווחיים" פוגעים במערכת התחבורה הציבורית הכללית.
 

mister K

New member
היא לא. 51 יוצא כל 5-8 דקות.

התדירות של מוניות 51,66
כפולה או משולשת מתדירות האוטובוסים
היא לא. 51 יוצא כל 5-8 דקות.
66 כל 7-10 דקות.
התדירות שלהם היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות לקו אוטובוס. רק בלילה היא נמוכה מדי.
מונית לא יוצאת כל 2-3 דקות.
ובכל מקרה המוניות הן לא הפיתרון. הפיתרון הוא אוטובוסים רבי קיבולת וזה אכן ייושם בקטע הנסיעה הזה לפחות עד להקמת הקו האדום.
 
דיברתי על שעות הערב המאוחרות

היא לא. 51 יוצא כל 5-8 דקות.
66 כל 7-10 דקות.
התדירות שלהם היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות לקו אוטובוס. רק בלילה היא נמוכה מדי.
מונית לא יוצאת כל 2-3 דקות.
ובכל מקרה המוניות הן לא הפיתרון. הפיתרון הוא אוטובוסים רבי קיבולת וזה אכן ייושם בקטע הנסיעה הזה לפחות עד להקמת הקו האדום.
דיברתי על שעות הערב המאוחרות
 
מה??? אני יכול לארגן לך תוך שעה לפחות 20

אין פה שום סתירה!
רוב הנוסעים לא מעדיפים אותן אלא את האוטובוס שמגיע שנייה אחריהן.
מעדיפים אותן אנשים שלא ממש אכפת להם איך הם נוסעים ואיך הם משלמים. הם פשוט עולים על האופציה הראשונה שמגיעה, מן הסתם המונית...
יש למוניות שתי שיטות להתפרנס: או בעבודה על קו בו פועל שירות אוטובוסים תדיר והיטפלות לאוטובוסים (לא רק קווים 4 ו-5 אלא גם 51, 66, קווי ת"א-נתניה וכו') או בקטע מבוקש בו לא פועל שירות אוטובוסים משום שמשרד התחבורה לא מאפשר זאת כדי לדאוג למוניות (למשל קו 4א לאוניברסיטה, השירות לרכבת בית יהושע או קטע הנסיעה המדובר בשרשור הזה).

שים לב שלא רואים מוניות שירות על קווים לא תדירים או לא רווחיים.
מה??? אני יכול לארגן לך תוך שעה לפחות 20
כתובות מייל של אנשים (מכרים מהעבודה ומהלימודים) שיום יום ממתינים בכוונה למוניות 51 או 66 ולא עולים על האוטובוס, כולל קרובת משפחה שלי. אנשים כמוהם יעשו הכול- יעמדו באמצע הצומת (לפני התחנה, כדי שיהיה מקום), יילכו לתחנה הראשונה של המוניות ויעמדו שם בתור, יחכו רבע שעה עד שתבוא מונית עםמקום, העיקר לא ייסעו באוטובוס. (ופה "דן" צריכים לשאול את עצמם למה- נסה אתה לעות על 51,66 ואפילו על מפרקיות 82, שאגב גם לקו הזה כבר יש מוניות...)
אל תכתוב שאנשים שעולים על מוניות עולים על האופציה הראשונה.

ואני, עם כל ההנחות של האוטובוסים, בתקופה שעבדו על המת"צ בפ"ת והיו פקקי ענק, הייתי נוסע רק במוניות שירות שהיו נוסעות דרך אזורי התעשייה ומגיעות מהר בלי הפקקים!!

ומעניין שיש מוניות שירות בקו 249 שהוא כל חצי שעה
 

mister K

New member
אז האנשים האלה פראיירים.

מה??? אני יכול לארגן לך תוך שעה לפחות 20
כתובות מייל של אנשים (מכרים מהעבודה ומהלימודים) שיום יום ממתינים בכוונה למוניות 51 או 66 ולא עולים על האוטובוס, כולל קרובת משפחה שלי. אנשים כמוהם יעשו הכול- יעמדו באמצע הצומת (לפני התחנה, כדי שיהיה מקום), יילכו לתחנה הראשונה של המוניות ויעמדו שם בתור, יחכו רבע שעה עד שתבוא מונית עםמקום, העיקר לא ייסעו באוטובוס. (ופה "דן" צריכים לשאול את עצמם למה- נסה אתה לעות על 51,66 ואפילו על מפרקיות 82, שאגב גם לקו הזה כבר יש מוניות...)
אל תכתוב שאנשים שעולים על מוניות עולים על האופציה הראשונה.

ואני, עם כל ההנחות של האוטובוסים, בתקופה שעבדו על המת"צ בפ"ת והיו פקקי ענק, הייתי נוסע רק במוניות שירות שהיו נוסעות דרך אזורי התעשייה ומגיעות מהר בלי הפקקים!!

ומעניין שיש מוניות שירות בקו 249 שהוא כל חצי שעה
אז האנשים האלה פראיירים.
בכל אופן, כיום אין שום פקקים מתל אביב לפתח תקוה שהאוטובוס עומד בהם והמוניות לא.
להיפך, המת"צ הופך את האוטובוסים למהירים יותר וכמובן שהם גם יותר זולים.
הבעיה היחידה בקווים לפתח תקוה היא הצפיפות, אבל גם זה ייפתח בקרוב.
 

mister K

New member
ואני גם לא מכיר מוניות 249.

מה??? אני יכול לארגן לך תוך שעה לפחות 20
כתובות מייל של אנשים (מכרים מהעבודה ומהלימודים) שיום יום ממתינים בכוונה למוניות 51 או 66 ולא עולים על האוטובוס, כולל קרובת משפחה שלי. אנשים כמוהם יעשו הכול- יעמדו באמצע הצומת (לפני התחנה, כדי שיהיה מקום), יילכו לתחנה הראשונה של המוניות ויעמדו שם בתור, יחכו רבע שעה עד שתבוא מונית עםמקום, העיקר לא ייסעו באוטובוס. (ופה "דן" צריכים לשאול את עצמם למה- נסה אתה לעות על 51,66 ואפילו על מפרקיות 82, שאגב גם לקו הזה כבר יש מוניות...)
אל תכתוב שאנשים שעולים על מוניות עולים על האופציה הראשונה.

ואני, עם כל ההנחות של האוטובוסים, בתקופה שעבדו על המת"צ בפ"ת והיו פקקי ענק, הייתי נוסע רק במוניות שירות שהיו נוסעות דרך אזורי התעשייה ומגיעות מהר בלי הפקקים!!

ומעניין שיש מוניות שירות בקו 249 שהוא כל חצי שעה
ואני גם לא מכיר מוניות 249.
 
249 קיימות ואפילו זולות יותר, וגם מי שנוסע

ואני גם לא מכיר מוניות 249.
249 קיימות ואפילו זולות יותר, וגם מי שנוסע
מלוד/רמלה לפ"ת זוכה בדרך כלל לשירות ישיר- מצומת סירקין הן נוסעות לפי רצון הנוסעים שנותרו, (כמובן כשהנוסעים רוצים להגיע למקומות שלא מאריכים לנהג את הדרך לתחנה מרכזית פ"ת כמו עין גנים, שטממפר, כפר אברהם, וכו'- הכול לפי רצון הנוסע).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה