דן נרדמו בשמירה. קו מוניות חדש 51

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
לא יודע איך זה בפ"ת

מה??? אני יכול לארגן לך תוך שעה לפחות 20
כתובות מייל של אנשים (מכרים מהעבודה ומהלימודים) שיום יום ממתינים בכוונה למוניות 51 או 66 ולא עולים על האוטובוס, כולל קרובת משפחה שלי. אנשים כמוהם יעשו הכול- יעמדו באמצע הצומת (לפני התחנה, כדי שיהיה מקום), יילכו לתחנה הראשונה של המוניות ויעמדו שם בתור, יחכו רבע שעה עד שתבוא מונית עםמקום, העיקר לא ייסעו באוטובוס. (ופה "דן" צריכים לשאול את עצמם למה- נסה אתה לעות על 51,66 ואפילו על מפרקיות 82, שאגב גם לקו הזה כבר יש מוניות...)
אל תכתוב שאנשים שעולים על מוניות עולים על האופציה הראשונה.

ואני, עם כל ההנחות של האוטובוסים, בתקופה שעבדו על המת"צ בפ"ת והיו פקקי ענק, הייתי נוסע רק במוניות שירות שהיו נוסעות דרך אזורי התעשייה ומגיעות מהר בלי הפקקים!!

ומעניין שיש מוניות שירות בקו 249 שהוא כל חצי שעה
לא יודע איך זה בפ"ת
אבל בהרבה מקומות בשעות עמוסות, הנוסע צריך להחליט מראש מה הוא רוצה, כי למונית מחכים אנשים במרחק לא קטן מתחנת האוטובוס, מרחק שכבר לא מאפשר בהכרח לרוץ לתחנה אם מגיע אוטובוס, ולא מאפשר לעלות על המונית אם חיכת בתחנת האוטובוס - כי היא כבר תהיה מלאה. התהליך מתחיל בכך שיש מאבק על מקומות פנויים במוניות השירות, ואנשים מתחכמים ומחכים להם קצת לפני התחנה, ואז עוד קצת ועוד קצת.
 

טשאפק

New member
למה בקווים עירוניים זה רע ובבינעירוניים טוב?

שמת לב לסתירה?
"עצם היותה של מונית השירות עסק פרטי של הנהג, לא מאפשר לה כלל להתייעל ולתת שירות טוב באמת" את זה אתה קובע או קהל הלקוחות שמעדיף את השירות על האוטובוס. אגב, אני מדבר על קוים בין עירוניים ופרווריים. בקווים עירוניים כמו 4-5 אני איתך! הן מיותרות ומפריעות.
למה בקווים עירוניים זה רע ובבינעירוניים טוב?
 
כי בתוך העיר יש צפיפות

למה בקווים עירוניים זה רע ובבינעירוניים טוב?
כי בתוך העיר יש צפיפות
ולכן רצוי להמעיט במספר הרכבים ולהגדיל את הקיבולת שלהם
בקווים בין עירוניים כמו לנתניה או לירושלים (מתל אביב) השירות לא גורם לצפיפות ומגביר את התחרות. ועובדה שיש קהל משתמשים.
 

cwen

New member
קהל המשתמשים מראה על חסרונות האוטובוס

כי בתוך העיר יש צפיפות
ולכן רצוי להמעיט במספר הרכבים ולהגדיל את הקיבולת שלהם
בקווים בין עירוניים כמו לנתניה או לירושלים (מתל אביב) השירות לא גורם לצפיפות ומגביר את התחרות. ועובדה שיש קהל משתמשים.
קהל המשתמשים מראה על חסרונות האוטובוס
אני למשל נסעתי תקופה לא קצרה מתל אביב לנתניה לפני כמה שנים. בבוקר, נגד הפקקים. אחרי שהתייאשתי מהרכבת (בגלל השירות מתחת בית יהושע ליעד בנתניה שהתבצע עם מוניות שירות) הייתי נוסעת לא מעט במוניות קו נתניה תל אביב. זה לא שהיה לי משהו נגד האוטובוס, אלא שהוא גם היה יקר יותר, וגם תדיר הרבה פחות. המונית פשוט הגיעה יותר מהר.
ושנאתי את המוניות האלה. תמיד הייתי שמה חגורה (מפחד) ואי אפשר היה לדעת אילו קריזות יעלו בדעתו של הנהג, או אם הוא יעצור פתאום כדי לחכות לנוסעים.

יצא לי רק פעמים ספורות לנסוע ב 605. המונית פשוט יצאה לפניו.
 

mister K

New member
הוכחת את טענתי. עלית פשוט על מה שיצא קודם.

קהל המשתמשים מראה על חסרונות האוטובוס
אני למשל נסעתי תקופה לא קצרה מתל אביב לנתניה לפני כמה שנים. בבוקר, נגד הפקקים. אחרי שהתייאשתי מהרכבת (בגלל השירות מתחת בית יהושע ליעד בנתניה שהתבצע עם מוניות שירות) הייתי נוסעת לא מעט במוניות קו נתניה תל אביב. זה לא שהיה לי משהו נגד האוטובוס, אלא שהוא גם היה יקר יותר, וגם תדיר הרבה פחות. המונית פשוט הגיעה יותר מהר.
ושנאתי את המוניות האלה. תמיד הייתי שמה חגורה (מפחד) ואי אפשר היה לדעת אילו קריזות יעלו בדעתו של הנהג, או אם הוא יעצור פתאום כדי לחכות לנוסעים.

יצא לי רק פעמים ספורות לנסוע ב 605. המונית פשוט יצאה לפניו.
הוכחת את טענתי. עלית פשוט על מה שיצא קודם.
כיום מחיר אוטובוס מתל אביב לנתניה זול ממחיר מונית שירות. נתיב אקספרס פשוט שברו את המוניות.
מונית גם לא יותר מהירה מקו 605, אבל מן הסתם היא תצא שנייה לפניו. גם תמיד הנהג יכול להחליט שבא לו להיכנס לשפיים כי יש לו מושב פנוי, בזמן שקו 605 נוסע ישיר ולא משנה מה.
בקיצור, מונית שירות בקו תל אביב-נתניה לא כדאית משום סיבה שהיא.

את גם אומרת בעצמך שעזבת את אופציית הרכבת בגלל מוניות השירות מתחנת בית יהושע, ושגם שנאת את המוניות שנסעת בהן אחר כך. לא עדיף כבר לחכות עוד שנייה לאוטובוס ולנסוע בנחת?
ואגב, העובדה שלמוניות יש מונופול בקישור לתחנת בית יהושע ושאין אוטובוסים שמגיעים לשם, היא דבר שלדעתי צריך להיחקר ברמת מבקר המדינה או אפילו המשטרה.
 

cwen

New member
אני מדברת איתך על תחילת ואמצע העשור הקודם

הוכחת את טענתי. עלית פשוט על מה שיצא קודם.
כיום מחיר אוטובוס מתל אביב לנתניה זול ממחיר מונית שירות. נתיב אקספרס פשוט שברו את המוניות.
מונית גם לא יותר מהירה מקו 605, אבל מן הסתם היא תצא שנייה לפניו. גם תמיד הנהג יכול להחליט שבא לו להיכנס לשפיים כי יש לו מושב פנוי, בזמן שקו 605 נוסע ישיר ולא משנה מה.
בקיצור, מונית שירות בקו תל אביב-נתניה לא כדאית משום סיבה שהיא.

את גם אומרת בעצמך שעזבת את אופציית הרכבת בגלל מוניות השירות מתחנת בית יהושע, ושגם שנאת את המוניות שנסעת בהן אחר כך. לא עדיף כבר לחכות עוד שנייה לאוטובוס ולנסוע בנחת?
ואגב, העובדה שלמוניות יש מונופול בקישור לתחנת בית יהושע ושאין אוטובוסים שמגיעים לשם, היא דבר שלדעתי צריך להיחקר ברמת מבקר המדינה או אפילו המשטרה.
אני מדברת איתך על תחילת ואמצע העשור הקודם
אז האוטובוס - אגד עדיין - היה יקר יותר (נדמה לי שבארבעה שקלים) ובא לעתים די רחוקות. אני לא זוכרת מה היתה התדירות של 605 (בכיוון המנוגד לעומס), אבל היא פשוט לא היתה גבוהה. ועל 601 בוודאי לא היתה סיבה לעלות.
 

droriko

New member
רק זה?

הוכחת את טענתי. עלית פשוט על מה שיצא קודם.
כיום מחיר אוטובוס מתל אביב לנתניה זול ממחיר מונית שירות. נתיב אקספרס פשוט שברו את המוניות.
מונית גם לא יותר מהירה מקו 605, אבל מן הסתם היא תצא שנייה לפניו. גם תמיד הנהג יכול להחליט שבא לו להיכנס לשפיים כי יש לו מושב פנוי, בזמן שקו 605 נוסע ישיר ולא משנה מה.
בקיצור, מונית שירות בקו תל אביב-נתניה לא כדאית משום סיבה שהיא.

את גם אומרת בעצמך שעזבת את אופציית הרכבת בגלל מוניות השירות מתחנת בית יהושע, ושגם שנאת את המוניות שנסעת בהן אחר כך. לא עדיף כבר לחכות עוד שנייה לאוטובוס ולנסוע בנחת?
ואגב, העובדה שלמוניות יש מונופול בקישור לתחנת בית יהושע ושאין אוטובוסים שמגיעים לשם, היא דבר שלדעתי צריך להיחקר ברמת מבקר המדינה או אפילו המשטרה.
רק זה?
 

טשאפק

New member
אני ממש לא מבין אותך

כי בתוך העיר יש צפיפות
ולכן רצוי להמעיט במספר הרכבים ולהגדיל את הקיבולת שלהם
בקווים בין עירוניים כמו לנתניה או לירושלים (מתל אביב) השירות לא גורם לצפיפות ומגביר את התחרות. ועובדה שיש קהל משתמשים.
אני ממש לא מבין אותך
קהל משתמשים יש גם בקווים עירוניים, וצפיפות יש גם באוטובוסים בין עירוניים. מוניות שירות נוסעות אך ורק במסלולים העמוסים ביותר.
 
אז אבהיר את עצמי

אני ממש לא מבין אותך
קהל משתמשים יש גם בקווים עירוניים, וצפיפות יש גם באוטובוסים בין עירוניים. מוניות שירות נוסעות אך ורק במסלולים העמוסים ביותר.
אז אבהיר את עצמי
מוניות שירות הינן שירות פרטי ולא מסובסד של מיניבוסים. אז ברור שלא יהיה שירות לקיבוץ נידח בגליל או בנגב כי הם צריכים להרוויח. לשם כך קיימת סובסידיה.
נחלק את השירות לשניים: עירוני ובינעירוני/פרוורי.
לדעתי מוניות השירות העירוניות מיותרות. יש אוטובוסים שבעצם חוסכים בשטח כביש כי האוטובוס נניח גדול פי שלוש אבל בקיבולת יחסית גדולה הרבה יותר.בכבישים הבינעירוניים המצב שונה: השירות לא תופס הרבה מקום, הוא בהחלט ממלא חלל שחסר בכל הנוגע לגמישות ולתדירות ועובדה שהם נדרשים ומרוויחים. וכפי שכתבתי במשפט הפתיחה, אך טבעי הוא שהם יפעלו היכן שנדרש ובמסלולים הצפופים יותר (בבן עירוני).
 

טשאפק

New member
ביקוש יש להן גם בעיר וגם מחוץ לעיר

אז אבהיר את עצמי
מוניות שירות הינן שירות פרטי ולא מסובסד של מיניבוסים. אז ברור שלא יהיה שירות לקיבוץ נידח בגליל או בנגב כי הם צריכים להרוויח. לשם כך קיימת סובסידיה.
נחלק את השירות לשניים: עירוני ובינעירוני/פרוורי.
לדעתי מוניות השירות העירוניות מיותרות. יש אוטובוסים שבעצם חוסכים בשטח כביש כי האוטובוס נניח גדול פי שלוש אבל בקיבולת יחסית גדולה הרבה יותר.בכבישים הבינעירוניים המצב שונה: השירות לא תופס הרבה מקום, הוא בהחלט ממלא חלל שחסר בכל הנוגע לגמישות ולתדירות ועובדה שהם נדרשים ומרוויחים. וכפי שכתבתי במשפט הפתיחה, אך טבעי הוא שהם יפעלו היכן שנדרש ובמסלולים הצפופים יותר (בבן עירוני).
ביקוש יש להן גם בעיר וגם מחוץ לעיר
כך שאם הביקוש הוא הוכחה לנחיצותן - "עובדה שהם נדרשים ומרוויחים" - ההוכחה הזו תופסת גם בעיר, גם בעיר הם נדרשים ומרוויחים. הבעיות עם מוניות השירות חורגות בהרבה משטח הכביש.
 

droriko

New member
לא תופס הרבה מקום?

אז אבהיר את עצמי
מוניות שירות הינן שירות פרטי ולא מסובסד של מיניבוסים. אז ברור שלא יהיה שירות לקיבוץ נידח בגליל או בנגב כי הם צריכים להרוויח. לשם כך קיימת סובסידיה.
נחלק את השירות לשניים: עירוני ובינעירוני/פרוורי.
לדעתי מוניות השירות העירוניות מיותרות. יש אוטובוסים שבעצם חוסכים בשטח כביש כי האוטובוס נניח גדול פי שלוש אבל בקיבולת יחסית גדולה הרבה יותר.בכבישים הבינעירוניים המצב שונה: השירות לא תופס הרבה מקום, הוא בהחלט ממלא חלל שחסר בכל הנוגע לגמישות ולתדירות ועובדה שהם נדרשים ומרוויחים. וכפי שכתבתי במשפט הפתיחה, אך טבעי הוא שהם יפעלו היכן שנדרש ובמסלולים הצפופים יותר (בבן עירוני).
לא תופס הרבה מקום?
נסעת פעם בבן יהודה?
 

droriko

New member
בסדר אבל אפילו מוניות השירות ה"בינעירוניות"

הבנת הנקרא בבקשה? פליז?
קרא שוב את מה שכתבתי ותראה שבעיר הם תופסים מקום ומחוץ לעיר - לא.
בסדר אבל אפילו מוניות השירות ה"בינעירוניות"
נוסעות רוב המסלול בתוך העיר
 

droriko

New member
וגם איפה שבא להן

במקרה הזה אין שום קשר לחברות התח"צ.
יש קשר למשרד התחבורה שמאפשר את הביזיון הזה במקום לדאוג לייעול אמיתי של התח"צ.
לגבי הסובסידיה "על חשבונך": סיבסוד התחבורה הציבורית הוא דבר שקיים בכל העולם המערבי.
תחבורה ציבורית זה לא עסק רווחי אלא שירות לציבור. אם לא היה סבסוד, החברות באמת היו נאלצות לעבוד כמו מוניות השירות. משמע, לעבוד מתי ואיך שבא להן.
אני לא אמרתי שהמוניות צריכות להיות יעילות על מנת שהתח"צ תתייעל. אני אמרתי שהן צריכות להיעלם לחלוטין על מנת שלא יפריעו לתח"צ להתייעל.
עצם היותה של מונית השירות עסק פרטי של הנהג, לא מאפשר לה כלל להתייעל ולתת שירות טוב באמת. הן מצליחות רק משום ניצול היתרונות המלאכותיים שמעניקה להן המדינה. משמע, רק במקומות ובזמנים בהן הן מהוות מונופול (בשבתות לצערנו וכן במקומות בהן אין שירות אוטובוסים יעיל וזאת מתוך מטרה בזויה להגן על המוניות). בשאר הזמנים והמקומות הן כמו טפיל שמגיע בכוונה שנייה לפני האוטובוס, מעכב אותו ולוקח לו את הנוסעים.
וגם איפה שבא להן
אם חברות האוטובוס היו פועלות ללא סובסידיה הן היו נוסעות רק בצירים הראשים. למה לי,בתור חברת אוטובוס, להיכנס לאיזה כפר או שכונה בקצה העיר אם המדינה לא מכסה לי את ההפסדים? למה לי להפעיל אוטובוס לבית חולים ב-8 בערב אם רק מעט אנשים נוסעים לשם בשעות האלה וזה לא רווחי?
 

mister K

New member


וגם איפה שבא להן
אם חברות האוטובוס היו פועלות ללא סובסידיה הן היו נוסעות רק בצירים הראשים. למה לי,בתור חברת אוטובוס, להיכנס לאיזה כפר או שכונה בקצה העיר אם המדינה לא מכסה לי את ההפסדים? למה לי להפעיל אוטובוס לבית חולים ב-8 בערב אם רק מעט אנשים נוסעים לשם בשעות האלה וזה לא רווחי?
 

alantan

New member


וגם איפה שבא להן
אם חברות האוטובוס היו פועלות ללא סובסידיה הן היו נוסעות רק בצירים הראשים. למה לי,בתור חברת אוטובוס, להיכנס לאיזה כפר או שכונה בקצה העיר אם המדינה לא מכסה לי את ההפסדים? למה לי להפעיל אוטובוס לבית חולים ב-8 בערב אם רק מעט אנשים נוסעים לשם בשעות האלה וזה לא רווחי?
 

אורי404

New member
בני, מצד שני לא בטוח, שיש תשלום מיסים מסודר

עם כל מה שכתבת, עובדה שיש להם לקוחות
הם לא מקבלים סובסידיה על חשבוני ובכל זאת מרוויחים.
ואם יש להם לקוחות, אז חברות האוטובוסים חייבות טוב טוב לבדוק את עצמן.
אתה אומר שהן צריכות להיות יעילות על מנת שהתח"ץ תתיעל? כל עוד היא לא יעילה השירות בשטח...אז שיתיעלו!
בני, מצד שני לא בטוח, שיש תשלום מיסים מסודר
במקרים רבים הם לא מוציאים כרטיס נסיעה או קבלה כלשהי.
כך, שלא בטוח שדיווחי ההכנסות שלהם לרשויות המס הם מדוייקים.
 

droriko

New member
רובם חאפרים שעובדים בלי רישיון

בני, מצד שני לא בטוח, שיש תשלום מיסים מסודר
במקרים רבים הם לא מוציאים כרטיס נסיעה או קבלה כלשהי.
כך, שלא בטוח שדיווחי ההכנסות שלהם לרשויות המס הם מדוייקים.
רובם חאפרים שעובדים בלי רישיון
ברור שהם לא יבואו למס הכנסה עם קבלות, כי יש יקלטו שהם עבדו בלי רישיון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה