התעוררות

מצב
הנושא נעול.

yehuda7K

New member
פארק צודק. מוזר, אבל גם זה קורה

התגובה שלך לא ממש קשורה למה שכתבתי
ראשית, לא כתבתי שהמחירים ירדו אלא דווקא שהם עלו - אך רק ב-21 ש"ח לחודש. אז אי אפשר לכתוב בתגובה "גם מבחינתי המחירים ירדו". שנית, כל חוויה של משתמש תח"צ - שלילית או חיובית - היא מקרה פרטי. גם כל התלונות ששמעת על הרפורמה (ואני כלל לא טוען שאינן מוצדקות) הן מקרים פרטיים בהגדרה. שלישית, גם הדוגמאות שלי וגם שלך אינן הצלחה "על הנייר" אלא דווקא בשטח. לא אני ולא אתה התייחסנו לשום הצלחה על הנייר אלא רק לחוויות שחווינו בעצמנו - גם לחיוב וגם לשלילה. כך שדווקא כן ראית הצלחה בשטח (וגם אני), ולא ברור על איזו הצלחה על הנייר אתה מדבר.
פארק צודק. מוזר, אבל גם זה קורה
 

אוהד11

New member
עם כל השינויים והמריטות ש"הרפורמה" הזו עברה

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
עם כל השינויים והמריטות ש"הרפורמה" הזו עברה
בכמעט שבעת החודשים האחרונים הגיע הזמן לשנות את מספרי הקווים של המזלגות ולתת להם מספרים בני שתי ספרות
 

droriko

New member
ואת 161 להחזיר ל-62

עם כל השינויים והמריטות ש"הרפורמה" הזו עברה
בכמעט שבעת החודשים האחרונים הגיע הזמן לשנות את מספרי הקווים של המזלגות ולתת להם מספרים בני שתי ספרות
ואת 161 להחזיר ל-62
 

ארזS

New member
לא ביקרתי בפורום הזה זמן מה...

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
לא ביקרתי בפורום הזה זמן מה...
וכשראיתי עכשיו את זה קפצתי לביקור וראיתי שיש כבר שרשור קיים עם קישור אחר בנושא הזה, ואני מצטער שאין ביכולתי לקרוא את כל התגובות הרבות, אבל שוב ושוב זה מוכיח לי שלמרות שיש כמה אנשים שהחרטופורמה הזאת מוצלחת מבחינתם האישית [כי מה שחשוב להם זה הם עצמם] הרי שבאופן כללי וכמעט גורף כל הסיפור רע מאוד מתחילתו ועד עכשיו. אני מבקש להבהיר שוב לטובת מי שחושב אחרת: אני אישית לא נפגעתי כהוא זה מהחרטופורמה הפעימתית הדפוקה הזאת. אני גר ברעננה, עובד ברעננה, ונוסע מעט לערים אחרות. חזרתי בעבר ואחזור שוב כעת, שלמרות הסנטימנטים האישיים שיש לי ל"דן" הרי שברעננה ''מטרופולין'' עשתה שיפור עצום בשרות בעיר ומגיע להם שאפו ענק. גם זה צריך להוכיח לכם שאני בא בידיים נקיות ובאובייקטיביות מלאה. מה שמפוצץ אותי שוב ושוב, וגם כתבתי על כך רבות זה למשל "לא בשביל זה מטרטרים קשישים בין אוטובוסים" [ציטוט מהכתבה המצורפת] שזהו אחד הנושאים העיקריים שכתבתי עליהם רבות. אינני מתכוון לחזור ולדון עם מגיבים שונים, ולא משנה מה תהיינה אם תהיינה התגובות לתגובה שלי. אני פשוט יודע שהרפורמה בתחבורה הציבורית נכשלה כשלון חרוץ, למרות שיש כמה שנהנים ממנה באופן אישי.
 
ארז, יש לי שאלה פשוטה אליך

לא ביקרתי בפורום הזה זמן מה...
וכשראיתי עכשיו את זה קפצתי לביקור וראיתי שיש כבר שרשור קיים עם קישור אחר בנושא הזה, ואני מצטער שאין ביכולתי לקרוא את כל התגובות הרבות, אבל שוב ושוב זה מוכיח לי שלמרות שיש כמה אנשים שהחרטופורמה הזאת מוצלחת מבחינתם האישית [כי מה שחשוב להם זה הם עצמם] הרי שבאופן כללי וכמעט גורף כל הסיפור רע מאוד מתחילתו ועד עכשיו. אני מבקש להבהיר שוב לטובת מי שחושב אחרת: אני אישית לא נפגעתי כהוא זה מהחרטופורמה הפעימתית הדפוקה הזאת. אני גר ברעננה, עובד ברעננה, ונוסע מעט לערים אחרות. חזרתי בעבר ואחזור שוב כעת, שלמרות הסנטימנטים האישיים שיש לי ל"דן" הרי שברעננה ''מטרופולין'' עשתה שיפור עצום בשרות בעיר ומגיע להם שאפו ענק. גם זה צריך להוכיח לכם שאני בא בידיים נקיות ובאובייקטיביות מלאה. מה שמפוצץ אותי שוב ושוב, וגם כתבתי על כך רבות זה למשל "לא בשביל זה מטרטרים קשישים בין אוטובוסים" [ציטוט מהכתבה המצורפת] שזהו אחד הנושאים העיקריים שכתבתי עליהם רבות. אינני מתכוון לחזור ולדון עם מגיבים שונים, ולא משנה מה תהיינה אם תהיינה התגובות לתגובה שלי. אני פשוט יודע שהרפורמה בתחבורה הציבורית נכשלה כשלון חרוץ, למרות שיש כמה שנהנים ממנה באופן אישי.
ארז, יש לי שאלה פשוטה אליך
האם לאנשים שנפגעו מהרפורמה חשוב משהו **אחר** מאשר הם עצמם? האם המדינה מתחלקת לשניים: אלה שהרוויחו מהרפורמה ומה שחשוב להם זה הם עצמם, כהגדרתך, ואלה שהפסידו מהרפורמה ומה שחשוב להם זה שלום עולמי, צדק חברתי, אחוות עמים, איכות הסביבה וימות המשיח? כי אם כן, זה בטח צירוף המקרים המדהים בהסטוריה: איך הממשלה הצליחה ליצור מהלך שיפגע בו זמנית בכל הצדיקים ויסייע בו זמנית לכל הרשעים!
ארז, אני מעריך אותך מאד, אבל כתבת שטות מוחלטת. אלה שהרוויחו מהרפורמה מסתכלים על ההשפעה על חייהם, ואלה שהפסידו ממנה מסתכלים על אותו דבר בדיוק. אין שום הבדל מוסרי בין השניים, רק עניין של מזל. הנסיון שלך ליצור שני מעמדות מוסריים בעניין זה הוא חרטא (או כהגדרתך "חרטופורמה").
 

barakbl

New member
זה פשוט מאוד

ארז, יש לי שאלה פשוטה אליך
האם לאנשים שנפגעו מהרפורמה חשוב משהו **אחר** מאשר הם עצמם? האם המדינה מתחלקת לשניים: אלה שהרוויחו מהרפורמה ומה שחשוב להם זה הם עצמם, כהגדרתך, ואלה שהפסידו מהרפורמה ומה שחשוב להם זה שלום עולמי, צדק חברתי, אחוות עמים, איכות הסביבה וימות המשיח? כי אם כן, זה בטח צירוף המקרים המדהים בהסטוריה: איך הממשלה הצליחה ליצור מהלך שיפגע בו זמנית בכל הצדיקים ויסייע בו זמנית לכל הרשעים!
ארז, אני מעריך אותך מאד, אבל כתבת שטות מוחלטת. אלה שהרוויחו מהרפורמה מסתכלים על ההשפעה על חייהם, ואלה שהפסידו ממנה מסתכלים על אותו דבר בדיוק. אין שום הבדל מוסרי בין השניים, רק עניין של מזל. הנסיון שלך ליצור שני מעמדות מוסריים בעניין זה הוא חרטא (או כהגדרתך "חרטופורמה").
זה פשוט מאוד
לאף אחד, טוב, כמעט לאף אחד, אין כיום אופציה לתחבורה ציבורית נורמלית בגוש דן. בכל היבט: תדירות, נוחות, דיוק, זמני עבודה וכו, התחצ בגוש דן נחות מאוד יחסית לכל מטרופולין מערבי ומרוב המטרופולינים הלא מערביים. אני לא מכיר דוגמה לתחצ נחות יותר בערים שבהן הייתי (כ-10 ערים בעולם). תיקון, בכל הערים שהייתי התחצ היה עדיף בסדרי גודל. אין בכלל מקום להשוואה. הרפורמה היקרה הזו שתוכננה שנים ועלתה הון לכל היותר הובילה לשיפורים קטנים ונקודתיים. איך אפשר להסתכל עליה כאל הצלחה? האם תדירות קצת יותר גבוהה בחלק מהקווים וכרטיס אלקטרוני חצי שמיש, זה מה שיחלנו ופיללנו אליו? האם זה מה שמגיע לנו ב 2012? האם במדינה שבא אנשים עובדים יותר שעות מכל מדינות אירופה כנראה, הגיוני לטרטר אנשים שעה ויותר לכלכיוון מעבודתם עם החלפות לא נוחות (בתחנות ללא הגנה מפגעי מזג אוויר ועם תחצ לא מדויק ותדירות נמוכה שגוררת המתנות ארוכות) גם כשהם גרים קילומטרים ספורים ממקום עבודתם?
 
צר לי, אבל גם אתה מגיב ללא כל קשר

זה פשוט מאוד
לאף אחד, טוב, כמעט לאף אחד, אין כיום אופציה לתחבורה ציבורית נורמלית בגוש דן. בכל היבט: תדירות, נוחות, דיוק, זמני עבודה וכו, התחצ בגוש דן נחות מאוד יחסית לכל מטרופולין מערבי ומרוב המטרופולינים הלא מערביים. אני לא מכיר דוגמה לתחצ נחות יותר בערים שבהן הייתי (כ-10 ערים בעולם). תיקון, בכל הערים שהייתי התחצ היה עדיף בסדרי גודל. אין בכלל מקום להשוואה. הרפורמה היקרה הזו שתוכננה שנים ועלתה הון לכל היותר הובילה לשיפורים קטנים ונקודתיים. איך אפשר להסתכל עליה כאל הצלחה? האם תדירות קצת יותר גבוהה בחלק מהקווים וכרטיס אלקטרוני חצי שמיש, זה מה שיחלנו ופיללנו אליו? האם זה מה שמגיע לנו ב 2012? האם במדינה שבא אנשים עובדים יותר שעות מכל מדינות אירופה כנראה, הגיוני לטרטר אנשים שעה ויותר לכלכיוון מעבודתם עם החלפות לא נוחות (בתחנות ללא הגנה מפגעי מזג אוויר ועם תחצ לא מדויק ותדירות נמוכה שגוררת המתנות ארוכות) גם כשהם גרים קילומטרים ספורים ממקום עבודתם?
צר לי, אבל גם אתה מגיב ללא כל קשר
למה שכתבתי בתגובתי לארז... או שלא שרשרת לתגובה הנכונה או שהתכוונת להגיב למישהו אחר. השאלה שלי לארז נותרה לצערי ללא תשובה, וכל מה שכתבת בכלל לא נמצא בסביבה שלה.
 

ארזS

New member
ולי יש תשובה פשוטה אליך

ארז, יש לי שאלה פשוטה אליך
האם לאנשים שנפגעו מהרפורמה חשוב משהו **אחר** מאשר הם עצמם? האם המדינה מתחלקת לשניים: אלה שהרוויחו מהרפורמה ומה שחשוב להם זה הם עצמם, כהגדרתך, ואלה שהפסידו מהרפורמה ומה שחשוב להם זה שלום עולמי, צדק חברתי, אחוות עמים, איכות הסביבה וימות המשיח? כי אם כן, זה בטח צירוף המקרים המדהים בהסטוריה: איך הממשלה הצליחה ליצור מהלך שיפגע בו זמנית בכל הצדיקים ויסייע בו זמנית לכל הרשעים!
ארז, אני מעריך אותך מאד, אבל כתבת שטות מוחלטת. אלה שהרוויחו מהרפורמה מסתכלים על ההשפעה על חייהם, ואלה שהפסידו ממנה מסתכלים על אותו דבר בדיוק. אין שום הבדל מוסרי בין השניים, רק עניין של מזל. הנסיון שלך ליצור שני מעמדות מוסריים בעניין זה הוא חרטא (או כהגדרתך "חרטופורמה").
ולי יש תשובה פשוטה אליך
ראשית רק עכשיו ראיתי את תגובתך ומכיוון ש"החיפזון מהשטן" הרי שתגובתך למגיב אחר כאן כי שאלתך אלי נותרה ללא תשובה היתה קצת חפוזה... למען ההגינות אגלה לך כי התכוונתי תחילה אמש להגיב לך בעניין ה"עיוורים/שקרנים" אך מכיוון שאף פעם אינני עונה בחיפזון אלא חושב רבות לפני ששולח תגובה החלטתי לבסוף להגיב את התגובה הקודמת. וכעת: אני לא חושב שיש כאן עניין עם שקרנים או עיוורים. יש כאן 3 או 4 משתתפים שהחרטופורמה טובה להם, אך על פי כל מה שנראה בשטח, על פי כל השינויים שכבר בוצעו ואלה שעוד [אולי, כך אני מקווה] יבוצעו , זה מוכיח לי עד כמה אני צודק בטענותי שהחרטופורמה נכלשה כשלון חרוץ. בכל שינוי, בכל נושא שבעולם, תמיד יהיו מרוצים וכאלה שלא מרוצים. לכן זה שאתה מרוצה עוד לא הופך את ההתעללות בחסרי ישע לכאלה שדואגים לעצמם, אבל זכותך הלגיטימית לחשוב כרצונך. עד כאן מבחינתי.
 
תשובה פשוטה, אך לא אליי

ולי יש תשובה פשוטה אליך
ראשית רק עכשיו ראיתי את תגובתך ומכיוון ש"החיפזון מהשטן" הרי שתגובתך למגיב אחר כאן כי שאלתך אלי נותרה ללא תשובה היתה קצת חפוזה... למען ההגינות אגלה לך כי התכוונתי תחילה אמש להגיב לך בעניין ה"עיוורים/שקרנים" אך מכיוון שאף פעם אינני עונה בחיפזון אלא חושב רבות לפני ששולח תגובה החלטתי לבסוף להגיב את התגובה הקודמת. וכעת: אני לא חושב שיש כאן עניין עם שקרנים או עיוורים. יש כאן 3 או 4 משתתפים שהחרטופורמה טובה להם, אך על פי כל מה שנראה בשטח, על פי כל השינויים שכבר בוצעו ואלה שעוד [אולי, כך אני מקווה] יבוצעו , זה מוכיח לי עד כמה אני צודק בטענותי שהחרטופורמה נכלשה כשלון חרוץ. בכל שינוי, בכל נושא שבעולם, תמיד יהיו מרוצים וכאלה שלא מרוצים. לכן זה שאתה מרוצה עוד לא הופך את ההתעללות בחסרי ישע לכאלה שדואגים לעצמם, אבל זכותך הלגיטימית לחשוב כרצונך. עד כאן מבחינתי.
תשובה פשוטה, אך לא אליי
כי לתשובה שכתבת אין שום קשר לשאלתי, כמו שבטח שמת לב. כך שתגובתי לא היתה חפוזה אלא מדוייקת. אכן השאלה נותרה ללא תשובה. ולא במקרה: התזה שהעלית כאן לפיה מישהו בעל גאונות שטנית הצליח לגרום לכך שבמהלך אחד ייפגעו כל האנשים הטובים בגוש דן ואילו כל הרעים ירוויחו, היא אחד הדברים ההזויים והמופרכים שקראתי בפורום (או בכלל). מעבר לכך, אני לא יודע איך אתה מעז בכלל לחלוק על דבריו של ראש משטרת המחשבות לפיהם כולנו (כל מי שלא מסכים עמו, כלומר בהגדרה גם אתה ) שקרנים או עיוורים. מי הרשה לך לפתח דעה עצמאית בנושא? יש קו אחיד וכולנו מחוייבים לצעוד לפיו. כמו בימי החמר רוז' הזכורים לטוב. המשפט שכתבת לקראת הסיום ("בכל שינוי, בכל נושא שבעולם, תמיד יהיו מרוצים וכאלה שלא מרוצים") הוא בדיוק הטענה שלי, ורק מוכיח שאני צודק בוויכוח ואתה וראש המשטרה טועים. מדובר בעניין סובייקטיבי. אבל כרגיל, אלה שנפגעים צועקים ואלה שנהנים שותקים. זה לא יוצר הפרדה מוסרית, כמו שטענת. וזה בטח לא נובע מכך שהצועקים הם חסידי אומות העולם שצועקים רק למען אידיאלים נעלים ומופשטים ולא למען האינטרס האישי שלהם. ההבדל היחיד הוא המקרה המוצלח או הביש שפקד אותם עם החלת הרפורמה.
 

noga ke

New member
הרפורמה וההגעה לת"א מהשרון

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
הרפורמה וההגעה לת"א מהשרון
חוץ משיטת הכרטוס, אין הרבה דברים טובים ברפורמה הזאת. מבחינתי היא לא הועילה ולא הורידה, חוץ מעניין 90 הדקות שהיה צריך להיות מזמן. עדיין הרב קו שלי לא עובד באגד, לכן אני עולה רק בדן. מסכימה שצריך כבר להכניס תשלום באמצעות כרטיס אשראי, רצוי דרך האינטרנט. אבל אני גם לא מבינה מה הבעיה להגיע פעם בחודש לתחנה המרכזית ולקנות כרטיסיה בקופה. ועכשיו הבנתי שאפשר גם ברכבת מרכז, אז בכלל חסך לי. אני קונה ערך צבור של 50 ש"ח פעם בחודש ושתי כרטיסיות לת"א של נתיב אקספרס פעם בחודש. לא מבינה למה צריך לעשות מזה כזה סיפור. זה לא שכל שבוע קונים כרטיסייה, אז פעם בחודש לגשת למרכזית ולקנות את כמות הנסיעות שצריכים, לא רואה בזה עניין גדול. ואני לא מבינה למה מישהו קבע פה שרק ברכבת מגיעים לת"א מאזור השרון. אולי זה נכון להרצליה- אבל אני בחיים לא נוסעת יותר ברכבת מנתניה, רק באוטובוסים. ואגב, באנגליה ואירלנד משלבים- בחלק מהאוטובוסים יש קופה כזאת שאליה מכניסים כסף (מדוייק, כי היא לא נותנת עודף) ובחלק משלמים לנהג, ככה שזה לא רק אצלנו, למרות שאני בהחלט בעד להציב מכונות תשלום ולאפשר עלייה גם בדלתות האחרויות. לסיכום, אני בהחלט מסכימה שהחלק הגרוע ברפורמה היה בעיקר ההסברה שכמעט ולא היתה וזה שאגד עדיין לא מכבד רב קו של דן.
 

guyweiss

New member
הרבה אנשים קונים כרטיסיה אחת לשבוע

הרפורמה וההגעה לת"א מהשרון
חוץ משיטת הכרטוס, אין הרבה דברים טובים ברפורמה הזאת. מבחינתי היא לא הועילה ולא הורידה, חוץ מעניין 90 הדקות שהיה צריך להיות מזמן. עדיין הרב קו שלי לא עובד באגד, לכן אני עולה רק בדן. מסכימה שצריך כבר להכניס תשלום באמצעות כרטיס אשראי, רצוי דרך האינטרנט. אבל אני גם לא מבינה מה הבעיה להגיע פעם בחודש לתחנה המרכזית ולקנות כרטיסיה בקופה. ועכשיו הבנתי שאפשר גם ברכבת מרכז, אז בכלל חסך לי. אני קונה ערך צבור של 50 ש"ח פעם בחודש ושתי כרטיסיות לת"א של נתיב אקספרס פעם בחודש. לא מבינה למה צריך לעשות מזה כזה סיפור. זה לא שכל שבוע קונים כרטיסייה, אז פעם בחודש לגשת למרכזית ולקנות את כמות הנסיעות שצריכים, לא רואה בזה עניין גדול. ואני לא מבינה למה מישהו קבע פה שרק ברכבת מגיעים לת"א מאזור השרון. אולי זה נכון להרצליה- אבל אני בחיים לא נוסעת יותר ברכבת מנתניה, רק באוטובוסים. ואגב, באנגליה ואירלנד משלבים- בחלק מהאוטובוסים יש קופה כזאת שאליה מכניסים כסף (מדוייק, כי היא לא נותנת עודף) ובחלק משלמים לנהג, ככה שזה לא רק אצלנו, למרות שאני בהחלט בעד להציב מכונות תשלום ולאפשר עלייה גם בדלתות האחרויות. לסיכום, אני בהחלט מסכימה שהחלק הגרוע ברפורמה היה בעיקר ההסברה שכמעט ולא היתה וזה שאגד עדיין לא מכבד רב קו של דן.
הרבה אנשים קונים כרטיסיה אחת לשבוע
 

candy77091

New member
לא מסכימה לגבי ה-שניה של הכרטסיות

הרפורמה וההגעה לת"א מהשרון
חוץ משיטת הכרטוס, אין הרבה דברים טובים ברפורמה הזאת. מבחינתי היא לא הועילה ולא הורידה, חוץ מעניין 90 הדקות שהיה צריך להיות מזמן. עדיין הרב קו שלי לא עובד באגד, לכן אני עולה רק בדן. מסכימה שצריך כבר להכניס תשלום באמצעות כרטיס אשראי, רצוי דרך האינטרנט. אבל אני גם לא מבינה מה הבעיה להגיע פעם בחודש לתחנה המרכזית ולקנות כרטיסיה בקופה. ועכשיו הבנתי שאפשר גם ברכבת מרכז, אז בכלל חסך לי. אני קונה ערך צבור של 50 ש"ח פעם בחודש ושתי כרטיסיות לת"א של נתיב אקספרס פעם בחודש. לא מבינה למה צריך לעשות מזה כזה סיפור. זה לא שכל שבוע קונים כרטיסייה, אז פעם בחודש לגשת למרכזית ולקנות את כמות הנסיעות שצריכים, לא רואה בזה עניין גדול. ואני לא מבינה למה מישהו קבע פה שרק ברכבת מגיעים לת"א מאזור השרון. אולי זה נכון להרצליה- אבל אני בחיים לא נוסעת יותר ברכבת מנתניה, רק באוטובוסים. ואגב, באנגליה ואירלנד משלבים- בחלק מהאוטובוסים יש קופה כזאת שאליה מכניסים כסף (מדוייק, כי היא לא נותנת עודף) ובחלק משלמים לנהג, ככה שזה לא רק אצלנו, למרות שאני בהחלט בעד להציב מכונות תשלום ולאפשר עלייה גם בדלתות האחרויות. לסיכום, אני בהחלט מסכימה שהחלק הגרוע ברפורמה היה בעיקר ההסברה שכמעט ולא היתה וזה שאגד עדיין לא מכבד רב קו של דן.
לא מסכימה לגבי ה-שניה של הכרטסיות
בתח"צ פעם בשבוע. מגיע לי עונש שאני עובדת בשעות שבהם קופות הרב קו פעילות? מהבית שלי לתח"צ זה 40 דקות נסיעה, למה אני אמורה להיענש? אין מספיק מכונות טעינה אוטומטיות או טעינה דרך האינטרנט זה גרוע. לאנשים אין זמן מיותר כדי לסוע לתחנה מסויימת במיוחד בשביל זה.אם לפחות זה היה בכמה איזורים מרכזיים עוד מילא.
 

noga ke

New member
אני מסכימה עם זה שצריך יותר נקודות

לא מסכימה לגבי ה-שניה של הכרטסיות
בתח"צ פעם בשבוע. מגיע לי עונש שאני עובדת בשעות שבהם קופות הרב קו פעילות? מהבית שלי לתח"צ זה 40 דקות נסיעה, למה אני אמורה להיענש? אין מספיק מכונות טעינה אוטומטיות או טעינה דרך האינטרנט זה גרוע. לאנשים אין זמן מיותר כדי לסוע לתחנה מסויימת במיוחד בשביל זה.אם לפחות זה היה בכמה איזורים מרכזיים עוד מילא.
אני מסכימה עם זה שצריך יותר נקודות
אבל עדיין, לדעתי אין שום סיבה לא לקנות פעם בחודש כמה כרטיסיות שצריך. זה גם יותר זול כלכלית, כי לא צריך להוציא כל פעם כסף או לגהץ את האשראי (משלמים עמלה על עסקה אחת במקום על כמה) וגם יותר נוח. ואני בטוחה שפעם בחודש יש לך איזה יום חופש שאת יכולה לנסוע לתחנה המרכזית ולקנות כמה כרטיסיות, ביום של סידורים מרוכזים. יש גם ברכבת מרכז כמו שאמרו פה קופות של דן. מה שכן, באמת צריך להפסיק עם השטות הזאת שהחופשי חודשי מתחיל מהראשון לחודש. זה כבר לא כרטיסיות מנייר, אפשר לעשות שהוא יהיה תקף לחודש מהיום שבו הוא נקנה, זה לא צריך להיות סיפור. לא צריך לחכות ל1 בחודש כדי לקנות חופשי חודשי. זה סתם דופק עובדים שמתחילים לעבוד באמצע החודש ולא בתחילת החודש וכל מיני כאלו מקרים. אפשר גם לעשות שתהיה אפשרות לקנות שני חופשי חודשי על כרטיס רב קו אחד, ככה שכשהראשון נגמר השני מתחיל אוטומטית, אבל זה כבר קצת יותר מסובך, כי אז צריך לחשב את זה מהיום שבו העבירו את הכרטיס לראשונה במכשיר ולא מהיום שבו הוא נקנה.
 
הבוקר עליתי על מפרקית קו 70 בשדרות הר ציון

התעוררות

10 שנות תכנון, 200 מיליון שקל, ואלפי נוסעים מאוכזבים http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1615388
הבוקר עליתי על מפרקית קו 70 בשדרות הר ציון
וירדתי בתחנה האחרונה ברוטשילד. אני היחיד שירד בכל הקטע הזה. בנוסף, בכל הקטע הזה רק 2 חיילים עלו, ואף לא אזרח. מה אני בא לספר?- כשעליתי היו כ-12-15 חיילים וחיילות על האוטובוסים ובקושי 2 אזרחים. אותם חיילים לא היו למרכז ת"א, כי אני ירדתי בתחנה האחרונה ברוטשילד, מן הסתם הם מבקשים לנסוע לתל השומר (ובסיכוי פחות הגיוני- לשלישות בר"ג, שזה גם שטות לנסוע עם 70). מסכנים אותם חיילים מסכנים שצריכים לסבול את כל המסלול של 70 במרכז ת"א. חבל מאוד שביטלו את 35. הנחמה היחידה של אותם חיילים היא שז'בוטינסקי פנוי בכיוון הזה בשעות הבוקר, וגם כביש 4 מגהה ועד בר אילן פנוי בקטע זה בבוקר. מה שאי אפשר להגיד על שעות אחה"צ-ערב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה