הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
אופטימי היום?
לדעתי עוד שבע שנים אולי, אולי נעבור את השלב הסטטוטורי.
את השלב הסטטוטורי עברו כבר ממש ממש מזמן.
וגם את כל שלבי התכנון, אלא שאת התכנון המפורט ייאלצו לבצע מחדש כי הוא בוצע ע"י הזכיינית שלא תהיה מוכנה לחלוק אותו עם המדינה מן הסתם...
 

euronitzan

New member
את השלב הסטטוטורי עברו כבר ממש ממש מזמן.
וגם את כל שלבי התכנון, אלא שאת התכנון המפורט ייאלצו לבצע מחדש כי הוא בוצע ע"י הזכיינית שלא תהיה מוכנה לחלוק אותו עם המדינה מן הסתם...
אתה בטוח שכל בעלי הבתים שמתכננים לעשות
קופה על עבודות הרכבת הקלה כבר ביצעו את זממם? כי אני עוד לא שמעתי שזה קרה.
 

בועז ל

New member
אתה בטוח שכל בעלי הבתים שמתכננים לעשות
קופה על עבודות הרכבת הקלה כבר ביצעו את זממם? כי אני עוד לא שמעתי שזה קרה.
גם ללא בעלי הבתים, סטטוטוריקה היא עניין חמקמק
שעלול לצוץ במהלך ביצועו של פרויקט (ולצערנו גם צצה לעתים) גם לאחר השלמתם כביכול של ההליכים הסטטוטוריים.
 
אתה בטוח שכל בעלי הבתים שמתכננים לעשות
קופה על עבודות הרכבת הקלה כבר ביצעו את זממם? כי אני עוד לא שמעתי שזה קרה.
אין לזה שום קשר
תביעות פיצויים נגד הרק"ל יכולות להתברר במשך 30 השנה הקרובות. אף אחת מהן לא תעכב את הפרוייקט ולו ביום אחד (זאת משום שכמו שאמרתי לך עברנו את השלב הסטטוטורי לפני 5.5 שנים. לא מדובר בהתנגדויות! מדובר בתביעות על ירידת ערך. הן מתנהלות במקביל לבניית הפרוייקט וללא קשר (תביעות כאלו כנגד מגדל המוזיאון, למשל, הסתיימו בפ"ד של העליון בתחילת השנה, שנים רבות לאחר שהחלו לבנותו וכ-5 שנים לאחר שהסתיימה הבניה). אין לתביעות כאלו שום השלכה פרוצדורלית על הפרוייקט עצמו. או שהתובעים יקבלו כסף, או שלא - הפרוייקט ימשיך להתנהל. לגבי צווי מניעה ספציפיים נגד חלקים של הפרוייקט, במהלך ביצועו, זה תמיד סיכון בכל פרוייקט בארץ, ולכן אמרתי שהעבודות תתחלנה בעוד שנתיים -שלוש - לא שהן תסתיימנה, כי מועד הסיום הוא בין 2018-2035 ואיש אינו יכול לצפותו במדוייק.בכל מקרה, אין גם לצווים האלה שום קשר לחלק הסטטוטורי. אל תשכח עיכובים רבים נוספים במהלך הביצוע - הצפות, זיהום, תאונות עבודה, ממצאים ארכיאולוגים וכמובן עצמות. כולם - ניחשת נכון - לא קשורים לחלק הסטטוטורי.
 
אופטימי היום?
לדעתי עוד שבע שנים אולי, אולי נעבור את השלב הסטטוטורי.
מה אופטימי בזה?
הוא שאל מתי תתחלנה העבודות, לא מתי תסתיימנה. השלב הסטטוטורי הסתיים עוד ב-2005 לידיעתך. 5.5 השנים שעברו מאז בוזבזו בהוצאת המכרז, בחירת הזוכה ותרגילי השהייה של הזוכה. כיום באם מלאימים את הפרוייקט, ייקח עוד כשנה לפחות עד שייצאו המכרזים הראשונים, ולכן העבודות תתחלנה עוד שנתיים-שלוש. אם העבודות תתחלנה בעוד שלוש שנים, זה יהיה באיחור של כ-58 שנה. לזה אתה קורא אופטימי? כל מושג האופטימיות שלך מעוות...
 

euronitzan

New member
מה אופטימי בזה?
הוא שאל מתי תתחלנה העבודות, לא מתי תסתיימנה. השלב הסטטוטורי הסתיים עוד ב-2005 לידיעתך. 5.5 השנים שעברו מאז בוזבזו בהוצאת המכרז, בחירת הזוכה ותרגילי השהייה של הזוכה. כיום באם מלאימים את הפרוייקט, ייקח עוד כשנה לפחות עד שייצאו המכרזים הראשונים, ולכן העבודות תתחלנה עוד שנתיים-שלוש. אם העבודות תתחלנה בעוד שלוש שנים, זה יהיה באיחור של כ-58 שנה. לזה אתה קורא אופטימי? כל מושג האופטימיות שלך מעוות...
אסביר לך מה אופטימי בזה
הנסיון מפרוייקטים אחרים הוא שגם למכרזי הביצוע, להם אתה נותן זמן הכנה של כשנה (שזה כבר אופטימי) יש נטייה להתארך, להתעכב, לסבול מתביעות של המפסידים במכרזים, המוציאים צווי עיכוב ומיני מרעין בישין נוספים. כל זאת ועוד עלול לגרום לעיכובים ארוכים יותר משנתיים - שלוש עליהן הנך מדבר.
 
אסביר לך מה אופטימי בזה
הנסיון מפרוייקטים אחרים הוא שגם למכרזי הביצוע, להם אתה נותן זמן הכנה של כשנה (שזה כבר אופטימי) יש נטייה להתארך, להתעכב, לסבול מתביעות של המפסידים במכרזים, המוציאים צווי עיכוב ומיני מרעין בישין נוספים. כל זאת ועוד עלול לגרום לעיכובים ארוכים יותר משנתיים - שלוש עליהן הנך מדבר.
זה נכון
הזמן שהערכתי הוא משוער. לא אתפלא אם יהיה ארוך יותר, אך שנתיים שלוש נראות לי כטווח הזמן ההגיוני בנסיבות המוכרות (אותן ציינת). זה עדיין לא אופטימי. אופטימי הוא לומר שהרק"ל תתחיל לנסוע ב-1998 (רוני מילוא - היה פעם ראש עיריה כזה).
 

Geistertreiber

New member
הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה
"עכשיו זה רשמי: פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עובר לידי המדינה ויבוצע על ידה. הממשלה החליטה היום (א') להטיל על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) - הגוף שפעל עד כה מטעם המדינה מול קבוצת MTS - זכיין הרכבת, עד שבוטל עימה חוזה הזיכיון. בעקבות כך זימנו היום שרי התחבורה והאוצר מסיבת עיתונאים דחופה. עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה..." הכתבה המלאה מאת עידו אפרתי, nrg מעריב
אבל למה 2017 למה?? וזה רק לקו אחד? למה כל כך
לאט? אהה!! מייאש מצב התשתיות בארץ פשוט מייאש...
 

easylivin

New member
אבל למה 2017 למה?? וזה רק לקו אחד? למה כל כך
לאט? אהה!! מייאש מצב התשתיות בארץ פשוט מייאש...
גם לדעתי 7 שנים הן קצת יותר מדי
עם כל הכבוד למורכבות הפרוייקט. אבל מניסיון, הלוואי ויצליחו לעמוד בלו"ז הזה...
 

easylivin

New member
בעבר נכתב כי הבעיה מקורה
בשיטה שנבחרה ע"י MTS לביצוע הפרויקט ז"א Deep mining וביצוע הפרויקט בשיטה cut & cover פותר את הבעיה הנ"ל.
לא יקום ולא יהיה cut&cover בת"א מהסיבה הפשוטה
שהקו האדום לא תואם לתוואי הרחובות, אלא חוצה את מרכז העיר האלכסון, וכידוע לא ניתן לבצע חפירה וכיסוי מתחת לבתים.
אגב, בכתבות שהובאו כאן, הדברים על חפירה וכיסוי יוחסו לשר התחבורה. אני מאמין שהכוונה הייתה למשהו אחר, אולי לזה שרק חלק מסויים מהתוואי העובר מתחת לרחובות מסויימים יתבצע בשיטה הזאת, כי באותן הכתבות דובר גם על מכרז לחפירת פירי כניסה למכונות כרייה, ואני מניח שהכוונה הייתה ל-TBM.
 

nited

New member
לא יקום ולא יהיה cut&cover בת"א מהסיבה הפשוטה
שהקו האדום לא תואם לתוואי הרחובות, אלא חוצה את מרכז העיר האלכסון, וכידוע לא ניתן לבצע חפירה וכיסוי מתחת לבתים.
אגב, בכתבות שהובאו כאן, הדברים על חפירה וכיסוי יוחסו לשר התחבורה. אני מאמין שהכוונה הייתה למשהו אחר, אולי לזה שרק חלק מסויים מהתוואי העובר מתחת לרחובות מסויימים יתבצע בשיטה הזאת, כי באותן הכתבות דובר גם על מכרז לחפירת פירי כניסה למכונות כרייה, ואני מניח שהכוונה הייתה ל-TBM.
אולי, אני לא מומחה לנושא
הנה קישור לכתבה שעסקה בנושא http://www.news1.co.il/Archive/001-D-250197-00.html
 

easylivin

New member
אולי, אני לא מומחה לנושא
הנה קישור לכתבה שעסקה בנושא http://www.news1.co.il/Archive/001-D-250197-00.html
כן, אני זוכר גם את הכתבה הזאת...
הנושא הזה לא היה ברור מלכתחילה. ציטוט: "נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) פירסמה ערב החג את המכרז לתכנון הפירים של מכונות הכרייה בפרויקט. המכרז פורסם לאחר אישור משרדי התחבורה והאוצר להחליף את שיטת הכרייה שבה בחרה זכיינית הפרויקט לשעבר, קבוצת MTS, בשיטת כרייה אחרת". אין פה אזכור לחפירה וכיסוי, אלא מדברים על מכונות כרייה במפורש. ובהמשך: "שינוי השיטה יביא לקיצור משך העבודות ולהימנעות משאיבת מי תהום. עם זאת, הוא יביא גם להעלאתן אל פני הקרקע של עבודות שתוכננו להיות תת-קרקעיות." כלומר, מציינים שרק חלק כלשהו מהעבודות יתבצע על פני הקרקע. לעומת זאת, בהמשך הכתבה כבר מדברים על cut&cover במפורש... בקיצור, סביר להניח שיהיה שילוב כלשהו בין כרייה באמצעות TBM, לעבודות בשיטת חפירה וכיסוי. אשמח מאוד אם מישהו יצליח לעשות סדר בבלאגן.
 

אוהד11

New member
הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה
"עכשיו זה רשמי: פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עובר לידי המדינה ויבוצע על ידה. הממשלה החליטה היום (א') להטיל על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) - הגוף שפעל עד כה מטעם המדינה מול קבוצת MTS - זכיין הרכבת, עד שבוטל עימה חוזה הזיכיון. בעקבות כך זימנו היום שרי התחבורה והאוצר מסיבת עיתונאים דחופה. עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה..." הכתבה המלאה מאת עידו אפרתי, nrg מעריב
טור בכלכליסט על הלאמת הרק"ל בגוש דן
בעל טור בכלכליסט מגיב על הלאמת הרכבת הקלה בגוש דן
 

FDA

New member
טור בכלכליסט על הלאמת הרק"ל בגוש דן
בעל טור בכלכליסט מגיב על הלאמת הרכבת הקלה בגוש דן
מה כ"כ רע בזה?
הרי ראינו שגם המגזר הפרטי -בירושלים לקח להם עשור לבנות ועוד לא גמרו ובת"א הם לא הצליחו .אז אולי הממשלה תצליח? הלוואי
 

אוהד11

New member
מה כ"כ רע בזה?
הרי ראינו שגם המגזר הפרטי -בירושלים לקח להם עשור לבנות ועוד לא גמרו ובת"א הם לא הצליחו .אז אולי הממשלה תצליח? הלוואי
אני לא טענתי שרע, ולדעתי המנטרה שמפמפמים
שהמגזר הרטי מצליח והמגזר הציבורי שמן שחי על חשבון הרזה ואינו מוצלח זו מנטרה שמלכתחילה אינה ראויה ולא היתה צריכה להיאמר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה