קיצוץ קצבאות

dafi1

New member
../images/Emo128.gif קיצוץ קצבאות ../images/Emo128.gif

קיצוץ הקצבאות מגיע לכיס /Ynet בעוד 5 ימים יהפכו 108 אלף משפחות לעניות עוד יותר. הקיצוץ בהבטחת הכנסה, שאושר עוד בדצמבר יגזול בממוצע 600 שקל בחודש מכל אחת מהן. ואם זה לא מספיק, באוגוסט צפוי גם קיצוץ בקצבאות הילדים. החל מסוף החודש ייאלצו 108 אלף משפחות עניות להצטמצם עוד יותר: הקיצוץ בקצבאות הבטחת הכנסה, שאושר בכנסת בדצמבר 2002, יוצא לדרך - וכל אחת מהמשפחות שיפגעו תאבד כ-600 שקל בממוצע מהכנסתה החודשית. הבטחת הכנסה ניתנת למאות אלפי ישראלים שאינם מסוגלים לעבוד או שהכנסתם נמוכה משכר המינימום, וכן למגזרים נוספים - ובהם עקרות בית נכות, יתומים, נרקומנים ואלכוהוליסטים. הכנסת הקודמת החליטה להחמיר את התנאים לקבלת הקצבה. הנפגעים העיקריים יהיו צעירים בני 20-25 (שרובם יאבדו את הזכאות כליל) ומי שכבר עובדים. הקיצוץ היה אמור להיכנס לתוקף כבר בינואר, אך נדחה עד עתה ויישם מהקצבאות שיועברו החל ב28 ביוני ואילך. למעשה, זהו הקיצוץ המשמעותי הראשון המתבצע בתקציבי הרווחה במסגרת הגזירות הכלכליות. בין הנפגעים ישנן כ-46 אלף משפחות חד הוריות עם שני ילדים, כ-42 אלף משפחות עולים וכ-11 אלף נשים המקבלות מזונות מהמוסד לביטוח לאומי ועובדות במקביל. 11,450 אזרחים יפסיקו לקבל קצבת הבטחת הכנסה לחלוטין. הגזירה צפויה להיות מכאיבה אף יותר: המדינה מתכוונת לחייב את מקבלי הקצבאות להחזיר בתשלומים את הכסף שקיבלו במהלך החודשים הקודמים, מאז שהוחלט על הקיצוץ. להורים נכונה מכה נוספת: באוגוסט אמור להתבצע הקיצוץ המתוכנן בקצבאות הילדים. "הקצבאות המקוצצות מהוות מכה קשה לאוכלוסיה שמצבה הכלכלי ממילא קשה מאוד" התריע שר הרווחה זבולון אורלב. "הפחתה של 600 שקל פירושה התדרדרות של עשרות אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני", הוסיף עו"ד יובל אלבשן, מראשי מטה המאבק של הארגונים החברתיים. היום יקיים הביטוח הלאומי קו פתוח לשאלות בנוגע לקיצוץ בהבטחת הכנסה, בטלפון 1-800-23-00-23.
 

נאווצוק

New member
זה עצוב....

זו השקפת עולם של הממשלה הזו, זו בעיה של חלוקת הכסף, יש רצון של הממשלה ליצור שיכבת עוני קבועה.... יענו כמו באמריקה ... עוד מעט הכל יהייה בתשלום, מדיניות שקשה לבצע ואף אכזרי במדינה קטנה כמו שלנו, ובמידת מהגרים כשלנו, אבל למי איכפת.אבל לביבי לא איכפת לו יש כסף לטפולים פרטיים לילד החריג שלו. איך מישהיא אמרה פה פעם ארץ נהדרת מדינה חרא. ובאמת חסר פה במדינה עמותות חסד אז סביר להניח שיש מקום לעוד לא ?
 

dafi1

New member
אגב היתה כתבה על כך שהילד שלו כלל

לא חריג אלא להיפך, עבר לכיתת מחוננים או משהו כזה ועל בסיס זה קראו לו "חריג" (לא זוכרת איפה קראתי את זה).
 

שרוני ב

New member
לא מסכימה

אני לא חושבת שזה נובע מרוע , או מרצון ליצור שיכבת עוני ( ומי אמר שלביבי יש ילד חריג ? ) יש משבר כלכלי אמיתי במדינה , וביבי לא אשם בו ( איך שאני שונאת להגן עליו.... ) כמות הקיצבאות ( מכל הסוגים ) שמחולקת במדינה , וכמות האנשים שלא עובדים ( מבחירה ) היא ענקית ולא הגיונית. חבל רק שלא מנסים למצוא ולהשקיע שהמנגנונים שיפרידו בין הפרזיטים ( שלהם הייתי נותנת אפס ... ) לבין אלה שבאמת נזקקים ( ולהם הייתי נותנת יותר עך חשבון אותם הפרזיטים שהם הרוב המוחלט במקבלי הקיצבאות )
 

נאווצוק

New member
מימה שאני יודעת

יש לו ישלד אוטיסט, אני עובדת בתחום וזו "השמועה הרווחת" יכול להיות שזה לא נכון ויכול להיות שזה כן, את יודעת מה אני אברר שוב במדוייק. ושרוני אני לא ממש רוצה לפתח ויכוח פה, אך זו לדעתי השקפת עולם,קפיטליסטית והמצב קשה אך הקיצוצים לא באים בגלל זה, זה מה שאומרים לציבור, תחלס בשטח זו לא הסיבה.
 

שרוני ב

New member
אין ספק

שלביבי יש השקפת עולם קפיטליסטית ( הוא לא מסתיר את זה ) , וזה גם לא דבר רע ( בהכרח ) זה לא סותר את העובדה שהמצב רע , וכמובן שיש קשר בין השניים. יש מצב רע , צריך לקצץ ,ואז ביבי מקצץ על פי אמונתו. ודרך אגב להזכירך זו לא החלטה אישית של ביבי, אלא של הממשלה והכנסת , הליכוד קיבל רוב מכריע בבחירות לא מזמן ( לא את קולי ) זו בחירת העם. ובאמת זה לא כל כך מעניין אם הילד של ביבי חולה או לא , אני מקווה בשבילו שזו סתם שמועה
 

זואי11

New member
אותי יותר מכעיס שאף אחד לא באמת

חושב איך לעזור למשפחות הנזקקות להחלץ ממעגל העוני. ידעתן שמקבלי קיצבת הבטחת הכנסה שלומדים - קיצבתם מתבטלת. לא טמטום? בעוד שבארה"ב ה"קפיטלסטית" מעודדים נתמכי קיצבאות מהסוג הזה ללמוד ולהתקדם בחיים. כולל מענק מוגבר לאמהות חד הוריות שלומדות בקולג' ומתן פתרונות (בתוך הקולג') לשמירה על הילדים בתשלום סמלי בזמן הלימודים. כך הן מתקדמות ומפסיקות להיות נתמכות ע"י המדינה. (זו מחשבה קפיטליסטית בריאה)
 

שרוני ב

New member
זה חלק מהטימטום במדיניות

לא עוזרים לאנשים לצאת מהמצוקה , לא מעודדים יציאה לעבודה , ולא מנסים לראות מי פרזיט ומי באמת לא מסוגל. ( שלא נדבר על אלה שעובדים בלי לשלם מיסים ומקבלים קיצבה - אני מכירה כאלה ) כתגובה מקצצים לכולם , ופוגעים נואשות באלו שבאמת לא יכולים. זה מהשמקומם אותי ולא עצם הקיצוץ
 

dafi1

New member
מעגל הקסמים של העוני... ../images/Emo31.gif

נדמה לי שלמדתי על זה משהו עוד בבי"ס יסודי, אבל בדומה למה שמוקי שר, כולם מדברים על ___ אף אחד לא מדבר על צדק (או לפחות לא עושה).
 

נאווצוק

New member
מסיכמה איך רק שאנחנו תמיד

לוקחים מהאמריקאים מה שהם כבר למדו שהוא לא טוב, גם בשיטות חינוך זה ככה.
 
קיצוץ קצבאות מהצד האפל של החיים

היי בנות , אמהות אבות וילדים... נכון, יש לכאן ולכאן סיבות למה לקצץ ולמה לא אבל אני רוצה להדגיש נקודה חשובה המאחדת אותנו כחד הוריות. אני כבר שנה בערך מחפשת עבודה. כאם חד הורית אין לי נקודת זינוק טובה מול רווקות או נשואות (שמשום מה מצטיירות כיותר יציבות או מסוגלות יותר לדאוג לבייבי סיטר כשהילד חולה) אחת השאלות הראשונות היא: ומה תעשי כשהילד חולה? סליחה?! מה אני אמורה לענות פה? שאם יש לילד חם של 40 מעלות אני אשאר ולא מטפלת? ומה עם חופשות וחגים ? ומה עוד? לכי תחזרי הביתה כל יום בסביבות 6 במקרה טוב - כי הרי אין לך אוטו - ממשכורת ממוצעת לכי תחזיקי רכב. באמת.... ובחורף? תצאי בחושך תחזרי בחושך, תראי את הילד שלך רק בפיג'מה. אני לא מדברת פה על משפחות ען המון ילדים אלא על משפחות קטנות עם ילד אחד או שניים שלא נסמכות על דמי מזונות וכל קיומם , כמה נורא, בא מהביטוח הלאומי. שנים עבדתי , מאז גיל 17 ועכשיו באים ומקצצים בבת אחת סכום של כמעט 20 אחוז? מרגיז ולא הוגן - ובאמת פני הדברים בארץ מצטיירים כיצירה של שכבה אריסטוקרטית ושכבה של שואבי מים וחטבי עצים. הדילמה גדולה ולי לא נותר אלא לתהות למי עוד יקצצו מחר.
 

שרוני ב

New member
תראי

אין מה לעשות אדם מבוגר ( חד הורי דו הורי או תלת הורי ) צריך לפרנס את עצמו ואת משפחתו גם אם זה קשה. גם לאמהות נשואות קשה לחזור הביתה ב 18:00 ולראות את הילדים רק בערב , אבל רבות מאוד עושות זאת. אמהות חד הורית היא דבר קשה , מכל בחינה , וגם כלכלית , וכולנו ( אני משערת שגם את ) ניכנסנו לעניין עם עניים פקוחות לרווחה. באשר לקיצבאות , אני לא יודעת מה מקצצים בדיוק היום ב 20% , אני משערת שאת מתבססת על עובדות , אבל זה שוב מחזיר אותי למה שאמרתי קודם , עם לא היו קיימים מאוד אלפי הפרזיטים שחיים ומתעלקים על הקופה הציבורית לא היה צורך לפגוע במי שצודק לעזור לו. ולאם חד הורית עם הכנסה נמוכה לדעתי צודק לעזור , במיוחד עם היא עושה מאמץ לעבוד למרות הקשיים.
 

יסמין43

New member
בואי לא ניתמם. הם לא צדיקים גדולים.

וכדי לא להיכנס לוויכוח שאנחנו לא מבינים בו, בואי נדבר על זה שהביטוח הלאומי מבקש עכשיו החזרים רטרואקטיביים על הקיצבות שהוא שילם. או-קי? מאיפה בדיוק האנשים האלה יחזירו עכשיו את הכספים האלה? איש לא בא ואמר - טוב, תדעו, מהחודש אנחנו משלמים 2000 אבל מגיע רק 1000, ולכן תשימו את זה בצד. אנשים חיו מזה. איך בדיוק הם אמורים להחזיר עכשיו את הסכומים האלה? כך שזה לא כל-כך פשוט וחביב כמו שאת מתארת את זה. זה כבר זדוניות ואכזריות פשוטות. עריצות, רשעות. יש עוד כמה מילים שבוודאי מתאימות למהלך הזה. שום מילה הומנית אי אפשר להצמיד לזה. אז אני שמחה שאת בעלת ממון, אבל בבקשה, אין לזה שום צורה לשבת על ערימות של כסף ולהגיד - אם אין לחם, תאכלו עוגות. קצת דמיון, ותביני שיש אנשים שהחיים שלהם נראים אחרת.
 

שרוני ב

New member
יסמין

אני מצטערת , אבל צורת הניסוח שלך די פוגעת , ולכן אני אענה. אם את מעונינת להתווכח בנושא אל תגלשי בבקשה לפסים אישיים ופוגעים
 

יסמין43

New member
רק להבהיר, שה"אכזריות" וכולי

לא כוון אלייך, כמובן, אלא אל מקבלי ההחלטות. הלחם והעוגות - כן, כמובן.
 
שרוני שלום

תלוי יקירה למי את קוראת פרזיטים הנה היום ראיתי מודעה בעיתון שעובדי רכבת ישראל הולכים לקבל כל אחד מענק של 38 אלף ש"ח - כל אחד ואחד מהם ולמה? כי הרכבת הופכת לממשלתית - באמת צריך "לנחם" אותם מסכנים עכשיו הם גם עובדי מדינה וגם יש להם טישוי בשווי 38 אלף ש"ח לנגב את הדמעות. אין פה עניין של פרזיטים (יש עניין, אבל הוא משני). האם ידעת למשל שיכולת לקנות מניות אל על בהפרטה? מניות שקפצו באלפי אחוזים? לא - לא ידעת ... מעניין למה. למה כל ח"כ צריך מכונית מאזדה בשווי של מאה וחמישים אלף ש"ח . למה לכל ועידה פלוצית צריכים לצאת נניח 5 אנשים שקשורים לנושא ועוד 70 מלווים כ"פמליה". אני יכולה לתת לך אינספור דוגמאות. הממשלה ובתוכה איילי \התקושרת לבית מוזס- נמרודי ו10 המשפחות העשירות בישראל טוחנות אותנו ומפיצים מה שאת רוצה לשמוע. ולא היא. עכשיו - בנוגע לאמהות עובדות את צודקת אלא מה? שחד הוריות מצבנו עוד קשה יותר . נתתי דוגמא על שאלות מצד מעסיקים פוטנציאליים וזה רק אפס קצהו. במשפחות דו הוריות לפעמים האב יוצא מוקדם לפעמים האם. ומעבר לקשיים האובייקטיבים קיימים הקשיים הסובייקטיביים של לקום בבוקר ולאול האם לצאת לעבודה כשהילד חולה או לא? אני לא מבקשת שילטפו לי את הראש וינידו "מסכנה" - תודה לא. רק שישנם קשיים שמי שאינה נמצאת במצב זה לא תיטיב להבין וחבל שגם את לא.
 

שרוני ב

New member
כמה תשובות

1. לא אני לא בעד מענקים של עשרות אלפי שקלים לועדים חזקים , או לעובדי ציבור עשירים. זה לא פרזיטיות אבל זה ניצול מעוות של כספי המדינה. וגם את זה צריך להפסיק ( נאיבי אבל נכון ) 2. העיסוק באלי ההון של מדינת ישראל לא כל כך רלוונטי. אני לא יודע איזה הטבות הם מקבלים באמת ( אם בכלל ) , יש כל כך הרבה דמגוגיה סביב העניין מכל הכיוונים שאני לא מרגישה שיש לי יכולת לשפוט. אני לא חושבת שמצבה הקשה של המדינה נובע מסחיטות כספים של אלי הון , למרות שאין ספק שנעשים גם כאן מעשים שלא יעשו. ( ולמרות שרמזים שנישלחו ( לא על ידך ) ... שמי הוא לא שרוני נימרודי או מוזס ואני רחוקה מאוד מלהיות בעלת ממון.... ואת הכסף שיש לי , הרווחתי ביושר ב 10 אצבעות תוך תשלום מיסים אסטרונומים לטובת אחרים , לא קיבלתי או לקחתי דבר מאיש ( כולל ההורים ) ואני מסרבת להתנצל על כך ) 3. למי אני קורא פרזיטים , הנה רשימה חלקית : - לחרדים שחיים על חשבוננו ולא עובדים מבחירה.... - למשפחות ברוכות ילדים , בהם להורים אין שום יכולת לפרנס את ילדיהם ולמרות זאת הם ממשיכים להולידם שנה אחרי שנה מתוך ציפיה שהמדינה תפרנסם ע"י קיצבאות עתק. - לאנשים שפלים ( ואני מכירה אישית כאלה ) שלוקחים דמי אבטלה וקיצבאות השלמת הכנסה בזמן שהם עובדים עבודה שחורה ולא משלמים מיסים - לרבים רבים שמסרבים לעבודות קשות ( עבודות כפיים ) או בשעות לא נוחות ובמקום זה חיים על חשבון המדינה ( על חשבונינו ) 4. יש לי הרבה חברות נשואות עם ילדים , שהתמונה שאת מציגה על בעל שמתחלק איתם ביציאה מוקדמת מהעבודה פשוט לא קיימת. העול הנ"ל נופל עליהן ורק עליהן , והן ניצבות בדיוק באותו המצב בהתלבטות אם לחזור מוקדם לילד או להשאיר אותו אצל מטפלת. ( יש גם מקרים אחרים כמובן.... , אבל זה לא מייחד חד הוריות ) 5. אני מודה שאני עוד לא מבינה את כל הקשיים של אם חד הורית ( יש לי עוד חודשיים..... ). אבל אין לי כוונה לרחם על עצמי ואני גם לא חושבת שאת מסכנה. השאלה העקרונית היא עד כמה החברה והמדינה צריכים חייבים ויכולים להתחשב בקשיים של אוכלוסיה מסוימת שהיגיע למצבה מבחירה. ( חד הוריות , משפחות מרובות ילדים , חרדים שלא עובדים מאידאל וכו ) , לדעתי התשובה מורכבת ואינה כל כך ברורה. 3.
 
למעלה