בשבח הדברים החולפים

../images/Emo142.gifבשבח הדברים החולפים../images/Emo142.gif

ליום הולדת האחרון נתנו לי (
) ספר של משורר בשם ישראל אלירז, וככה קוראים לספר, "בשבח הדברים החולפים". ובאמת מוזר לי כל פעם לגלות שהיציבות היחסית של החיים שלי תלויה בחלקה הגדול בדיוק בדברים החולפים האלה, הכל כך לא יציבים כשלעצמם. והוא כותב שם: "מה אני מבין כשאני מתחיל להבין את החולף את טבעו הפגיע של הרגע הפלאי את הסיכון שלוקחות המילים העומדות מול הדברים עם ידיים ריקות?" ...ושוב אני מוצאת את עצמי באחרי הופעה, לא מצליחה לישון, בתחושה הכי מלאה של פחד מהריקנות, הרי יש פה משהו שתיכף יעבור מן העולם, ואני מנסה להשאיר את זה עוד כאן, שלא יברח לי מבין הידיים, שיישאר, כי כל פעם מחדש אני מתפלאת עד כמה הלהיות בהופעה הזה פשוט הכי טוב לי. ומה יש להגיד. אבל אני חייבת, הכתיבה הזאת עוזרת לי להשאיר את הכל נוכח. הרצון לדייק במילים, אתם מכירים את זה. ננסה. התיישבנו, שורה ראשונה באולם הענק של שרובר, נראה קצת גדול על אביתר, והבמה מאד גבוהה – מה שבהמשך הפריע לי קצת להתחבר לסיטואציה עד הסוף. זה לא מרגיש בבית. פסנתר חשמלי על הבמה, ממש לא ברור לי למה, מהיכרותי הקרובה עם האולם הזה – מאחורי הוילונות שם מסתתרים לפחות איזה שלושה פסנתרי כנף. מילא. חדי העין הבחינו בשנית במיקרופון מיותר, וראינו את דניאל זמיר נכנס לאולם מוקדם יותר. אז כמה זה אחד ועוד אחד? או במילים אחרות – התל אביבים יכולים לקבל את אסף אמדורסקי, שהירושלמים יסתפקו באירוח ברירת המחדל... אני הגעתי להופעה הזאת אחרי יום אינטנסיבי ומועך אמוציונאלית, עם יותר מדי הרגשות, לא חשבתי שעוד נשאר לי משהו בשבילו. איך כל פעם אני שוכחת. הוא עלה, אביתר, והתחיל את "אותיות פורחות באוויר" יפה על האקוסטית, ההתחלה של הביצוע הזה קצת מחזירה את השיר למה שהוא היה פעם. הפתיחה זוהתה במהרה על ידי הקהל והשיר התקבל בתשואות, ביצוע מעולה וכל מילה נוגעת. הוא התחיל לדבר על השנה החדשה שמתקרבת, שפותחים מגירות לקראתה, ו"אני מחפש אחרי השיר הנקי. והוא? חומק..."
ו"כל בוקר קצת" כמובן, שוב ה"גיור" במילים, וסולו יפהפה של אמיר, איזה כיף שהוא כאן. "לילה כיום יאיר" הבא בתור, והנה הגיע מבט ישיר שכאילו חיבר לי את מה שעוד היה חסר עד לאותו רגע, ואביתר שר "עומד הבית שלי... שלך..." ועם המעבר המהמם הזה, איזה יופי. בכלל, בפינת "הביצוע הכי יפה בהופעה" היו חילופים מהירים, מה לעשות שפשוט כל שיר, כל שיר היה הכי יפה. לא זוכרת שאי פעם היה סיבוב הופעות כזה, לפחות מבחינת התחושה שלי בנוגע לשירים, שכל שיר בדיוק. כואב הלב מרוב יופי. אביתר דיבר על להיות שבועיים לפני ראש השנה על במה כזאת, והמאבק שבזה, בכלל עניין ראש השנה המתקרב העסיק אותו כל ההופעה, ונראה לי שגם עניין הקושי של להיות מרוכז בעצמך. זה היה לי חזק, אחרי יום לא קל כאמור, שעורר הרבה מחשבות על היכולת שלי להכיל צער וכאב של אנשים אחרים, ואם יש לי או אין לי ברירה. אז ראש השנה הביא גם את "אורייתא" ואחריו גם ניגון ראשון לראש השנה כדי "להזכיר לנו בשביל מה ולמה", משפט שחזר כמה פעמים בהופעה. "הפתעתי את החברים אבל הם יסתדרו" – אכן, אמיר כנראה השלים עם המצב ולמד לזרום עם השיגעונות של אביתר. היה יפה, כמו הכל, אבל באיזשהו מקום קצת עורר אכזבה בעקבות השירים שזה בא על חשבונם, ועל כך מיד. אביתר עבר אל הפסנתר, ל"שיר מהדיסק השני, שרק יוני ואמא שלי קנו אותו, שמו "חלון"...", קריאת התלהבות מהקהל ואביתר עשה "יש!" עם היד, ו – וואוווווו איזה ביצוע, עם קול חצי שבור וידיים שהמחישו היטב את המקומות הכואבים, כל פעם ב"הנה אני שם" אביתר הצביע אחורה, שלא לדבר על "אני זוכר שבכיתי..." שלווה בידיים לחוצות חזק חזק על העיניים, נקרע לי הלב. ופה הסטליסט אמר "מנגינה יקרה" – השפעות מבורכות של אסף? – אבל אביתר המשיך ל"יש לי סיכוי" שהיה, נו, אתם יודעים כבר, ותחושת הפספוס גדולה אף יותר כי השיר הבא בסטליסט הכתוב היה "טיפה של אור", שדולג גם הוא. אוף. אני מתגעגעת אליו. חזרה לגיטרה, וכמין חיבור בין "יש לי סיכוי" לבין "מתנות" אביתר אמר "כמה אומץ צריך כדי להתקדם, כדי לזוז הלאה. כל צעד קטן עולה לי בחיים. זה שיר על פחד..." ונראה לי שהלב שלי כבר לא יכל להישבר יותר אז נשברו כמה דברים אחרים. עוד סולו נהדר של אמיר, שהגיטרה שלו שאבה את אביתר בשיר הזה וגרמה לו לשכוח להתחיל את הבית השני וקצת ליפול לתוך המיקרופון בניסיון לחזור לקצב, ואיזה עיבוד זה, אין לתאר. "תחרות כלבים" עם הפתיח על האקוסטית, הקהל שר במקהלה ואביתר הקשיב, ורק ב"אויבים גדולים שאני טיפחתי" הוא תיקן: "מטפח". ובעצם הלב נשבר שוב. ואז הגיע ניגון נוסף ("ברשותכם נעשה עוד אחד"), ואביתר אמר שראש השנה נקרא גם יום הזיכרון: "כל השנה נוטים לשכוח, כשמתחילים – מבקשים להזכיר. בשביל מה ולמה". דווקא הפעם זה היה נשמע כאילו הם כן עבדו על זה קצת מראש, אולי לא, שוב – היה יפה, אבל הצטערתי על השירים שנפקדו בגלל הגחמות הרגעיות האלה. "אין לי הרבה שירים אופטימיים", אביתר חייך, והוסיף: "רק לאחרונה למדתי משהו על אהבה. כנראה שזה תלוי זה בזה. אבל הנה! שיר אופטימי" – "עד מחר" כמובן, אמיר עצם עיניים בריכוז כל הבית הראשון וגם המשיך קצת בשירים הבאים, זה היה מרגש לראות. לאחר מכן אביתר התחיל לצטט משיר השירים כמיטב המסורת, ואמר ש"עת הזמיר הגיע" והיה מתאים שדניאל יעלה אבל עדיין לא, וב"יונתי בחגווי הסלע" אביתר כבר התחיל לשיר את המילים ומיד המשיך ל"אבא". ובדיוק כשחשבתי לעצמי – הנה שיר שבטוח לא יעשה לי כלום, ולא יהיה הכי יפה, בדיוק אז צח עשה שם קסמים על הפסנתר ופשוט הציל לי את השיר. היה כל כך, כל כך יפה. ובלי קשר, אולי אפשר לשים את הסמפלר והמחשב ליד הפסנתר ולחסוך לבחור את כל ההליכות האלה הלוך חזור על הבמה?... סתם מחשבה. ואיזה כיף שגם הוא כאן, ושהוא לא נוסע לשום מקום (אז עוד מחשבה, אם כבר: סיבוב הופעות של רק אביתר וצח ביחד, עם שירים של שניהם. אם יהיה כזה, אני הולכת לכל ההופעות) השיר האחרון לפני ההדרן היה "כוכבי בוקר" ששכחתי כמה הוא חמוד בהופעות עכשיו, עם הקרדיטים בסוף שמושרים לפי המנגינה, והפעם כללו גם תודה "לנהג ולמבשל שלנו... שניצחתי אותו בשש בש מאחורי הקלעים, והוא חייב לי דיסק..." כל זה בשירה מרוכזת...
 
../images/Emo142.gifהמשך../images/Emo142.gif

כולם ירדו, אביתר חזר, ואמר "יש לי שכן, שמו דניאל זמיר", לא הופתענו, דניאל עלה ואביתר חייך – "עכשיו מתחיל הכיף". מחסרונה של הלהקה הסקתי שהגיע תורו של "אב הרחמן", קצת התבאסתי כי זכור לי שאת הביצוע במצדה אי אז בימים, גם כן עם אירוח של דניאל, לא אהבתי כל כך. אבל היה יותר טוב משחשבתי, הם היו נראים כמו איזה צמד הפרברים גרסת בני ברק או משהו, נדמה לי שאביתר שר "את כל הדברים העברתי", דניאל ליווה בקולות שניים ובפראזות קצרצרות בסקסופון, יפה. אביתר עבר לפסנתר וכבר הייתי בטוחה שהם הולכים להרוג אותי סופית עם "תתחנני אליי", אבל הוא אמר "זה שיר אהבה מופלא של אחי הבכור", דניאל בכלל היה בדרך לרדת, אביתר הוסיף: "מי שבא לו לנגן יכול לנגן" אז דניאל נשאר... אבל מה לעשות ש"חייבים כוסית עראק לפני", אז הכוסית הורמה לשנה טובה ועוד שלל ברכות ואיחולים, דניאל נראה מתעניין אז גם הוא קיבל קצת, ואביתר אמר "זה שיר שאי אפשר להבין בכלל". פעמיים. ו"אצלך בעולם" היה הכי יפה בהופעה. גם. כולם עלו בחזרה – כִּיף חינני בין אמיר לדניאל – והגיע שלב צעקות השירים. "משיב הרוח" התקבל בשמחה אך לא בוצע, ו"יש לנו את כל הזמן" מהכיוון שלנו נענה ב"פחות". חבל. גם "שמתי לי פודרה" שכתוב בסטליסט דולג, שנאמר: "אנחנו נעשה בלאגן רגע ברשותכם". ובאמת היה קצת בלאגן, אבל נורא מצחיק, אביתר אמר "דה נקסט סונג'ס ניים איז סלייב", התחילו לנגן, ו – הופה – כולם מנגנים את "מחיאות כפיים" ובחור אחד שלא נזכיר את שמו מנגן דווקא את "חתונה לבנה"
זה היה מרגעי ההופעות האלה, החד פעמיים, אביתר אמר "כל אחד מנגן משהו אחר" וכולם צחקו, ואז "מחיאות כפיים" הותחל שוב והיה ממש כמו באלבום, עם סולואים של דניאל והכל, ובלי ריקודים. וכדי לא לקפח את המתבלבלים, הבא בתור באמת היה "חתונה לבנה" שהיה גם הוא הכי יפה, אבל התבאסתי לחשוב שהוא האחרון – כן, שוב שכחתי מקיומו של "קרב יום", שדווקא גם הוא היה, נו, יפה הפעם, מאד, בביצוע כמעט א-קפלה לגמרי, ואיך הוא שר יפה, עם דפיקות קצובות על הגיטרה שממש התאימו את עצמן לדפיקות הלב שלי, שלא הפסיקו את הקצב המסחרר שלהן מהרגע שההופעה התחילה ועד התו האחרון. ואז הוא הודה שוב וירד, כשאיזה, מה, 800 איש עומדים על הרגליים ומריעים לו, בעיניי היה מן הראוי שיחזור ואני אובייקטיבית לגמרי בעניין הזה, אבל הוא לא חזר. אולי זה העניין של מלחמות האגו שהזכרתי, אולי פשוט גם הוא הרגיש כל שיר בעוצמות כאלה חזקות שכבר לא היה לו כוח. ורציתי לשבת שם ולחכות, אולי העולם יבין שהשעתיים האלה היו מלאות בכל כך הרבה יופי, שממש כדאי שהן ייקרו שוב מההתחלה... ולשמוח ולבכות בשבח הדברים החולפים... בגלל האיזכורים החוזרים ונשנים לחג המתקרב, נזכרתי הרבה בהופעה הראשונה שלי, שגם הייתה ממש לפני ראש השנה, וזה כבר שש שנים אחורה, מי היה מאמין. אחרי ההופעה ישבנו בבית קפה שם בתיאטרון ירושלים, וברמקולים התנגן "I just can't get enough". בחיי. ודווקא הפעם ליווה אותי באופן בלתי מוסבר הפחד שזה ייגמר, שלא תהיה פעם הבאה, זה קשור לסוג של ביטחון הרעוע שהתרגלתי אליו מההופעות פעם בחודש במעבדה, ונראה לי שאביתר לא מצא עדיין בית ירושלמי חלופי להופעות, וזה קשור כמובן לסוף הסיבוב שמתקרב, ואמיר נוסע שוב, ומה יהיה. אבל לפחות יש את צוותא עוד שבועיים, ונקווה לטוב, כי מה כבר אפשר לעשות חוץ מלקוות, וגם להודות על כל הטוב הזה ועל כל היופי שכבר כאן, הווה וחולף ומשאיר חותם שכמעט מצליח לסדר לי בראש את כל הסיפור הזה עם אביתר, את הדבר הזה שמלווה אותי כבר שש שנים ושבקושי אני מצליחה להבין ולהסביר אותו לעצמי. אבל הוא כותב שם בספר: "הלא-ניתן להבנה עומד בלב הדברים החולפים" וגם: "הדברים החולפים מעידים שהחולף אינו חדל להיות". עוד פעם. "הדברים החולפים מעידים שהחולף אינו חדל להיות". .......
אז איזה מזל שיש את הדברים החולפים האלה, שנותנים נקודות אחיזה לכל המסביב, ואיזה מזל שהם יודעים להישאר בפנים ולא לחדול מלהיות, לחלוף ולא לחדול מלהיות. ערב לפני, הייתה הופעה נהדרת של ברי סחרוף, והוא שר שם שיר חדש שהשאיר אותי פעורת פה (כבר כמעט שכחתי מה זה להתרגש ככה מלשמוע שיר בפעם הראשונה בהופעה, וברשותכם אני לא אוסיף פה עוד שום דבר לגבי שירים חדשים). ואני מזכירה את העובדה הזאת כי פשוט בא לי לצטט גם מהשיר הזה, אז הפעם מדובר במשורר בשם ש. שלום והבית הראשון הולך ככה: "לא הכל כה פשוט בחצרות הבתים, מכל הקומות חלונות נבטים ובדהי החומות בעירום המרצפת תחרת כל שעה, כל שעה החולפת..." אז רק להודות על טבעם הפגיע של הרגעים הפלאיים, על אוסף הולך וגדל של שעות חולפות שתמיד משאירות כל כך הרבה יופי חרוט על הלב, וזה הזמן לציטוט אחרון מהספר: "אי אפשר להסתפק בפחות יופי מזה". ולהאמין, ולדעת שיבואו עוד דברים יפים-חולפים כאלה, ולחכות להם שיבואו, ושיחלפו, שיהיה אפשר כבר לדבר בשבחם
 

מיטלס1

New member
מדהים, מדהים ושוב מדהים!

אני נדהמת כל פעם מחדש מהכתיבה שלך. כל כך חבל לי שסיבוב ההופעות הזה עומד להסתיים וכנראה שלא תהיה לי הזדמנות לקחת חלק מזה. אלא אם כן בסוף כן אלך להופעה במצדה...
 
לפני שאקרא, ../images/Emo107.gif../images/Emo217.gif

רציתי רק לומר שיה לי ממש כיף
שמחתי נורא לשבת שורה שניה (ולא שורה 13
), ומאחוריכם. לפני שההופעה התחילה, חיכיתי בצד לראות אולי בכל זאת יהיו כמה מקומות פנויים מקדימה. אולי בכל זאת מישהו לא בא (למרות שבאיזשהו מובן נורא התבאסתי בשביל האנשים שהכסאות שלהם נשארו מיותמים), למרות שקצת חששתי שמישהו יקים אותי באמצע וידיש לי שזה הכיסא שלו כי... עדיין, פאדיחות לקבל נזיפה רגע לפני הופעה. ובפוקס נשארו 4 מקומות פנויים מאחורה ממש לידכם. (מי יודע, אולי אחד מהם היה המקום של מעיין!) הסתערתי מרוגשת על הכסא שלי וסימנתי לעצמי טריטוריה. חייבת לציין, שבין לבין הבהיות הממושכות באביתר ובלהקה - מידי פעם הגנבתי קצת מבטים אליכם (שלושת המוסקטרים
) וזה כ"כ שימח אותי והצחיקו אותי רגעים מסוימים בהופעה הזאת. איך ההופעה הזאת לוקחת כל אחד מאיתנו לעולם אחר. דיווח מצב: מיכל בוהה בצח דרורי על הפסנתר במבט חולמני וחיוך מאושר, בין לבין גם מסמסת משהו לא ברור בפלאפון (ועדיין ממשיכה להסתכל על צח! איזו קורדינציה!
). מתיתיה בשוונג ובמן טראנס וזז נורא מהר (פעם שניה אני נדבקת בתיפופים האלו על הרגליים! אני מתחילה לחקות את האנשים שסביבי), ואפרת מתנועעת ומבליחה מצלמה מידי פעם ונראית מאושרת מתמיד. מאושרת מהעובדה שהצלחנו לשכנע קצת את עובדי הבמה להוציא לנו את הסט-ליסטים הדבוקים לבמה. היה דרוש כוח שכנוע ארוך במיוחד
אני צריכה קצת לסדר את המוח. המון פרטים מההופעה הזאת. אבל אלו כמה דברים שהרגישו לי דחופים יותר לכתיבה.
 
אה, ויש קצת תמונות ../images/Emo13.gif ../images/Emo107.gif../images/Emo217.gif

וגם סרטונים! קצת מאוכזבת מהתמונות. משום מה במסך של המצלמה זה היה נראה קצת יותר איכותי. אבל... הו וול
למיטב ידיעתי, אסור להעלות לפורום סרטונים. אני יכולה להעלות לינקים לדף הפייסבוק שלי כדי שאנשים יוכלו לצפות?
 
כי היו שורות א', ב' ואז 1 ו-2 ../images/Emo107.gif../images/Emo217.gif

אז לא הייתי בטוחה איזה מהם, ולמה התכוונת. אם התכוונת לשורה השלישית (שהיא שורה 1) או לשורה הראשונה (שורה א'). אני ישבתי בשורה ב' בסוף
זה מה זה מסרבל כל האותיות והמספרים
 
../images/Emo6.gif

לא מסמסים בהופעה של אביתר! זה היה רק סיוע לזיכרון הכושל שלי..
(פשוט אני עדיין קצת בשוק מדברים שראיתי בהופעה של ברי, אבל זה לא ממש לכאן) ממש תודה על הסטליסט, זה היה מאד חמוד מצידך. והצחקת אותי, וזהו
 
לגבי ברי - איה ../images/Emo10.gif ../images/Emo107.gif../images/Emo217.gif

וממש בכיף
לצערי לא הצלחתי לסחוט מהם עוד אחד. נתתי בהתחלה למתיתיה, ואז התחרטתי. מתיתיה, סליחה על זה
הצטערתי שלא מצאתי את האמ פי שלי, הופעה כזאת באמת צריך להקליט. אבל החלטתי החלטה לקראת השנה החדשה: אני חייבת לקנות מכשיר הקלטה איכותי! למען הדורות הבאים!
 

Gremshnit

New member
פעם ראשונה שלי בהופעה של אביתר בנאי

והיה פשוט מדהים!!! כל כך נהניתי. מתנות + תחרות כלבים היו בעיניי ההילייט. מתנות נשמע אפילו יותר טוב בלייב. חחח וכל כך שמחתי לגלות שאני לא הירושלמי היחידי שממש היה רוצה לשמוע את משיב הרוח. האם זה ריטואל קבוע, שהקהל מבקש את משיב הרוח ואביתר מעדיף שלא...?
 
ברוך הבא אלינו!../images/Emo24.gif

כיף לשמוע שנהנית בהופעה. פעם ראשונה זה משהו מיוחד... הריטואל הקבוע הוא שהקהל מבקש כל מיני דברים ואביתר מסרב בחינניות לרוב ההצעות בעזרת כל מיני "רגע, אחד אחד", "חברים, אני מבקש" ו"בכיתה שלי לא מתפרצים"
דווקא זכורות לי יחסית הרבה פעמים שהוא זרם עם רעיון "משיב הרוח", במיוחד בירושלים. אנשים מאד אוהבים את השיר הזה, וכנראה שגם הוא.
 
../images/Emo140.gif

חשבתי הרבה מה לכתוב ואיך לתאר אבל מההתחלה היה לי ברור שהפעם אין לי הרבה מה להגיד. אולי כי רוב מה שחוויתי תוך כדי היה באמת במקומות אישיים, שמקומם יותר על ספת הפסיכולוג מאשר מעל דפי הפורום... בשורה תחתונה, אני יכולה להגיד את זה, שחוויתי שם עומס של יופי, וצריבה של יופי, והבנה מחודשת על מקומו של היופי הזה בחיים שלי, ועל חסרונו. זהו. רק בנקודות הקטנות - - בלילה כיום יאיר, הוא אמר "הבית שלי....שלך....שלנו...." - אני לא מוכנה שאמיר ילך - בשבח הדברים החולפים, וכל מה שכתב על ומתוך ומסביב לזה -
 
../images/Emo24.gif

חשבתי שזה מה שהוא אמר ב"לילה כיום יאיר", אבל אז החלטתי שדמיינתי את זה כי לא הייתי בטוחה. ו - יאללה, מאהל מחוץ לבית של אמיר? (ו.. את יודעת
)
 
מירוב שיש לי כ"כ הרבה מה לומר ../images/Emo107.gif../images/Emo217.gif

אין לי מה לומר.
נורא קשה לי לסדר את הראש ולדעת איך לכתוב את זה, כי באמת היו לי המון רגעים של נחת, של אושר וגם קצת של עצב בתוך כל ההופעה הזאת. בדרך כלל אני כותבת שניה אחרי שכף רגלי דורכת בבית, ורושמת מהר מהר על דף כדי לא לשכוח. הפעם, הייתי מול דף ריק. יש לי המון תמונות בראש (...ובפייסבוק), ואפילו יש לי מעט סרטונים, שבשניה ראשונה של צפיה אני זוכרת הכל. אבל להעביר את זה לכתב לא הולך לי משום מה, ובזכירת פרטים אני דווקא טובה (תחי ההקלטות). אבל עדיין, אני אנסה.
אהבתי נורא את האווירה של התיאטרון, היה בה משהו אחר. לא הייתי בהרבה הופעות של אביתר, אני לא באמת מכירה את האווירות של ההופעות שלו בדרך כלל, אבל אני מניחה שלכל מקום יש ייחודיות אחרת. דבר אחד שפחות אהבתי, זה את הבמה הגבוהה. לא הרגשתי כ"כ ב-"גובה העיניים" עם אביתר. אבל אולי בגלל שזה תיאטרון, בשביל צופים שיושבים למעלה - להם יותר קל לראות ככה את הבמה. הייתי צריכה להרים קצת את הראש, כמו לשבת בשורה ראשונה בקולנוע, כדי לראות. מה גם... לא כ"כ הכרתי את כל הזמירות האלו שהוא שר וניגן לקראת ראש השנה, אז הרגשתי שוב במקום הזר הזה - שאולי אני לא "חלק" מהקהל וזה לא המקום שלי. מלא ציציות וכיפות סרוגות וחצאיות שסוגרות אותי, שאומרות לי "לכי מפה" (רגשי נחיתות, כולם מוזמנים לפצוח ב-"אוווווו
"
). אני זוכרת שלפני שהתיישבתי, אפילו חיפשתי את זה קצת בעיניים כשסקרתי את הקהל. אולי אני לא היחידה? אולי יש עוד אנשים "כמוני"? אבל האמת שמי שישב לידי קצת הרגיע אותי בנוכחות שלו, כמעין אומר לי "את בסדר, את" רק בלי באמת לומר. אז הצלחתי להרגע ובאמת להכנס להופעה, ומשיר לשיר הרגשתי גם שמצאתי את מקומי. שאולי אני צריכה להפסיק להלחץ ולדאוג, ושזה אביתר. כל אדם שהוא חלק מקהל הוא חלק מקהל. שמתי לב פתאום, שתמיד לפני שהוא שר את "אבא", תמיד יש הקדמה לפני. אני זוכרת שזה היה ככה במעבדה כמעט לפני שנה, אני זוכרת שזה היה בערב ט"ו באב, וגם הפעם. שהוא לא מפיל עליי את השיר הזה ב-"בום", אלא מן מכין אותי. יש רקע לשיר. "אבא" הוא אחד השירים השנואים עליי אבל גם האהובים עליי באותה מידה. לא מצליחה למצוא את האמצע איתו. אני סולדת ממנו ונמשכת אליו, כי... בכל זאת. אני שומעת את הפריטה הקטנה הזאת שהוא עושה על הגיטרה, של הקול המתכתי, ואני מרגישה את זה בא. וגם כשאני כבר אומרת לעצמי "זה לא ירגש כבר, כי אחרי פעם אחת שבוכים לא בוכים פעם שניה", אז אני בוכה פעם שניה. ושלישית. מי יודע, אולי גם רביעית. דניאל זמיר שימח אותי עם הנוכחות שלו. כשאביתר אמר "עכשיו הכיף מתחיל", או משהו בסגנון, באמת הרגשתי ככה. ההדרן תמיד שווה את כל ההופעה, וסוף סוף זכיתי לדעת מי זה הדניאל המהולל הזה שכולם מדברים עליו (והוא באמת מוכשר). אני אוהבת את הלהקה, את החיבור בניהם ואת הערכה שיש להם אחד כלפי השני. רואים מזה כ"כ המון, כי זה לא מפסיק לקרון כלפי חוץ. אני חושבת שזה מה שהופך את אביתר לכזה גדול, הלהקה הזאת שעומדת מאחוריו שרק מעצימה את המוזיקה שלו.
 

shoham95

New member
מזדהה אתך לגמרי

לגבי הזמירות... בהופעה בשוני בשבוע שעבר קיוויתי שהוא לא ישיר איזה מזמור או משהו כזה. לא מחוברת לזה, לא אוהבת לזה, לא רוצה את זה. לכן התבאסתי כשראיתי שהשיר שאביתר שר לבד, על הבמה, אחרי "חתונה לבנה", ממש בסוף, היה "קרב יום" (ממש ציפיתי לשיר אחר... לא משנה איזה, רק לא זה ולא איזה מזמור אחר). אבל דווקא זה היה מקסים... זה היה כ"כ יפה וקטן ואינטימי ומרגש באיזשהו אופן. "אבא" כ"כ עבר לידי בהופעה בשוני... פתאום שמתי לב שזה כבר אמצע השיר. זה מבאס, אני לא אוהבת שזה קורה לי בהופעות. כך גם "לילה כיום יאיר". (ודווקא כשהמורה שלי השמיעה לנו אותו בכיתה באחד הימים בשבוע שעבר, זה היה מאוד מרגש ולגמרי נכנס... עניין של מקום וטיימינג, אני מניחה.) מעניין אותי מה שאמרת- גם שונאת וגם אוהבת. כי אני חושבת שבאיזשהו מקום זה מה שאני מרגישה עם השיר הזה. מצד אחד המילים שלו מדהימות, ויש בו משהו יפה כזה, אבל מצד שני... אני פשוט לא אוהבת אותו. כנראה הלחן, אולי משהו בעיבוד. לא יכולה להסביר. לכן בשבילי הוא שיר כזה באמצע. מן שילוב בין השנאה לאהבה, משהו כזה.
 
מי אמר איחור אופנתי ולא קיבל?

בהתחלה לא כתבתי כי חשבתי שאין לי הרבה להוסיף, ואז מיכל דחקה בשותקים לדבר ותיכננתי לכתוב בכל זאת, ואז שכחתי מזה, ואז נזכרתי
נתחיל מכך שהיה נהדר. מילת המפתח כאן היא יופי, כי הכל היה נורא יפה. מוזיקלית. הכל היה מושלם מאוד- כל אחד מהנגנים במיטבו, כולם מסונכרנים עד כדי חינניות (ועד כדי כיפים למכביר!), סאונד מהמם. דווקא השלמות הזו יצרה לי ריחוק מסוים. אולי זו גם הבמה הגבוהה, חסרתי את ההרגשה שאביתר שר ומנגן בשבילי. הריחוק הזה מנע מההופעה לכווצ'ץ' לי את הלב כמו כל פעם, והיא הסתפקה בלעטוף אותו ביופי גדול ואור גדול. אולי זה היה לטובה- הלב שלי לא חיפש טלטלות בנקודת הזמן ההיא. הריחוק נשבר, פחות או יותר, בהדרן שהיה נפלא בעיניי. אב הרחמן נגע בי ומרח על הפנים חיוך ענק. לא יודע מה יותר- ההרמוניה הקולית המושלמת של צמד פרברי-בני-ברק או מבטי האהבה וההערצה בין האוחז בגיטרה לאוחז בסקסופון. אצלך בעולם, שנע לי תמיד על ציר בין התחננות נואשת לרומנטיקה עדינה, היה הפעם במובהק בכיוון של זה האחרון, והיה בזה משהו יפה מאוד. מחיאות כפיים היה היסטרי לגמרי ואין צורך להוסיף מעבר. אני אדלג על חתונה לבנה מסיבות ברורות, ואציין שקרב יום היה, למרות התקיעות, סיום הולם למדי. השקט שאחרי הסערה. כמה בקטנה- רועי שקד נתן בראש הפעם במיוחד. מתנות וחלון היו נהדרים, וגם עד מחר. הניגונים היו יכולים להיות יפים בקונטקסט אחר, אבל במקרה הזה באו לי לא טוב כל כך. שירה בציבור או לא שירה בציבור, היה קטע נהדר, בפתיחה של תחרות כלבים, שאביתר שר "ובמנגינה" והקהל הרב במיוחד הדהד אותו כמו בתכנון מראש- "ה-הה" ואביתר חייך. זה היה פשוט יפה בעיניי. זהו בערך. ההופעות האלה הן בשבילי פושים שדוחפים את התנהלות חיי קדימה. (אזהרת דוסיות לפניך
) אני זוכר שבאיזשהו שלב, אולי ב"כוכבי בוקר", תפסתי את גדילי הציצית שעל ברכי כדי לעגן את האור הזה שם, ובשעת צורך של תחושת סזיפיות יום-יומית- לתפוס את הקמע ולהיזכר. תוך כדי כתיבת שורות אלה- מתחבר לי נהדר לדברים שהביאה מיכל בשם ישראל אלירז. לילה אור
 
למעלה