בקשר לקורסים הרוחניים

lmatan1

New member
אם חופשי זה לגמרי לבד ../images/Emo39.gif לגילי

אז לחלק את שארית החיים אם עוד מישהו היא בהכרך סוג של פשרה.וזה רשום בהסכם שנחתם בן בני הזוג ,לדאוג אחד לשני לכבד אחד את השני,משמע לוותר מעט על החופש האישי שלי לטובת חברי לחיים. לעניות דעתי היה טוב אם כל זןג שעומד להנשא יעבור איזה שהוא קורס בהכרת הנושא ואולי עקב כל היו נמנעים הרבה בעיות כל הנישאים עוברים תקופה לא פשוטה עד שהם מסתגלים לעובדה שהם לא לבד במיוחד כאשר רמת הציפיות מהקשר לא מתממשות במציאות כפי שדמיינו לעצמנו .
 

בזבזבז

New member
סוג של פשרה כן,

אבל מי אמר שכשמתחתנים מוותרים על החופש? אפשר לקיים זוגיות שבה מכבדים אחד את הרצונות של השני ואחד את הצרכים של השני ומבינים מהתחלה שלא עושים שום דבר בשביל לפגוע באחר ואז זה לא פשרה, זה דרך להתחלק עם מישהו בחויות שלנו, בגדילה שלנו וכל אלה. תודה מבז:)
 

freearth10

New member
להפוך את הקערה על פיה

היי lmatan1 , כאשר אתה אומר שבגלל שהאישה כל כך חזקה הגבר מדכא אותה - זה לדעתי להפוך את הקערה על פיה. נשים היו צריכות להאבק כדי לזכות בשוויון זכויות ועד היום הן עדיין מקבלות שכר שונה עבור אותה העבודה. עד היום במשרות הניהוליות יש הרבה פחות נשים וזה לא מצביע על עוצמה... ואני כבר לא מדברת על זה שהנטל של גידול הילדים נופל לרוב על כתפי האישה, למרות שדווקא בתחום הזה יש התקדמות אדירה ב-20 השנים האחרונות. פשטני או לא - זה מה שאני מצפה לראות במסגרת הנישואין. שיתוף כאשר כל צד גם תומך גם נתמך גם מאפשר לעצמו מרחב גם מאפשר אותו לאחר. בפרק א זה לא ממש מה שקרה ותודה על הברכה
מאיה
 
../images/Emo6.gifבקשר לחכמה...

לא הייתי משתמשת במילה "חכמה" אני חושבת שאישה רואה דברים בצורה אחרת, לא בהכרח חכמה יותר מהגבר, אלא שיש לנשים אינטואיציות או חשיבה שונה, וראיה מזווית אחרת... בכלל ידוע שהמוח של שני המינים בנוי בצורה אחרת... כל המשפטים האלה "נשים דעתן קלה" וכולי'...טובים ויפים לזמנים ההם...אולי לפני מאה שנה!! אני מכירה הרבה גברים שדעתם קלה מאד,,,ואפילולא רוצה להתייחס לטיפשות המשפט הזה ועוד אחרים כמוהו שבאים להשפיל את האישה ואת דעותיה. ויש משפט אחד מקומם בתפילת שחרית "ברוך שלא עשני אישה" זה משפט מעליב מאין כמוהו ורק מוח גברי פרימיטיבי יכול היה להמציא כזה משפט. אולי באמת צריך לחבר תפילה שבה יהיה הפסוק "ברוך שלא עשני גבר טיפש" יום טוב לכם.
 

lmatan1

New member
פעמונית זו לא חוכמה לעשות רוח../images/Emo39.gif

עוד לפני שירד גשם.את בעצמך כתבת שהוכח שהמוח של הנשים והגברים בנוי בצורה אחרת ובהחלט ענית על ההגדרה של אשה קלת דעת. ואני לא אומר את זה לגנותך שלא תטעי המשפט ברוך שלא עשני אשה בא בדיוק להודיע על ההבדל שבין אשה לגבר ועוד לפני שמישהו בכלל הוכיח את זה מדעית אני לא מבין בדיוק למה את מרגישה מושפלת ואו נעלבת. עכשיו תחשבי רגע ותראי אם את כותבת מתוך זה שיש לך תחושה של עלבון אז את בהכרך צודקת לעצמך אבל אם את רוצה להבין את הצד השני רצוי שתפני גם מקום בתוכך לראות את עלבונו של השני ולכן הסיום שרק גבר פרימיטיבי יכול היה להמציא כזה משפט לא היה במקום בכל אופן הוא לא תורם לדיון בפורום הזה .אולי בפורום נשים פמיניסטיות היית מקבלת תשואות בכל אופן אני לא חושב שזבר היה מעז להגיד לאשה ברוך שלא עשני טפשה. כל טוב לך.
 

Avia55

New member
על שום מה?

למה באמת נאמר "ברוך שלא עשני אישה"? מה המשמעות בעומקו של עניין? (אם גילינו כל כך הרבה דברים על מיסתרי האישה בתורה) אגב, לא הבנתי למה כוחה של אישה יוצא ממין דווקא. זה בטוח לא הכוח העקרי שמניע גבר. חייב להיות משהו מעבר לביולוגיה, לא?
 

lmatan1

New member
שלום אביה וברכה../images/Emo39.gif

המין הוא אחד המרכיבים החשובים במהות של האשה ככזו שיכולה לשאת יצור חי ברחמה 9 חודשים ולהביא יצור חי לעולם ובשל כך היא פטורה כמעט מכל המצוות שמוטלות על הגבר. האמת שהכוונה היא לא למין במובן שאנחנו מיחסים לו הקלות הבלתי נסבלת מקורה בשימוש שאנחנו מיחסים לו למעשה מדובר על אהבה ואהבה היא אחד משמות התואר של הבורא זה אנחנו שהופכים את המושג הנעלה הזה לסקס מה את לא רואה אפילו כאן בפרסומות את המומחים ברפואה אסטטית שמציעים לנשים בעיקר לשנות כל איבר בגוף על מנת להיות יותר סקסית ותחת הכותרת אף אחד לא צריך לדעת שלא נולדת ככה.
 

Avia55

New member
אני מאוד רוצה להבין את כל הנקודות

שהעלת בהודעה הקודמת (עליונה יותר בשירשור "שלום וברכה לכל הרחניות" בתגובה לגילי פרי). אני הולכת לפרק את ההודעה לגורמים כי ממש לא הבנתי למה אתה מתכוון.
"אחד ההבדלים המהותיים בן אשה לאיש שהאשה רוצה לאכול הכל והיא יכולה ולעומתה האיש רוצה לאכול טוב " פרשנות בבקשה: מהו ה"הכל" שהאישה רוצה, ומה יש בו שהגבר בוחר רק ב"אוכל טוב"?
כתבת משהו על האישה שעוזבת ומשאירה את הגבר לבד, ואין לו ברירה אלא לאכול מהפרי האסור בשביל לזכות בחסדיה. אתה בעצם הופך את הגבר לקורבן של היצרים שלו... אני מניחה שלא לזה התכוונת. אם תוכל להסביר גם את זה.
האישה אמנם יכולה לקיים יחסים מתי שהיא רוצה, אבל השאלה היא האם היא זקוקה לזה כמו הגבר. ולמה אין גבר שיוכל לספק אותה?
 

odedbelkin

New member
ברוך שלא עשני אישה

שלום אביה לנשמה גם יש מין יש נשמות גבריות ונקביות. נשמה נשית בד"כ מתגלגלת בגוף נשי. לעומת זאת נשמה של גבר לעיתים מתגלגלת בגוף של אישה ולא מסיבות מי יודע מה חיוביות. מכאן הברכה. הגבר מודה על כך שהוא התגלגל בגוף של גבר.
 

Avia55

New member
איך יתכן?

לנשמות יש מין מסויים? לא נשמע הגיוני (עד כמה שאפשר להפעיל כאן היגיון
) אתה מאמין ברגרסיות לגילגולים קודמים? איך יתכן שאנשים זוכרים את עצמם בגלגולים משני המינים? נשמה היא דבר שלם, שמכיל גם אנרגיות נקביות וגם זכריות. איך אפשר לעשות הפרדה כזאת? אני לא רוצה לשלול משהו שאני לא מכירה בלי בסיס, אבל העניין נשמע לי מאוד תמוה. אודה לך אם תוכל להסביר לי...
 

odedbelkin

New member
../images/Emo98.gifמה שהיגיוני אינו אמיתי

מה שאמיתי אינו היגיוני
קבלה מסבירה שהעולם הגשמי הוא העתק של העולם הרוחני. זאת אומרת שאם יש נשים וגברים כאן למתה כך גם בין הנשמות. נשמה נשית בד"כ מתגלגלת בתור אשה. נשמת הגבר לא תמיד. ולכן היא באמת מתגלגלת ב2 מינים . גלגולים הקודמים שלנו הם משהו הרבה מעבר לסתם סקרנות. הם מגלים לנו הרבה נתיבים נסתרים. מה הבעיה? מה כיוון? מה תיקון? כדי להגיע למי אנחנו היינו בגלגול קודם צריך להשקיע הרבה עבודה. אנשים חושבים שאפשר ללכת למטפל לשלם 200 ש"ח ו... ולכן לגבי רגרסיות אני לא חסיד שלהם. יש בהן הרבה טעויות. בן אדם חוזר אחורה בגיל מגיע ל0 ו הרוח מתחילה לספר על הגילגול שהוא.... באמת היה אבל בכלל לא שלו. לחיבור לגילגולים הקודמים יש מגוון מדיטציות. וכמובן העיקר עבודה פנימית . ככל שבן אדם פותח את לב לסובבו כך מלמלה נפתחים לו שערים לתובנות חדשות
 

Avia55

New member
עדיין לא ברור לי

קשה לי לקבל את הנקודה הזאת, כי מבחינתי נשמה היא דבר שלם, שכולל את שני הקטבים. אבל נמשיך עם הקו הזה: למה יש נשמות נשיות ונשמות גבריות? מה ההבדל בניהן? למיטב הבנתי הנשמות הנשיות הן שלמות ותפקידן לקדם את הנשמות הגבריות בתיקון שלהן, אני בכיוון? (אני כמובן מתייחסת לזה בעולם הגשמי בלבד, כאשר בגלגולים אחרים יכולים להיות שינויים בתפקידים) אגב, אתה לומד במרכז לקבלה בראשות הרב ברג?
 

odedbelkin

New member
שלמות וזהות

שלום אביה
יש הבדל בין שלמות וזהות . בואי ניקח לדוגמא אף בריא לחלוטין שמבצע עבודתו 100% יש בו שלמות מוחלטת. הוא תמיד מושך כמות האוויר הדרושה ותמיד מסנן זיהומים אויריים בצורה מושלמת. בקיצור אף מושלם. לכל אחד יהיה כזה
ובואי נשאל שאילה האם לאף המושלם יש תכונות של עין? האם יש צורך מבחינת הגוף שהאף יתפקד בתור עין. וממה מורכב הגוף המושלם? הגוף המושלם מורכב מאף מושלם,עיניים מושלמות,לב מושלם וכו אין שום צורך שאף יתפקד בתור עין. כי זה לא ענין של שלמות. במילים אחרות שלמות היא העדר חסרון. נשמה גברית או נשית הינה בעלת שלמות. אין בה צורך בלהיות נשמה אחרת החוסר הזה לא קיים בא. בדיוק באותה צורה אוזן לא רוצה להיות יד. החשוב והשלם ביותר הוא הפאזל. ואנחנו מרכיביו. לשאילתך האחרונה למדתי 4 קורסים במרכז ללימוד הקבלה בראשות הרב ברג.
 

odedbelkin

New member
לומרות

בכל נשמה גברית יש חלק נשי ולהפך זה לא בדיוק נושא לכמה הודעות בפורום
 

Avia55

New member
הסבר קצר וגם הפניה בבקשה

תוכל אולי להסביר בקצרה ואולי גם להפנות אותי למקורות (רצוי באינטרנט מתוך נוחות ונגישות) על צהות נשמה גברית ונשית, הבדל במסלולים ובתיקונים וכו'?
 

odedbelkin

New member
את יכולה

לקרוא בwww.kabbalah.co.il במבוא לקבלה-->גלגולי נשמות יש שם גם ספרות מומלצת. בהצלחה
 
עודד../images/Emo24.gif

אוהבת את השם שלך.. כבר אמרתי לך לא? ובקשר לדיון.. אתה מוזמן להעלות כזה, בנושא נשמות וחלקי נשמות, ובכל נושא אחר שעולה בדעתך
שבוע טוב לכולנו
גילי
 

בזבזבז

New member
איפה שנגמר ההגיון מתחילה המיסטיקה

והמדע של היום הוא המיסטיקה של פעם. אולי עוד יגלו לנו כמה דברים שהיום נחשבים לטאבו או חוק. פעם חשבו והיו בטוחים שהעולם הוא שטוח עד שבא מישהו וגילה שהוא עגול. לא כל מה שהמדע אומר נכון כי הוא מיסתמך על תיאוריות ואת התיאוריות אפשר לפרק ולהפריך כשמגיעה תיאוריה חדשה שאפשר להוכיח אותה בצורה שונה. תודה מבז:)
 

odedbelkin

New member
שלום גילי../images/Emo20.gif

WOW כמה שאילות בואי נילך פרח פרח
(הזה בשבילך)
תיקון אינו של הנשמה שהיא באמת מושלמת. אלה מתיחס לענין של הירידה של הנשמה בתוך הגוף. תהליך התנתקות ממודעות הגוף וחיבור למודעות הנשמה הוא התיקון (כן למדתי גם במרכז ללימוד הקבלה)
בעינין הכלה אי אפשר להתיחס מבלי לדבר על טיב המילוי הרי מדובר מילוי באנרגיה חיובית. שמאפשר בעצם לאדם להיות פוזיטיבי יותר כלפי הסביבה ונשים בד"כ יותר פוזיטיביות ורוחניות. לי זה דווקה מסתדר יופי
למה לאישה לא היה זכות דיבור. מה לעשות חשיכה ימות הביניים. ניתוק מרוחניות.חיבור לתודעהת עבדות (זה אסור וזה מותר) "נשים דעתן קלה" מתיחס דווקה לספירת דעת מדובר ביכולת קלה יותר של הנשים לעלות בסולמות הרוחניים. "עזר כנגדו" זה אותם רעיונות כלי וצינור עזר-עזרה בהתנדבות. בטוח שיש עוד כמה דברים שעוד לא הבנתי כי דעתם של גברים כבדה עד שהם עולים......
 
למעלה