חדשות/הודעות

מצב
הנושא נעול.
לא גיבשת מותק שלי? גבש ונלמד ממך שיעור בבקשה.
שאתה המורה הגדול - מנכ"ל ארגון המורים, הפרופסורים, הסתדרות המורים, מנכ"ל ההנדסאים, מנכ"ל המתרגלים, מנכ"ל החוגונים, לא תגבש דעה??? אההההה....אני בשוק....... אין בליבי צל צילו של ספקון שהחבר המכובד כב' האדמור לוי יועיל לסייע בידך הענוגית על-מנת ובמטרה, בשביל ולמען, כדי ובכדי - לגבש דעתך עליך. בהצלוחה ייינגעל'ה שלי !
תגובתי הופנתה למר ירון צלם רכבות המשא
מהטובים בישראל.
 
תגובתי הופנתה למר ירון צלם רכבות המשא
מהטובים בישראל.
אתה טועה. הוא לא מהטובים. הוא הטוב מכולם מותק
ירון הוא הצלם הטוב מכולם בתחום הזה וללא עוררין. חבל שאתה לא מכיר אותו מספיק שנים לדעת זאת עיוני. נו, טוב, עלית מארה"ב בעברך הלא ממש רחוק.
 

jumbo701

New member
אתה טועה. הוא לא מהטובים. הוא הטוב מכולם מותק
ירון הוא הצלם הטוב מכולם בתחום הזה וללא עוררין. חבל שאתה לא מכיר אותו מספיק שנים לדעת זאת עיוני. נו, טוב, עלית מארה"ב בעברך הלא ממש רחוק.
יאללה...בוא כבר ליום ניקוי ראש כמו פעם
אראה לך גם איך קטר שנזרק לפח והושבת בידי הרכבת פתאום חוזר לחיים בעלויות נמוכות מאד(יס....-113)
 

jumbo701

New member
לדעתי גם למדינת ישראל ראוי שתהיה רכבת נוסעים
ממקור עצמאי חשמלי שאינו חברת החשמל. חישמול קוי הרכבת יביא לצימצום משמעותי בזיהום האויר בסביבה המידית של אזורי מגורים, הגברת מהירות הרכבת בעלות נמוכה יחסית מול שריפת סולר , וצימצום הרעש הנגרם מפעילות רכבות דיזל. גם במדינות מערביות בסדר גודל של מדינת ישראל בחרו להפעיל רכבות חשמליות מהסיבות הללו ואין סיבה שאנו נמציא את הגלגל. יחד עם זאת אינני בטוח שיש מקום בשלב ראשוני לפחות של החישמול להמיר את הסולר לחשמל ברכבות משא, ראה קנדה וארה''ב וטרם גבשתי עמדה אישית בנושא.
היתרונות ידועים.המחיר מתוקצב והוא בשמיים ולכן
הטפשות חוגגת כי בסכום הזה ניתן לרשת את הארץ במסילות ואם אינך מצטרף לדעתי אז כמובן זו זכותך אך עם זאת אני מצר על ראייה שאינה מרחבית ובעלת אופי עתידי אמיתי
 
היתרונות ידועים.המחיר מתוקצב והוא בשמיים ולכן
הטפשות חוגגת כי בסכום הזה ניתן לרשת את הארץ במסילות ואם אינך מצטרף לדעתי אז כמובן זו זכותך אך עם זאת אני מצר על ראייה שאינה מרחבית ובעלת אופי עתידי אמיתי

 

Rubim88

New member
היתרונות ידועים.המחיר מתוקצב והוא בשמיים ולכן
הטפשות חוגגת כי בסכום הזה ניתן לרשת את הארץ במסילות ואם אינך מצטרף לדעתי אז כמובן זו זכותך אך עם זאת אני מצר על ראייה שאינה מרחבית ובעלת אופי עתידי אמיתי
ההשקעה תחזיר את עצמה
עם השנים, מה גם שהיא לא כזו גבוהה כי הרשת גם ככה קטנה מאוד. מסילות במקום קטן וצפוף זה לא עניין של כמות אלא של איכות.
 

amit1270

New member
ההשקעה תחזיר את עצמה
עם השנים, מה גם שהיא לא כזו גבוהה כי הרשת גם ככה קטנה מאוד. מסילות במקום קטן וצפוף זה לא עניין של כמות אלא של איכות.
מי שיש לו ראייה ארוכת-טווח באמת
מבין שחשמול הוא ההשקעה הטובה ביותר מכל בחינה.
 

easylivin

New member
היתרונות ידועים.המחיר מתוקצב והוא בשמיים ולכן
הטפשות חוגגת כי בסכום הזה ניתן לרשת את הארץ במסילות ואם אינך מצטרף לדעתי אז כמובן זו זכותך אך עם זאת אני מצר על ראייה שאינה מרחבית ובעלת אופי עתידי אמיתי
העלות של תת"ל 22, כולל ציוד נייד, עומדת על
כ-5 מיליארד ש"ח, שזה פחות מהעלות של מסילת העמק והשלוחה לכרמיאל. לזה ממש אי אפשר לקרוא בתיאור הססגוני "לרשת את כל הארץ במסילות". הרווח מבחינת השירות לנוסעים והקיבולת לא יהיה זניח, אלא עצום (העלאת המהירות המקס' ל-200 קמ"ש אפשרית הלכה למעשה רק עם חישמול, או לחילופין תוך ביזבוז כמויות עצומות של דלק לשווא. במכה אחת ניתן יהיה להגדיל את קיבולת המסילות הקיימות פי 2 אם לא יותר; ודרישה לא תחסר, היא רק עולה בהתמדה משנה לשנה). הרכבת גם תהפוך ליעילה הרבה יותר מבחינת הוצאות התפעול של אותם הקווים (כלומר, תישמט הקרקע מתחת לטיעוניהם של אלה שאומרים "הרכבת מפסידה המון כסף, להפריט-להפריט-ומיד"). הטיעון כאילו "שחברת החשמל לא תוכל לספק את תצרוכת הארגיה" הופרך כבר מזמן, וזה גם פורסם יותר מפעם אחת בפורום. מדובר על אחוזון זניח מתוך תפוקת האנרגיה של חברת החשמל, ולראיה - היא עצמה מעולם לא העלתה טיעון הזוי שכזה, ואף השתתפה ותמשיך להשתתף במכרזי החשימול של הרכבת. הטיפשות אכן תחגוג, במידה ובעלי אינטרסים צרים שונים (ואף משונים...) יצליחו לחבל בתכנית החשובה ביותר עבור נוסעי הרכבת, שתהווה קפיצת מדרגה איכותית מבחינת השירות שהרכבת מספקת, וצעד ענק בהתקרבותה האיטית מדי לסטנדרטים מערב-אירופאיים. לסיכום: אל תאמין ללוקשים שמנסים למכור לך בעלי עניין - הן מחוץ לרכבת, והן מתוכה... והשתדל גם להפריד בין סלידתך האישית האפשרית מהחישמול (בתור "חובב דיזל" שרוף, ופה אני דווקא יכול להבין אותך) לבין עובדות, אמת ויושר אינטלקטואלי שבתור חבר פורום מומלץ לך מאוד להפגין.
 

easylivin

New member
העלות של תת"ל 22, כולל ציוד נייד, עומדת על
כ-5 מיליארד ש"ח, שזה פחות מהעלות של מסילת העמק והשלוחה לכרמיאל. לזה ממש אי אפשר לקרוא בתיאור הססגוני "לרשת את כל הארץ במסילות". הרווח מבחינת השירות לנוסעים והקיבולת לא יהיה זניח, אלא עצום (העלאת המהירות המקס' ל-200 קמ"ש אפשרית הלכה למעשה רק עם חישמול, או לחילופין תוך ביזבוז כמויות עצומות של דלק לשווא. במכה אחת ניתן יהיה להגדיל את קיבולת המסילות הקיימות פי 2 אם לא יותר; ודרישה לא תחסר, היא רק עולה בהתמדה משנה לשנה). הרכבת גם תהפוך ליעילה הרבה יותר מבחינת הוצאות התפעול של אותם הקווים (כלומר, תישמט הקרקע מתחת לטיעוניהם של אלה שאומרים "הרכבת מפסידה המון כסף, להפריט-להפריט-ומיד"). הטיעון כאילו "שחברת החשמל לא תוכל לספק את תצרוכת הארגיה" הופרך כבר מזמן, וזה גם פורסם יותר מפעם אחת בפורום. מדובר על אחוזון זניח מתוך תפוקת האנרגיה של חברת החשמל, ולראיה - היא עצמה מעולם לא העלתה טיעון הזוי שכזה, ואף השתתפה ותמשיך להשתתף במכרזי החשימול של הרכבת. הטיפשות אכן תחגוג, במידה ובעלי אינטרסים צרים שונים (ואף משונים...) יצליחו לחבל בתכנית החשובה ביותר עבור נוסעי הרכבת, שתהווה קפיצת מדרגה איכותית מבחינת השירות שהרכבת מספקת, וצעד ענק בהתקרבותה האיטית מדי לסטנדרטים מערב-אירופאיים. לסיכום: אל תאמין ללוקשים שמנסים למכור לך בעלי עניין - הן מחוץ לרכבת, והן מתוכה... והשתדל גם להפריד בין סלידתך האישית האפשרית מהחישמול (בתור "חובב דיזל" שרוף, ופה אני דווקא יכול להבין אותך) לבין עובדות, אמת ויושר אינטלקטואלי שבתור חבר פורום מומלץ לך מאוד להפגין.
* תת"ל 18, כמובן...
פשוט בדיוק קראתי משהו על המסילה המזרחית, אז התבלבלתי.
 

jumbo701

New member
העלות של תת"ל 22, כולל ציוד נייד, עומדת על
כ-5 מיליארד ש"ח, שזה פחות מהעלות של מסילת העמק והשלוחה לכרמיאל. לזה ממש אי אפשר לקרוא בתיאור הססגוני "לרשת את כל הארץ במסילות". הרווח מבחינת השירות לנוסעים והקיבולת לא יהיה זניח, אלא עצום (העלאת המהירות המקס' ל-200 קמ"ש אפשרית הלכה למעשה רק עם חישמול, או לחילופין תוך ביזבוז כמויות עצומות של דלק לשווא. במכה אחת ניתן יהיה להגדיל את קיבולת המסילות הקיימות פי 2 אם לא יותר; ודרישה לא תחסר, היא רק עולה בהתמדה משנה לשנה). הרכבת גם תהפוך ליעילה הרבה יותר מבחינת הוצאות התפעול של אותם הקווים (כלומר, תישמט הקרקע מתחת לטיעוניהם של אלה שאומרים "הרכבת מפסידה המון כסף, להפריט-להפריט-ומיד"). הטיעון כאילו "שחברת החשמל לא תוכל לספק את תצרוכת הארגיה" הופרך כבר מזמן, וזה גם פורסם יותר מפעם אחת בפורום. מדובר על אחוזון זניח מתוך תפוקת האנרגיה של חברת החשמל, ולראיה - היא עצמה מעולם לא העלתה טיעון הזוי שכזה, ואף השתתפה ותמשיך להשתתף במכרזי החשימול של הרכבת. הטיפשות אכן תחגוג, במידה ובעלי אינטרסים צרים שונים (ואף משונים...) יצליחו לחבל בתכנית החשובה ביותר עבור נוסעי הרכבת, שתהווה קפיצת מדרגה איכותית מבחינת השירות שהרכבת מספקת, וצעד ענק בהתקרבותה האיטית מדי לסטנדרטים מערב-אירופאיים. לסיכום: אל תאמין ללוקשים שמנסים למכור לך בעלי עניין - הן מחוץ לרכבת, והן מתוכה... והשתדל גם להפריד בין סלידתך האישית האפשרית מהחישמול (בתור "חובב דיזל" שרוף, ופה אני דווקא יכול להבין אותך) לבין עובדות, אמת ויושר אינטלקטואלי שבתור חבר פורום מומלץ לך מאוד להפגין.
לא מתכוון להתפלמס.אני עדיין מחזיק בדעה שעדיפה
מסילה לא מחושמלת לאילת וקרית שמונה על פני מהירות של עוד 40קמש בקו החוף....ואם אתה כל כך דואג לזיהום האויר אז אני במקומך הייתי יותר מוטרד מזה שמשאיות מובילות סחורות ולא הרכבת.כמובן הערותי הן ברוח טובה וזכותך להחזיק בדעתך
 

easylivin

New member
לא מתכוון להתפלמס.אני עדיין מחזיק בדעה שעדיפה
מסילה לא מחושמלת לאילת וקרית שמונה על פני מהירות של עוד 40קמש בקו החוף....ואם אתה כל כך דואג לזיהום האויר אז אני במקומך הייתי יותר מוטרד מזה שמשאיות מובילות סחורות ולא הרכבת.כמובן הערותי הן ברוח טובה וזכותך להחזיק בדעתך
ברור. זכותך גם להתעלם מכל היתרונות שפורטו...
וזה לא רק "עוד 40 קמ"ש" כאמור, אלא קיבולת גבוהה בהרבה שתסייע בין היתר להוריד הרבה כלי רכב פרטיים מהכבישים. הערה חשובה נוספת: אין שום דרך שבה חישמול יכול להזיק לתכניות הפיתוח של הרכבת. לא מדובר על ביטול של שום פרוייקט לטובת חישמול - נהפוך הוא, יש פרוייקטים שיתאפשרו אך ורק בזכות החישמול (כמו הקו המהיר לירושלים והמסילה לכרמיאל, ששתיהן תהיינה מחושמלות ואין שום אופצייה אחרת). כמו כן, להובלת מטענים ברכבת זה רק יסייע, בטח שלא יזיק. כפי שקורה בהרבה מאוד מדינות מפותחות בעולם.
 
חישמול הרכבת זה אחד הפרויקטים הכי מטומטמים
שעשויים להתבצע !!!! אין בו אלא גזירת קופונים ולא צורך ממשי בטובת הציבור.תשתית החשמל בישראל לא יכולה לספק את האנרגיה(בטח לא ביולי אוגוסט) .מעבר לכך,ברור שהפרויקט יעלה בפועל פי 3 מהתוכנן. שורת המחץ שחשובה לכולנו היא ::::: עדיפה רשת רכבות גדולה ומסועפת מקצה לקצה על פני קווים חשמלים בודדים(שכמה יקצרו את הנסיעה???ב10 דקות בקו החוף???)
שכחת לכתוב שזה פרוייקט פרטי
של עדי אלדר ושבאף מדינה בעולם אין חשמול. בפעם הבאה שאתה מעתיק קומניקטים של יחצ"ני עיריית חיפה לפחות תעתיק עד הסוף. אל תתעצל!
 
לכל ה צ י נ י י ם ו ע ו ז ר י ה ם.
איני מכיר את יונה יהב באופן אישי, גם איני עובד אצלו ואו בשבילו. שמעתי הבוקר כל הבוקר ברשת ב' תשדיר שירות בו הוא מברך את הירושלמים על היותם הראשונים להשתמש ברכבת קלה. גם כשהאיש עושה מעשה טוב מכובד ואצילי אתם ציניים. תמשיכו כך תגיעו רחוק. ממש לא נעים להכנס לפורום בזמן האחרון. קוביז
איך לא נהיה ציניים?
יהב הרוויח ב"יושר" (מילה שקשה לכתוב במשפט אחד עם שמו) את הציניות שלנו. אין שום דבר "אצילי" בהפקת תשדיר שירות. למה תושבי חיפה צריכים לשלם על מסעות יחצ"נות של יהב? שיעשה את זה על חשבונו. אולי בקרוב הוא יפיק גם תשדיר שירות בו הוא משבח את טכנולוגיית הטלפורטציה שתעביר אנשים מהמפרץ לחוף הכרמל, לאחר פירוק פסי הרכבת ה"חוסמים" את הגישה לים...
 

נתנאל531

Well-known member
לכל ה צ י נ י י ם ו ע ו ז ר י ה ם.
איני מכיר את יונה יהב באופן אישי, גם איני עובד אצלו ואו בשבילו. שמעתי הבוקר כל הבוקר ברשת ב' תשדיר שירות בו הוא מברך את הירושלמים על היותם הראשונים להשתמש ברכבת קלה. גם כשהאיש עושה מעשה טוב מכובד ואצילי אתם ציניים. תמשיכו כך תגיעו רחוק. ממש לא נעים להכנס לפורום בזמן האחרון. קוביז
האם זה במימון אישי או מתקציב ציבורי?
בהנחה שזה מתקציב ציבורי, האם זה ראוי? לדעתי ממש לא.
 
חדשות/הודעות
השקרים של גרונאו ושטרסלר ממשיכים להיחשף
מסתבר שהסובסידיה הממשלתית לרכבת היא 377 מיליון ש"ח, ולא מיליארד ש"ח כפי שטענו שני השקרנים. זכור הטיעון האינטליגנטי של "המומחה המוביל" גרונאו לפיו יותר זול לשלם על מונית לכל נוסע ברכבת במקום להחזיק רכבת. כי כידוע מונית מחיפה לתל אביב או מב"ש לת"א עולה 30 ש"ח (לגרסת גרונאו ושטרסלר שנחשפה כשקרית) או 10 ש"ח (לפי המספר האמיתי). כמובן שעוד 36 מיליון מוניות על הכבישים בשנה לא יוסיפו כלל לפקקים ולא יגבירו את אובדן שעות העבודה, זיהום האוויר ובזבוז הדלק... טוב שהאמת יוצאת לאור. אגב, מהכתבה עולה שהסובסידיה ***עלתה*** לסכום הנוכחי, ומכאן שכאשר גרונאו ושטרסלר שיקרו לציבור - היא היתה פחותה! כך שהשקר היה אף גדול יותר. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000676431
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה