העלות של תת"ל 22, כולל ציוד נייד, עומדת על
כ-5 מיליארד ש"ח, שזה פחות מהעלות של מסילת העמק והשלוחה לכרמיאל. לזה ממש אי אפשר לקרוא בתיאור הססגוני "לרשת את כל הארץ במסילות". הרווח מבחינת השירות לנוסעים והקיבולת לא יהיה זניח, אלא עצום (העלאת המהירות המקס' ל-200 קמ"ש אפשרית הלכה למעשה רק עם חישמול, או לחילופין תוך ביזבוז כמויות עצומות של דלק לשווא. במכה אחת ניתן יהיה להגדיל את קיבולת המסילות הקיימות פי 2 אם לא יותר; ודרישה לא תחסר, היא רק עולה בהתמדה משנה לשנה). הרכבת גם תהפוך ליעילה הרבה יותר מבחינת הוצאות התפעול של אותם הקווים (כלומר, תישמט הקרקע מתחת לטיעוניהם של אלה שאומרים "הרכבת מפסידה המון כסף, להפריט-להפריט-ומיד"). הטיעון כאילו "שחברת החשמל לא תוכל לספק את תצרוכת הארגיה" הופרך כבר מזמן, וזה גם פורסם יותר מפעם אחת בפורום. מדובר על אחוזון זניח מתוך תפוקת האנרגיה של חברת החשמל, ולראיה - היא עצמה מעולם לא העלתה טיעון הזוי שכזה, ואף השתתפה ותמשיך להשתתף במכרזי החשימול של הרכבת. הטיפשות אכן תחגוג, במידה ובעלי אינטרסים צרים שונים (ואף משונים...) יצליחו לחבל בתכנית החשובה ביותר עבור נוסעי הרכבת, שתהווה קפיצת מדרגה איכותית מבחינת השירות שהרכבת מספקת, וצעד ענק בהתקרבותה האיטית מדי לסטנדרטים מערב-אירופאיים. לסיכום: אל תאמין ללוקשים שמנסים למכור לך בעלי עניין - הן מחוץ לרכבת, והן מתוכה... והשתדל גם להפריד בין סלידתך האישית האפשרית מהחישמול (בתור "חובב דיזל" שרוף, ופה אני דווקא יכול להבין אותך) לבין עובדות, אמת ויושר אינטלקטואלי שבתור חבר פורום מומלץ לך מאוד להפגין.