ספציפית
לא מעניינים אותו אופנועים, הוא נהג המון לצרכי עבודה למקומות רחוקים זה מזה באותו היום ונמאס לו. לאחר שיחה מקרית אתי, הוא רכש בזמנו CB500 ככלי רכב שני, ואילו לפני כשנתיים רכש R1 חדש שמשמש אותו רק ככלי רכב לימים עמוסי פגישות. הוא לא אוהב אופנועים במהותו, ולא רוכב על האופנוע אלא כשחייב. הוא ללא ספק "רוכב אופנוע", אבל לא אופנוען במובן הרומנטי של ההגדרה. כן, אני מפריד בין רוכב דו"ג, לבין ההגדרה המחייבת, בעלת ההילה והמשייכת "אופנוען". מצד שני קח את ידידנו שנעלב למעלה. רוכב על קטנוע כי הוא אוהב לרכב על דו גלגלי, וזה ממש לא משנה למה דווקא קטנוע או אופנוע, אם מרצון או מחוסר ברירה. אם הוא רוכב על דו גלגלי כלשהו מתוך בחירה כי הוא אוהב דו גלגלי, כי הוא נהנה ממנו ומהרכיבה עליו, כי הוא מרגש אותו, הרי שגם אם היה על טייפון 50, הוא אופנוען יותר מהרבה רוכבים אחרים על כלים גדולים יותר. יש כאלה שאוהבים אופנועי כביש, כאלה שהם על סופרמוטו, כאלה שהם בשטח, וכאלה שהם על קטנוע. לא רואה ביניהם שום הבדל. ההבדל בעיני בין מי שהוא "אופנוען" לבין מי שהוא סתם רוכב דו"ג, הוא האהבה לכלים על שני גלגלים. לא אותם אלה שמשתמשים בהם מכח הנסיבות כמו אותו רוכב על R1, ובטח לא אותם מצ'ואים מזדמנים בשקל שרוכבים על ZXCBRGSXYZFR1098 למשך שנתיים, מתרסקים כמה פעמים, ולאחר מכן מספרים למשך שארית חייהם כמה גיבורים הם היו. בעיני אותם מצ'ואים מזדמנים שמודדים את גודל הז' שלהם לפי גודל האופנוע, ושמחזיקים אופנוע רק כדי לתפוס בחורות יותר מטומטמות מהם. אלה בעיני, אינם כלל אופנוענים והם אכן עוזבים את הרכיבה אחרי שנה שנתיים של התנסות. בעיני ולטעמי ישנם אופנוענים שמכורח הנסיבות לא רוכבים כלל על אופנוע, אבל ממשיכים לאהוב להעריץ ולרצות אופנוע, והם בעיני אופנוענים לכל דבר ועניין. אפילו שהדבר היחיד שהם מסיעים זו מיצובישי לאנסר ישנה עם שלושה ילדים ומשכנתא. איך אמרו פעם? אופנוענות היא דרך חיים, ואני מתיימר ומוסיף משלי, אופנוענות היא למשך החיים, ולא משנה על מה אתה רוכב.