שרשור השאלות הקטנות

אני יהודייה

שפעם הייתה דתייה [או דוסע
] והיום נמצאת בין שלב ה"מאמינה אבל לא מקיימת" לבין שלב ה"לא מאמינה בכלל" :) אני פה כדי ללמוד על הנצרות. [ואני מאד אוהבת את החתימה שלך. במיוחד את המשפט הראשון בחתימה
]
 
באמת?? וואו..

יש מצב לדבר איתך בפרטי? כי בפורום זה שנה עד ששולחים ורואים ומגיבים... אייסיקיו? מסנג'ר? אימל? משהו...?
אמרו לך פעם שיש לך שם יפה?!
תודה..(מחזות שייקספיר)
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאת מוזמנת גם להציץ בסקר שלנו

וזו הזדמנות למי שלא הצביע שם להצביע
 

lion 7

New member
קפטן נועה שלום לך

לפי הכרטי שלך את בת 16 וכאבא , אני דואג שביקרוך כאן ושאלותיך לא יהוו חלילה המרת דת.. אם ישתמע זה מביקורך כאן, את מוזמנת לקרוא או לחפש אתרים אחרים, בכדי לראות ולקרוא מתוך סקרנות ולא חלילה פגיעה ברגושתיך הדתיים. אני נאלץ לאמר זאת כי אנו גם הורים ולנו מחויבות הן מוסרית והן לחוקי המדינה .. כל טוב
 
וואיי תודה רבה על הדאגה..אבל

בס"ד אני כאן כדיי להבין אתכם...לנסות להיכנס לראש שלכם.. אני לא אמיר את דתי..אני דתיה (יהודיה) ובניגוד להרבה חברים שענו לי פה..הבנתי שישוע הוא האל שמקשר אתכם עם אלהי אבותינו? (אברהם יצחק ויעקב) אממ...יש רק אל אחד.. כמו שהראשונה ענתה לי אמרה שהיא חוגגת את חג הפסח ובאחד השירים אנו שרים "אחד אלוקינו.." זה קצת סותר שיש שניי אלים לא?
 

anonimitusa

New member
אני יהודיה ישראלית ומאמינה שישוע

מנצרת הוא המשיח ששלך אלינו אלהים לפני אלפיים שנה, לפני חורבן הבית, להעניק לנו כפרה וישועה מן החטאים שלנו. הוא מת על הצלב, נשא את כל החטאים שלנו על עצמו, נבקר וקם לצחיה ביום השלישי וכזחר לחיים הקים אותנו לתחיה איתו בכך שהעניק לנו את הרוח החדשה והלב החדש עליהם דיבר אלהים בספר יחזקאל פרק י"א ופרק ל"ו בתנ"ך. תוכלי לקרא על המשיח בתנ"ך בספר ישעיהו נ"ג שם מספר לנו אלהים על המשיח שיבוא וימות בעבור החטאים שלנו, ישא אותם על עצמו, יקבר עם חוטאים, יהיה כמו שה לעולה, ויצדיק רבים. ברוכה הבאה :))
 

anonimitusa

New member
לצערנו בכל דת כולל באיסלם

בבודהיזם וביהדות וגם בנצרות ישנם כאלה שהולכים למסגד, למנזר, לכנסיה, לבית כנסת וכד אבל הם שם כמו שהולכים לקלאב. לא מחפשים קשר עם אלהים אלא מחפשים מסורת, מנהגים, תרבות, שיכות, אולי חבר'ה. זה קרה ביהדות כש 90 אחוזים מן העם שלנו הוא חילוני. מאמין שיש אלהים אבל בזה זה נגמר. אין להם שום קשר אישי עם אלהים ובכלל לא מכירים אותו או חיים את חייהם על פי תורת החיים שלו. אלא תורת החיים של עצמם שמבוססת על פילוסופיות חיים שונות: ניו אייז, רייקי, בודהיזם, קבלה, ועוד ועוד תורת חיים שונות. אותו הדבר קרה בנצרות. אחוז מאד גדול מן הנוצרים קורא לעמו נוצרי אבל אין להם שום קשר עם ישוע, עם אלהי ישראל או עם מה שישוע אמר. אחוז קטן לא רק מאמין בו אלא חיי את חייו על פי תורת החיים שלו שבמרכזה היא "ואהבת את יהוה אליך בכל לבבך נפשך ומאודך" ואח"כ "ואהבת לרעך כמוך". אם קיימת את שתי מצוות אלה קיימת את התורה כולה. כי כל התורה כולה מבוססת על שתי מצוות אלה. לא תגנוב משום שאתה פוגע ברעך. לתת מעזר משום שתמיד יהיו עניים בארץ ונזקקים ואם לא נעשה זאת מי יתן להם? שים לב לכל המצוות שנותרו לנו לאחר חורבן הבית - מרביתן הן קיום של שתי מצוות אלה. ישוע אמר כי מי ששונא בליבו, אין בו את אהבת האלהים והוא לא מאלהים. האם יש שונאים? כן, יש שונאים בכל דת ולצערי גם ביהדות וגם בנצרות. כפי שביהדות נוצרה דת של חכמים לאחר חורבן הבית והיא מבוססת על התורה שלהם ועל הכתבים שלהם, כך גם בנצרות נוצרה דת של חכמים (קדושים) שמבוססת על תורת החיים של אבות הכנסיה. כשהעמים התחילו לקבל את המשיח הם היו רבים מן העם שלנו, והקימו כנסיות ובתי תפילה עד שבשלב מסוים התנתקו משורשי אמונתם וביטלו את החגים וכך נוצרה דת חדשה. דת היא המתאה של בני אדם וכל אחד בוחר לעצמו למי להאמין ואיך לעבוד את אלהי ישראל. ישנם נוצרים שבאמונה שלהם בישוע אין שום סממן יהודי והם מאמינים שהתנ"ך ישן ואיננו רלונטי לחייהם, וישנם נוצרים שמאמינים בכל מילה שכתובה בתנ"ך ואפילו חוגגים את החגים של אלהים שכתובים בתנ"ך. הרי אלהים אמר "חג ליהוה" ולא אמר "חג יהודי" החגים אינם יהודים אלא אלה חגים ליהוה. החגים שלו. אבל הבחירה היא של כל מאמין ומאמין כיצד לעבוד את אלהים באמת וברוח. התפקיד שלי הוא לא לשפוט אלא להראות מה אלהים כתב לנו.
 

Biblerule

New member
משהו חשוב

עד כמה שאני זוכר חלק מהמצוות של התרי"ג אי אפשר לקיים בימינו כך שגם "חכמי דורנו" לא מקיימים את כולם.
 

lion 7

New member
פגשתי זוג יהודים עירקים חביבים

מסורתיים, במהלך השיחה הלבבית, הגברת הנכבדה דיברה במבטא צרפתי , וכשבררתי אם היא במקרה מרוקאית או מהיהודי צפון אפריקה, הבהירה כי למדה בצעירותה בבגדד , במנזר קתולי חינוך מיוחד, ושם גם למדו צרפתית, והיא כנראה הושפעה מהשפה הנוספת זאת... היא התחילה לחזור לימי הילדות, לספר על הנזירות ותרבותם שהשפיעה על פן חייה מבחינה אינטלגנציה, ולא חלילה השפעה דתית שהיא לא מטרת הבתי ספר האלה.. דברנו על המצב הנוכחי של המריבות על האי סובלנות ששוררת במדינה, על היחס הנפלא בין שלושת הדתות בעירק ,,,, מענין , מה ששמעתי מאישה זו , וידוע לי כמובן על מנזרי בתי ספר שמלמדים שם מוסלמים ונוצרים, אולם על יהודים, כנראה היית בור בנושא זה , מפתיע וגם זה מביא אותי כהקדמה על המנזרים ומסדרים ושליחותם במזרח בלי הבדלי גזע, מין, ודת. הקתולים הם מראשי המסדרים אלה, שבתוכם יש הרבה מסדרים, פרנציסקנים, סאלסיים, דומינקנים, והרבה נזירות ששמרו גם על מקומות קדושים בא``י ובמקומות אחרים, אחרי הכיבוש הצלבני (יש הסטוריונים הרואים במסעות הצלב , -אם כי הדרך היתה נפשעת מהעדר חמלה, שהיתה מאופינת בה האומה הערבית -, הסטריונים ערבים נוצרים, רואים במסעות אלה, סיבה לפירטים שהרגו רבים מהצלנים אל המזרח, וגם לחזק את המנזרים בתקופות השפל שהיו בחלקים מהאמפריה , שהיתה בריבים ומחולקת שונים) המסדרים אלה תרמו רבות לנו הנוצרים כאן במזרח, אי אפשר לאמר מילה רעה, גם מהתלמידים המוסלמים שמקבלים יחס הוגן שווה, ובלי גזענות כמובן, אם כי יעד המסדרים על כל גוניהם , לעזור דוקא לאותה עדה לטינית וקתולית, יש בנוסף לבתי ספר בעלי רמה חינוכית מאד, (סגנון קפדני של משמעת ושל תרבות אירופאית נעלה ,פשוט חבל על הזמן) , גם בתי חולים , אוניברסטות (יסועים בבירות, שממנה יצאו מיטב הסופרים, כותבים הלבנונים ואין ספור חינוך ברמה אמריקאית אירופאית , שמות בולטים, גובראן חליל גובראן) ועוד ועוד, מלאכים שעזבו את משפחותיהם, בתיהם, והלכו למנזר נידח במזרח, עם סגיפות חיים, לתרום לאוכלוסיה הנוצרית , יש הרבה מה לאמר על פנימיות שעזרו לאוכלסיה הפנימארצית כאן בישראל, ועדיין יש בתי חולים אלה עובדים בהם רופאים מכל דת ולאום, גם מקבלים חולים באזורים מעורבים בצורה נאה להפליא . כל זה תחת שלטון אכזרי של הטורקים, שהחזירו את רוב האוכלוסיה לאחורה, שלא לדבר על הריסה והרג נזירים ממאות חוזרות
 

salt of earth

New member
מוסדות נוצריים

בנצרת בית החולים האנגלי בנצרת קיים כבר 130 שנה בית החולים האיטלקי קיים כבר 120 בית החולים הצרפתי קיים כבר 110 שנה. וכל זה היה בתקופת העותמאנים. כמובן היו בתי ספר שבעיקר נוסדו על מוסדות קתוליים ופרוטסנטנים מהמערב (לא זכור לי מוסד אורתודוקסי חוץ מאולי בתי הספר של המסקוב שבו למד הסופר מיכאיל נועיימה). ובהם למדו רבים מהסופרים והמנהיגים הערבים. צריך לזכור שבתקופת שלטונות של הואלי (פקיד מטעם השלטון העותמאני) שהוא היה דרוזי (וואו, שכחתי איך קוראים לו אבל בסוף כל המשפחה שלו התנצרה והפכה למרונית) אז הוא נתן הרבה הטבות למסדר הנזירים הפרנסציקנים בלבנון ובארץ, בתמורה שייסעו לו במאבק נגד העותמאנים. באיזור נצרת היה הואלי מטעם העותמאנים "דאהר אל עומר" שגם היה לו יחסים טובים עם הנוצרים והמוסדות הנוצריים והוא אפשר להם לבנות מוסדות חינוכיים ובריאותיים. הפעילות של המוסדות הקתולים/פרוטסנטים התחילה בעיקר במאה ה- 18 ומטרתה הייתה להקים כנסיות קתוליות/פרוטסנטיות באוכלוסיה שהייתה ברובה המוחץ אורתודוקסית. ואכן הרבה מבני הכנסייה האורתודוקסית הצטרפו לכנסיות קתוליות/פרוסטנטיות. בקשר לסבתא שלך, אז סתם לידע כללי: רבים מראשי התנועה האיסלאמית בישראל למדו בבתי ספר נוצריים (למשל כמאל ח'טיב בטרה סנטה, טלב אל סאנע באורתודוקסי)
 

lion 7

New member
מנזר היתומים

או בערבית (דיר אבו אליתאמא ) דון-בוסקו מהמסדר הסאלסיי במזרח התיכון ובעולם,( כמו הטרה סנטה ).. הוא גם דוגמא טובה , היה פעם מעון מאז היוסדו בשנת 1880 ושימש כבית חם ליתומים, שלומדים ולומדים בו הרבה מקצועות שונים בכדי להתגבר על העוני הקשה שהיה בארץ... מקים המסדר הוא הקדוש דון-בוסקו מאיטליה, שחוגגים מסדריו ברחבי העולם את יום הולדתו בחודש פברואר ולומדים בו נוצרים ומוסלמים. . . . מהסטוריית המנזרים החיה, היא שיחות עם נזירה לבנונית ותיקה שהתנזרה מלפני 48, היא היתה קטנה וממשפחה אמידה מלבנון, בעת הרעב ששרר כאן, התנדבה מרצונה החופשי, בלהביא משאית של תפוחים על חשבונה לעניים כאן שתפוחים היו דברים נדירים כאן כמו הבשר. . . ואפרופו שלטון אלדאהר, ומשפחת דאהר ששלטה בעיר שנים רבות ,יש ספור לך מלח הארץ שמסופר לפי התקליד וזקני העיר האורטודוקסים, על המצב המגביל שהיתה נתונה בו העדה האורטודוקסית מצד חופש הדת, ובמהלך בקשות רבות מראשי העדה בזמנו למושל מבני דאהר , היתה בקשה להרחבת מתחם כנסיית הבשורה של האורטודוקסים, הבקשה נענתה בשלילי, וכמעט נדחו ,וכהמשך לזלזול ומשימה בלתי אפשרית, הרהר השליט ונתן איזה הסכמה בתנאי שיהיה השטח המורחב בגודל שטח עור שור !!!! .... הנוצרים לא נרתעו ולא התיאשו, חשבו וחשבו, ולבסוף בא להם רעיון, הם התחילו להפשיט את עור שור וגזרו במספריים, את העור לחוטים דקים מאד והתחילו לסמן את השטח המיועד בחוטי העור של השור, , הם הזמינו את השליט לראות את מימדי השטח כהסכם ביניהם . השליט בא נדהם ולבסוף הוא לא הפר את ההסכם , וכמובן השטח הורחב לפי מימדי עור השור, שבעצם אותו מתחם השטח העכשוי היום . . . .
 

salt of earth

New member
נזכרתי בשם של הוואלי

קראו לו فخر الدين المعني "פח'ר אל דין אל מעני". הוא שלט כנראה במאה ה- 17 כי אז הגיעו הפרנציסקנים וביקשו ממנו רשות להתחיל לבנות מחדש את הכנסיות של נצרת שנהרסו בידי הממלוכים ולשכן משפחות נוצריות מלבנון שמה וזה היה ב 1620 והנוצרים בנצרת חיו בביטחון בזמן השלטון שלו. הוא רצה להקים אמירות נפרדת מהעותמאנים ולכן ניסה לשפר את היחסים שלו עם המערב ובייחוד המוסדות הנוצריים כדי שיתמכו בו במאבק שלו מול העותמאנים.
 
למעלה