אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.

coheori

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - התקנת הרמזורים החכמים
האם אפשר לקבל עדכון לגבי התקנת הרמזורים החכמים? עברו שבועיים וחצי מאז הפעלת הרכבת, הבטיחו קצב התקנה של 5 רמזורים בשבוע - האם עומדים בקצב המובטח? כמה רמזורים הותקנו עד כה? האם יש צפי מעודכן לתאריך סיום התקנת הרמזורים לאורך כל הקו?
 
שאלה - התקנת הרמזורים החכמים
האם אפשר לקבל עדכון לגבי התקנת הרמזורים החכמים? עברו שבועיים וחצי מאז הפעלת הרכבת, הבטיחו קצב התקנה של 5 רמזורים בשבוע - האם עומדים בקצב המובטח? כמה רמזורים הותקנו עד כה? האם יש צפי מעודכן לתאריך סיום התקנת הרמזורים לאורך כל הקו?
התקנת הרמזורים החכמים
שלום , בנוגע להתקנת רמזורים, עליך לפנות אל המפעיל של הרכבת באתר http://www.citypass.co.il/ שם יתקבל מענה מדויק לשאלה זו. תודה.
 

coheori

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - שעות פעילות הרכבת
נראה שהרכבת פועלת כיום בשעות יותר מצומצמות מאשר קווי האוטובוס המקבילים (שצפויים להבנתי להתבטל עם ההפעלה המלאה) - הרכבות האחרונות בימי שישי יוצאות ב-15:00 (כשעתיים לפני האוטובוסים האחרונים), במוצ"ש הרכבת מתחילה רק ב-22:00 (כשעתיים אחרי האוטובוסים), וגם במשך השבוע הרכבות האחרונות יוצאות כשעה לפני האוטובוסים האחרונים. אם המצב יישאר כך - זו הרעה משמעותית בשירות. האם שעות הפעילות של הרכבת כיום הן גם השעות הצפויות בעת ההפעלה המלאה?
 
שאלה - שעות פעילות הרכבת
נראה שהרכבת פועלת כיום בשעות יותר מצומצמות מאשר קווי האוטובוס המקבילים (שצפויים להבנתי להתבטל עם ההפעלה המלאה) - הרכבות האחרונות בימי שישי יוצאות ב-15:00 (כשעתיים לפני האוטובוסים האחרונים), במוצ"ש הרכבת מתחילה רק ב-22:00 (כשעתיים אחרי האוטובוסים), וגם במשך השבוע הרכבות האחרונות יוצאות כשעה לפני האוטובוסים האחרונים. אם המצב יישאר כך - זו הרעה משמעותית בשירות. האם שעות הפעילות של הרכבת כיום הן גם השעות הצפויות בעת ההפעלה המלאה?
שעות פעילות הרכבת
שלום, הרכבת נמצאת בשלב זה בנסיעות מבחן ולכן לא ניתן להתייחס ללוחות הזמנים המתוארים על ידך. בעת הפעלת הרכבת באופן מלא- קצב הנסיעה של הרכבת יהיה 4.5 דקות בשעות השיא, כל 12 דקות בשאר שעות היום ובשעות הערב והלילה כל 20 דקות. תודה.
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
מדוע אין גדרות או הפרדת גובה בפסי הרכבת?
פסי הרכבת במרכז העיר מונחים על המדרכה, ללא הפרדה כלל, בצורה פסטורלית כזאת שבוודאות תגבה מחיר חיי אדם. מדוע? הבנתי שהיו על זה ויכוחים אפילו בכנסת. מה היו השיקולים שגרמו לכם להזניח חיי אדם?
 

david80

Member
מדוע אין גדרות או הפרדת גובה בפסי הרכבת?
פסי הרכבת במרכז העיר מונחים על המדרכה, ללא הפרדה כלל, בצורה פסטורלית כזאת שבוודאות תגבה מחיר חיי אדם. מדוע? הבנתי שהיו על זה ויכוחים אפילו בכנסת. מה היו השיקולים שגרמו לכם להזניח חיי אדם?
גדרות זה גם בטיחות וגם העלאת המהירות!
 

dw2322

New member
גדרות זה גם בטיחות וגם העלאת המהירות!
ומצד שני מכער את המרחב הציבורי
באירופה ראיתי פסי רכבת פתוחים במרחב הציבורי ועובדה שכולם מסתדרים. אמת. יתכן ובשלב הקליטה הראשוני יהיו מספר נפגעים. אחרי כמה סיקורי תאונות עם נפגעים סביר שעם ישראל יבין שאסור ללכת על המסילה ושרכבת קלה זה לא צעצוע. כדי לצמצם את מספר הנפגעים כבר היום יש תשדירי אזהרה. זה לא שונה בעצם מכל כביש. אם מגדרים את מסלול הרכבת מדוע בעצם שלא נגדר כל כביש?
 

oferbic

New member
ומצד שני מכער את המרחב הציבורי
באירופה ראיתי פסי רכבת פתוחים במרחב הציבורי ועובדה שכולם מסתדרים. אמת. יתכן ובשלב הקליטה הראשוני יהיו מספר נפגעים. אחרי כמה סיקורי תאונות עם נפגעים סביר שעם ישראל יבין שאסור ללכת על המסילה ושרכבת קלה זה לא צעצוע. כדי לצמצם את מספר הנפגעים כבר היום יש תשדירי אזהרה. זה לא שונה בעצם מכל כביש. אם מגדרים את מסלול הרכבת מדוע בעצם שלא נגדר כל כביש?
גם כבישים מגדרים, ותמיד יש מפלס שונה
בינם לבין המדרכה.
 

amit1270

New member
גם כבישים מגדרים, ותמיד יש מפלס שונה
בינם לבין המדרכה.
רק בקטע "מדרחוב יפו" אין הפרדת במפלס
בכל שאר המסלול יש הפרדה כזאת או אחרת. בכל אופן, בקטע הבלתי-מופרד יש הגבלת מהירות ל25 קמ"ש, בדומה ל"רחובות הולנדיים" בלא מעט ערים בארץ, שגם בהם אין הפרדה ממש.
 
מדוע אין גדרות או הפרדת גובה בפסי הרכבת?
פסי הרכבת במרכז העיר מונחים על המדרכה, ללא הפרדה כלל, בצורה פסטורלית כזאת שבוודאות תגבה מחיר חיי אדם. מדוע? הבנתי שהיו על זה ויכוחים אפילו בכנסת. מה היו השיקולים שגרמו לכם להזניח חיי אדם?
גדרות הפרדה
שלום שמונים ושלוש, הרכבת הקלה בירושלים היא, כידוע, אחת מבין אלפי רכבות קלות הפועלות בעולם. ברובן המכריע של הערים המודרניות, פועלת הרכבת ללא גדרות ונעזרת בהתנהגות ראויה של הולכי הרגל. נקודה חשובה היא שלרכבת יש מערכת צופרים, האחד פעמון "קליל" והשני צופר חזק המיועד למנוע מהולכי רגל מלנסות לחצות תוך קרבה יתרה לרכבת המתקרבת. הערה נוספת- פסי הרכבת במרכז העיר אינם מונחים על המדרכה, אלא בתוואי הרכבת שיועד לכך מלכתחילה. לסיכום- אעיר כי אנו פועלים במגוון שיטות להבטיח את בטיחותם של המשתמשים ברכבת הקלה ובסביבתה ואין בכך אפילו כדי לרמוז על הזנחת חיי אדם, אמירה שאני דוחה על הסף. בברכה.
 
גדרות הפרדה
שלום שמונים ושלוש, הרכבת הקלה בירושלים היא, כידוע, אחת מבין אלפי רכבות קלות הפועלות בעולם. ברובן המכריע של הערים המודרניות, פועלת הרכבת ללא גדרות ונעזרת בהתנהגות ראויה של הולכי הרגל. נקודה חשובה היא שלרכבת יש מערכת צופרים, האחד פעמון "קליל" והשני צופר חזק המיועד למנוע מהולכי רגל מלנסות לחצות תוך קרבה יתרה לרכבת המתקרבת. הערה נוספת- פסי הרכבת במרכז העיר אינם מונחים על המדרכה, אלא בתוואי הרכבת שיועד לכך מלכתחילה. לסיכום- אעיר כי אנו פועלים במגוון שיטות להבטיח את בטיחותם של המשתמשים ברכבת הקלה ובסביבתה ואין בכך אפילו כדי לרמוז על הזנחת חיי אדם, אמירה שאני דוחה על הסף. בברכה.
תשובתך אינה מקובלת עלי ואני מצר עליה
"פסי הרכבת במרכז העיר אינם מונחים על המדרכה" לדבריך. כמובן שזה לא נכון. אמת שהתוואי יועד לכך מלכתחילה, אך זה אינו סותר את העובדה שמדובר במדרכה. לך תגיד לאמא שהילד שלה יקפוץ לרכבת כשהיא תסתובב לרגע, כי הרכבת היתה על המדרכה ולא היה גבול ברור, שהתוואי יועד לכך מלכתחילה. כל הצופרים שאתה מדבר עליהם יפים מאוד, אבל הם חשובים פחות מסימון ברור של מסלול הרכבת, בדומה לנעשה בכבישים. לא רק שמדובר במדרכה, הגדלתם לעשות ובחרתם באבנים שיהיו בדיוק באותו צבע. גם ההשוואה לערים אחרות בעולם איננה מספקת, מכיוון שמדובר כאן בסכנה ברורה ומיידית, ואין כאן ספק לגבי מסוכנות הבחירה שלכם. מכיוון שמדובר בסכנה כה ודאית, אינני מבין מהיכן יש לך העוז לדחות על הסף את ההאשמה שלי כלפיך (הלא מרומזת) בהזנחת חיי אדם לטובת שיקולים זרים. לדעתי אתה פשוט מועל בתפקידך כאחראי על הבטיחות בדרכים, ואתה משמש כעלה תאנה להחלטות שגויות ומסוכנות של מנהלי הרכבת (שכולה כידוע מתנהלת בחלמאיות נוראית). והערה נוספת, למגיב בשם "dw", שכתב: "אמת. יתכן ובשלב הקליטה הראשוני יהיו מספר נפגעים. אחרי כמה סיקורי תאונות עם נפגעים סביר שעם ישראל יבין שאסור ללכת על המסילה". תרשה לי להניח שלא היית מעוניין שהוראות בטיחות אלה, שאמורות "להסביר לעם ישראל" בדרך הקשה שאסור ללכת על המסילה, ייכתבו חו"ח בדם של מי מקרוביך. אינני מבין מדוע עדיף לכתוב הוראות בדם רק כדי לא "לכער את המרחב הציבורי" כדבריך. בעיני זו בדיוק הזנחת חיי אדם.
 

dw2322

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
מספר שאלות ברשותך
כתל אביבי עיקר העניין והדאגה שלי הוא לגבי רכבת הקלה העתידית בת"א (הקו האדום בשלב 1 והקו הירוק בשלב 2) ולכן מעניינת אותי הפקת לקחים מהפרוייקט בי-ם. 1. מהם ההבדלים בין הרכבת הקלה הקיימת בי-ם לזו המתוכננת בת"א? האם אתם מכינים איזשהו תחקיר ארוע אשר יוכל לשמש את הפרוייקט בת"א? (בדומה למערכת התחקירים המוצלחת בחיל אויר). מי שלא עושה לא טועה וחבל יהיה לא לנצל את ניסיונכם הראשוני בארץ על מנת לצמצם מפגעים ותקלות בפרוייקטים הבאים (בת"א כמו גם קוים נוספים בי-ם). 2. מהי עוצמת הרעש שמייצרת הרכבת הקלה? (כאמור העניין שלי הוא בעתידית בת"א אולם אם עדיין לא יודעים אז הסבר אודות הירושלמית יספק גם כן). הכוונה לעוצמה בדציבלים ועד איזה מרחק הרעש מפריע? מלבד הרעש האם ישנה בעיית תנודות ורעידות בקרקע? האם בוצעו אי אלו שיפוצים במבנים הסמוכים לקו המסילה? האם ישנה בעיה של קרינה אלקטרומגנטית בסביבת קו הרכבת? 3. האם גובשו הסדרי פיצוי כלשהם עם בעלי מבנים בי-ם הנמצאים בסמוך לקו? 4. הרכבת הקלה בת"א אמורה להיות תת קרקעית בחלקה. איזו חברה אמורה לבצע את פרוייקט הכרייה ובאיזו שיטה? האם יש ניסיון בעולם בשיטת הכרייה המתוכננת? הפניה למאמר ברשת אודות פרוייקטים דומים ברחבי העולם תבורך. ולבסוף שאלה ירושלמית - 5. האם הרכבת הקלה בי-ם אמורה להגיע גם לשכונת קרית יובל בי-ם? תודה מראש על התשובות
(כאשר אם אינך מכיר נושא כזה או אחר אשמח להפניה לאדם שכן)
 
מספר שאלות ברשותך
כתל אביבי עיקר העניין והדאגה שלי הוא לגבי רכבת הקלה העתידית בת"א (הקו האדום בשלב 1 והקו הירוק בשלב 2) ולכן מעניינת אותי הפקת לקחים מהפרוייקט בי-ם. 1. מהם ההבדלים בין הרכבת הקלה הקיימת בי-ם לזו המתוכננת בת"א? האם אתם מכינים איזשהו תחקיר ארוע אשר יוכל לשמש את הפרוייקט בת"א? (בדומה למערכת התחקירים המוצלחת בחיל אויר). מי שלא עושה לא טועה וחבל יהיה לא לנצל את ניסיונכם הראשוני בארץ על מנת לצמצם מפגעים ותקלות בפרוייקטים הבאים (בת"א כמו גם קוים נוספים בי-ם). 2. מהי עוצמת הרעש שמייצרת הרכבת הקלה? (כאמור העניין שלי הוא בעתידית בת"א אולם אם עדיין לא יודעים אז הסבר אודות הירושלמית יספק גם כן). הכוונה לעוצמה בדציבלים ועד איזה מרחק הרעש מפריע? מלבד הרעש האם ישנה בעיית תנודות ורעידות בקרקע? האם בוצעו אי אלו שיפוצים במבנים הסמוכים לקו המסילה? האם ישנה בעיה של קרינה אלקטרומגנטית בסביבת קו הרכבת? 3. האם גובשו הסדרי פיצוי כלשהם עם בעלי מבנים בי-ם הנמצאים בסמוך לקו? 4. הרכבת הקלה בת"א אמורה להיות תת קרקעית בחלקה. איזו חברה אמורה לבצע את פרוייקט הכרייה ובאיזו שיטה? האם יש ניסיון בעולם בשיטת הכרייה המתוכננת? הפניה למאמר ברשת אודות פרוייקטים דומים ברחבי העולם תבורך. ולבסוף שאלה ירושלמית - 5. האם הרכבת הקלה בי-ם אמורה להגיע גם לשכונת קרית יובל בי-ם? תודה מראש על התשובות
(כאשר אם אינך מכיר נושא כזה או אחר אשמח להפניה לאדם שכן)
תשובות לשאלותייך
שלום, הפלטפורמה הזו איננה יכולה להוות מקום למענה מפורט לשאלותייך הטובות. יחד עם זאת, נשתדל לתת מענה תמציתי לדברים שהעלית. 1. נכון לעכשיו, לא ידועים לנו במדויק ההבדלים בין הרכבת הירושלמית לזו המתוכננת בתל אביב.מסיבה פשוטה שהדברים טרם הוחלטו וגובשו סופית בתל אביב. מאידך, מהנדס המערכת של הפרויקט הירושלמי בהחלט מקיים סדרת הרצאות לצוות התל אביבי על מנת לשתף את אנשי המקצוע בתל אביב בניסיון שלנו בירושלים. 2. בנוגע לעוצמת הרעש - עוצמת הרעש עומדת בדרישות המשרד להגנת הסביבה, כך גם לגבי הרעידות וכמובן ביחס לקרינה אלקטרומגנטית. 3. בנוגע לשאלתך השלישית, נפתרו, גם בתחום הסדרי פינוי ופיצוי בפרויקט. 4. לגבי הרכבת הקלה בת"א וסוגיית כריית המנהרה והשיטה המתוכננת, הדברים נמצאים בתהליך שאינו סגור באופן סופי ולכן לא ניתן לענות לשאלה זו בשלב זה. עם זאת, הינך מעוניין להרחיב, אני מציע לחפש ברשת תחת המושג: lrt" וגם ניתן לפנות לחברת נתע בתל אביב על מנת להתעדכן בפרטים ספיצפים הנוגעים לפרויקט התל אביבי. 5. הרכבת מתכוננת להגיע עד לבית החולים הדסה עין כרם בדרום ולשכונת נווה יעקב בצפון. מקווה שסייעתי לך במידע. בברכה.
 

קו 415

Active member
תשובות לשאלותייך
שלום, הפלטפורמה הזו איננה יכולה להוות מקום למענה מפורט לשאלותייך הטובות. יחד עם זאת, נשתדל לתת מענה תמציתי לדברים שהעלית. 1. נכון לעכשיו, לא ידועים לנו במדויק ההבדלים בין הרכבת הירושלמית לזו המתוכננת בתל אביב.מסיבה פשוטה שהדברים טרם הוחלטו וגובשו סופית בתל אביב. מאידך, מהנדס המערכת של הפרויקט הירושלמי בהחלט מקיים סדרת הרצאות לצוות התל אביבי על מנת לשתף את אנשי המקצוע בתל אביב בניסיון שלנו בירושלים. 2. בנוגע לעוצמת הרעש - עוצמת הרעש עומדת בדרישות המשרד להגנת הסביבה, כך גם לגבי הרעידות וכמובן ביחס לקרינה אלקטרומגנטית. 3. בנוגע לשאלתך השלישית, נפתרו, גם בתחום הסדרי פינוי ופיצוי בפרויקט. 4. לגבי הרכבת הקלה בת"א וסוגיית כריית המנהרה והשיטה המתוכננת, הדברים נמצאים בתהליך שאינו סגור באופן סופי ולכן לא ניתן לענות לשאלה זו בשלב זה. עם זאת, הינך מעוניין להרחיב, אני מציע לחפש ברשת תחת המושג: lrt" וגם ניתן לפנות לחברת נתע בתל אביב על מנת להתעדכן בפרטים ספיצפים הנוגעים לפרויקט התל אביבי. 5. הרכבת מתכוננת להגיע עד לבית החולים הדסה עין כרם בדרום ולשכונת נווה יעקב בצפון. מקווה שסייעתי לך במידע. בברכה.
לגבי שאלה 5, אפשר לשאול מתי?
מתי הרכבות אכן יגיעו להדסה ולנווה יעקב?
 

amit1270

New member
מספר שאלות ברשותך
כתל אביבי עיקר העניין והדאגה שלי הוא לגבי רכבת הקלה העתידית בת"א (הקו האדום בשלב 1 והקו הירוק בשלב 2) ולכן מעניינת אותי הפקת לקחים מהפרוייקט בי-ם. 1. מהם ההבדלים בין הרכבת הקלה הקיימת בי-ם לזו המתוכננת בת"א? האם אתם מכינים איזשהו תחקיר ארוע אשר יוכל לשמש את הפרוייקט בת"א? (בדומה למערכת התחקירים המוצלחת בחיל אויר). מי שלא עושה לא טועה וחבל יהיה לא לנצל את ניסיונכם הראשוני בארץ על מנת לצמצם מפגעים ותקלות בפרוייקטים הבאים (בת"א כמו גם קוים נוספים בי-ם). 2. מהי עוצמת הרעש שמייצרת הרכבת הקלה? (כאמור העניין שלי הוא בעתידית בת"א אולם אם עדיין לא יודעים אז הסבר אודות הירושלמית יספק גם כן). הכוונה לעוצמה בדציבלים ועד איזה מרחק הרעש מפריע? מלבד הרעש האם ישנה בעיית תנודות ורעידות בקרקע? האם בוצעו אי אלו שיפוצים במבנים הסמוכים לקו המסילה? האם ישנה בעיה של קרינה אלקטרומגנטית בסביבת קו הרכבת? 3. האם גובשו הסדרי פיצוי כלשהם עם בעלי מבנים בי-ם הנמצאים בסמוך לקו? 4. הרכבת הקלה בת"א אמורה להיות תת קרקעית בחלקה. איזו חברה אמורה לבצע את פרוייקט הכרייה ובאיזו שיטה? האם יש ניסיון בעולם בשיטת הכרייה המתוכננת? הפניה למאמר ברשת אודות פרוייקטים דומים ברחבי העולם תבורך. ולבסוף שאלה ירושלמית - 5. האם הרכבת הקלה בי-ם אמורה להגיע גם לשכונת קרית יובל בי-ם? תודה מראש על התשובות
(כאשר אם אינך מכיר נושא כזה או אחר אשמח להפניה לאדם שכן)
מה עם "פיצוי הפוך" למי שערך הנכס שלו עלה?
 

סתמגדיש

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
עסקים שתופסים את כל המדרכה
נתקלתי בתופעה שמספר בתי עסק, בעיקר בתי קפה, אבל לא רק מוצאים שולחנות וכסאות אשר מגיעות עד לפס הלבן. הולכי הרגל עוקפים את המפגע ועולים על המסילה מבלי לשים לב. הדבר מסוכן במיוחד אם הולך הרגל נמצא בכיוון הנסיעה של הרכבת. צריך לקבוע "איזור חייץ" בו אסור להציב שולחנות / כסאות / עציצים / סחורה
 
עסקים שתופסים את כל המדרכה
נתקלתי בתופעה שמספר בתי עסק, בעיקר בתי קפה, אבל לא רק מוצאים שולחנות וכסאות אשר מגיעות עד לפס הלבן. הולכי הרגל עוקפים את המפגע ועולים על המסילה מבלי לשים לב. הדבר מסוכן במיוחד אם הולך הרגל נמצא בכיוון הנסיעה של הרכבת. צריך לקבוע "איזור חייץ" בו אסור להציב שולחנות / כסאות / עציצים / סחורה
עסקים שץופסים את המדרכה
שלום סתמגדיש, בערית ירושלים הוצע ביטוח רצועת המדרחוב ונקבעו כללים עד לאן מותר להוציא שולחנות וכסאות של בתי הקפה. עם העברת האחריות של המדרחוב לאחריות המפעיל יסומנו במסמרות גבולות המותרים להוצאת השולחנות ובמקביל, תאכף הפרת הכללים הללו ע"י הפיקוח העירוני.
 

david80

Member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
האם שלג בירושלים תשפיע על פעילות הרכבת?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה