עוד שאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
עוד שאלות (לא הכוונה)
אילו איזורים רלוונטים בעבורי?
אנחנו עוברים לירושליים ואני מחפש עבודה בתכנות. חברות ההשמה שואלות אותי מה טווח האיזורים שבהם אתה מעוניין לעבוד. אני לא מעוניין לנסוע כל בוקר שעה למקום העבודה, ומעדיף להתנייד באוטובוס או רכבת ולהימנע מרכב. לצערי אני לא מכיר בכלל את ירושליים והסביבה ולכן אני מעלה את השאלה לפורםו. בהנחה ואני גר באיזור ירושליים (או ישוב בסביבה), אילו איזורים מומלץ לי לחפש בהם עבודה?
 

Danny Blue

New member
עוד שאלות (לא הכוונה)
מפגשי כביש-מסילה והפרדות מפלסיות
שלום לכולם, יש לי כמה שאלות בנוגע להפרדות מפלסיות. 1. כאשר הופכים מפגש כביש-מסילה להפרדה מפלסית - מהו שיפור הזמן הממוצע של הרכבת באותו מפגש? במילים אחרות, כמה זמן זה "חוסך" לרכבת? 2. האם קיימת מפה המפרטת את מפגשי כביש-מסילה בארץ עם מספרי המפגשים, היכן יש הפרדות והיכן מתכוונים להפוך להפרדות? 3. ראיתי באתר הרכבת שהסתיימו העבודות על כל ההפרדות, שהטכניון קבע שהן בעדיפות ראשונה לביצוע. האם ניתן למצוא רשימה של ההפרדות בעדיפויות נמוכות יותר, וצפי לביצוען? אשמח לקבל כל מידע או הפניה לנושא בכללי! תודה רבה.
 

jen711

New member
עוד שאלות (לא הכוונה)
רב-קו, כרטיסיות וחודשי
אני משתמשת ברב-קו של קונקס. בדרך כלל אני מטעינה חודשי אבל החודש הטענתי כרטיסיות (הייתי בחופש חלק גדול מהחודש). חודש הבא אני רוצה להטעין חודשי. מה יקרה אם ישארו לי נסיעות בכרטיסיה? האם אני יכולה להשתמש בחודשי ולהשאיר את שארית הכרטיסיה לחודש אחר שבו אני ירצה להישתמש בכרטיסיות? שאלתי נהג אבל אין לו מושג והוא התאמץ לשכנע אותי שלא ישארו לי נסיעות בסוף החודש. תודה מראש לכל העונים
 

ronenaf

New member
עוד שאלות (לא הכוונה)
רק"ל שאלות
1. איפה אפשר למצוא את התוכנית הסופית , פעם זה הופיע בכל אתר והיום מפרסמים רק את הקו האדום. 2 . למה לא מנצלים "זכויות דרך" של רכבת ישראל ומחברים את מלחה עם החאן.
 

oschlick

New member
עוד שאלות (לא הכוונה)
כמה שאלות בנוגע לאישור הפעלת תח''צ ומחירים
1. האם מותר לי לפי חוקי מדינת ישראל להפעיל אוטובוס בשבת ולהעלות נוסעים ללא גביית תשלום 2. מה מחירו של אוטובוס עירוני חדש מהמפעל תודה!
 

elitrou

New member
מפגשי כביש-מסילה והפרדות מפלסיות
שלום לכולם, יש לי כמה שאלות בנוגע להפרדות מפלסיות. 1. כאשר הופכים מפגש כביש-מסילה להפרדה מפלסית - מהו שיפור הזמן הממוצע של הרכבת באותו מפגש? במילים אחרות, כמה זמן זה "חוסך" לרכבת? 2. האם קיימת מפה המפרטת את מפגשי כביש-מסילה בארץ עם מספרי המפגשים, היכן יש הפרדות והיכן מתכוונים להפוך להפרדות? 3. ראיתי באתר הרכבת שהסתיימו העבודות על כל ההפרדות, שהטכניון קבע שהן בעדיפות ראשונה לביצוע. האם ניתן למצוא רשימה של ההפרדות בעדיפויות נמוכות יותר, וצפי לביצוען? אשמח לקבל כל מידע או הפניה לנושא בכללי! תודה רבה.
תשובות חלקיות
הי דני, לשאלתך הראשונה - הסיבה העיקרית לבניית הפרדות מפלסיות איננה שיפור מהירות נסיעה של הרכבות, ולרוב לא תרגיש שיפור משמעותי לאחר בנייתן. חלק ניכר של ההפרדות נמצאות קרוב יחסית לתחנות רכבת (זה המצב במפגש בכפר שמריהו, לוד, רמלה ועוד גם במעברים שנסגרו כבר ליד תחנות בנימינה, עתלית, בית יהושע ועוד) שבהם מהירות הרכבות נמוכה ממילא. הסיבה העיקרית היא מניעת התאונות במפגשים אלה, שגורמות לנזקים בנפש ברכוש וגורמות לעיכובים משמעותיים, אך לא תדירים ומתוכננים. לשאלתך השניה - הפרדה בכפר שמריהו תיבנה במסגרת סלילת כביש 531 והמשך איילון צפונה. הכביש כבר תוכנן, אך עבודות לסלילתו מתעכבות. אם תחפש בפורום תמצא סגה ארוכה של ביטול המכרז והעברת אחריות לסלילת הכביש והשלמת הקו המעגלי של רכבת בשרון למע"צ. הפרדות מפלסיות באזור רמלה ולוד ויש צורך ב-3 לפחות (שתיים מסביב לצומת הקרח על כביש 44 - אחת עם הקו לרחובות ואשדוד והשניה עם הקו לכיוון תחנות רמלה, ירושלים ובאר שבע, ברח' תל חי ברמלה על אותו קו) לא ברור מועד ביצוען עקב הקושי בהפקעת הקרקע והריסת מבנים לא חוקיים בסביבה.
 

ravkav123

New member
האם נראה מוניות שירות פולקסווגן העתידי
הרכב הנ"ל מזכיר לי של פעם ואני מקווה לראותם על כבישי ישראל כמו שעשו לזה חיפושיות הישן http://www.vintagebus.com/cgi-bin/gallery-search.cgi?string=timmed החדש http://bowie-car.info/link/2012-volkswagen-bus.html
נכנסתי לעומק לאתר ותראו מה נתקלתי
בבקשה http://www.autoblog.com/tag/vw bus/ השאלה שלי האם יחזור שוסונים וללינדים
 

amit1270

New member
רק"ל שאלות
1. איפה אפשר למצוא את התוכנית הסופית , פעם זה הופיע בכל אתר והיום מפרסמים רק את הקו האדום. 2 . למה לא מנצלים "זכויות דרך" של רכבת ישראל ומחברים את מלחה עם החאן.
1. "התוכנית הסופית" (8 קווים) כבר לא רלוונטית
אבל קבל אחת בכל זאת. כרגע התכנון הוא להאריך את הקו הקיים עד לנווה יעקב בצפון והדסה עין כרם בדרום-מערב. קו נוסף מתוכנן לחבר שלוחה להר הצופים ושלוחה לגבעת רם. 2. קו הרכבת הקיים במצבו הנוכחי לא שווה (לדעתי) השקעה נוספת כקו רכבת. אין להארכה הזאת ערך תחבורתי ולא נראה לי גם שהשכנים יסכימו להעביר קו רכבת פעיל ליד ביתם. לאורך המסילה מתוכנן "פארק המסילה" שכבר קיים בחלקו וכולל שביל אופניים וטיילת להולכי רגל. תחנת הרכבת הישנה וסביבתה תעבור שיפוץ יסודי ותהפוך למרכז תרבות ובילוי.
 

darkshadow1

New member
1. "התוכנית הסופית" (8 קווים) כבר לא רלוונטית
אבל קבל אחת בכל זאת. כרגע התכנון הוא להאריך את הקו הקיים עד לנווה יעקב בצפון והדסה עין כרם בדרום-מערב. קו נוסף מתוכנן לחבר שלוחה להר הצופים ושלוחה לגבעת רם. 2. קו הרכבת הקיים במצבו הנוכחי לא שווה (לדעתי) השקעה נוספת כקו רכבת. אין להארכה הזאת ערך תחבורתי ולא נראה לי גם שהשכנים יסכימו להעביר קו רכבת פעיל ליד ביתם. לאורך המסילה מתוכנן "פארק המסילה" שכבר קיים בחלקו וכולל שביל אופניים וטיילת להולכי רגל. תחנת הרכבת הישנה וסביבתה תעבור שיפוץ יסודי ותהפוך למרכז תרבות ובילוי.
ההזנחה של מזרח ירושלים צורמת רק לי?
כבר מעל 40 שנים מדברים על ירושלים המאוחדת, אבל בפועל העירייה מתנהלת כאילו השכונות הערביות במזרח ירושלים פשוט לא קיימות. גם אם יש כרגע בעיות ביטחוניות להעביר שם רק"ל, אם כבר עושים תוכנית כ"כ הזויה- שלא יקפחו גם את הבני דודים.
 
ההזנחה של מזרח ירושלים צורמת רק לי?
כבר מעל 40 שנים מדברים על ירושלים המאוחדת, אבל בפועל העירייה מתנהלת כאילו השכונות הערביות במזרח ירושלים פשוט לא קיימות. גם אם יש כרגע בעיות ביטחוניות להעביר שם רק"ל, אם כבר עושים תוכנית כ"כ הזויה- שלא יקפחו גם את הבני דודים.
מערך התח"ץ במזרח ירושלים די מפותח.
חוץ מזה מעבר לשועפת וכביש 1 אין לך מקום נוח להעביר איתו את הרק"ל בגלל שהשכונות במזרח ירושלים מפוזרות להם במדרונות.
 

Ccyclist

Well-known member
עם קצת רצון וקצת יכולת...
בעולם הפנטזיה הזה: הארכת הקו הכתום
ככה: קו מזרח ירושלים שצבעו כתום, מגיע לשער שכם עצמו. אם ממשיכים את הקו סביב העיר העתיקה ומתחברים חזרה לתוואי קווי דרך חברון איפהשהו אחרי אבו-טור אפשר להמשיך את הקו עד למחסום קבר רחל. אם בקצה הצפוני שמים מוסף במחסום א-ראם בכלל מקבלים אופציה ל"מעבר בטוח" של רק"ל שלא עוצרת בתחומי ירושלים אך מעבירה אנשים מבית לחם לרמאללה. והיתרון הברור בשירות כזה: שיהיה ברור שעל כל פיגוע קטלני נגד רק"ל ישראלית יעצרו רק"ל פלשתינית ואללה ירחמו. האיום הזה יבטיח את שלום הנוסעים משני העמים.
 

down under

New member
ההזנחה של מזרח ירושלים צורמת רק לי?
כבר מעל 40 שנים מדברים על ירושלים המאוחדת, אבל בפועל העירייה מתנהלת כאילו השכונות הערביות במזרח ירושלים פשוט לא קיימות. גם אם יש כרגע בעיות ביטחוניות להעביר שם רק"ל, אם כבר עושים תוכנית כ"כ הזויה- שלא יקפחו גם את הבני דודים.
כן, היא צורמת בעיקר לך ולעוד כמה שמאלנים
מאוד מאוד הזויים.
 

darkshadow1

New member
כן, היא צורמת בעיקר לך ולעוד כמה שמאלנים
מאוד מאוד הזויים.
אני לא שמאלן לידיעתך.
דווקא השמאל אמור להתנגד להשקעה במזרח ירושלים, כי הרי מדובר ב"שטח כבוש". מי שחושב שירושלים היא עיר מאוחדת וצריכה להישאר כזאת צריך לתמוך גם בהשקעות רציניות במזרח העיר (כמובן במקביל להחלת שילטון החוק על כל מה שמשתמע מכך).
 

wantok

New member
אני לא שמאלן לידיעתך.
דווקא השמאל אמור להתנגד להשקעה במזרח ירושלים, כי הרי מדובר ב"שטח כבוש". מי שחושב שירושלים היא עיר מאוחדת וצריכה להישאר כזאת צריך לתמוך גם בהשקעות רציניות במזרח העיר (כמובן במקביל להחלת שילטון החוק על כל מה שמשתמע מכך).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
1. "התוכנית הסופית" (8 קווים) כבר לא רלוונטית
אבל קבל אחת בכל זאת. כרגע התכנון הוא להאריך את הקו הקיים עד לנווה יעקב בצפון והדסה עין כרם בדרום-מערב. קו נוסף מתוכנן לחבר שלוחה להר הצופים ושלוחה לגבעת רם. 2. קו הרכבת הקיים במצבו הנוכחי לא שווה (לדעתי) השקעה נוספת כקו רכבת. אין להארכה הזאת ערך תחבורתי ולא נראה לי גם שהשכנים יסכימו להעביר קו רכבת פעיל ליד ביתם. לאורך המסילה מתוכנן "פארק המסילה" שכבר קיים בחלקו וכולל שביל אופניים וטיילת להולכי רגל. תחנת הרכבת הישנה וסביבתה תעבור שיפוץ יסודי ותהפוך למרכז תרבות ובילוי.
אהבתי במיוחד את הקו לעטרות...
 

ronenaf

New member
1. "התוכנית הסופית" (8 קווים) כבר לא רלוונטית
אבל קבל אחת בכל זאת. כרגע התכנון הוא להאריך את הקו הקיים עד לנווה יעקב בצפון והדסה עין כרם בדרום-מערב. קו נוסף מתוכנן לחבר שלוחה להר הצופים ושלוחה לגבעת רם. 2. קו הרכבת הקיים במצבו הנוכחי לא שווה (לדעתי) השקעה נוספת כקו רכבת. אין להארכה הזאת ערך תחבורתי ולא נראה לי גם שהשכנים יסכימו להעביר קו רכבת פעיל ליד ביתם. לאורך המסילה מתוכנן "פארק המסילה" שכבר קיים בחלקו וכולל שביל אופניים וטיילת להולכי רגל. תחנת הרכבת הישנה וסביבתה תעבור שיפוץ יסודי ותהפוך למרכז תרבות ובילוי.
תודה אבל אני חולק עליך בנקודה מסוימת
לדעתי יש ערך רב להארכה עד החאן ולו מהפאן התיירותי , בתי ספר "עולי רגל" יכולים להגיע עד נקודה קרובה יחסית לעיר העתיקה תוך נסיעה בנוף מרהיב של ה"קו הישן" ,
 

amit1270

New member
תודה אבל אני חולק עליך בנקודה מסוימת
לדעתי יש ערך רב להארכה עד החאן ולו מהפאן התיירותי , בתי ספר "עולי רגל" יכולים להגיע עד נקודה קרובה יחסית לעיר העתיקה תוך נסיעה בנוף מרהיב של ה"קו הישן" ,
בשביל זה יש קו 99
 

Ccyclist

Well-known member
בשביל זה יש קו 99
מצפון לתלפיות רק Cut and Cover יתאים.
גם את המסילה לתחנת ת"א דרום ביטלו בגלל אותן הסיבות - רכבת על פני הקרקע בתוואי עירוני שמחייבת סגירת מפגשים היא מטרד. נוסף על כך יש את אלמנט הרעש, ותושבי בקעה ועמק רפאים הם במעמד שיתן להם לתקוע כל רכבת קרקעית ע"י הגשת התנגדויות שונות ומשונות בבתי המשפט. מהסיבה הזו ניצול התוואי הישן יכול להיות רק ע"י שימוש בו כתוואי לחפירת מנהרה בשיטת Cut and Cover. אם וכאשר יחליטו לעשות שימוש בתוואי יהיה אפשר לחפור בו לעומק של כמה מטרים ולבנות בפנים מבנה מבטון, כולל קירוי ובידוד זעזועים. מעל התוואי הזה יהיה אפשר לשקם את שביל הרכבת. במצב כזה תוואי הרכבת לחאן (והלאה, עמדתי ידועה - אני תומך במנהרה מתחנת האומה לגן יאן סמאטס) לא יהווה מטרד לתושבים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה