הערב בפינת העיתונות - דע את השוטר

yarivos

New member
../images/Emo41.gifהערב בפינת העיתונות - דע את השוטר ../images/Emo196.gif

אתר מוטובייק מספק הצצה נדירה לתוך לשכתו של ראש אגף תנועה במשטרת ישראל, מדבריו ניתן ללמוד עוד טיפה על גישתה של המשטרה כלפי ציבור הרוכבים - "שלא יעשו סלאלומים באמירים ובבית ג'וברין", על התוכניות לעתיד - "BMW 1200 עם מצלמות וידאו וראדרים", על השת"פ עם מועדון האופנועים - "נפיק ערכה לרוכב המתחיל", ובקיצור.. לעיונכם. כיכב : ראש אגף תנועה ניצב אבי בן חמו בישל : דובר את"ן רב פקד דורון בן אמו ראיין : עורך מוטו גיא בן ברק (שהרס פה את המומנטמו) לכתבה במוטובייק, ולוידאו.
 

right turn

New member
אולי כדאי שהחבר'ה במשטרה יתחילו לגייס אנשים

אינטליגנטים, ומוטב מאוחר מאשר אף פעם זה פשוט לא יכול להימשך ככה "אנחנו לא יכולים להישאר שווי נפש מול עליה של 100 אחוז בתאונות דו גלגלי בחודש וחצי של תחילת 2008" מה הוא בסדר? הוא בעצמו אמר לפני זה שזאת עליה מ 4 ל 8 ? איך אפשר לעשות מזה סטטיסטיקה? והיו עוד כמה פנינים... אבל השורה התחתונה שלו - יצירת תרבות נהיגה וחינוך על ידי אכיפה, ממש יצירתי
 

wdsrk

New member
../images/Emo35.gif

"יצירת תרבות נהיגה וחינוך על ידי אכיפה"
 

creth11

New member
תמיד אפשר למצא חול לטמון את הראש בפנים

גם שאתה עוצם את העיניים בכל הכוח זה לא אומר שבחוץ חושך או שאתה לבד. הנתונים שנימסרו כולם נכונים. העליה בהרוגים ב .2008 היחס בין מספר הניפגעים והנסועה. אתה רשאי לשחק בהם כרצונך. ביקורת על מעשי אחרים זה לא מעשה מתקן אתה יכול להיצטרף לצוות של המועדון או רשות לבטיחות ולנסות לייצר תהליך אחר - אם יש לך ? לשבת ולטקבק סה"כ יגרום בלאי מואץ למיקלדת אבל לא יקדם כלום.
 

B I R I

New member
אל תיפול למלכודת הזולה שלהם

אמנם אין ספק שהנתונים אכן נכונים, ויש עליה של 100% כביכול, אבל אין זה מראה מגמה מובהקת כלשהיא, תאונות כמו הרבה דברים בעולם - הפיזור שלהן על פני זמן הוא מיקרי ,ביום אחד יכולות להיות 5 תאונות קטלניות ואז חודש בלי, לכן כדי שתהיה מובהקות סטטיסטית לנתון מסוים ישנו צורך במדגם גדול או במקרה זה לאורך הרבה זמן ( שנה למשל), רק אז ניתן יהיה לראות שינויי מגמה מובהקים. לכן, זה שלשוטר לא אינטילגנטי במיוחד אין הבנה אמיתית של הדברים גורם לו לפעול לא נכון וגם להשתמש בדברים המפורשים לא נכון על מנת לתמוך בעמדותיו. אין ספק שצריך לצמצם תאונות, אין ספק שגם אכיפה זה חלק מהעיניין, אבל כשבאים לעשות משהו, כדאי קודם להבין למה ואיך.
 

right turn

New member
תעשה לי טובה - אל תטיף לי ובטח שאל תשתמש

בקלישאות חלולות לא עוצם עיניים ולא נעליים. אני אשב לי ואטקבק כמה שאני רוצה, מבחינתי עד שלא ישארו לי קצות אצבעות למה? כי ככה אני רוצה ביקורת על מעשי אחרים היא לגיטימית אם הם לא מוצאים חן בעיני. לתקן? את מה? את ראש אגף התנועה? נראה לך שזה אפשרי? צטערת, לא נראה לי אני יודע שאני יכול להצטרף לכל מיני צוותים - אבל עם כל הכבוד להם - בכל מה שקשור לדו שיח עם המשטרה לדעתי אין לזה סיכוי עכשיו אם תשים לב טוב טוב למה שכתבתי, לא דיברתי על נכונות הנתונים אלא על מה שהוא מוציא מהם. הייתי מאוד רוצה לשמוע ממך איך אפשר להתוות דרך פעולה לאחר חודש וחצי !!! של "איסוף נתונים" ולסיום - פינת הטל"ש - "גם כשאתה עוצם עיניים"
 

Full Throttle

New member
מסלול מירוצים!!!

כנראה שהוא לא שמע את המשפט החכם ביותר ששמעתי והשפיע עלי רבות בנהיגה וברכיבה - "בכביש, אל תהיה צודק, תהיה חכם", אם יאכפו השתוללות בבית גוברין ועוד מקומות ידועים, תקבלו השתוללות בכבישי איילון הצפופים... אני חושב שמעבר לפאן הכיפי של להשכיב בסדום-ערד, יש פה גם פאן מאוד חשוב של שיפור יכולות הרכיבה שמשפיעות במישרין על יכולת ההשרדות בכביש. אין מה לעשות, למי שיש אופנוע, צריך לפרוק מעט בנזין ולהשחיז בירכיות ובאותה מידה שבה הוא רוצה להעלים קליל את התופעה של נסיעה פרועה בכבישים הלולו הוא יכול גם לאסור כניסת אופנועים לכביש בכלל, כך בטוח ירד מספר ההרוגים על דו-גלגלי (הדמגוגיה מכוונת). כמו ההסכמה לאפשר לדו גלגלי לנסוע בשוליים הימניים בכביש פקוק, כדי למנוע תופעה של זיגזוגים בין מכוניות. שמזכירה לי את זה שהצבא מוכר קנדומים בשקם, על-אף שעל פי החוקים הצה"ליים אסור לקיים יחסי מין במסגרת הצבא. כאן, למרות החוק, הצבא יודע שהוא לא יכול למנוע את התופעה, אך בחוכמה, מספק אמצעים למזער את הסכנות בה... זה לא שאם יעמידו 10 ניידות בסופ"ש בכל הכבישים המועדים לפורענות, התופעה תעלם, להיפך, קבוצה מאורגנת של רוכבים שיוצאת לאותם כבישים, ומוצאת אותם נאכפים, ימצאו כביש אחר, פחות מוכר וכתוצאה מכך יותר מסוכן... עד שלא יהיה פה מסלול מירוצים מסודר, שבו יועברו הדרכות רכיבה ונהיגה ויאפשרו לכל אזרח לבוא ולהשתולל כמה שירצה עם הכלי שלו, אני חושב שאין מניעה מלאפשר השתוללות בכבישים המבודדים (יחסית) הללו...
 

אהוד א1

New member
כמה שטויות בהודעה אחת.../images/Emo4.gif

"אין מה לעשות, למי שיש אופנוע, צריך לפרוק מעט בנזין ולהשחיז בירכיות" - כמה להערכתך מהרוכבים בארץ משחיזים/מגרזנים בשבתות? "עד שלא יהיה פה מסלול מירוצים מסודר... ...ויאפשרו לכל אזרח לבוא ולהשתולל כמה שירצה עם הכלי שלו". - בדוק מה קורה במדינות בהן יש מסלול .אתה חושב ששם אין השתוללות בכבישים? אתה טועה.גם אם יהיו כאן 10 מסלולים עדיין יגרזנו בברגי ובסדום-ערד.
 

Full Throttle

New member
גם מי שלא יודע להשחיז ברכיות (ואני בינהם)

לא נמנע מלנסות... וברור לי שזה לא ימנע השתוללות, אך אם ימענו את ההשתוללות הזאת בכבישים הללו, רוכבים ימצאו כבישים אחרים לעשות זאת. ופה זה באמת לטמון את הראש בחול, אז יופי, באזור שיהיה בו שוטר תנועה, תרד משמעותית כמות התאונות העצמיות באזור, אך מטר מחוץ לאזור שלו, ההשתוללות תמשך וזה יקרה בכבישים פחות מוכרים לאותם רוכבים ולכן גם יותר מסוכנים, אבל שם לא יהיה שוטר שימדד כמה תאונות הוא "מנע"... אז מה זה משנה...
 

r929

New member
אתה בסרט, אם אתה חושב שהרכיבות בכבישים

המדוברים יפסקו או ירגעו לאחר פתיחת מסלול מסודר. אין מקום בעולם שזה מנע מאנשים להמשיך לרכב בחינם בכבישים "חמים". אני רוצה לראות אותך משלם 300ש"ח על רכיבה כל סופ"ש וכמובן התאמת האופנוע לרכיבה בכל סופ"ש. יהיה מיותר להגיב ב.. אני דווקא כן, כי כל החברים שלך מהשכונה לא יעשו את זה. התשובה שלך של אין מה לעשות היא תשובה של ילד בן 13, אתה אומר שאין מה לעשות, אז למה יש חוק נגד אינוס ? לגברים יש צרכים ואם אני רואה בת 16 הולכת ברחוב, אני צריך לפרוק, אם לא היא, אז עם החברה שלה מהמכולת. מה זה משנה, אתה מכיר את בנות 16 האלה, הן בכל מקרה ישכבו עם מישהו, אז למה לא למד אותן דבר או שתים על הדרך ?
 

Full Throttle

New member
אני אוהב את אלה שיודעים להגיב על משפט אחד

מתוך הודעה שלמה, מבלי להתיחס לרעיון הכללי... אני בטוח שגם אם יהיה פה מסלול מסודר, עדיין יהיו השתוללויות בכבישים. רק העלתי את הרעיון כי כל האכיפה שבעולם לא תמנע בסופו של דבר השתוללויות רנדומליות בכבישים. בוא קודם ננשים את המילה "השתוללות" בפרופורציה: לדעתי - לרכב בכביש עירוני עם ראות גרועה ליד בית ספר ב40 קמ"ש, זה חמור הרבה יותר מלרכב במקסימום מהירות בכבישים המבודדים יחסית כמו סדום-ערד וכו'. מה שניצב אבי בן חמו עושה כאן, זה נסיון להיאבק בכח בתופעה בלתי נמנעת (ואני מאמין שטיפה פחות חמורה מאונס ילדה בת 16, אבל רק טיפה). אבל המצב כרגע הוא שאין מסלול (אפילו אם יעלה 300 ש"ח לסיבוב), ועד שיהיה, אם בכלל, עדיף ש"ישתוללו" בכבישים הללו מאשר בכבישים אחרים.
 
כתבתי פה את הכתבה הזאת שלפני כמה שבועות

פשוט בדיחה! איך מוטו בכלל העלו על הדעת לפרסם כתבה כזו בעיתון אופנועים
 
למעלה