אבל כבר היה דיון על זה איתך
מה שאתה אומר יכול לעבוד רק בנסיעות בינעירוניות. אבל אנחנו מדברים פה על פתרונות לנסיעות *עירוניות* בעיקר. (בהקשר של רב קו לפחות). החלק היחיד שרלוונטי מהדברים שלך הוא מכירה במכונות אוטומטיות. יש כאלה ברקלת בירושלים, ואם זה יהיה מוצלח, אני מקווה שיעתיקו את המודל גם לתחבורה העירונית בשאר הארץ. תקלה ברב קו שיש עליו ערך צבור זה לא כזה נוראי. הבעיה חמורה יותר עם כרטיסים חופשיים. אני מקווה שימצאו לזה פתרון מתישהו, שנוסע שרכש חופשי חודשי או סוג אחר של כרטיס חופשי לא יפגע מתקלה ברב קו.
תקלה ברב-קו שיש עליו ערך צבור זה כן דבר נוראי
וכמובן שכל תקלה בכרטיס הרב-קו היא דבר נוראי ביותר, מכיוון שאין שום סיבה שמי ששילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו יאלץ לשלם לנהג האוטובוס במזומן עבור הנסיעה בגלל תקלה טכנית בכרטיס או בקורא הכרטיסים. בכרטיסי הנסיעה מנייר זה לעולם לא יכול לקרות !!! לגבי נסיעות בינעירוניות באוטובוסים, כיום
רק בקואופרטיב אגד יש קופות מאוישות למכירת כרטיסי נסיעה. אצל כל שאר מפעילי התחבורה הציבורית (אוטובוסים) לרבות חברת אגד תעבורה, מכירת כרטיסי הנסיעה מתבצעת באמצעות נהגי האוטובוסים בלבד, ובתשלום במזומן בלבד !!! לגבי נסיעות עירוניות, ניתן למכור כרטיסי נסיעה בודדים (
לא רב-קו !!!) בקופות מאוישות ובמכונות אוטומטיות בדיוק כפי שאפשר כיום לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים ברכבת ישראל מתחנת תל אביב מרכז סבידור אל תחנת ת"א השלום, או מתחנת חיפה בת גלים לתחנת חיפה מרכז השמונה, או מתחנת קרית מוצקין לתחנת קרית חיים וכו... לגבי הרק"ל בירושלים, למיטב ידיעתי מכונות הכירטוס בשלב זה לא פעילות ולא ידוע מתי בדיוק יחלו לפעול, אם בכלל... בקיצור ולסיום, 1. נהגי האוטובוסים צריכים לעסוק בנהיגה בלבד !!! 2. עיסקי כספים ובנקאות צריכים להתבצע על ידי קופאים בלבד ולא על ידי נהגי האוטובוסים !!! 3. צריך לאפשר את מכירת כרטיסי הנסיעה גם ברשתות השיווק ובחנויות השונות, לרבות התקנת מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה. 4. כל הנאמר בסעיפים 1-3 לעייל, מתייחס למכירת כרטיסי נסיעה מנייר לכל סוגי הכרטיסים והנסיעות,
וגם להטענת כרטיסי הרב-קו.