כמובן
על מנת לקבוע שהתנהגות מסוימת היא רעה או טובה, מישהו חיצוני צריך לעמוד בתור שופט. רצח על כבוד המשפחה נחשב מקובל בחברות מסוימות אבל נתפס כברברי על ידי אחרים. בחברות שונות ובתקופות היסטוריות שונות, יהיו נורמות שונות של טוב או רע. האם יש רע אבסולוטי שכולם יסכימו עליו? קשה להשיב על השאלה הזו כי תמיד אפשר למצוא הצדקות גם להתנהגויות האכזריות ביותר. אני מאמין שרוב האנשים מתנהגים בצורה שתמקסם את הכשירות הכוללת שלהם, לו יכלו להתנהג בצורה חופשית לחלוטין. כלומר הם ידאגו קודם כל לעצמם ואחר כך לבני משפחה קרובים וכן הלאה. אני לא חושב שאפשר להכניס את ההתנהגות שלהם תחת טוב או רע וזה דבר סובייקטיבי. אגב, באותה מידה, אפשר לפרש הרבה מאוד התנהגויות שנראות לנו טובות או זולתניות ככאלו שנועדו קודם כל לשרת אותך ורק אחר כך אחרים.
על מנת לקבוע שהתנהגות מסוימת היא רעה או טובה, מישהו חיצוני צריך לעמוד בתור שופט. רצח על כבוד המשפחה נחשב מקובל בחברות מסוימות אבל נתפס כברברי על ידי אחרים. בחברות שונות ובתקופות היסטוריות שונות, יהיו נורמות שונות של טוב או רע. האם יש רע אבסולוטי שכולם יסכימו עליו? קשה להשיב על השאלה הזו כי תמיד אפשר למצוא הצדקות גם להתנהגויות האכזריות ביותר. אני מאמין שרוב האנשים מתנהגים בצורה שתמקסם את הכשירות הכוללת שלהם, לו יכלו להתנהג בצורה חופשית לחלוטין. כלומר הם ידאגו קודם כל לעצמם ואחר כך לבני משפחה קרובים וכן הלאה. אני לא חושב שאפשר להכניס את ההתנהגות שלהם תחת טוב או רע וזה דבר סובייקטיבי. אגב, באותה מידה, אפשר לפרש הרבה מאוד התנהגויות שנראות לנו טובות או זולתניות ככאלו שנועדו קודם כל לשרת אותך ורק אחר כך אחרים.