קרונועי הIC3 - לאן ?

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo45.gif

IC3 במצב מצערת 8 מאיץ לא פחות טוב
מרוב האוטובוסים, זה פשוט פחות מורגש בגלל המאסה הענקית של הרכבת. האגב, ה-IC3 היא אולי מהרכבות דיזל המהירות ביותר שיש, אבל עדיין רכבות דיזל הן זן איטי מאד בתאוצה. רכבות חשמליות, לאומת זאת, לרוב מאיצות יותר מהר מכל אוטובוס קיים.
 
כן כן, אבל ה-OC500...../images/Emo3.gif

IC3 במצב מצערת 8 מאיץ לא פחות טוב
מרוב האוטובוסים, זה פשוט פחות מורגש בגלל המאסה הענקית של הרכבת. האגב, ה-IC3 היא אולי מהרכבות דיזל המהירות ביותר שיש, אבל עדיין רכבות דיזל הן זן איטי מאד בתאוצה. רכבות חשמליות, לאומת זאת, לרוב מאיצות יותר מהר מכל אוטובוס קיים.
כן כן, אבל ה-OC500...
 

mishmish

New member
שיפוץ קרונות

קרונועי הIC3 - לאן ?
לאחרונה אני רואה שעוסקים פה הרבה בקו לירושלים ולשימוש הלא נכון שנעשה בו עם הקרונועים והפגיעה במודע בציוד הזה מכיוון שאין ברירה אחרת ומעדיפים לפגוע בהם ואח"כ לתקן אותם במקום לקנות ציוד מתאים או למצוא פתרון תחליפי , ואני רוצה להביע את דעתי בנושא ,אני מאוד מאוכזב מרכבת ישראל בכלל בתקופה האחרונה ובמיוחד ביחס שלה לקרונועי ה IC3 (שאני באופן אישי מאוד אוהב - למרות שהרבה כאן חושבים שהם קונטיינרים על גלגלים ) ,יש לי הרגשה שרכבת ישראל החליטה להרים ידים בכל מה שקשור לסוג הציוד הזה ,שמתבטא בתחזוקה גרועה שלהם ,הקרונועים נוסעים עם משענות יד הרוסות ,מושבים קרועים ,תעלות של מערכות מיזוג אוויר וחשמל פתוחות או חסרות ובכלל המצב שלהם ממש גרוע ומאוד עצוב לי לראות אותם ככה...ונשאלת השאלה למה רכבת ישראל מתייחסת אליהם ככה ? האם זה במכוון ? ובכלל מה עובר בתקופה האחרונה ברכבת...מה זו ההחלטה הדפוקה הזו עם הקו לירושלים ? משהו מריח פה לא טוב...אני אוהב את הרכבת אבל שונא את רכבת ישראל...ואומר את זה מישהו שכמה קרובי משפחה שלו עבדו ברכבת...נראה כאילו הרכבת איבדה מהקסם שהיה לה והיא סתם גוף מושחת כמו שאר הגופים במדינה הזאת.. צירפתי כמה סריקות של חוברת רכבת ישראל מהתקופה שקרונועי הIC3 היו שווים משהו בשבילם ... אולי כדאי שהם יעברו עוד פעם על הנתונים של הקרונועים האלה ויזכרו מה יש להם בידיים ...
שיפוץ קרונות
לאחרונה ראיתי שאביתר העלה לכאן את הרעיון שישפצו את הקרונות (שאני דווקא בעד) ה"סלובנים " או ה"יגוסלבים" , איך שתקראו להם , השאלה היא כמה פעמים אפשר לשפץ את אותם קרונות שוב ושוב ? אין לזה הגבלה כל שהיא ? העלתי כאן סריקה מ 92 שכבר אז שיפצו אותם וממה שאני יודע שיפצו אותם שוב איפה שהוא בשנות ה2000 או שאולי אני טועה ורק צבעו אותם מבחוץ ,בכל מקרה אני אשמח לראות אותם משופצים שוב ואולי גם אם יחליטו לשפץ חלק מהקרונועים ויתחילו גם להפעיל בהם את הצד הדיגטלי שמראה את השעה ואת יעד הנסיעה או שזה מסובך מדי מבחינה טכנולוגית בשנת 2007 ?
 
שיפוץ ושדרוג קרונות נוסעים

שיפוץ קרונות
לאחרונה ראיתי שאביתר העלה לכאן את הרעיון שישפצו את הקרונות (שאני דווקא בעד) ה"סלובנים " או ה"יגוסלבים" , איך שתקראו להם , השאלה היא כמה פעמים אפשר לשפץ את אותם קרונות שוב ושוב ? אין לזה הגבלה כל שהיא ? העלתי כאן סריקה מ 92 שכבר אז שיפצו אותם וממה שאני יודע שיפצו אותם שוב איפה שהוא בשנות ה2000 או שאולי אני טועה ורק צבעו אותם מבחוץ ,בכל מקרה אני אשמח לראות אותם משופצים שוב ואולי גם אם יחליטו לשפץ חלק מהקרונועים ויתחילו גם להפעיל בהם את הצד הדיגטלי שמראה את השעה ואת יעד הנסיעה או שזה מסובך מדי מבחינה טכנולוגית בשנת 2007 ?
שיפוץ ושדרוג קרונות נוסעים
כמו לגבי כמעט כל מכונה,גם בקרונות נוסעים אין כמעט מגבלה עקרונית על אורך החיים, בתנאי שהם זוכים לתחזוקה המתאימה. חשוב להבין שפעמים רבות תחזוקה משמעה החלפה - עובדה בעייתית למשמרים של רכבות היסטוריות אבל קצת פחות בעייתית למפעילי רכבות מודרניות. וליתר פירוט בנוגע לשאחתך, חשוב להבין למה כוונתך כשאתה מציע שיפוץ - האם הכוונה היא החזרת הקרונות למצב מסוים (למשל, המצב בו עזבו את 'הארגז' או את סדנאות הקישון באמצע שנות ה-90) או שינוי / שדרוג שלהם - למשל, התקנת דלתות אוטומטיות, בידוד רעש, חוגונים למהירות גבוהה, ציוד מידע אלקטרוני חדיש ואולי בכלל החלפת כל הגוף והחוגונים ושמירת השלדה בלבד. לגבי האפשרות האחרונה שהזכרתי, כדאי לשלוף בגוגל את הביטוי Modus PFA ולהתרשם מניסיון של חברה גרמנית בשם PFA לקחת קרונות נוסעים ישנים (בני דורם של ה-'יוגוסלבים' וה-'צרפתים') ולשדרג אותם לגמרי, כולל גוף חדש מאלומיניום. בקישור הזה תמצאו תמונה מ-1998 של התוצאה. הניסיון הזה כשל לבסוף, אבל לא בגלל בעיות טכניות אלא בגלל קריסת החברה. בסופו של דבר הוסבו רק 44 קרונות רגילים ו-11 קרונות ניהוג, שלפחות רובם עוד עובדים.
 

mishmish

New member
מה יותר יקר חדש או משופץ ?

שיפוץ ושדרוג קרונות נוסעים
כמו לגבי כמעט כל מכונה,גם בקרונות נוסעים אין כמעט מגבלה עקרונית על אורך החיים, בתנאי שהם זוכים לתחזוקה המתאימה. חשוב להבין שפעמים רבות תחזוקה משמעה החלפה - עובדה בעייתית למשמרים של רכבות היסטוריות אבל קצת פחות בעייתית למפעילי רכבות מודרניות. וליתר פירוט בנוגע לשאחתך, חשוב להבין למה כוונתך כשאתה מציע שיפוץ - האם הכוונה היא החזרת הקרונות למצב מסוים (למשל, המצב בו עזבו את 'הארגז' או את סדנאות הקישון באמצע שנות ה-90) או שינוי / שדרוג שלהם - למשל, התקנת דלתות אוטומטיות, בידוד רעש, חוגונים למהירות גבוהה, ציוד מידע אלקטרוני חדיש ואולי בכלל החלפת כל הגוף והחוגונים ושמירת השלדה בלבד. לגבי האפשרות האחרונה שהזכרתי, כדאי לשלוף בגוגל את הביטוי Modus PFA ולהתרשם מניסיון של חברה גרמנית בשם PFA לקחת קרונות נוסעים ישנים (בני דורם של ה-'יוגוסלבים' וה-'צרפתים') ולשדרג אותם לגמרי, כולל גוף חדש מאלומיניום. בקישור הזה תמצאו תמונה מ-1998 של התוצאה. הניסיון הזה כשל לבסוף, אבל לא בגלל בעיות טכניות אלא בגלל קריסת החברה. בסופו של דבר הוסבו רק 44 קרונות רגילים ו-11 קרונות ניהוג, שלפחות רובם עוד עובדים.
מה יותר יקר חדש או משופץ ?
נשאלת השאלה האם בהשקעה של החלפת כל כך הרבה דברים כמו שציינת זה לא יביא את העלות של שיפוץ הקרונות לעלות של קניית קרון חדש או עלות שקרובה לעלות של קניית קרון חדש ?
 
בדרך כלל חדש יקר יותר

מה יותר יקר חדש או משופץ ?
נשאלת השאלה האם בהשקעה של החלפת כל כך הרבה דברים כמו שציינת זה לא יביא את העלות של שיפוץ הקרונות לעלות של קניית קרון חדש או עלות שקרובה לעלות של קניית קרון חדש ?
בדרך כלל חדש יקר יותר
בהנחה שכן שומרים מכלולים עיקריים (שלדה, שלדות של חוגונים וכיו"ב), המשודרג צפוי להיות זול יותר, אם כי אפשר להתדיין על 'כמה יותר זול'.
 

david80

Member
שלחת מכתב מחאה לרכבת בנושא זה?

קרונועי הIC3 - לאן ?
לאחרונה אני רואה שעוסקים פה הרבה בקו לירושלים ולשימוש הלא נכון שנעשה בו עם הקרונועים והפגיעה במודע בציוד הזה מכיוון שאין ברירה אחרת ומעדיפים לפגוע בהם ואח"כ לתקן אותם במקום לקנות ציוד מתאים או למצוא פתרון תחליפי , ואני רוצה להביע את דעתי בנושא ,אני מאוד מאוכזב מרכבת ישראל בכלל בתקופה האחרונה ובמיוחד ביחס שלה לקרונועי ה IC3 (שאני באופן אישי מאוד אוהב - למרות שהרבה כאן חושבים שהם קונטיינרים על גלגלים ) ,יש לי הרגשה שרכבת ישראל החליטה להרים ידים בכל מה שקשור לסוג הציוד הזה ,שמתבטא בתחזוקה גרועה שלהם ,הקרונועים נוסעים עם משענות יד הרוסות ,מושבים קרועים ,תעלות של מערכות מיזוג אוויר וחשמל פתוחות או חסרות ובכלל המצב שלהם ממש גרוע ומאוד עצוב לי לראות אותם ככה...ונשאלת השאלה למה רכבת ישראל מתייחסת אליהם ככה ? האם זה במכוון ? ובכלל מה עובר בתקופה האחרונה ברכבת...מה זו ההחלטה הדפוקה הזו עם הקו לירושלים ? משהו מריח פה לא טוב...אני אוהב את הרכבת אבל שונא את רכבת ישראל...ואומר את זה מישהו שכמה קרובי משפחה שלו עבדו ברכבת...נראה כאילו הרכבת איבדה מהקסם שהיה לה והיא סתם גוף מושחת כמו שאר הגופים במדינה הזאת.. צירפתי כמה סריקות של חוברת רכבת ישראל מהתקופה שקרונועי הIC3 היו שווים משהו בשבילם ... אולי כדאי שהם יעברו עוד פעם על הנתונים של הקרונועים האלה ויזכרו מה יש להם בידיים ...
שלחת מכתב מחאה לרכבת בנושא זה?
 

mucool2

New member
מצטרף לתהיותיך

קרונועי הIC3 - לאן ?
לאחרונה אני רואה שעוסקים פה הרבה בקו לירושלים ולשימוש הלא נכון שנעשה בו עם הקרונועים והפגיעה במודע בציוד הזה מכיוון שאין ברירה אחרת ומעדיפים לפגוע בהם ואח"כ לתקן אותם במקום לקנות ציוד מתאים או למצוא פתרון תחליפי , ואני רוצה להביע את דעתי בנושא ,אני מאוד מאוכזב מרכבת ישראל בכלל בתקופה האחרונה ובמיוחד ביחס שלה לקרונועי ה IC3 (שאני באופן אישי מאוד אוהב - למרות שהרבה כאן חושבים שהם קונטיינרים על גלגלים ) ,יש לי הרגשה שרכבת ישראל החליטה להרים ידים בכל מה שקשור לסוג הציוד הזה ,שמתבטא בתחזוקה גרועה שלהם ,הקרונועים נוסעים עם משענות יד הרוסות ,מושבים קרועים ,תעלות של מערכות מיזוג אוויר וחשמל פתוחות או חסרות ובכלל המצב שלהם ממש גרוע ומאוד עצוב לי לראות אותם ככה...ונשאלת השאלה למה רכבת ישראל מתייחסת אליהם ככה ? האם זה במכוון ? ובכלל מה עובר בתקופה האחרונה ברכבת...מה זו ההחלטה הדפוקה הזו עם הקו לירושלים ? משהו מריח פה לא טוב...אני אוהב את הרכבת אבל שונא את רכבת ישראל...ואומר את זה מישהו שכמה קרובי משפחה שלו עבדו ברכבת...נראה כאילו הרכבת איבדה מהקסם שהיה לה והיא סתם גוף מושחת כמו שאר הגופים במדינה הזאת.. צירפתי כמה סריקות של חוברת רכבת ישראל מהתקופה שקרונועי הIC3 היו שווים משהו בשבילם ... אולי כדאי שהם יעברו עוד פעם על הנתונים של הקרונועים האלה ויזכרו מה יש להם בידיים ...
מצטרף לתהיותיך
בנושא התחזוקה הירודה של מערכי ה-IC3.
 

בועז ל

New member
אהבתי את שכתבת. הועלתה כאן השערה

קרונועי הIC3 - לאן ?
לאחרונה אני רואה שעוסקים פה הרבה בקו לירושלים ולשימוש הלא נכון שנעשה בו עם הקרונועים והפגיעה במודע בציוד הזה מכיוון שאין ברירה אחרת ומעדיפים לפגוע בהם ואח"כ לתקן אותם במקום לקנות ציוד מתאים או למצוא פתרון תחליפי , ואני רוצה להביע את דעתי בנושא ,אני מאוד מאוכזב מרכבת ישראל בכלל בתקופה האחרונה ובמיוחד ביחס שלה לקרונועי ה IC3 (שאני באופן אישי מאוד אוהב - למרות שהרבה כאן חושבים שהם קונטיינרים על גלגלים ) ,יש לי הרגשה שרכבת ישראל החליטה להרים ידים בכל מה שקשור לסוג הציוד הזה ,שמתבטא בתחזוקה גרועה שלהם ,הקרונועים נוסעים עם משענות יד הרוסות ,מושבים קרועים ,תעלות של מערכות מיזוג אוויר וחשמל פתוחות או חסרות ובכלל המצב שלהם ממש גרוע ומאוד עצוב לי לראות אותם ככה...ונשאלת השאלה למה רכבת ישראל מתייחסת אליהם ככה ? האם זה במכוון ? ובכלל מה עובר בתקופה האחרונה ברכבת...מה זו ההחלטה הדפוקה הזו עם הקו לירושלים ? משהו מריח פה לא טוב...אני אוהב את הרכבת אבל שונא את רכבת ישראל...ואומר את זה מישהו שכמה קרובי משפחה שלו עבדו ברכבת...נראה כאילו הרכבת איבדה מהקסם שהיה לה והיא סתם גוף מושחת כמו שאר הגופים במדינה הזאת.. צירפתי כמה סריקות של חוברת רכבת ישראל מהתקופה שקרונועי הIC3 היו שווים משהו בשבילם ... אולי כדאי שהם יעברו עוד פעם על הנתונים של הקרונועים האלה ויזכרו מה יש להם בידיים ...
אהבתי את שכתבת. הועלתה כאן השערה
ע"י דוד פיינשטיין , לפיה ר"י פיצלה את הקו לי-ם ע"מ להפיק לחץ על מקבלי ההחלטות באשר לקידומו של A1 . כשאתה מתאר את ההזנחה בתחזוקת ה IC3 , אני יותר ויותר משתכנע שאולי יש משהו בדבריו של הרב פיינשטיין.
 

levikon

New member
כל שיחזור הקו הישן לעיר הקודש הוא

אהבתי את שכתבת. הועלתה כאן השערה
ע"י דוד פיינשטיין , לפיה ר"י פיצלה את הקו לי-ם ע"מ להפיק לחץ על מקבלי ההחלטות באשר לקידומו של A1 . כשאתה מתאר את ההזנחה בתחזוקת ה IC3 , אני יותר ויותר משתכנע שאולי יש משהו בדבריו של הרב פיינשטיין.
כל שיחזור הקו הישן לעיר הקודש הוא
טעות אחת גדולה. לקו הזה היתה הצדקה הגיונית אחת - רכבות משא. כל עוד זה לא נעשה, הקו הוא בזבוז.
 

בועז ל

New member
נניח שכך. עכשיו בוא ותגיד לי כיצד

כל שיחזור הקו הישן לעיר הקודש הוא
טעות אחת גדולה. לקו הזה היתה הצדקה הגיונית אחת - רכבות משא. כל עוד זה לא נעשה, הקו הוא בזבוז.
נניח שכך. עכשיו בוא ותגיד לי כיצד
אתה מחבר את בית שמש בחיבור רכבתי לבירה , או שאתה סבור שאין צורך בחיבור שכזה?
 

קובי לו

New member
בועז, אם היה כביש נורמלי

נניח שכך. עכשיו בוא ותגיד לי כיצד
אתה מחבר את בית שמש בחיבור רכבתי לבירה , או שאתה סבור שאין צורך בחיבור שכזה?
בועז, אם היה כביש נורמלי
בין בית שמש לי-ם, יתכן והקו הזה הוא מיותר. אתה מכיר אותי. אני גם חובב רכבות, גם אוהב ירושלים וגם בעד שהפריפריה תתחבר למרכז. אני כן בעד שיפור הקו (טילטינג, הוספת תחנות בתלפיות ובחאן) וכן בעד הקמת עוד תחנה תפעולית בדרך שתקטין את השפעות האיחורים, אם יהיו. אבל, באמת שאיש לא טוען שחייבים חיבור רכבתי דוקא בין בית שמש לי-ם. כביש טוב עם הרבה אוטובוסים ומוניות שירות (וזה מה שבפועל הרבה בית שמשים עושים, נוסעים באוטובוסים ובמוניות שירות חוקיות/לא_חוקיות) זה קישור די טוב בין בית שמש לי-ם. הבעיה היא שכבישית אין קישור שכזה. נסיעה, כשאין פקקים, מבית שמש לי-ם אורכת כ-40 דקות בעוד שההגיון וההגינות מחייבים שזה לא יקח יותר מ-25 דקות.
 

בועז ל

New member
אז זהו . אין כביש כזה וגם לא יהיה

בועז, אם היה כביש נורמלי
בין בית שמש לי-ם, יתכן והקו הזה הוא מיותר. אתה מכיר אותי. אני גם חובב רכבות, גם אוהב ירושלים וגם בעד שהפריפריה תתחבר למרכז. אני כן בעד שיפור הקו (טילטינג, הוספת תחנות בתלפיות ובחאן) וכן בעד הקמת עוד תחנה תפעולית בדרך שתקטין את השפעות האיחורים, אם יהיו. אבל, באמת שאיש לא טוען שחייבים חיבור רכבתי דוקא בין בית שמש לי-ם. כביש טוב עם הרבה אוטובוסים ומוניות שירות (וזה מה שבפועל הרבה בית שמשים עושים, נוסעים באוטובוסים ובמוניות שירות חוקיות/לא_חוקיות) זה קישור די טוב בין בית שמש לי-ם. הבעיה היא שכבישית אין קישור שכזה. נסיעה, כשאין פקקים, מבית שמש לי-ם אורכת כ-40 דקות בעוד שההגיון וההגינות מחייבים שזה לא יקח יותר מ-25 דקות.
אז זהו . אין כביש כזה וגם לא יהיה
בעתיד הנראה לעין . אין גם טעם להוסיף עוד ועוד מוניות ואוטובוסים על כביש 1 המיוסר דיו. פשוט איני מבין מתי תחלחל לבסוף ההכרה שחייבים להשקיע ברכבת ובמיוחד בקו הזה. האם יהיה זה כאשר בית שמש תמנה 150,000 תושבים ואולי יותר ?
 

levikon

New member
אין צורך. לא לכל מקום צריך חיבור

נניח שכך. עכשיו בוא ותגיד לי כיצד
אתה מחבר את בית שמש בחיבור רכבתי לבירה , או שאתה סבור שאין צורך בחיבור שכזה?
אין צורך. לא לכל מקום צריך חיבור
רכבתי. בית שמש מחוברת ברכבת לתל אביב. בכל מה שנוגע לירושלים, הבעיות הטופוגראפיות מונעות חיבור נוח.
 

בועז ל

New member
את זה תספר בבקשה לאלה המבלים

אין צורך. לא לכל מקום צריך חיבור
רכבתי. בית שמש מחוברת ברכבת לתל אביב. בכל מה שנוגע לירושלים, הבעיות הטופוגראפיות מונעות חיבור נוח.
את זה תספר בבקשה לאלה המבלים
כ 2.5 -3 שעות (הלוך ושוב) באוטובוסים כיוממים תושבי בית שמש העובדים בירושלים.
 

בועז ל

New member
בהחלט . עבדך הנאמן בזבז כשעתיים

אתה רציני ?
שעה ורבע מדלת לדלת כל כוון ?
בהחלט . עבדך הנאמן בזבז כשעתיים
ו 10 דקות בממוצע כשהיה חסר רכב ונאלץ לכתת עצמו עד למרומי הר הצופים . מדובר באמצע שנות ה-80 ועד פאתי ה- 90 . כיום המצב גרוע בהרבה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מספיק להציץ בלו"ז.

נניח שכך. עכשיו בוא ותגיד לי כיצד
אתה מחבר את בית שמש בחיבור רכבתי לבירה , או שאתה סבור שאין צורך בחיבור שכזה?
מספיק להציץ בלו"ז.
יש לי חבר - הרגלתי אותו לרכבת. בזכותי הוא התאהב בכלי התחבורה הזה ונוסע לא מעט לתל אביב ברכבת מאז. מה הייתה הפתעתו ה"נעימה" כאשר שלשום הוא נאלץ להמתין 45 דקות בבית שמש, בנוסף למהירות המסחררת שבא מגיעים לתל אביב ברכבת. פשוט גועל נפש! כמי שאמור לייצג את הרכבת בקרב חבריי - באים עכשיו ותוקפים אותי: "הא, ראית? הרכבת החרא שלך ככה והרכבת ככה" ומה אני? אני נאלץ להסכים איתם בצער רב! וזה אחרי שהגנתי על הקו הזה קבל עם ועולם בערוץ הטלוויזיה הממלכתי אך לפני מספר חודשים.
 
האם כדאי להפעיל טילטינג בקו זה../images/Emo35.gif

אהבתי את שכתבת. הועלתה כאן השערה
ע"י דוד פיינשטיין , לפיה ר"י פיצלה את הקו לי-ם ע"מ להפיק לחץ על מקבלי ההחלטות באשר לקידומו של A1 . כשאתה מתאר את ההזנחה בתחזוקת ה IC3 , אני יותר ויותר משתכנע שאולי יש משהו בדבריו של הרב פיינשטיין.
האם כדאי להפעיל טילטינג בקו זה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה