מילון הפורום - ה'

amir_aikido

New member
אני אנסה לחפש הגדרה מלאה לבוקי

יש לי מספר מקורות שבעזרתם אוכל להשלים מעט תאריכים חסרים. בקיצור: "בוקי - המעמד החברתי (קאסטה) של הלוחמים ביפן (סמוראים). מעמד זה נוצר במהלך המאות ___ והוא אשר שלט למעשה ביפן עד לסוף המאה ה-19, כחלק ממערכת פיאודלית. התגבשות המעמד מחולקת לתקופות שונות, כאשר בתחילה (תקופת מלחמות פנים ביפן) יכול היה כל אדם להצטרף למעמד זה. ולאחר ההתיצבות של שלטון השוגונים - תקופת טוקוגאווה, הוגבלה מאוד יכולת ההצטרפות למעמד. אחד המאפיינים הבולטים של מעמד זה היתה הזכות לשאת שתי חרבות. " אני אנסה לשפר את זה ולהוסיף לקראת סוף השבוע (חלק מהחומר שלי נמצא במועדון). אמיר
 

איקידו

New member
BUKE מבטאים בּוּקֶה

BUKE מבטאים בּוּקֶה ולא "בוקי". ובאמת מילה שחשוב להוסיף למילון.
 

איקידו

New member
BUKI - בּוּקֶי זה נשק.

BUKI - בּוּקֶי זה נשק. BUKE שמבטאים בּוּקֶה פרושו: A social caste consisting of the military aristocracy, the samurai. Often refers to jizamurai and ronin as well. וזה לפי מילון שמופיע כאן אני אשתדל לעזור במציאת הגדרה הולמת בעברית.
 

איקידו

New member
../images/Emo170.gif הרבה מילים שנגמרות ב E

כמו UKE ן SAKE מבוטאות בטעות אוקי, סקי. טעות נפוצה....
 

nage

New member
זה בגלל האמריקאים

קובי בריאנט (מה NBA זאב כי אני יודע שאין לך מושג מי זה
) נקרא כך כי הוא נולד בקובה יפן.
 

איקידו

New member
באמת מי זה? NBA זה המשחק הזה

של הילדים המסכנים שביקשו מהאבא שלהם הקמצן כדור ובמקום לקנות לכל אחד מהם כדור הוא קנה כדור אחד לכולם והם התחילו לריב עליו ולנסות לקחת אותו אחד מהשני וככה נולדו הכדורגל והכדורסל לא?
 

nage

New member
לא מדויק

במערב התיכון ילדים לבני קיבלו גם כדור וגם סל כ"א ובגלל זה מגיעים משם צלפים משו משו. ילדים שחורים משכונות העוני היו צריכים להסתפק בכדור אחד, וכדי שהכדור יוכל להשאר אצלך היית צריך לפתח יכולות ניתור וכידרור מדהימות, ובגלל זה מגיעים משכונות העוני וירטואוזים משו משו. אפשר אם תרצה לעשות גם הקבלה לכדורגל
 

Shachaf D

New member
הוקו קומיטה-קרב חצי מגע

הוקו קומיטה-קרב חצי מגע כמו בשוטוקאן
 

Tonjin

New member
גל, ההערות לנושא העצבים במערכת -

העיכול, לטיפולך... (אני יודע של'בובה על קפיץ' יהיה מה להגיד, היא גם מוסמכת יותר ממני להעיר...)
 

orii

New member
אוי ואבוי

זאב, עדיין, לפי התפיסה של הביולוגיה באיזור של הבטן התחתונה בטן יש מעייים ושרירים שמחזיקים אותם במקום. נכון להיום אי אפשר להשוות בצורה רצינית את מערכת העצבים במוח לזו של המעיים. מחקרים קיקיוניים שמשווים בין מחט לתחת עושים לדעתי יותר נזק מתועלת לשני הצדדים המדע ואומנויות המזרח עם המושגים והתפיסה שלהם. זה לא אומר שפעם (וכנראה לא ממש בקרוב) המדע ידע להסביר מה קורה בדאן טיין - הרה. נכון להיום הפער כל כך גדול שכדאי לא לערבב.
 

איקידו

New member
דאן - טיין זה לא הרה

ORII היקר, תודה שכתבת. דאן - טיין (טאן-דן ביפנית) והרה הם שני מושגים נפרדים. ואת סיכום המחקר של הפרופסור ריצ'ארד ששנר כדאי לך לקרוא בעיון רב לפני שאתה פוסל את הקשר שלו להרה. אני לא כאן כדי לעורר וויכוחים אלא כדי לתת הצעה להגדרות במילון. האמן לי שאני לא מעוניין וגם אין לי כוח להתעסק ההתפלספויות האין סופיות לגבי מה שייקבע בסופו של דבר. תעשו עם ההצעות שלי מה שאתם רוצים. אז ORII, לא צריך לכתוב "אוי ואבוי". לא קרה אסון. ו... תודה לך בכל מקרה על תשומת הלב ועל שכתבת.
 

Tonjin

New member
חכו לגל, אותי הוא שכנע...

לדעתי הוא גם יוכל להפנות למראי-מקומות... (ואולי גם לטפל ב-ב')
 

WaveGal

New member
(כמעט) כרגיל-כולם צודקים.

מערכת העצבים של מערכת העיכול איננה "גילויים חדשים" (סוף המאה ה-19 בערך אאל"ט) ובודאי איננה קונטרוורסטלית. היא קיימת. יש שם המון נוירונים ויש בינהם סינפסות ממש כמו במוח. אבל לעומת זאת לא סביר להניח לדעתי שיש למערכת הזו איזו שהיא יכולת קוגניטיבית (ולו בגלל הקישוריות הפשוטה יחסית שלה) ואין ממש מקום להזדרז ולקבוע שאפשר "לחשוב מהבטן", מעבר למטבע הלשון. על דרך המשל (אולי לא הכי מוצלח), בכל שנאי של חברת חשמל יש הרבה יותר מטרים של חוטי חשמל וחיבורים בינהם מאשר במחשב האישי שלי אבל בשלי אפשר לכתוב הרבה יותר שטויות.
לדעתי ייטב עם המילון אם ההערה הזו תיוותר בחוץ (אבל רק ההערה הזו. תודה,זאב).
 

orii

New member
לזאב

אז קודם כל אתה צודק שזה לא "אוי ואבוי" באמת שלא קרה אסון (טפו, טפו). אני לא מתיימר לדעת אם מושג הדאן טיין (שבו משתמש המורה שלי) קשור למושג הרה - הנחתי, כנראה בטעות, שמדובר באותה נקודה. עשיתי בדיוק את אותה הטעות שגרמה לי לכתוב את הביקורת שלי: אני מבקר נסיונות לא רציניים לחבר בין גישות המבוססות על נקודות השקפה שונות. כמובן, בטווח הרחוק חלק ניכר מההתקדמות האנושית מבוסס על דברים כאלו - על חיבור של תפיסות שונות. מעבר לכך, אני מעריך שיום אחד (רחוק) הגישה המדעית והגישה שבגדול נקרא לה רפואה סינית (אבל כמובן זו לא גישה אחת) יתאחדו ויובנו באותם מושגים. אז מה אני מבקר - אני מבקר ניסיונות שמעליבים את אחד התחומים, שגורמים לאחד התחומים להיות שטוח. לרוב הצד הסובל בהשוואות כאלו הוא הרפואה הסינית, הפעם דווקא הביולוגיה. גל, כתב את זה בעדינות, אבל לקחת כמה אנקדוטות ולהגיע למסקנות כל כך רחוקות זה לא לעניין. וגם פרופסורים ידועים עלולים לחטוא בזה. מתוך הכרות בסיסית עם התחום מהצד של הביולוגיה אני יודע שלא ניתן כיום לקפוץ למסקנות כל כך מרחיקות לכת בצורה המכבדת את המדע. התירוץ היחיד שלי לניסוח הרעוע בהודעה הקודמת שלי בשירשור הזה היא קוצר זמן. וזו אולי הזדמנות להודות לך זאב על היומן האישי המעניין ועל ההשתתפות בפורום.
 
למעלה