אהבת אמת

Tom Kapinos

New member
../images/Emo44.gifאהבת אמת../images/Emo44.gif

פרק סיום העונה! ג'ואי עושה את הבחירה בין פייסי לדוסון. והנה הפרומו לפרק: http://www.youtube.com/watch?v=lNdd5pNF9VY שבוע הבא מתחילה העונה הרביעית (כך לפחות אני מקווה) שהיא לדעתי העונה הטובה ביותר בסדרה כך שיש למה לצפות. עברנו מסע ארוך של 23 שבועות ו-23 פרקים נהדרים של העונה השלישית, ועוד שלוש עונות לפנינו (בתקווה שערוץ 10 רכש את כולן), אז שתהיה לכולנו צפייה מהנה
.
 

doron g3

New member
רק לוודא

כשאתה אומר "העונה הטובה ביותר", אתה מכליל בתוך זה גם את העונה הראשונה? כי לומר שהיא טובה מהעונה השנייה, השלישית, החמישית או השישית אני עוד יכול (בקושי) להבין גם אם לא להסכים, אבל יותר טובה מהראשונה? זה פשוט בלתי נתפס.
 

ChAoS GoD

New member
האמת היא שסדר העונות הוא לפי הסדר

כלומר העונה הראשונה באמת הכי טובה מקום ראשון אחר כך העונה השנייה ואז העונה השלישית והרביעית [איתם אני לא בדיוק יודע] ואז חמישית ושישית [גם פה אני לא בדיוק יודע אולי שישית יותר טובה ..] בעיני לפחות
 

Tom Kapinos

New member
היי דורון. נחמד לראות אותך כאן אחרי ששבוע

שעבר קצת נעלמת. בנוגע לשאלתך התשובה היא לא. אני לא מכליל את העונה הראשונה מכמה סיבות. הראשונה היא שאת העונה הראשונה ראיתי בפעם האחרונה לפני בערך 6,7 שנים שהיא שודרה כל שבת בערוץ 3 - 5 פרקים ברצף ואז גם פיתחתי את האובססיה שלי כלפי הסדרה. מאז לא יצא לי לראות את העונה הזאת. אני לא זוכר את כולה היטב אבל מכאן התחילה האובססיה. הסיבה השניה היא שצריך לעשות את ההפרדה - עונה 1 לחוד ושאר העונות לחוד. אני יודע שאתה לא חושב כך אבל מבחינתי העונה הראשונה היא האאוטסיידרית של הסדרה ואני ממש לא מתכוון במובן הרע. בנוגע לעונה הרביעית - אני לא אתחיל עם הסברים טכניים ורגשיים מדוע זו העונה האהובה עליי אבל זה פשוט ככה. מצפה לסיכום שלך לפרק סיום העונה מחר. שבת שלום.
 

doron g3

New member
תודה

האמת היא ששבוע שעבר לא יצא לי לראות את הפרק, רק אתמול ראיתי אותו ולמרות שיכלתי להגיד עליו מילה או שתיים העדפתי לנצל את הפספוס הזה ולוותר. ממילא הסיכומים שלי לאחרונה היו די חלשים, והבנתי שזה בגלל שהסדרה נהפכה יותר ויותר לטלנובלית. גם ההנאה שמופקת ממנה היא ריקה, חלולה, חסרת כל עומק או תוכן מוסף. כל ניסיון לחשוף רובד נוסף יהיה מופרך מתמיד, אך מכיוון שדרמה, ריקה ככל שתהיה, בכל זאת יש כאן, אני לא רוצה לנקוט בגישת הביקורת הצינית, אז לא נקטתי בגישת הביקורת כלל. אני שמח שאתה לא מכליל את העונה הראשונה, אבל לפני זה עליי להזדעק על הפשע החמור עליו התוודית: לא ראית את העונה הראשונה מאז השידור המרתוני (שאאל"ט, אחריו עוד היה שידור יומי ב19:40 בערוץ 3) בשבתות??? גש מהר לספריית ה-DVD הקרובה לביתך ותקן את העוול הנורא הזה. מותר גם לדעת איפה היית בשנה שעברה כשהעונה המופלאה הוקרנה בערוץ 10? אין פלא שאתה משבח פה יצירות רדודות, כששכחת כבר איך נראית עונה מופתית באמת. בקיצור, תראה בדרך זו או אחרת את העונה הראשונה, זה יעזור לך לקבל פרופורציות נכונות לגבי העונה הנוכחית וזו שתבוא אחריה. לגבי הנבדלות שלה משאר הסדרה, הרי שכמובן שהיא "אאוטסיידרית". אני רק מסתייג מהמונח ומה שמשתמע ממנו. כתבתי כבר בעבר שהעונה הראשונה היא שונה מהותית מכל שאר העונות, ומהווה לא פעם תמונת ראי לשאר העונות. היא כמעט סדרה שונה לחלוטין וההבדל בינה לשאר העונות אף גדול מההבדל בין עונות 5-6 לשאר העונות והן אפילו לא באותה העיר. ההבדל הוא מקיף החל מהעלילה שמייצגת דינימיקה שונה לחלוטין משאר הסדרה, ועד לאיכות שהיא באמת ליגה משל עצמה, והליגה הזו היא לפחות 2-3 ליגות מעל העונה השנייה, ואני כבר הספקתי לספור כמה ליגות מהעונות המאוחרות. אי אפשר בכלל להשווות אותה לעונות אחרות, וגם על זה כתבתי, אבל זה בהחלט לא מכפר על חטא העונות המאוחרות.
 

Tom Kapinos

New member
חפשתי את ה-DVD בנרות

הגעתי עד לאוזן השלישית בת"א ואפילו שם אין זכר לסדרה (אבל ל-OC יש בלי סוף
). אם אתה יודע איפה ניתן להשכיר/לרכוש את ה-DVD של העונה הזאת או של כל עונה אני אשמח לדעת. בנוגע לשידורים בערוץ 10 הייתה לי הצתה מאוחרת והצטרפתי לקראת תחילת/אמצע העונה השנייה. אחרי השידור המחזורי היה שידור יומיומי ב-16:00 שבו זכיתי לראות את העונה השלישית לראשונה, וזה היה קצת לפני שהחלה העונה החמישית בארץ. אני לא חושב שהיצירות שאני משבח הן רדודות, ממש לא. העונה הראשונה זה סיפור אחד ושאר העונות זה סיפור אחר. אבל זה ששאר העונות לא דומות לראשונה, לא הופך אותן לרדודות או פחות טובות.
 

doron g3

New member
דווקא כשאני הייתי שם

היה עוד את העונה הראשונה. את השנייה אמנם היה חסר, אבל כשביקשתי לא היתה להם בעיה להזמין אותה מחו"ל, אולי תנסה לעשות את זה עם העונה הראשונה (כמובן שיש גם את אופציית אמאזון).
 

everli

New member
תנסה בלייזר קלאב

לפי האתר יש להם את כל העונות - http://www.laserclub.co.il/web/inner.asp?current_zone=1&content=preview&nmovieid=23256
 

eliormagick

New member
אך אך איזה פרק

במילה אחת מקסים! מה עוד אפשר להגיד? באמת הפרק של העונה...! תגידו מה השם של השיר שהתנגן שאבא של ג'ק חיבק אותו?
 

everli

New member
השיר

תסתכל פה - http://www.dawsonscreekmusic.com/music/eps323.shtml זה השיר האחרון באותו פרק....
 

תמרוש5

New member
פספסתי את הסוף:\

מישהו יכול לספר לי בקצרה מה היה הסוף (בערך מהקטע שג'ק הבין שההוא חזר לאקס שלו) וגם בקשר לשיר- מישהו יודע איזה שיר היה בהתחלה שהראו את אירועי הפרקים הקודמים וגם היה בחתונה של ג'ואי ודוסון רקדו? תודה:]
 

doron g3

New member
True Love

העונה השלישית הגיעה לסיומה, היא הסתיימה במפץ גדול וקורע לב, אך איך שלא תסתכלו אליו, תהיה נקודת המבט אשר תהיה, הוא היה אחד הפרקים הרומנטיים ביותר שדוסון קריק ידעה. הפרק נפתח בסיכום העונה שהייתה, צעד לא שגרתי, וכששיר הרקע הוא "jealous" גם די בעייתי. הניסיון להציג את דוסון כקנאי ואנוכי התנפץ לקראת סיומו הטראגי/מרגש של הפרק שעד אז התנהל עם לא מעט מוטיבים מ"decsions". "בקשי ממני להשאר" קרא פייסי כפי שקראה ג'ואי בסיום העונה הראשונה, אך דווקא ההבדל ייצג נאמנה את ההבדל בין העונות. בעוד שבעונה הראשונה כל פרק הסיום התנהל באופן מעודן, מרומז, נוגע בנושא מבלי לגעת כלל, כאן הפרק חופר בקרביי הדרמה, מכה אותנו במפתח הלב פעם אחר פעם. כמעט ולא היה נחוץ בג'ק שיתרגם לנו סאבטקסט לטקסט, כאן הכל היה גלוי. גלוי וידוע היה לכולם מצבה של ג'ואי. לאורך כל הפרק הסתובבה כאילו אקדח בלתי נראה מוצמד לה לרקה, נאנסת להשאר עם דוסון הרשע שמפריד אותה מאהובה האמיתי. ג'ואי אף הודתה בכך. כשפייסי בירך את דוסון על זכייתו, דוסון ידע. הוא לא זכה בדבר. הוא בסה"כ אנס את ידידת נפשו להשאר איתו וגזל ממנה את סיכוייה לאהבת אמת. הוא ניסה לקוות שאולי יש תקווה. להסתכל על הוריו ולשאוב מהם אופטימיות. שאפשר להתגבר על כל דבר, שאפשר לסלוח, שגם אם האהבה מתה, היא יכולה להיוולד מחדש. אבל הוא ידע, הוא ידע שהוא חייב לעשות מה שג'ואי לא יכלה לעשות לו, למרות שהכאיבה לו כ"כ בעבר, היה גבול שאפילו היא לא יכולה לחצותו היא לא יכלה בעצמה לדקור אותה בגב, מבלי שהוא יגיש לה את הסכין טרם. ואותו פעולה, פעולה נשגבת שקשה לי להבין, שהייתי רוצה להאמין שהייתי מסוגל לבצע בנסיבות דומות, אך אני עדיין בספק, אותה פעולה עלתה לדוסון בעצם היותו דוסון. היא שברה אותו. כדי להבין את פעולתו של דוסון, עלינו להסתכל עליה בקונטקסט רחב בהרבה, עלינו לבחון אותה בתור החוליה האחרונה והסופית בשרשרת ההקרבות של דוסון. חמש הקרבות ביצע דוסון במהלך שלושת העונות. בחינה מדוקדקת של כל הקרבה, ההתקדמות בין הקרבה להקרבה, זהות ההקרבה, ולמען מה הוקרבה, תגלה לפנינו תבנית מדהימה, ותשפוך אור חדש על ההקרבה האחרונה שהיא גדולה מכולם. תחילה, היה פרק הפיילוט. ההקרבה המפורסמת כשדוסון נוכח לדעת שהידידות שלו עם ג'ואי נמצאת בסכנה עקב ההתבגרות שלהם, ונאלץ להקריב את בושתו למען שימור הידידות שלו עם ג'ואי. הקרבה זו היא המינורית יחסית. לאחר מכן, הגיע פרק סיום העונה. אז דוסון הבין שאותה ידידות שלמענה הקריב את בושתו, מסכנת את המשך הקשר שלו עם ג'ואי. אם ימשיך להגן עליה בחירוף נפש, יאבד את ג'ואי לפריז. ולכן, דוסון הקריב אז את אותה ידידות למען המשך הקשר עם ג'ואי. מכאן אנחנו קופצים לסיום העונה השנייה. אם בעבר הידידות נמצאה בסכנה, ולאחר מכן היה זה הקשר ביניהם, הפעם הגיעה קפיצת מדרגה נוספת כאשר ג'ואי עצמה נמצאה בסכנה. שוב דוסון נאלץ להגיע למסקנה קשה, ולהקריב את אותו קשר שלמענו הקריב את בושתו וידידותו עם ג'ואי, על מנת להגן על ג'ואי. עד כאן מסתמן קו ברור. עלייה לינארית מאוד מובחנת. עם כל ההקרבה, דוסון מקריב את מה שנלחם להגן עליו בהקרבה הקודמת, עד אותו שיא בו מתגלה כי יותר משחשוב לו הקשר שלו עם ג'ואי, חשובה לו ג'ואי עצמה. ההקרבה הבאה מתרחשת בתחילת העונה השלישית, והיא מבין הבעייתיות. כאן הקו המנחה לא נמשך (וגם לא יכול ממש להמשך, קשה לחשוב על סיטואציה שבה דוסון יכול להקריב את ג'ואי, פשוטו כמשמעו, עבור משהו). כמו בסיום העונה השנייה, גם כאן דוסון מקריב את הקשר שלהם, אך הפעם זה לא למען ג'ואי, אלא למען הקשר עצמו, למען עתידו, למען האפשרות לעתידו. דוסון ידע שאם לא יעשה זאת, ייתכן מאוד ששוב יישבר ליבו ואז ייתכן שלא יהיה אפשר להחיות את הקשר הזה שוב. ולכן, באופן אירוני, הוא דחה את ג'ואי למענה, למענם, בצעד של פיכחון נדיר אצל דוסון, פיכחון הכרחי לנוכח משמעותו של היעדר פיכחון באותו רגע. שוב דוסון הוכיח כי בכל הנוגע לקשר שלהם, הוא יעשה הכל, אפילו ינתח בצלילות, רגעים שאותם אין לו שום אפשרות לנתח בצלילות, כל עוד הוא מוכרח. זו היתה כבר הקרבה מסוג שונה והוכחה שדוסון מוכן להקריב את הקשר שלהם גם כשג'ואי לא בסכנת חיים. אך גם ההקרבה הזו, כמו שאר ההקרבות, צייתה לאותה כלל שהנחה את דוסון. אותו קו ברזל שממנו דוסון לא סטה: דוסון לא יכול לחיות בלי ג'ואי. זו היתה הסיבה שהקריב את בושתו למען הידידות, זו הסיבה שהקריב את הידידות למען הקשר, זו הסיבה שהקריב את הקשר למען שלומה של ג'ואי, וזו הסיבה שהקריב את הקשר למען סיכוייו העתידיים של הקשר. גם בפרק היום דוסון ניצב מול אותו צורך להקריב. תחילה, דוסון פעל לפי אותו כלל נושן. הוא לא יכול לחיות ללא ג'ואי. לכן הקריב את אושרה למען הקשר שלהם, או לפחות אותו סיכוי עתידי לקשר. הוא חשב שההקרבה דומה להקרבת האושר שהיתה בסיום העונה השנייה, או בעונה השלישית, צעד אצילי שהוא חייב לנקוט. אך כשפייסי בירך אותו, הוא הבין. הכלל הישן כבר לא תקף. הכלל הישן הפך לכלל אנוכי ומגעיל. בכל פעם שביצע הקרבה, גם אם היתה כרוכה בהקרבת אושרה של ג'ואי, היא היתה כרוכה בלא מעט כאב וצער מצידו גם כן. כאן אין סימטריה. הוא לא מקריב את אושרו במקביל, הוא "מנצח". אך היכן הניצחון? האם הוא בלאנוס את ג'ואי לאומללות? דוסון הגיע למסקנה כואבת, שאותו כלל, שנראה כה רומנטי ויפה, נהפך לאכזרי. בפעם האחרונה שדוסון עמד חסר אונים, הוא צעק לג'ואי והתוודה על אהבתו אליה. כעת שוב דוסון מצא עצמו אובד עיצות. ושוב פנה דוסון אל אותו רגש בסיסי, אל אותו אקסיומה שממנה נובע כל השאר. הוא אוהב את ג'ואי ולכן הוא לא יכול לחיות בלעדיה, אבל מעל זה הוא אוהב את ג'ואי ולכן אושרה חשוב לה יותר מכל דבר אחר, יותר מאושרו שלו. ולכן, בהקרבתו הסופית, דוסון מקריב את אושרו, את נשמתו ומהותו כפי שראינו בעונות המאוחרות, למען אושרה של ג'ואי. זוהי ההקרבה הגדולה מכולן, המחווה הרומנטית הגדולה בתולדות דוסון קריק, והאירוניה שהיא כ"כ טראגית. דוסון, בהרבה מובנים, מת היום. אין לו יותר כבר מה לתת, אין לו יותר כב מה להקריב. הפרק חותם בפייסי וג'ואי מפליגים לעבר השקיעה באופטימיות אין קץ. ייתכן שרוב האנשים רואים זאת ומתמוגגים מהסיום הורדרד. בשבילי, העונה השלישית מסתיימת, עם דוסון מדדה חזרה לחדרו כשכבר נעלמה אצלו הנאיביות והאופטימיות הנצחית, והוא נותר רק עטיפה ריקה, חסרת תקווה.
 

1Shir

New member
וואו דורון כל הכבוד. ניתוח יצירתי במיוחד.

אחד הקטעים האהובים עלי בסדרה זה הקטע שבו דוסון אומר לג'ואי ללכת ואז מתחיל לבכות. אתה צודק, זו אחת המחוות הרגשיות החזקות ביותר. עברתי דברים כאלה בעצמי. ותגובה אחת לגבי הניתוח היפה שלך - לדעתי הטעות של דוסון זאת ההקרבה הרביעית. אם הוא אי פעם רצה את ג'ואי, הוא לא היה צריך לדחות אותה בפרק 1 בעונה 3, ובטח לא "להעביר" אותה לפייסי. בשתי הפעולות האלה הוא במו ידיו יצר את מה שהיה בהמשך. אם באמת רוצים מישהו, לא מחכים לעתיד. מנצלים את ההזדמנות כדי שהיא לא תאבד. ואני יודעת שזה בדיוק מה שג'ואי עשתה בכל עונה 2, אבל זה לא אומר שדוסון צריך לחזור על הטעות שלה ולהמשיך אותה. אני זוכרת שגם בפרק אי המכשפות הוא דחה אותה. אז אח"כ שלא יתפלא אם היא כבר לא תהיה שלו.
 

doron g3

New member
אפשר גם לקחת את זה רמה אחת קדימה

עד העונה השלישית, זו היתה "דוסון קריק" במלוא מובן המילה. הסדרה סבבה סביב דוסון, סופרה דרכו וחלקה איתו את השקפת עולמה. דוסון כפי שצויין לא פעם, ראה רק שחור ולבן. הוא היה מאוד קיצוני בהחלטיותו ולא נטה להסתבך עם תמונות מצב מורכבות. כאלו היו גם ההקרבות של העונות הראשונות. ההקרבות שמרו על קו מאוד ברור ואלגנטי, הן עלו באופן מדורג ובכלל לא היו נתונות לספק. מהעונה השלישית זו כבר לא הסדרה של דוסון, אלא של ג'ואי, ג'ואי שרואה גם אפור, שמזהה את המורכבות, שאצלה הכל לא כ"כ פשוט. שתי ההקרבות של העונה השלישית מייצגים נאמנה תפיסת עולם חדשה זו. החל מההקרבה הרביעית והבעייתית מכולן, שלראשונה כבר לא היתה כ"כ פשוטה וחד משמעית. אכן ההקרבה הזו מעוררת מחלוקת, ולמרות שייתכן והייתי נוהג כך בעצמי, אני לא יכול להיות בטוח, לא באותה מידה של ההקרבות הקודמות. גם ההקרבה האחרונה לא שמרה על אותה קו של פשטות כשנאלצה לסתור את העיקרון של כל שאר ההקרבות. היא למעשה נוגדת במהותה את כל ההקרבות הקודמות ודורשת הרבה אומץ ויכולת שיפוט. צמד ההקרבות התוחמות את העונה השלישית מהוות גם הן אמירה על השינוי באופי הסדרה, מעבר לזמן מסך או עלילות מרכזיות, הסדרה עברה שינוי מהותי וזו אחת מהדוגמאות היותר טובות לכך.
 

ChAoS GoD

New member
מדהים דורון הניתוח שלך מדהים !!

אני מזדהה עם כל מילה שלך .. גם אני רואה את הפרק הזה מהצד של דוסון .. זה היה אחד הפרקים הרומנטיים ביותר בסדרה !! ובאמת זה היה כל כך אירוני .. פשוט נורא ליראות את דוסון פשוט מתמוטט על המזח זה התמונה שלי מהפרק הזה .. דוסון הראה כאן פשוט כמה שהוא באמת אוהב את ג'ואי ומוותר בשבילה על האושר שלו למען האושר שלה פשוט אביר אהבה.
 

Tom Kapinos

New member
עברו הרבה שנים מאז הפעם האחרונה שראיתי את

הפרק הזה. רגשות מעורבים - אוטופיה מצד אחד ודפרסיה מצד שני, פרק שמערב המון רגשות, ועד כמה שזה "רק סדרה" זה ממש לא כך. לא בשבילי בכל אופן. אני לא מפסיק לשמוע את The Riverside ו-I Will Be There For You של ג'סיקה אנדרוס. זה לא הסגנון שלי בד"כ, הקאנטרי המתקתק הזה, אבל השירים האלה הצליחו לכבוש אותי (וזה היה גדול מה שג'ן אמרה על "שיר הפופ הלא עדכני שמוצמד ברקע של העלילה"). זו הייתה עונה מדהימה עם פרק סיום אלוהי. החל מהעונה הבאה הכל הולך להשתנות - כולם התבגרו, השתנו, מילדים כולם הפכו לבוגרים. הסיפורים בעונה הבאה גם הרבה יותר מינימליים, קטנים, שקטים כמו פרק שלם שסובב סביב מבחן, הרבה קולנוע גם בעונה הבאה והדמויות האורחות הטובות ביותר שידעה הסדרה. וכמובן סיפור האהבה הבלתי נשכח בין ג'ואי לפייסי שלכל מי שהייתה אהבה בחייו יזדהה איתו, אני יודע שאני הזדהיתי. ככה עושים טלוויזיה.
 
הפרק

ממש ממש יפה!!! כל הקטע שדוסון אומר לג'ואי ללכת פשוט ממש ממש טוב! ולפי המבט של ג'ן כשיצאה מהאוטו היא הבינה שדוסון סוף סוף ויתר לה ואמר לה ללכת לג'ואי נכון?
 

snier1991

New member
לג'יימס הגיע ראזי על המשחק המגוחך

בסוף הפרק אבל אם זאת גם אני הזדהתי עם דוסון והניסיון להוציא אותו במהלך הפרקים האחרונים היה פשוט מעצבן אבל עם זאת את הכולת שלהם לנהל דרמה(אמיתית לא סבונית) בצורה מעניינת הם איבדו עוד בתחילת העונה השניה ואני לא נהנתי מהעונה השניה וויליאמסון ניסה ליצור דרמה כבדה(שזה ז'אנר שאני מאד אוהב) שלא הצליחה להשתלב באמת בתוך סדרת נעורים שמתוקף היותה סדרת נעורים היא לא יכולה להכיל את כל הדרמה שהוא שהוא ניסה ליצור ובהרבה חלקים של העונה היא הייתה מאד מגוחכת לעומת העונה הראשונה שהצליחה בעיקר בזכות התבנית הפשוטה עם ההרבה קלישאות למשהו פשוט מצוין ומענג. בגלל זה לדעתי אבי בעונה השנייה הייתה כל כך פופלארית היא הייתה פשוטה קלילה אבל עם זאת כתובה נההדר ומעניינת והביאה את אותו ניחוח מוכר מהעונה הראשונה שנעלם בעונה השננייה לחלוטין עם כל האובר דרמטיות שיצא מכל חור(במיוחד הפרק הראשון של היציאה מהארון) ובתחילת העונה השלישית כל הסיבוך נעלם הוא הומו היא כבר לא יצור מתובך עם נטיות התאבדויות הרומן המעיק נגמר בשריפה הוא זורק את ההיא בגלל שבגדה בו מה שאומר ששניהם גם לבד כלומר אין קשרים אין סיבוך ומפה אפשר לצאת מאפר העונה המחורבנת לשיפור ניכר ואכן תוך כמה פרקים סדרה נהייתה נהדרת היא לא התקרבה לקרסולי העונה הראשונה הפרקים לא היו מקוריים במיוחד והייתה תחושה שצפית בזה כבר ולא הייתה דרמה בכלל אבל וזה אבל גדול הסדרה הצליחה להיות קלילה כולם צוחקים על דוסון כי הוא רוצה לעשות חיקוי לפרויקט המכשפה ג'ן מביאה דראג למסיבה זה בפוטבול זאת מעודדת זה יורד על זאת שאוהבת נשים קטנ ות הכל צעיר רענן וכיפי אז נכון מבריק זה לא מצוין זה לא אבל כיפי זה כן וזה היה יותר מהעונה השנייה שהייתה בנויה בצורת פרק מבריק 3 מטופשים פרק מבריק 2 מטומטמים פה הייתה לפחות יציבות מסוימת. ואז בלי שהרגגשתי בכלל כבר לא נהנתי כ"כ התחלתי לאגור פרקים במקס כבר לא מיהרתי לצפות בפרק החדש אני אפילו לא יודע איפה זה קרה(למרות שאני חושד שזה קשור לתסביכים הקולנועים של דוסון שדירדרו את העסק) הקלילות והרעננות נעלמו והדרמה כבר מזמן לא שם אז מה כן היה קיטש הרים שקיטש דרמה מצוצה מהאצבע הרבה מילמולים חסרי תוכן על כלום שוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב(אני חושב שהעברתי את הנקודה)וה12 פרקים האחרונים בעונה פשוט היו דבילים(חוץ מפרק אחד ועוד סצינה אחת שאהבתי הפרק בקולג' שבו הסיום מאד עיצבן אותי אבל הפרק עצמו היה טוב ובפרק עם הדודה מאד אהבתי את הסצינה שהם שוטפים מכונית והשיחה שמתנהלת על הגג) וניסו להוציא משהו מכלום היו קטעים חסרי היגיון(אחרי כל הפרק עם ג'ואי והחבר מהאוניברסיטה היא איכשהו מחליטה שזה פייסי האל יודע איזה הקבלה היא עשתה שהיא הגיעה לפייסי ולא דוסון) הכל היה חלש מעייף ופשוט לא טוב וכך בדיוק נראה פרקי סיום העונ השניסו להוציא את דוסון רע ואפילו לא טיפלו בבעיות שצצו(בצורה מטטומטמת ומעצבנת אבל צצו) כאלו ראבק פייסי בוגד בחבר הטוב ביותר שלו אבל אפילו לא דנים בזה במה כן דנים במי ג'ואי תבחר כשברור לכולנו במי היא תבחר אנחנו יודעים את עמדות שני הצדדים(יש לקרוא את זה בקול ציצני ומעצבן:תיראו אותי אני משב רוח רענן אני מתוק שובב ושם עליך אבל תיראו אותי אני חלקמההיטוריה שלך יש לי עבר אנחנו אוהבים אחד את השני) וכל מה שראינו 5 פרקים זה אותם חוזרים על עצמם שוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב ומילא חוזרים על משהו לפני משהו חשוב אבל אין שום דבר חשוב אנחנו יודעים מראש מה יקרה אנחנו יודעים במי היא תבחר אבל עושים נו עינוי סיני עתיק במשולש מסויט שברח מימי חיינו
 

doron g3

New member
הודעה מאוד מעניינת

כתבת הרבה דברים נכונים ויפים, שעם חלקם אני מסכים מילה במילה. יחד עם זאת, אני חולק איתך באופן מהותי על כמה דברים, בייחוד על העונה השנייה. אתה צודק, סוד כוחה של העונה הראשונה היה באמת פשטותה, או פשטותה למראית עין. עצם השימוש באותן קלישאות אפשר לטמון בחובה מורכבות הרבה יותר גדולה מכפי שאפשר היה לחשוד. העונה הראשונה גם אכן היתה קלילה, זה היה פועל יוצא של אותה מודעות עצמית מפורסמת שדוסון קריק היתה אחת מחלוציה. היכולת של אותה עונה להיות מודעת לקלישאותיה ולמופרכותה ולא לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות בשל כך העניקה לעונה אווירה מיוחדת, אווירה שהושגה גם בשל היכולת לעשות זאת מבלי להפוך לפארודיה אלא להשאר דרמה רצינית. כן, דוסון קריק היתה דרמה במלוא מובן המילה מהעונה הראשונה, ונשארה כזו גם בעונה השנייה. העונה השנייה אכן נחלשה, אך זה לא בגלל אובדן קלילות (הסדרה התייחסה באופן כמעט פארודי לעונה הראשונה ע"י סרטו של דוסון, איך סדרה יכולה לקחת את עצמה פחות ברצינות?). לא היעדרם של רגעים קומיים גדולים פגעו בעונה, למעשה, קשה לחשוב על רגעים שכאלו בעונה הראשונה. העונה הראשונה היטיבה כשהעבירה דרמה חזקה, והיעדר דרמה שכזו גרמה להתדרדרות העונה השנייה, אם כי יש להתחשב בנסיבות המקילות שלה. מה שכן, קלילות היתה גם היתה בעונה השלישית, אך זו היתה אחת ממגרעותיה הגדולות. הניסיון לחקות את אותה קלילות של העונה הראשונה, הובילה לניסיונות פאתטיים ומאולצים להוכיח שלסדרה יש הומור עצמי נרחב. לשיר את שיר הסדרה כשיר עידוד, או להעיר על שיר פופ סתמי שאמור היה להשמע ברקע, בשיאו של רגע דרמטי כביר זו לא קלילות. זה "השיר שלנו". ואולי זו כל הנקודה. יש אנשים שלא יכולים לקבל את הדרמה שלהם כבדה כמות שהיא. הם צריכים לדלל אותה עם מודעות עצמית, הומור ושנינות. יש אנשים שחייבים אתנחתא קומית, חייבים את אותה הערה של ג'ן שתפחית מעולו הכבד של הרגע הטראגי. יש אנשים שלא יכולים לקבל דרמה מלאה בסדרת נעורים. זה בהחלט מובן. אני לעומת זאת כן מצליח. ולא רק זה, אלא גם די סולד מכל הדרמות שמתביישות ומסתייגות מהדרמטיות שבהן. אבל שוב, הודעה יפה מאוד, ואציין שגם הסכמתי עם דבריך לגבי סיום העונה.
 
למעלה