, יוסי מור, באר שבע היא עז ???

מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
../images/Emo46.gif, יוסי מור, באר שבע היא עז ???

, יוסי מור, באר שבע היא עז ???
אדוני מנכ"ל רכבת ישראל, מדוע בשנה האחרונה אתם מעולם לא פרסמתם את כמות הנוסעים בקו ת"א-ב"ש ? יש לכם סיבה ו/או זכות מיוחדת לא לעשות כך? בד"כ האתר "חדשות מחלקה ראשונה" של יואב יצחק מפרסם כתבה ובה דברי מנכ"ל הרכבת לעיתונות על כמות הנוסעים בחודש הלועזי האחרון. רוב אתרי החדשות ברשת מפרסמים הודעה זו לסירוגין או שלא מפרסמים כלל. חדשות הרכבת של חן מלינג בד"כ מפרסם ידיעה זו. ולתלונתי. בשנה האחרונה בכל הכתבות הללו, ואני ועוד איך מחפש אחריהן וכמובן שקוראן בשקיקה, לא התפרסמו נתוני כמות הנוסעים בקו מ ולבאר-שבע! פורסמו כמויות הנוסעים לנתב"ג, אשדוד-ת"א, נהריה-חיפה, חיפה-ת"א ועוד כל מני קווים (כגון לכפ"ס או ראשון). אבל, בשום פנים ואופן לא הקו לבאר-שבע. למה, מה קרה ?!?!?!?!?!?!??! ואגב, אני מאוד מקווה שנתוני הקו לירושלים, כשיפתח, יפורסמו ברבים.
 
סטטיסטיקות רכבת ישראל בעיתונות

, יוסי מור, באר שבע היא עז ???
אדוני מנכ"ל רכבת ישראל, מדוע בשנה האחרונה אתם מעולם לא פרסמתם את כמות הנוסעים בקו ת"א-ב"ש ? יש לכם סיבה ו/או זכות מיוחדת לא לעשות כך? בד"כ האתר "חדשות מחלקה ראשונה" של יואב יצחק מפרסם כתבה ובה דברי מנכ"ל הרכבת לעיתונות על כמות הנוסעים בחודש הלועזי האחרון. רוב אתרי החדשות ברשת מפרסמים הודעה זו לסירוגין או שלא מפרסמים כלל. חדשות הרכבת של חן מלינג בד"כ מפרסם ידיעה זו. ולתלונתי. בשנה האחרונה בכל הכתבות הללו, ואני ועוד איך מחפש אחריהן וכמובן שקוראן בשקיקה, לא התפרסמו נתוני כמות הנוסעים בקו מ ולבאר-שבע! פורסמו כמויות הנוסעים לנתב"ג, אשדוד-ת"א, נהריה-חיפה, חיפה-ת"א ועוד כל מני קווים (כגון לכפ"ס או ראשון). אבל, בשום פנים ואופן לא הקו לבאר-שבע. למה, מה קרה ?!?!?!?!?!?!??! ואגב, אני מאוד מקווה שנתוני הקו לירושלים, כשיפתח, יפורסמו ברבים.
סטטיסטיקות רכבת ישראל בעיתונות
כל הכתבות המתפרסמות מדי חודש בכל העיתונים לגבי כמות הנוסעים ברכבת ישראל מקורן בהודעות לעיתונות שמפרסם דובר הרכבת. מטבע הדברים, בהודעה לעיתונות מעוניין הגוף המפרסם להדגיש את הנתונים שנראים לו כחיוביים וכתורמים למטרותיו. הנתונים שאתה מחפש אינם סודיים, אולם אין לרכבת כל חובה לפרסמם במסגרת הודעותיה לעיתונות. לעומת זאת, הרכבת מוסרת את כל הנתונים האלו, לפחות ברמה שנתית, ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמפרסמת באתרה רבים מהם, ושמחה למסור נוספים בדוא"ל - קישור ללמ"ס נמצא בפרק ה-'קישורים' באתר 'חדשות הרכבת'.
 

קובי לו

New member
סליחה חן, אבל מה זה התרוץ הזה?

סטטיסטיקות רכבת ישראל בעיתונות
כל הכתבות המתפרסמות מדי חודש בכל העיתונים לגבי כמות הנוסעים ברכבת ישראל מקורן בהודעות לעיתונות שמפרסם דובר הרכבת. מטבע הדברים, בהודעה לעיתונות מעוניין הגוף המפרסם להדגיש את הנתונים שנראים לו כחיוביים וכתורמים למטרותיו. הנתונים שאתה מחפש אינם סודיים, אולם אין לרכבת כל חובה לפרסמם במסגרת הודעותיה לעיתונות. לעומת זאת, הרכבת מוסרת את כל הנתונים האלו, לפחות ברמה שנתית, ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמפרסמת באתרה רבים מהם, ושמחה למסור נוספים בדוא"ל - קישור ללמ"ס נמצא בפרק ה-'קישורים' באתר 'חדשות הרכבת'.
סליחה חן, אבל מה זה התרוץ הזה?
אין בו שום הסבר על כך שהקו היחיד שלא מפרסמים את כמות הנוסעים בו הוא הקו לבאר-שבע. לא ברורה לי הסיבה לכך שזה הקו היחיד, וזה בדוק היטב, שלא מפרסמים נתונים עליו בהודעה לעיתונות שיוצאת אחת לחודש. בשנת 2003 ואחורה בזמן דוקא כן פרסמו עליו נתוני כמויות נוסעים, חודשית ושנתית. ידועה לך הסיבה לשמירת הקו הזה כ"סודי" ?
 
זה אינו 'תירוץ' - אלו הן העובדות

סליחה חן, אבל מה זה התרוץ הזה?
אין בו שום הסבר על כך שהקו היחיד שלא מפרסמים את כמות הנוסעים בו הוא הקו לבאר-שבע. לא ברורה לי הסיבה לכך שזה הקו היחיד, וזה בדוק היטב, שלא מפרסמים נתונים עליו בהודעה לעיתונות שיוצאת אחת לחודש. בשנת 2003 ואחורה בזמן דוקא כן פרסמו עליו נתוני כמויות נוסעים, חודשית ושנתית. ידועה לך הסיבה לשמירת הקו הזה כ"סודי" ?
זה אינו 'תירוץ' - אלו הן העובדות
אין צורך לזלזל במי שמנסה לעזור לך להגיע לחקר האמת - אינני קשור לרכבת ישראל או לדובר שלה, אלא פשוט מכיר את הנושא מקרוב. אינני יודע מה מניעיו של הדובר, כלומר אני יכול רק לנחשם. לתשובה רשמית אתה מוזמן לפנות אליו ([email protected]) ולשאול - אשמח לשמוע את התגובה.
 
חן! אתה מוכן להעלות לנו קצת

זה אינו 'תירוץ' - אלו הן העובדות
אין צורך לזלזל במי שמנסה לעזור לך להגיע לחקר האמת - אינני קשור לרכבת ישראל או לדובר שלה, אלא פשוט מכיר את הנושא מקרוב. אינני יודע מה מניעיו של הדובר, כלומר אני יכול רק לנחשם. לתשובה רשמית אתה מוזמן לפנות אליו ([email protected]) ולשאול - אשמח לשמוע את התגובה.
חן! אתה מוכן להעלות לנו קצת
תמונות מהביקור שלך במלחה בבקשה?
 

קובי לו

New member
אם כך, מה הניחוש שלך להסתרת

זה אינו 'תירוץ' - אלו הן העובדות
אין צורך לזלזל במי שמנסה לעזור לך להגיע לחקר האמת - אינני קשור לרכבת ישראל או לדובר שלה, אלא פשוט מכיר את הנושא מקרוב. אינני יודע מה מניעיו של הדובר, כלומר אני יכול רק לנחשם. לתשובה רשמית אתה מוזמן לפנות אליו ([email protected]) ולשאול - אשמח לשמוע את התגובה.
אם כך, מה הניחוש שלך להסתרת
הקו הזה? שוב, לא הסיבה (כי אתה טוען שאתה לא יודע) אלא אמרת שאתה יכול לנחש. מה נראה לך כסיבה הגיונית (והייתי מוסיף גם הגונה) לא לפרסם קו אחד מבין קרוב ל-10 קוים של הרכבת (נתב"ג, נהריה, חיפה, ראשל"ץ, כפ"ס, בית-שמש, אשדוד).
 

fireman

New member
אני לא חושב שמדובר בהסתרה

אם כך, מה הניחוש שלך להסתרת
הקו הזה? שוב, לא הסיבה (כי אתה טוען שאתה לא יודע) אלא אמרת שאתה יכול לנחש. מה נראה לך כסיבה הגיונית (והייתי מוסיף גם הגונה) לא לפרסם קו אחד מבין קרוב ל-10 קוים של הרכבת (נתב"ג, נהריה, חיפה, ראשל"ץ, כפ"ס, בית-שמש, אשדוד).
אני לא חושב שמדובר בהסתרה
קו באר שבע תל אביב הוא קו מאוד עמוס. נתוני הרכבת הרבעוניים\שנתיים באים להציג את הקווים בהם חל גידול מסויים\משמעותי לעומת תקופה קודמת. כנראה שקו באר שבע תל אביב מאוזן פחות או יותר מבחינת כמות הנוסעים, אחרי הכל אי אפשר לדחוס לרכבות יותר ממה שהן יכולות להכיל....בקו ב"ש תל אביב בשנה וחצי-שנתיים האחרונות לא התבצע אף תגבור של כמות הרכבות כך שמן הראוי שלא יהיה שינוי מהותי בכמות הנוסעים. אתה עושה סתם סערה בכוס מים לדעתי.
 

קובי לו

New member
ולכן, במיוחד אם אתה צודק, זו בדיוק

אני לא חושב שמדובר בהסתרה
קו באר שבע תל אביב הוא קו מאוד עמוס. נתוני הרכבת הרבעוניים\שנתיים באים להציג את הקווים בהם חל גידול מסויים\משמעותי לעומת תקופה קודמת. כנראה שקו באר שבע תל אביב מאוזן פחות או יותר מבחינת כמות הנוסעים, אחרי הכל אי אפשר לדחוס לרכבות יותר ממה שהן יכולות להכיל....בקו ב"ש תל אביב בשנה וחצי-שנתיים האחרונות לא התבצע אף תגבור של כמות הרכבות כך שמן הראוי שלא יהיה שינוי מהותי בכמות הנוסעים. אתה עושה סתם סערה בכוס מים לדעתי.
ולכן, במיוחד אם אתה צודק, זו בדיוק
הסתרה. לא לפרסם נתוני כמות נוסעים בגלל שהקו הגיע למלוא תפוסתו התיאורטית, הרי זו הסתרה של נתונים. דוקא הקו לבאר-שבע יכול לשמש לרכבת דוגמא ומופת למשהו שהצליח להם. בשנת 79' או 80' בוטל הקו בגלל חוסר נוסעים. כן, לא יאומן, הא? בשנת 97' החלו לחדש אותו עם 4 נסיעות, בשבוע, לא ביום, בשבוע. 2 נסיעות בימי א ועוד 2 בימי ה'. ממש ככה. ואילו היום יש בסביבות 15 עד 20 רכבות ביום בכל כוון ורובן מלאות לחלוטין. אם זה לא מראה על הצלחה, קשה לי לחשוב על משהו אחר שיראה הצלחה רכבתית.
 

fireman

New member
כיום בקו ב"ש תל אביב נוסעות

ולכן, במיוחד אם אתה צודק, זו בדיוק
הסתרה. לא לפרסם נתוני כמות נוסעים בגלל שהקו הגיע למלוא תפוסתו התיאורטית, הרי זו הסתרה של נתונים. דוקא הקו לבאר-שבע יכול לשמש לרכבת דוגמא ומופת למשהו שהצליח להם. בשנת 79' או 80' בוטל הקו בגלל חוסר נוסעים. כן, לא יאומן, הא? בשנת 97' החלו לחדש אותו עם 4 נסיעות, בשבוע, לא ביום, בשבוע. 2 נסיעות בימי א ועוד 2 בימי ה'. ממש ככה. ואילו היום יש בסביבות 15 עד 20 רכבות ביום בכל כוון ורובן מלאות לחלוטין. אם זה לא מראה על הצלחה, קשה לי לחשוב על משהו אחר שיראה הצלחה רכבתית.
כיום בקו ב"ש תל אביב נוסעות
32 רכבות מידי יום (16 בכל כיוון) תפוסה מלאה של המסילה. המצב הזה (ויתקנו אותי מומחי הרכבות) לא השתנה בשנתיים האחרונות כאשר התנועה בקו ב"ש תל אביב חודשה אי שם בשנת 1997 פורסמו בכל פעם נתונים על הגידול בכמות הנוסעים בקו כך שבתור באר שבעי אני יכול לומר לך שאני לא מרגיש מקופח בנושא. להזכירך הקו הזה התחיל לפעול עם 4 רכבות, תוגבר ל8 לאחר מכן ל16 ובסופו של דבר למצב הנוכחי של 32 רכבות מידי יום. כאשר חל שינוי בכמות הרכבות בקו חלה גם עליה הדרגתית בכמות הנוסעים, הרכבות בקו הזה תמיד היו מלאות אבל לפרסם נתון של 250 אלף נוסעים מידי חודש, וגם בחודש שלאחריו וגם במהלך כל החצי שנה והשנתיים שאחריו זה קצת לא לעניין כי הכמות נוסעים התאזנה פחות או יותר ביחס לקיבולת האפשרית בנפח הרכבות הנוסעות בקו. אגב לא מזמן פורסמו נתונים סטטיסטיים מאוד מפורטים על חתך הנוסעים בקו הזה שכנראה נעדר מעיניך....אני אנסה למצוא את הקישור ואני אשמח להעלות אותו כאן.... הבדיקה הזו העלתה נתון שהוא דיי הפוך לדעה הרווחת בקרב האוכלוסיה שהקו לבאר שבע הוא קו של ימי ראשון וחמישי....הנתונים הראו כי 53% מהנוסעים בקו הם אזרחים ו47% הם אנשי מערכת הביטחון (חיילים, שוטרים, מג"ב) כמות הנוסעים החודשית בקו ב"ש ת"א מאוזנת על בין 200-250 אלף נוסעים בחודש אם אינני טועה.
 

fireman

New member
כאשר יפתח הקו הכפול והמהיר

כיום בקו ב"ש תל אביב נוסעות
32 רכבות מידי יום (16 בכל כיוון) תפוסה מלאה של המסילה. המצב הזה (ויתקנו אותי מומחי הרכבות) לא השתנה בשנתיים האחרונות כאשר התנועה בקו ב"ש תל אביב חודשה אי שם בשנת 1997 פורסמו בכל פעם נתונים על הגידול בכמות הנוסעים בקו כך שבתור באר שבעי אני יכול לומר לך שאני לא מרגיש מקופח בנושא. להזכירך הקו הזה התחיל לפעול עם 4 רכבות, תוגבר ל8 לאחר מכן ל16 ובסופו של דבר למצב הנוכחי של 32 רכבות מידי יום. כאשר חל שינוי בכמות הרכבות בקו חלה גם עליה הדרגתית בכמות הנוסעים, הרכבות בקו הזה תמיד היו מלאות אבל לפרסם נתון של 250 אלף נוסעים מידי חודש, וגם בחודש שלאחריו וגם במהלך כל החצי שנה והשנתיים שאחריו זה קצת לא לעניין כי הכמות נוסעים התאזנה פחות או יותר ביחס לקיבולת האפשרית בנפח הרכבות הנוסעות בקו. אגב לא מזמן פורסמו נתונים סטטיסטיים מאוד מפורטים על חתך הנוסעים בקו הזה שכנראה נעדר מעיניך....אני אנסה למצוא את הקישור ואני אשמח להעלות אותו כאן.... הבדיקה הזו העלתה נתון שהוא דיי הפוך לדעה הרווחת בקרב האוכלוסיה שהקו לבאר שבע הוא קו של ימי ראשון וחמישי....הנתונים הראו כי 53% מהנוסעים בקו הם אזרחים ו47% הם אנשי מערכת הביטחון (חיילים, שוטרים, מג"ב) כמות הנוסעים החודשית בקו ב"ש ת"א מאוזנת על בין 200-250 אלף נוסעים בחודש אם אינני טועה.
כאשר יפתח הקו הכפול והמהיר
בין באר שבע לתל אביב ויסעו בו 90 רכבות מידי יום אתה תוכל לצפות לגידול משמעותי נוסף בקו שכמובן יצויין במזכרים הסטטיסטיים שיוצאים מעת לעת לעיתונות ע"י רכבת ישראל אגב, יש המון קטעי מסילה שלא מוזכרים בסטטיסטיקות הללו ולא רק באר שבע.
 

mucool2

New member
אי אפשר להתעלם מקו מרכזי כל כך,

כאשר יפתח הקו הכפול והמהיר
בין באר שבע לתל אביב ויסעו בו 90 רכבות מידי יום אתה תוכל לצפות לגידול משמעותי נוסף בקו שכמובן יצויין במזכרים הסטטיסטיים שיוצאים מעת לעת לעיתונות ע"י רכבת ישראל אגב, יש המון קטעי מסילה שלא מוזכרים בסטטיסטיקות הללו ולא רק באר שבע.
אי אפשר להתעלם מקו מרכזי כל כך,
גם אם התוצאות לא מחמיאות! ככל הנראה, הקו הנוכחי הגיע לרוויה ב-2003/4 ולכן לא היתה עליה בכמות הנוסעים בו, אבל החשש מ"חדשות רעות" הוא מוגזם, ומזכיר לי (להבדיל!) את ברית המועצות של לפני 20 שנה. ככה לא צריכה להתנהג חברה שמטרתה שירות לציבור, ואני מצפה ליותר פתיחות וכנות והצגת כל הנתונים, כולל הלא-ממיאים (ביחוד אם הוצגו נתונים דומים בשנים קודמות). הציבור מספיק בוגר בכדי להבין את הנסיבות, ואפשר גם לכלול בהודעה הסבר על התנאים המיוחדים (והבלתי אפשריים) שבהם קו ת"א-ב"ש פועל.
 

fireman

New member
אגב...ההצלחה של קו ב"ש ת"א

ולכן, במיוחד אם אתה צודק, זו בדיוק
הסתרה. לא לפרסם נתוני כמות נוסעים בגלל שהקו הגיע למלוא תפוסתו התיאורטית, הרי זו הסתרה של נתונים. דוקא הקו לבאר-שבע יכול לשמש לרכבת דוגמא ומופת למשהו שהצליח להם. בשנת 79' או 80' בוטל הקו בגלל חוסר נוסעים. כן, לא יאומן, הא? בשנת 97' החלו לחדש אותו עם 4 נסיעות, בשבוע, לא ביום, בשבוע. 2 נסיעות בימי א ועוד 2 בימי ה'. ממש ככה. ואילו היום יש בסביבות 15 עד 20 רכבות ביום בכל כוון ורובן מלאות לחלוטין. אם זה לא מראה על הצלחה, קשה לי לחשוב על משהו אחר שיראה הצלחה רכבתית.
אגב...ההצלחה של קו ב"ש ת"א
פורסמה לא מעט פעמים בנתונים הסטטיסטיים של רכבת ישראל, ומדיות השונות דרך כתבות תחקיר ומאמרים מקצועיים ואקדמאים. אגב, קו באר שבע ת"א היה נשאר עם 8 רכבות ביום אם לא הייתה נפתחת תחנת באר שבע מרכז.... פתיחת התחנה הזאת היוותה את ה"בום" בעליית כמות הנוסעים. קו באר שבע מאז ותמתמיד היה מקור לגאווה של רכבת ישראל על הצלחה מסחררת. לי זכורות ידיעות על עליה של 160% בכמות הנוסעים בקו.
 
ניחושים וסיבות

אם כך, מה הניחוש שלך להסתרת
הקו הזה? שוב, לא הסיבה (כי אתה טוען שאתה לא יודע) אלא אמרת שאתה יכול לנחש. מה נראה לך כסיבה הגיונית (והייתי מוסיף גם הגונה) לא לפרסם קו אחד מבין קרוב ל-10 קוים של הרכבת (נתב"ג, נהריה, חיפה, ראשל"ץ, כפ"ס, בית-שמש, אשדוד).
ניחושים וסיבות
אמרתי שאני יכול לנחש, אבל לא שאני רוצה - אין לי מספיק מידע בנושא, וניחושים זה לא הצד החזק שלי. חוץ מזה, ההסבר שערן הציע נשמע לי הגיוני וסביר מאוד.
 

קובי לו

New member
יש באמת אתר מעולה ללמ"ס

סטטיסטיקות רכבת ישראל בעיתונות
כל הכתבות המתפרסמות מדי חודש בכל העיתונים לגבי כמות הנוסעים ברכבת ישראל מקורן בהודעות לעיתונות שמפרסם דובר הרכבת. מטבע הדברים, בהודעה לעיתונות מעוניין הגוף המפרסם להדגיש את הנתונים שנראים לו כחיוביים וכתורמים למטרותיו. הנתונים שאתה מחפש אינם סודיים, אולם אין לרכבת כל חובה לפרסמם במסגרת הודעותיה לעיתונות. לעומת זאת, הרכבת מוסרת את כל הנתונים האלו, לפחות ברמה שנתית, ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמפרסמת באתרה רבים מהם, ושמחה למסור נוספים בדוא"ל - קישור ללמ"ס נמצא בפרק ה-'קישורים' באתר 'חדשות הרכבת'.
יש באמת אתר מעולה ללמ"ס
אבל יש בו בעיה אחת קשה. הנתונים הרכבתיים שלהם נכונים רק עד 2002. אנו היום במרץ 2005. הייתי מצפה שיהיו כבר נתונים לגבי 2004. אבל לא. ולא רק זאת אלא שגם 2003 טרם הוזנה אצלם !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה