שאלה על הבעל תפילה.

../images/Emo63.gif שאלה על הבעל תפילה.

בסיפור על הבעל תפילה יש את כל הכתות, נכון? שמייצגות כל אחת איזושהי תאווה ומידה רעה...? אז לא הבנתי, איזו מידה\תאווה מייצגת הכת שבחרו בתינוק- אלה שחיפשו להם מלך שיהיו מצויים אצלו כל המזונו, ויאכל מעט (או משהו כזה, קצת שכחתי במחילה
)? אשמח אם מישהו\י יודע. אגב, נעים מאד. אני פז.
 

בלב הים

New member
מי יבוא בסוד המעשיות הקדושות?

אבל למצוא רמזים מותר לנו. והמעשה הזה כולל דברים עמוקים ביותר בתורת הנסתר (כמו כל המעשיות), ומדבר ממיתת המלכים ותיקונם וכו' וכו', והוא מחולק ל10 ספירות וחמש פרצופים וכו' וכו' עמוק עמוק מי ימצאנו. לצערי אני לא מונח בתוך הסיפור. אבל ראיתי פעם (בשם הרב שיינפלד) ואני כותב מזיכרון עמום. שהכיתות האלה שברחו מלך מרמזים לנו איך להיזהר ממנהיגים ומפורסמים של שקר, והעיקר לחפש מנהיג אמיתי בתפילה להשי"ת שיזכה אותנו למצוא את הצדיק האמיתי. כי מלך מרמז על תלמידי חכמים, כמו שמבואר בחז"ל "מאן מלכי? רבנן! היינו מי הוא מלך? החכמים והצדיקים! רק שבאים לחפש צדיק אמיתי, צריך הרבה סיעתא דשמיא לא ליפול בפח, כי יש מפורסמים שבאה מלכותם מעזות ותקיפות , ויש מפורסמים שיודעים לדבר בלשון יפה וציורית, ויש שממעטים באכילה וצמים הרבה (כנגד התינוק), ויש שיוצאים בתקיפות כנגד כל פירצה עד כדי מסירות נפש (כנגד הרוצח), ויש שרואים אצלם פרסום ועשירות וכלי כסף (כנגד תאוות הממון), ויש שמוצאים אצלם הקלות עד שיכולים להתיר וכו' וכו' ה' ישמור (כנגד יפ"ת תואר), ויש כאלה שמרבים בטישים וסעודות ושמחה ועושים הרבה לחיים(כנגד אלה שחיפשו אדם שמח). הכלל שבאמת צריך צדיק שכלול מכל הדברים האלה רק שיקח מכל דבר את המינון הנכון, היינו שצריך שיהיה תקיף מחד ורחמן מאידך, וכן לדבר בצורה ברורה שיבינו דבריו (וזו מעלת הצדיק האמיתי שיודע להוריד את הדברים מעילה לעילול משל עליון לשכל תחתון עד שכל אחד יכול להבין דבריו ולהוציא עצות לעובדא ולמעשה), וכן צריך למעט באכילה ולשבור תאוות האכילה (אבל לא שזה העיקר בלבד), וכן צריך שיהיה לו כלי כסף (כמו שאמר פעם מוהרנ"ת שאם לא היה רואה פמוטים מהודרים אצל רבנו בתחילת התקרבותו אז שמא לא היה מתקרב), וכן צריך צדיק שידע מתי ואיפה להחמיר ואיפה להקל (וד"ל), וכן צריך צדיק שישמח את אנשיו וגם יעשה טישים וכדו' (שזה מקרב). רק שצריך שהדברים יהיו כסדר ובמינון הנכון כנ"ל, וזה שבעונותינו גרם "הרוח סערה" שבילבלה את הכל, ושהכל מבולבל ולא במקום הנכון אז ממילא כבר מחפשים בעולם כל אחד כפי נטיית ליבו מפורסמים של שקר עד שאפשר להגיע לטעויות גדולות ונוראות. אבל עיקר תקוותנו הוא על ה"בעל תפילה" שלבסוף יחזיר הכל על מקומו בשלום, והעיקר שניזכה גם אנו להיות מאותם הכת של הבעל תפילה, להרבות בתפילות ווידוים, והיה להם ספרים של תפילות, וכן ראוי לכל אחד ואחד לעשות לעשות מחברות וקונטרסים וחוברות של תפילות, היינו שיכתוב תפילות וירבה להתפלל מהם... (וזו עצה נוראה וניפלאה, תנסו ותווכחו, אפילו שבאותם רגעים לא ניראה לכם שתפילות שלכם שוות משהו... אבל לאחר תקופה כשתעיינו בתפילות אלו פתאום תרגישו אור נפלא -בדוק!- ובכלל יש תיקון מיוחד לכתוב חידושי תורה בכל יום, ומי שלא בר הכי לחדש בתורה, שיכתוב תפילות וזה נחשב כחידוש, כך שמעתי מפורש כמה פעמים פעמים מהרב שיק וזה כתוב בספריו, ועיינו עוד בהקדמת הלקוטי תפילות מה שכתב מוהרנ,ת בזה). והעיקר שנרבה אנחנו בהתבודדות, כי ה"רוח סערה" זה כנגד הדיבור (כמבואר בלקו"מ תחילת תורה ל"ח) (כי "סערה" זה ס"ה ע"ר, ס"ה עולה כשם אדנות שהוא כנגד הדיבור כמ"ש אדנ"י שפתי תפתח, ור"ע כנגד כ"ב אותיות וה' אותיות מנצפ"ך שכל אחד מהם כפול 10 (כי יש 10 נקודות), וזה עולה ר"ע)... ובפשיטות מבואר שנרבה מהתבודדות ונהיה מהכת של הבעל תפילה שמרבים בתפילה ניזכה לתקן את הרוח סערה שבאה ובילבלה ויחזור העולם לתיקון השלם במהרה בימנו. עוד מבואר ממעשה זה (בשם רלו"י בנדר זצ"ל), שכשהרוח נכנסה לבית המלך היא לא עשתה שום היזק רק שחטפה את התינוק, ובתוך כך מהלחץ והבהלה נתפזרו כולם וכו'... היינו שבאמת אין להס"א כוח לעשות רע ממש רק לבלבל את העולם, ובפרט לחטוף את התינוק שזה מרמז על ההתחדשות להיות כתינוק ולעשות התחלה חדשה בכל פעם, ולהתפלל כתינוק בן יומו... ה' יזכנו אותנו להיות מאנשי הבעל תפילה, ושניזכה כבר להתגלות הבעל תפילה ושיתוקן העולם והכל יבוא על מקומו. (מצטער שהדברים לא ברורים ונכתבו שלא כסדר ועם טעויות, אני לא מונח במעשה היטב, רק מה שזכרתי בע"פ כתבתי, והכל רק לחיזוק, ואינו פירוש על המעשה כלל וכלל אלא רמזים בעלמא).
 
למעלה