London - ביקור חורף / אביב קצר.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
תודה. אי אפשר לבחון במערכת בת 270 תחנות.

תודה רבה על השרשור המעניין.
עדיין איני יכול לומר שאני מוכן לבחינה, אבל מבטיח לעבור על החומר ביסודיות.
תודה. אי אפשר לבחון במערכת בת 270 תחנות.
בניגוד לתחנת האומה האחת והיחידה אותה אתה מסקר בעבודת קודש מערכת התחתית בלונדון גדולה עד כדי כך שאם אלן או יורם יצאו מחר לסיור צילומים משלהם הם יוכלו כל אחד ליצור סיור אחר לחלוטין בתחנות אחרות לחלוטין במערכת. אי לכך לא תהיה בחינה.
 

Ccyclist

Well-known member
שביל אופניים די מחפיר שחוצה את דרך יוסטון.

London - ביקור חורף / אביב קצר.
במובן מסויים זה השירשור שמעולם לא שירשרתי כשגרתי בעיר. כמה נקודות עניין בתחתית, אוטובוס או שניים, וסיקור נרחב של תחנת סט' פנקרס שממנה יוצאות הרכבות לאירופה. אני חייב לציין שלונדון בתח"צ שונה מאד מלונדון באופניים, דברים מתחברים אחרת, הכל יותר צפוף (נכון שהייתי יוצא לגיחות שופינג בתח"צ מדי פעם, אך ביום-יום תמיד רכבתי) ומשום ששהיתי במרכז העיר אין את הרוגע של החזרה לפרברים מהמרכז. חוויה די שונה מהחיים בעיר.
שביל אופניים די מחפיר שחוצה את דרך יוסטון.
זהו הקצה הדרומי של שביל בן 2 קילומטרים שמוביל מקנטיש טאון לחצייה הזאת של כביש הטבעת הפנימית של העיר, תוך עקיפה של אזור קמדן טאון. השביל קודם לעידן עיריית הגג ( GLA ) ולכן רוב הסיכויים שמדובר ביוזמה של עיריית קמדן (אחת מ32 הרשויות המקומיות בתחום לונדון רבתי) משנות ה90. רוכב שמגיע מצפון אמור לחצות כביש רב נתיבי דרך ה"מעבר" המוזר הזה באמצע השדירה (יצא לי לעמוד שם פעם-פעמיים, אך באופן לא מפתיע הייתי רוכב דווקא דרך A4200 ביוסטון או הכביש המקביל בצידה האחר של הסיפרייה הבריטית, שני צמתים בהם ניתן להשתלב בתנועה שזורמת דרומה בצומת מרומזרת).

הביקורת על הסורג היא חלקית כי בבריטניה אופניים הם כלי רכב ומקומם על הכביש, אבל במקרה חירום עדיף שלא להמחץ. הביקורת היא יותר על אי סימון הפנייה שמאלה, צביעת השביל הגוססת בצד שמאל, והיעדר הרימזור באזור ההמתנה. כמו כן - מי שבא ממזרח לא יכול לגשת לכניסה זו בלי לחצות 3 נתיבים, והגישה למסלול הזה מדרום-מערב מאד בעייתית - היא מצריכה פנייה ימינה (מה שמסובך אצלנו, שמאלה אצלכם) באחד הרחובות המקבילים ממערב.

תגידו מה שתגידו, בוריס ג'ונסון הוא רוכב אופניים. מי שתיכנן את ה"תשתית" הזו ספק אם הבין מהם אופניים.

 

Ccyclist

Well-known member
הדיאגרמה סובלת הכל, תס"ר העיר ריקה.

London - ביקור חורף / אביב קצר.
במובן מסויים זה השירשור שמעולם לא שירשרתי כשגרתי בעיר. כמה נקודות עניין בתחתית, אוטובוס או שניים, וסיקור נרחב של תחנת סט' פנקרס שממנה יוצאות הרכבות לאירופה. אני חייב לציין שלונדון בתח"צ שונה מאד מלונדון באופניים, דברים מתחברים אחרת, הכל יותר צפוף (נכון שהייתי יוצא לגיחות שופינג בתח"צ מדי פעם, אך ביום-יום תמיד רכבתי) ומשום ששהיתי במרכז העיר אין את הרוגע של החזרה לפרברים מהמרכז. חוויה די שונה מהחיים בעיר.
הדיאגרמה סובלת הכל, תס"ר העיר ריקה.
בימים שבתיקונם (ובעתיד הקרוב) נקודת האמצע של מפת המערכת, תחנת התס"ר היא תחנת מעבר עם עיגול שחור ונקודה לבנה. כיום, בגלל שהקו המרכזי לא עוצר בה הדיאגרמה שונתה עד כדי כך שהתס"ר על ענף צ'ארינג קרוס של הקו הצפוני (שחור, במרכז) מיוצגת בבליטה ריבועית של תחנה משנית במיקום המקביל לזה של קובנט גארדן על קו הפיקדילי (הכחול). זהו אולי היופי בייצוג סכמטי שאינו קשור ב100% לגאוגרפיה - ניתן לייצג מצב זמני של תחנה משנית בצורה שממחישה עד כמה תחנה זו ירדה מגדולתה ואת העובדה שהקו השני בתחנה אינו עוצר.

בעתיד התחנה תשוב למקומה הנכון, יתכן שיהיה בה אפילו עיגול כפול כמו בתחנות החשובות ביותר, והייצוג יראה בנוסף לשני קוויה ההיסטוריים גם את קו הקרוסרייל, כמו בדוגמה הבאה: https://c2.staticflickr.com/6/5147/5574625240_93c5988262_b.jpg



 

Ccyclist

Well-known member
תחנת מורגייט, ופוסטר שיוקדש לפד"פ.

London - ביקור חורף / אביב קצר.
במובן מסויים זה השירשור שמעולם לא שירשרתי כשגרתי בעיר. כמה נקודות עניין בתחתית, אוטובוס או שניים, וסיקור נרחב של תחנת סט' פנקרס שממנה יוצאות הרכבות לאירופה. אני חייב לציין שלונדון בתח"צ שונה מאד מלונדון באופניים, דברים מתחברים אחרת, הכל יותר צפוף (נכון שהייתי יוצא לגיחות שופינג בתח"צ מדי פעם, אך ביום-יום תמיד רכבתי) ומשום ששהיתי במרכז העיר אין את הרוגע של החזרה לפרברים מהמרכז. חוויה די שונה מהחיים בעיר.
תחנת מורגייט, ופוסטר שיוקדש לפד"פ.
1 - פוסטר שהוצב ב2013 לציון 150 שנות רכבת תחתית בלונדון. הקו המטרופוליטני - קו הרכבת התחתית הראשון בעולם (תת שטח, Cut and Cover מתחת למפלס הרחוב, קיטור דחוס ואזורי שטח פתוח מדי פעם לשיחרור הקיטור) נפתח לנוסעים ב1863. קו התחתית העמוקה הראשון בעולם - כיום חלק מהקו הצפוני - נפתח ב1890, שנתיים לפני פתיחת תחנת ירושלים, ובמפה מ1908 שבפוסטר (לינק למפה המלאה: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/Tube_map_1908-2.jpg ) רובה המכריע של ליבת המערכת כיום קיים למעט שלושה קטעים בני 4-5 תחנות (שניים משנות ה60 וה70, השני - הארכת הענף המערבי של הקו הצפוני אל מדרום לנהר) וקטע קצר של הקו המרכזי לליברפול סטריט. העידכון הבא לליבה יהיה בסוף העשור עם פתיחת קו הקרוסרייל והוא יהיה למעשה הקו הרוחבי הארוך הראשון שיתווסף אליה מאז 1908. בפד"פיות טוטאלית ניתן להגיד שהרכבת התחתית בת"א מפגרת ב152 שנים אחרי מערכת התת-שטח, ב125 שנים אחרי המערכת העמוקה, וב97 שנים בלבד מהשלמת ליבת המערכת התחתית הלונדונית כולה.

שתי התמונות הבאות מראות את קנה המידה של תחנת התת-שטח במורגייט. בתחנה שני רציפי מעבר על מסילת המעגל (קווים: מעגלי, מטרופוליטני, וקו המרסמית' והסיטי), וארבעה רציפי דיור, שניים מהם היו עד לעשור האחרון טרמינל של קו רכבת עילי - שלוחת מורגייט של הטמזלינק - שהפסיק לעבור בתחנה עם הרחבת הרציפים בתחנה הקודמת - פארינגדון - וחסימת הצומת המסילתית לשם. הנוסעים למורגייט מהטמזלינק יכולים ממילא לרדת בפארינגדון ולהחליף לקווי המעגל ברציף די סמוך. בתחנה כיום שני קווים תת קרקעיים נוספים: לקו הצפוני (ענף בנק) יש תחנה, וכן לקו בינעירוני - פרברי במנהרות תחתית עמוקה גדולי קוטר שהיה פעם חלק מהקו הצפוני (ומיוצג במפת 1908 כקו תחתית).





 

Ccyclist

Well-known member
רכבת קו מעגלי חדשה ורב-מפרקית

London - ביקור חורף / אביב קצר.
במובן מסויים זה השירשור שמעולם לא שירשרתי כשגרתי בעיר. כמה נקודות עניין בתחתית, אוטובוס או שניים, וסיקור נרחב של תחנת סט' פנקרס שממנה יוצאות הרכבות לאירופה. אני חייב לציין שלונדון בתח"צ שונה מאד מלונדון באופניים, דברים מתחברים אחרת, הכל יותר צפוף (נכון שהייתי יוצא לגיחות שופינג בתח"צ מדי פעם, אך ביום-יום תמיד רכבתי) ומשום ששהיתי במרכז העיר אין את הרוגע של החזרה לפרברים מהמרכז. חוויה די שונה מהחיים בעיר.
רכבת קו מעגלי חדשה ורב-מפרקית
בשורה חדשה זה לא, היו כאלו בברלין כבר בסוף שנות ה90, והיו כאלו באוברגראונד הפרברית-היקפית מאז 2008, אבל טוב לראות רכבת רב-מפרקית אחודה בקו המעגלי. כפי שניתן לראות היתרון הוא שניתן תמיד ללכת לקרון הבא והצפיפות מתפרסת בצורה טובה יותר.





 

Ccyclist

Well-known member
קטע פתוח לשמיים ומנהרת רציפי ליברפול סטריט (מעגלי+)

London - ביקור חורף / אביב קצר.
במובן מסויים זה השירשור שמעולם לא שירשרתי כשגרתי בעיר. כמה נקודות עניין בתחתית, אוטובוס או שניים, וסיקור נרחב של תחנת סט' פנקרס שממנה יוצאות הרכבות לאירופה. אני חייב לציין שלונדון בתח"צ שונה מאד מלונדון באופניים, דברים מתחברים אחרת, הכל יותר צפוף (נכון שהייתי יוצא לגיחות שופינג בתח"צ מדי פעם, אך ביום-יום תמיד רכבתי) ומשום ששהיתי במרכז העיר אין את הרוגע של החזרה לפרברים מהמרכז. חוויה די שונה מהחיים בעיר.
קטע פתוח לשמיים ומנהרת רציפי ליברפול סטריט (מעגלי+)
המסילה הוותיקה הסובבת את העיר שחלקה הראשון (פאדינגטון-פארינגדון) היה הרכבת התחתית הראשון בעולם שנפתחה ב1863 הרכבת המטרופוליטנית השתמשה כאמור בשיטה של קיטור דחוס ששוחרר בנקודות פתוחות מסויימות לאורך המסלול, והקו המעגלי (שיתוף פעולה בינה לבין חברת הרכבת המחוזית - כיום קו הדיסטריקט) שהושלם במלואו ב1884 השתמש בשיטה דומה. המערכת הזו לא חושמלה עד לתחילת המאה ה20 ופעלה במשך כמעט 40 שנה על בסיס קיטור. האזור הפתוח לשמיים בכניסה המזרחית לתחנת ליברפול סטריט הוא אחד השרידים לעידן הזה. לא ביקרתי במערב לונדון בביקור הזה ולכן לא אוכל להביא תמונה של הבית המזוייף שמחפה על נקודת שיחרור קיטור מפורסמת שם ועדיין קיים כיום.





 

Ccyclist

Well-known member
פוסט אחרון: דיאגרמות קו מתוך הקרון. סט' פנקרס תקבל שירשור.

London - ביקור חורף / אביב קצר.
במובן מסויים זה השירשור שמעולם לא שירשרתי כשגרתי בעיר. כמה נקודות עניין בתחתית, אוטובוס או שניים, וסיקור נרחב של תחנת סט' פנקרס שממנה יוצאות הרכבות לאירופה. אני חייב לציין שלונדון בתח"צ שונה מאד מלונדון באופניים, דברים מתחברים אחרת, הכל יותר צפוף (נכון שהייתי יוצא לגיחות שופינג בתח"צ מדי פעם, אך ביום-יום תמיד רכבתי) ומשום ששהיתי במרכז העיר אין את הרוגע של החזרה לפרברים מהמרכז. חוויה די שונה מהחיים בעיר.
פוסט אחרון: דיאגרמות קו מתוך הקרון. סט' פנקרס תקבל שירשור.
השירשור הזה מראה חוויה עירונית של תושב לשעבר שמגיע למרכז לונדון ומסתובב בה על אמצעי התחבורה הציבורית העיקריים שבה. כתושב העיר בעבר לא הלכתי לאזורי תיירות מובהקים כמו ארמון בקינגהאם או למוזיאונים אלא הספקתי לבקר אנשים, מקומות בילוי וכן לעשות קניות ייחודיות לעיר. בנוסף לשני חברי סניף לונדון שבפורום שיכולים לעשות שירשורים דומים עם כל הידע ומסלול שונה בהחלט ישנם כמה גולשים שהכוונתי בעיר וסביבתה שיכלו לעשות שירשור דומה מנקודת ראות של תייר שרואה אותה לראשונה. מרוב חומר החלטתי שתחנת סט' פנקרס תקבל שירשור מיוחד משלה.

התמונות בפוסט האחרון הזה מראות דיאגרמות קו מתוך רכבת המשמשת הן את קו הדיסטריקט (ירוק) והן את הקו המעגלי וקו המרסמית' והסיטי. קו הדיסטריקט הוא קו די מפלצתי, הוכחה שניתן בצורה מסויימת לעשות רכבת מכל מקום לכל מקום כל עוד נקודת הפתיחה שלכם היא בארל'ס קורט, והייצוג שלו בדיאגרמה שברכבת עצמה סכמטי מאד לעומת התמנון שעל מפת התחתית. הקו המעגלי אינו מעגלי יותר אלא בצורה של ספל תה. זהו אירגון מחדש שמאפשר לקו תחנה סופית ותחנה ראשונה, ומאפשר לעיכוב כזה או אחר להתבטל בתחנה הסופית. בעבר עיכוב כלשהו בהפעלה המעגלית היה משפיע על הרכבת הבאה בהפעלה המעגלית וכן הלאה, תוך השפעה שלילית על הרכבות בקווים האחרים החולקים את אותה המסילה (באופן כללי הצד הצפוני של המעגל משותף עם הקו המטרופוליטני וקו המרסמית' והסיטי, הצד הדרומי של המעגל משותף לקו הדיסטריקט - קו ראשי מזרחה, והצד המערבי - קו הדיסטריקט שלוחת אדג'וור רוד. בימינו הקו ממשיך עד להמרסמית' ב"ידית" של הספל). מי שרוצים להשתמש בקו המעגלי כמעגל בין הצד המערבי לצד הצפוני צריכים להחליף רכבות באדג'וור רוד. התדירות גבוהה אז זו לא בעיה.

שימו לב להערה בנוגע לשלוחת קנסינגטון אולימפיה: הקו פתוח בסופי שבוע, חגים ציבוריים, ותערוכות במרכז התצוגה באולימפיה עצמה. זה ההיפך המוחלט מהתח"צ בארץ ששובתת פעם בשבוע. בעבר השלוחה פעלה מתחנת ארל'ס קורט כל 15 דק' אבל כיום עם האוברגראונד ניתן להגיע לשם בתדירות כזו תוך החלפה בשלוחת ווימבלדון של קו הדיסטריקט. בעת שיש דרישה השלוחה יוצרת חיבור ישיר מקו הפיקדילי (כחול כהה) ושלוחותיו האחרות של קו הדיסטריקט. זה הגיוני בערך כמו שתהיה תח"צ לאיצטדיוני הכדורגל בעת המשחקים בשבת, למקומות הבילוי בלילות שבין שישי לשבת, וכו' וכו'.





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה