OC500 - הסבר רעשים

מצב
הנושא נעול.
OC500 - הסבר רעשים

OC500 - הסבר רעשים
1.בירידות מירושלים הוא משמיע מידי פעם לזמן קצר רעש של "שואב אבק" שנשמע כמו הורדת הילוך אבל זה לא, ולא רק בירידות הוא משמיע את זה, חשבתי שזה אולי ריטרדר אבל זה לא נתקלתי בזה אף פעם וזה צליל חזק יחסית. מזה הרעש? 2.בזמן עצירה ברמזור ועזיבת הבלם מתחיל לפעול רעש של מין מנוע כזה, נדמה לי שזה בדומה לO405 מה הרעש? 3.במעבר בהילוכים בעיקר ראשון שני, יש צליל שקצת דומה לצליל בשאלה הקודמת, מהו? 4.השלדות מיוצרות בטורקיה? תודה!
 

mister K

New member
תשובות

OC500 - הסבר רעשים
1.בירידות מירושלים הוא משמיע מידי פעם לזמן קצר רעש של "שואב אבק" שנשמע כמו הורדת הילוך אבל זה לא, ולא רק בירידות הוא משמיע את זה, חשבתי שזה אולי ריטרדר אבל זה לא נתקלתי בזה אף פעם וזה צליל חזק יחסית. מזה הרעש? 2.בזמן עצירה ברמזור ועזיבת הבלם מתחיל לפעול רעש של מין מנוע כזה, נדמה לי שזה בדומה לO405 מה הרעש? 3.במעבר בהילוכים בעיקר ראשון שני, יש צליל שקצת דומה לצליל בשאלה הקודמת, מהו? 4.השלדות מיוצרות בטורקיה? תודה!
תשובות
1. הרעש החזק בירידות הוא רעש המניפה שתפקידה לקרר את המנוע בזמן הפעלת ריטרדר. רעש דומה יש גם בוולבו B12B בזמן נסיעה. 2. הרעש בעצירה הוא הרעש שמשמיע גיר ה-ZF בזמן מעבר להילוך סרק (עובר אוטומטית בזמן עצירה). רעש זה קיים בכל אוטובוס עם גיר ZF החל מה-O303 הראשונים (שם שומעים אותו הכי חזק). 3. כנ"ל סעיף 2. זהו הרעש של גיר ה-ZF בזמן תאוצה והעברת הילוכים. 4. אם אינני טועה, שלדות ה-OC500 שמגיעות לארץ אכן מיוצרות במפעל מרצדס בטורקיה.
 

mister K

New member
תיקון סעיף 2

תשובות
1. הרעש החזק בירידות הוא רעש המניפה שתפקידה לקרר את המנוע בזמן הפעלת ריטרדר. רעש דומה יש גם בוולבו B12B בזמן נסיעה. 2. הרעש בעצירה הוא הרעש שמשמיע גיר ה-ZF בזמן מעבר להילוך סרק (עובר אוטומטית בזמן עצירה). רעש זה קיים בכל אוטובוס עם גיר ZF החל מה-O303 הראשונים (שם שומעים אותו הכי חזק). 3. כנ"ל סעיף 2. זהו הרעש של גיר ה-ZF בזמן תאוצה והעברת הילוכים. 4. אם אינני טועה, שלדות ה-OC500 שמגיעות לארץ אכן מיוצרות במפעל מרצדס בטורקיה.
תיקון סעיף 2
הכוונה ל-O303 האחרונים ולא הראשונים. רק הסדרה האחרונה שהגיעה בשנים 1992 ו-1993 היא עם גיר ZF. השאר עם גיר מובנה של מרצדס.
 
תודה, ומה בדיוק מקור הרעש?

תיקון סעיף 2
הכוונה ל-O303 האחרונים ולא הראשונים. רק הסדרה האחרונה שהגיעה בשנים 1992 ו-1993 היא עם גיר ZF. השאר עם גיר מובנה של מרצדס.
תודה, ומה בדיוק מקור הרעש?
הכוונה איך גיר יכול להפיק רעש שכזה? ואגב למיטב זכרוני רק במרצדסים לסוגיהם אני שומע את הרעש הזה, בחלק מהוולבו או מ.א.ן שהם גם ZF אין אותו ממש. איך?
 

mister K

New member
הרעש נובע מסיבוב הדיפרנציאל

תודה, ומה בדיוק מקור הרעש?
הכוונה איך גיר יכול להפיק רעש שכזה? ואגב למיטב זכרוני רק במרצדסים לסוגיהם אני שומע את הרעש הזה, בחלק מהוולבו או מ.א.ן שהם גם ZF אין אותו ממש. איך?
הרעש נובע מסיבוב הדיפרנציאל
בזמן שילוב להילוך סרק, מסתובב חלק מסויים מהדיפרנציאל וזה מה שיוצר את הרעש. באוטובוסי מרצדס (ובעיקר ב-O303 וב-O405) שומעים את הרעש הכי חזק אך הוא קיים גם באוטובוסי וולבו ומאן שבהם יש גיר ZF ונשמע חלש יותר.
 
תיקון

תשובות
1. הרעש החזק בירידות הוא רעש המניפה שתפקידה לקרר את המנוע בזמן הפעלת ריטרדר. רעש דומה יש גם בוולבו B12B בזמן נסיעה. 2. הרעש בעצירה הוא הרעש שמשמיע גיר ה-ZF בזמן מעבר להילוך סרק (עובר אוטומטית בזמן עצירה). רעש זה קיים בכל אוטובוס עם גיר ZF החל מה-O303 הראשונים (שם שומעים אותו הכי חזק). 3. כנ"ל סעיף 2. זהו הרעש של גיר ה-ZF בזמן תאוצה והעברת הילוכים. 4. אם אינני טועה, שלדות ה-OC500 שמגיעות לארץ אכן מיוצרות במפעל מרצדס בטורקיה.
תיקון
1. לדעתי זה הרעש של הבלמנוע. 4. השלדות מיוצרות בספרד.
 

mister K

New member
לדעתי אתה טועה

תיקון
1. לדעתי זה הרעש של הבלמנוע. 4. השלדות מיוצרות בספרד.
לדעתי אתה טועה
הרעש החזק שנשמע ב-OC500 בזמן בלימה הוא רעש המניפה. המניפה ב-OC500 מופעלת רק כשהמנוע מתחמם בהפעלת ריטרדר או במאמץ בעלייה. זאת בניגוד למניפה ב-B12B שמופעלת ברגע שהנהג לוחץ על הגז. באשר לסעיף 4 ייתכן ואתה צודק. אני לא סגור עם השלדות מיוצרות בטורקיה או בספרד (אולי ג'קי או מישהו אחר יוכל לענות על זה בוודאות).
 

mister K

New member
עם=אם

לדעתי אתה טועה
הרעש החזק שנשמע ב-OC500 בזמן בלימה הוא רעש המניפה. המניפה ב-OC500 מופעלת רק כשהמנוע מתחמם בהפעלת ריטרדר או במאמץ בעלייה. זאת בניגוד למניפה ב-B12B שמופעלת ברגע שהנהג לוחץ על הגז. באשר לסעיף 4 ייתכן ואתה צודק. אני לא סגור עם השלדות מיוצרות בטורקיה או בספרד (אולי ג'קי או מישהו אחר יוכל לענות על זה בוודאות).
עם=אם
 
ספרד בוודאות, אל תתווכח...

לדעתי אתה טועה
הרעש החזק שנשמע ב-OC500 בזמן בלימה הוא רעש המניפה. המניפה ב-OC500 מופעלת רק כשהמנוע מתחמם בהפעלת ריטרדר או במאמץ בעלייה. זאת בניגוד למניפה ב-B12B שמופעלת ברגע שהנהג לוחץ על הגז. באשר לסעיף 4 ייתכן ואתה צודק. אני לא סגור עם השלדות מיוצרות בטורקיה או בספרד (אולי ג'קי או מישהו אחר יוכל לענות על זה בוודאות).
ספרד בוודאות, אל תתווכח...
 

846

Active member
../images/Emo45.gif

ספרד בוודאות, אל תתווכח...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה