Should we as Martial Artists

Sensei

New member
Should we as Martial Artists

hide the fact that we may be involved in Martial Arts? If so should we hide this from our neighbors ,friends? From who exactly if at all? Or is there a positive thing to come out of others knowing what we do? Growing up in New York we were very careful not to let others know we work out. We would not walk to the Dojo with our Gi's on not even the pants. Our teachers were even upset at the fact that someone might think about wearing his Gi outside the Dojo.In israel I see not just children (which to me is bad education,to have them walking around in their Gi's)but also grown ups.I can understand people working out at the park etc where others work out.How about working out where others do not? What is your opinion? Do teachers here make an issue out of this? Should we make an issue out of this? I have already got use to my students coming in their gi's pants etc.I am not happy with that.Should we in Rome do what the Romans do,or should we set higher standerds even in Israel? Shimon
 

Yin

New member
הנסתר שבנגלה או הנגלה שבנסתר

חינוך להסתרה כמו חינוך לצעוק בראש חוצות הם שני קצוות של סקאלה אחת. לדעתי, אין משמעות להסתרת העובדה שברנש הוא נגר , או נגן, או צייר... יותר משהוא אמן לחימה. אין זה שלילי או חיובי, פשוט אין להסתרה משמעות או חוסר משמעות. באותה נשימה (או בזו שאחריה), ניתן למנות שיקולים כאלו או אחרים להסתיר עובדות שאינן בלתי מהותיות, כמו אמונה דתית או כל דרך חיים. באופן כללי אני לא ממש מחזיק מטכסים, באשר הם, והסתרת העובדה שאדם עוסק באמנות לחימה הופכת לפעמים לסוג של פולחן. כן או לא גי מחוץ לאולם האימון אינה שאלת חינוך, מנקודת מבטי, אלא שאלה פרקטית של היכן להחליף בגדים ומהיכן מגיע בני לאימון הג'ודו. לא ממש הבנתי את השאלה לגבי רומא והרומנים ולאמות המידה שלנו. שמעון, למה לא לשאול על הסתרת היות אדם יהודי חרדי? עדי
 

Sensei

New member
Charadi jews

My existance as a JEW or Charadi Jew is to proclaim the Existance of the Kingdom OF G-D. Hitler and his kind wanted to establish a Kingdom of MAN.The jews were in his way. His final solution was directed towards ridding the world of those who have "created" the Spiritual realm of G-d . To be a Charadi in secret would be a Chilul Hashem. Martial arts however is different.A TRUE martial artist desires to arrive to SHIBUMI.A life of seclusion,an inner existance which relinquishes the practitioner from the need to proclaim HIMSELF. A Charadi Jew proclaims the existance of G-d! A true Martial artist is obliged not to proclaim himself. This FORUM is a place where we can proclaim that part of us ,just like practicing at the park where other martial artists practice. There we blend in and are part of a group.IF one wants to stick out like a sore thumb,that is not the WAY. Shimon​
 
אבל

אני ניסיתי במשך כמה שנים לשמור את "בסוד". האם זה שווה את השקעת האנרגיה? החיים שלי כולם מסתובבים סביב אומנויות לחימה, שעות כל יום. לשמור זאת בסוד פירושו לא לשתף איש בחיים שלי. אם אני מסתיר מאנשים אתם אני משוחח, איזו מין שיחה זו? כמה פעמים אפשר להגיד "לא, אני עסוק היום בערב. רק אחרי 11.." וכששואלים מה אתה עושה אתה ממציא תירוצים... זה אולי לא כל כך טוב לדבר על זה, אבל גם לשקר ולהסתיר הם לא תחליף אידיאלי. שום אדם שמתקרב אלי קצת לא יכול שלא לדעת שאני "עסוק" כמה שעות ביום. נועם
 

Yin

New member
הצהרה או אי הסתרה

אתה מדבר על proclaim, מילה שאני מבין כ"הצהרה", אני מתכוון ל"אי הסתרה". כמו שכבר אמרתי, אין צורך בשום טכס: לא להסתיר בכל מחיר וגם לא להצהיר בראש חוצות (ודעתי כוללת את כל תחומי החיים, לא רק יכולות באמנות לחימה). השאלה לגבי הסתרת היות האדם יהודי חרדי, דומה, מבחינתי, לכל שאלה על הסתרת זהות אמיתית, לרבות אמן לחימה. עדי
 

Sensei

New member
I agree

that one doesnt have to hide his Martial arts involvement completely.Like others have already mentioned here in the forum there are those who we dont mind them knowing,they could be in the thousands.There are others who dont have to know. Like I explained earlier, in my opinion there is a difference between proclaiming ones Jewish identity to proclaiming ones involvement in other areas of involvement in his life.One should not hide his jewishness.​
 
מה הקשר להיטלר?

מסתכל ימינה, מסתכל שמאלה, ולא מבין איך היטלר הגיע לכאן... היהודים לא הפריעו להיטלר "לייסד ממלכת אדם". הם היו כלי עזר מבחינתו (כלי מימוני, למשל), או מטרד קטן ברמה ה"לוגיסטית" (בכל מה שקשור בטרנספר שנעשה לאכלוסיה ממוצא גרמני בחלקים שנכבשו חזרה לגרמניה) אם מסתכלים על זה מנקודת מבט פונקציונליסטית, או סריטה עמוקה אם מסתכלים על זה מנקודת המבט האינטנציונליסטית. המלחמה של היטלר ביהודים לא, אני חוזר **לא** היתה דתית. אומנם הוא לא היה איש דתי או מאמין, אבל דת שיחקה תפקיד קטן מאוד. גזע, זוכר? ולמרבה הפלא, היו עוד כמה אנשים שניסו לכבוש את העולם, וחלקם לא עשו שום דבר רע ליהודים - זוכר אחד קורסיקני, נמוך, כובע משולש? ולסיום, אפשר להגיד שאנטישמיות ניתן לחלק לשתי סוגים - מודרנית ועתיקה. במקרה של העתיקה מדובר בשינאה על בסיס **דתי** - קרי, אני שונא אותך בגלל שאתה לא נוצרי, לדוגמא. גם כאן אין נסיון להשמיד את ממלכת הרוח ולהחליפה בממלכת האדם, אלא להשמיד את ממלכת הרוח ולהחליפה בממלכת הרוח הנוצרית (שאולי אינה שלך, אך גם היא, אפעס, רוחנית). האנטישמיות המודרנית, שניתן לראות שורשים שלה לפני גירוש ספרד (ראה מוריס קריגל, "האנטישמיות 'המודרנית' של האינקויזיציה", זמנים 41 (1992), עמ' 23–33) גם היא לרוב לא הגיע מתוך נסיון להחלפה של האלטרנטיבה הדתית יהודית באחת "אנושית", אלא בדרך כלל כוונה נגד שכבות מצליחות של יהודים, ויהודים לשעבר. מה שמבדיל בין השניים, דרך אגב, הוא שבקדומה יכולת להתנצר והיו מקבלים את זה. האנטישמיות המודרנית התחילה להתעסק עם דם - כך שגם אם סבך היה יהודי, לא היית נוצרי טוב. קצת מבולבל, ועמכם הסליחה בברכת "footnotes" האפור
 

chinabird

New member
שאלת סופר-עוף לגוטמן

כל סיפורי המסדרים וההעדפות הדתיות הבלתי שגרתיות של היטלר רק משל היו לתפארת תעשיית ה-B-מוביז לדורותיה?
 
לא בדיוק

היטלר לא היה חסיד גדול של אף דת. מבחינתו היא היתה עוד דרך לשליטה. היו נסיונות מוקדמים להשתלט על הכנסיה, ואף נסיון להקים כנסיה "גרמנית לאומית רשמית (TM)", אבל זה ממש ממש לא הלך לו. כמו כן, היו משחקים עם חזרה לפולחן הגרמאני העתיק, אבל זה היה יותר בגדר דיבורים על, או תיבול, מאשר ממש ייסוד של פולחן מסודר. אבל הם כן שלחו משלחת למצוא את התיבה האבודה והגביע הקדוש.
 

ש מים

New member
גוטמן, התכוונת אלי???

("אחד קורסיקני, נמוך, כובע משולש...")
ולשמעון-סנסיי: אני לא חושב שינה תשובה אחת נכונה. אני חושב שכל התשובות נכונות. הכל תלוי במטרה שלך ואיפה/באיזו סביבה אתה חי. לדוגמא: לוחם "גולני" פועל בצורה מסויימת (בוא ונאמר: "גלויה", חזיתית, פרונטאלית, התקפית) ואילו לוחם "סיירת מובחרת" פועל בצורה שונה לגמרי, ועדיין - שניהם לוחמים! בברכה, ש.
 

Sensei

New member
As for Hitler

YAMACH SHAMOR! See the Gamarah-Magilah (perek rishon) Daf-vuv,amud -bet. The Gamarah talks about GARMAMIA.They are the descendents of the Evil Esov.The angel of Esov is the Satan himself,the angel of death,the Samech Mem.The Gamarah says that Yakov our father prayed to Hashem to not allow Germamia to go out and destroy the world. They will try but hashem will not allow them to succeed.The gamarah continues to identify who this country is.The identical desription is found in the Hebrew encyclopedia Germany page 432.GERMANY's description is the description given in the Talmud,and Rashi on that Gamarah. The Gaon from Vilna who lived in the early 17 hundreds,says that Germamia is Germany."Germany the Talmud claims will try to conquer the world. Germany is Esov,and "ESOV HATES JACOB" The Nazis wanted to destroy the Jewish Nation -it is very clear . They were at the gates of Erets Yisroel and if they would have entered we wouldnt be here now.All we have to do is ask what miracle happened that they didnt make it? WHO STOPPED THEM? Remember Jacobs prayer to G-d? Did Haman only want to destroy the jews because Mordechai the Yahudi didnt bow down to him?Because of economic reasons? Haman and Hitler were from the same stock Amolek. I suggest that people do some research and see what was written in the newspaper American New york Journal October 1946.(International new agency) A report concerning the hanging of ten Nazis. "With hate that burned in his eyes STRIECHER(nazi)looked at the eye witnesses and yelled "PURIM FESTIVAL 1946". WHY DID HE YELL THIS THE LAST SECOND BEFORE BEING HANGED?IT WAS OCTOBER NOT MARCH OR APRIL. Hitler was Amolek -the evil Esov (gamarah) and he wanted to destroy the world .What world? The kingdom of G-d on earth.​
 
שמעון, בוודאי תבין שכהיסטוריון

אוקיי, הסטוריון זה מילה גדולה עלי, אבל בוודאי תבין שכסטודנט להיסטוריה, לא אוכל לקבל את מה שכתבת עכשיו כמשהו שמתקרב לחומר הדיון שאני עוסק בו, נכון?
 

Sensei

New member
I agree

that we are not talking about Religious "antisemitism".In my opinion we are talking about a BATTLE in the Spiritual World,similar to the battle between the Angel of Asov(Samech Maem,Maloch Hamovet etc.)and Yacov Avinu.In that case I agree that we are dealing with a theological issue and not an issue in the realm of History. In the Spiritual World Good always eventually prevails over Evil. This Spiritual event is reflected in the Historical events that occur. After all if Good did not prevail we would not be here right now.​
 

isaacl

New member
שמעון היקר

כמה תיקונים והבהרות. קודם הציטוט: תלמוד בבלי מסכת מגילה דף ו עמוד א-ב ואמר רבי יצחק: מאי דכתיב אל תתן ה' מאויי רשע זממו אל תפק ירומו סלה. אמר יעקב לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם, אל תתן לעשו הרשע תאות לבו. זממו אל תפק - זו גרממיא של אדום, שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו. שום מילה לא כתובה כאן על הס"מ, על השטן, או על מלאך המוות. זו אכן אחת הפרשנויות, אבל אנא דייק. הגאון מוילנא אכן היה גאון, אבל גם בלעדיו אפשר היה להבין שגרממיה היא גרמניה. (אגב, מן המאה ה18). אפילו טקיטוס שמע משהו על הגרמנים, ועל הסכנה הצפונה מהם לאימפריה הרומית, על אחת כמה וכמה במאה הרביעית, בזמן בו נאמרה אמירה זו. כמה מאיתנו אפילו יוכלו לספר לך על מה שעשו הגרמנים לאימפריה במאה זו. אז נכון שבאספקלריה של המאה העשרים המימרא בגמרא מרשימה עוד יותר, אבל אנא, פרופורציות. ואני ממליץ לזכור מה עשו הליטאים, פולנים, אוקראינים, הולנדים, ואפילו הצרפתים אוהבי ישראל. יצחק
 

Sensei

New member
I should remember Yitschak

because non of my family got out of Poland and Lithuania alive.Only those that got to America at the begining of the century survived. As for Asov ,Samech Mem etc.I am glad you agree with me that there are Rabbinical sources that offer this interpretation.By the way, read what I wrote more carefully.I did not say that the Gamarah mentioned this in Megillah.Look carfully with a "Gamarahdik cup". Did I take something out of proportion? I just brought this Gamarah to the awareness of others? Do you argue that this Gamarah is not talking about Germany? no Do you argue that the Gamarah is not talking about Asov? no Do you argue that "Asov" does not hate Yacov? Do you argue that Germany did not try to conquer the world? no So what are you saying?
 

isaacl

New member
סליחה

על הנימה הווכחנית. רק רציתי לצקת את דבריך לכלים היסטוריים. לא התווכחתי. ואם לא התכוונת לומר שהגמרא מייחסת את ס"מ לגרמניה אתך הסליחה. יצחק
 

isaacl

New member
מקורות האנטישמיות

היה לי ויכוח עם ידידה על המאמר שהתפרסם בהארץ השבוע, ראיון עם פרופ' יהושע אפרון. פרופ' אפרון זוקף את היסודות האנטישמיים שבברית החדשה לרצון למצוא חן בעיני הציבור הרחב באימפריה הרומית. אפרון מערער על קיום הצליבה בכלל, וכמובן על המחמאות שזוכה להם פילטוס ועל התיאור הבלתי מחמיא של היהודים. בקצרה, אפרון מניח שהייתה אנטישמיות עוד לפני הנצרות. ידידתי חשבה שזה אבסורד. הפניתי אותה, ולדעתי גם לך כדאי לקרוא את מאמרה של לאה רוט-גרסון: "שנאת ישראל בסוריה בתקופה ההלניסטית רומית", התפרסם בספר "היהודים בעולם ההלניסטי רומי", ירושלים, תשנ"ו, הוצאת מרכז זלמן שזר. המאמר מביא שלל אמירות אנטישמיות, וחלקן גזעניות ולא דתיות עוד מן המאה השניה לפני הספירה. יצחק
 

isaacl

New member
אגב הכותרת

הנסתר שבנגלה - שם של ספר של פרופ' ישראל תא שמע. צירוף יפה. ואכן תורת הנסתר נקראת תורת הנסתר משום שחכמיה עמלו על הסתרת ידיעותיהם. אני מסכים עם שמעון בחלק היפני. אפשר להסביר הכל במושגים אתיים. הצהרה גלויה על ידע באמנות לחימה היא התרברבות. ככל שהידע הוא עמוק יותר, פנימי יותר, אתה מעוניין להסתיר אותו. אם השאיפה היא להעמיק במודעות של קי, של שליטה פנימית, של הבנת הקי של הזולת, לא תרצה להצהיר על כך. הדבר נכון גם בתורת הנסתר היהודית. כל המצהירים על לימודי קבלה, מכוני קבלה, ישיבות ללימוד קבלה, מעולם לא עברו את הסף של לימודי קבלה. תורת הנסתר היהודית מצויה אצל אנשים שיודעים צניעות מהי. ההחצנה של החיים החרדים אין לה הרבה עם עקרונות היהדות, אלא עם מלחמת הישרדות של חברה במצור. לאחר כמה דורות של רדיפה של החברה הדתית, רדיפה עם מאפיינים אנטישמיים תוך אימוץ אנטישמיות של ממש, החברה החרדית שומרת על עצמה באמצעים חיצוניים מגוחכים משהו. אבל צריכים להבין אותה. החברה היהודית שלאחר האמנציפציה ניסתה לתת מענה לאנטישמיות תוך אמירה של: הגוי שונא אותנו משום שאנחנו שונים. אילו נאמץ התנהגות גויית, אילו נקים מדינה משלנו, אילו נתבולל, נפתור את הבעיה היהודית. משמע, כל מי שמתנהג כמו היהודי הישן, מוצדקת השנאה כלפיו. אני בטוח שהאמירה הזו שלי תקים מריבצה הרבה דובים, אבל לדעתי מוטב להודות בבעיה, להכיר בה מאשר להתעלם. כך קל גם להבין את מצוקת החברה החרדית, ואולי גם לחברה החרדית יהיה קל יותר להרים את הראש, להסתכל סביב ולהחליט שאולי אפשר כבר לצאת מן המערה. יצחק
 

nage

New member
שכחת להוסיף שלמרות הוויתור על כל

הסממנים החיצוניים, האנטישמיות לא נעלמה כלל וכלל (אולי להיפך), חוץ מזה תענוג לקרוא (כרגיל). דעתי היא שלא צריך להתרברב בשום דבר, צניעות היא מעלה גדולה.
 
למעלה