Sky Tran שוב מציעה פרויקט בישראל - הפעם בין נמל רמון לאילת

מצב
הנושא נעול.
Sky Tran שוב מציעה פרויקט בישראל - הפעם בין נמל רמון לאילת

Sky Tran שוב מציעה פרויקט בישראל - הפעם בין נמל רמון לאילת
[URL]https://www.israelhayom.co.il/article/654345[/URL]
עד עתה אף אחד מהפרויקטים שהציעה בעבר לא קרם עור וגידים. האם הפעם זה יהיה שונה?

ובהקשר לנמל רמון - ההווה לא כל כך מבטיח. האם העתיד יהיה שונה?
נמל התעופה רמון: ירידה חדה במספר הנוסעים לאילת וממנה
 

Bus Nerd

Active member
הם כמו הפרק מונורייל של הסימפסונס. הבטחות ללא כיסוי.

Sky Tran שוב מציעה פרויקט בישראל - הפעם בין נמל רמון לאילת
[URL]https://www.israelhayom.co.il/article/654345[/URL]
עד עתה אף אחד מהפרויקטים שהציעה בעבר לא קרם עור וגידים. האם הפעם זה יהיה שונה?

ובהקשר לנמל רמון - ההווה לא כל כך מבטיח. האם העתיד יהיה שונה?
נמל התעופה רמון: ירידה חדה במספר הנוסעים לאילת וממנה
הם כמו הפרק מונורייל של הסימפסונס. הבטחות ללא כיסוי.
 

matrix200200

Active member
Sky Tran זה עדיין בולשיט, אבל אני לא שותף לפסימיות שלך

Sky Tran שוב מציעה פרויקט בישראל - הפעם בין נמל רמון לאילת
[URL]https://www.israelhayom.co.il/article/654345[/URL]
עד עתה אף אחד מהפרויקטים שהציעה בעבר לא קרם עור וגידים. האם הפעם זה יהיה שונה?

ובהקשר לנמל רמון - ההווה לא כל כך מבטיח. האם העתיד יהיה שונה?
נמל התעופה רמון: ירידה חדה במספר הנוסעים לאילת וממנה
Sky Tran זה עדיין בולשיט, אבל אני לא שותף לפסימיות שלך
עתידו של רמון לדעתי בהחלט טוב.
לא משנה, מה יעלה בגורל נסיעות מ/אל אילת פנים ארציות, כמות הנסיעות הבין לאומיות רק תלך ותגדל.
אין לזה מנוס, כי יש גבול לשדרוגים שאפשר לעשות בנתב"ג וגם בגלל שלדעתי בזמן הנראה לעין, יהיו מיסי נמל יותר נמוכים ברמון, מה שיבטיח שחברות Low Cost ימשיכו את הטיסות שלהן אליו.
 
שים לב מה קורה ללא מעט חברות Low Cost בשנתיים האחרונות

Sky Tran זה עדיין בולשיט, אבל אני לא שותף לפסימיות שלך
עתידו של רמון לדעתי בהחלט טוב.
לא משנה, מה יעלה בגורל נסיעות מ/אל אילת פנים ארציות, כמות הנסיעות הבין לאומיות רק תלך ותגדל.
אין לזה מנוס, כי יש גבול לשדרוגים שאפשר לעשות בנתב"ג וגם בגלל שלדעתי בזמן הנראה לעין, יהיו מיסי נמל יותר נמוכים ברמון, מה שיבטיח שחברות Low Cost ימשיכו את הטיסות שלהן אליו.
שים לב מה קורה ללא מעט חברות Low Cost בשנתיים האחרונות
רמון לא יכול להתבסס על חברות Low Cost בלבד.
אתה יודע מה יהיה הסימן להצלחה או כשלון של רמון? אם אל על תתחיל להפעיל בו טיסות או לא.
בינתיים הטיסות הפנים-ארציות הן עדיין מירב הטיסות בנמל הזה.
ובמצבה של אילת ביחס לעקבה וסיני הבעיה של נמל התעופה רמון בהקשר של טיסות בינלאומיות אינה מיסי הנמל ביחס לנתב"ג אלא נמלי התעופה של עקבה ושארם א-שייח.
עבור רוב תושבי ישראל נמל התעופה רמון לא רלוונטי לנסיעות לחו"ל גם אם מיסי הנמל בו יהיה אפס ועלות הטיסות תהיה נמוכה יותר מנתב"ג כל עוד דרכי התחבורה היבשתיות אליו מרחבי ישראל עלובות כל כך.
אם רמון היה באמת יכול להשלים את נתב"ג לא היה עוסקים כל כך הרבה בהקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד או בנבטים.
רמון זה נמל התעופה של אילת + הערבה ולא הרבה יותר מכך.
 
אם טיסה מנמל רמון תעלה 500 שקלים פחות רבים יבואו אליו

שים לב מה קורה ללא מעט חברות Low Cost בשנתיים האחרונות
רמון לא יכול להתבסס על חברות Low Cost בלבד.
אתה יודע מה יהיה הסימן להצלחה או כשלון של רמון? אם אל על תתחיל להפעיל בו טיסות או לא.
בינתיים הטיסות הפנים-ארציות הן עדיין מירב הטיסות בנמל הזה.
ובמצבה של אילת ביחס לעקבה וסיני הבעיה של נמל התעופה רמון בהקשר של טיסות בינלאומיות אינה מיסי הנמל ביחס לנתב"ג אלא נמלי התעופה של עקבה ושארם א-שייח.
עבור רוב תושבי ישראל נמל התעופה רמון לא רלוונטי לנסיעות לחו"ל גם אם מיסי הנמל בו יהיה אפס ועלות הטיסות תהיה נמוכה יותר מנתב"ג כל עוד דרכי התחבורה היבשתיות אליו מרחבי ישראל עלובות כל כך.
אם רמון היה באמת יכול להשלים את נתב"ג לא היה עוסקים כל כך הרבה בהקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד או בנבטים.
רמון זה נמל התעופה של אילת + הערבה ולא הרבה יותר מכך.
אם טיסה מנמל רמון תעלה 500 שקלים פחות רבים יבואו אליו
אפילו מצפון הארץ
 
ממש לא. 500 ש"ח זה פחות ממה שיעלה הדלק בין נמל רמון לצפון

אם טיסה מנמל רמון תעלה 500 שקלים פחות רבים יבואו אליו
אפילו מצפון הארץ
ממש לא. 500 ש"ח זה פחות ממה שיעלה הדלק בין נמל רמון לצפון
הארץ. ואל תצפה שתושבים מהצפון או מהמרכז יסעו לנמל רמון בתחבורה ציבורית או במוניות.
וזה עוד לפני שעוסקים במגוון היעדים הנמוך בהרבה שמציע נמל רמון לעומת נתב"ג.
נמל רמון הוא בדיוק מה שהוא - תחליף לשדות התעופה באילת ועובדה ולא יותר מכך.
בינתיים הוא גם לא מגיע להיקפי הנסיעות שהיו בשדות התעופה הללו.
 
תרמילאים למשל וגם אחרים שרוצים לחסוך כסף

ממש לא. 500 ש"ח זה פחות ממה שיעלה הדלק בין נמל רמון לצפון
הארץ. ואל תצפה שתושבים מהצפון או מהמרכז יסעו לנמל רמון בתחבורה ציבורית או במוניות.
וזה עוד לפני שעוסקים במגוון היעדים הנמוך בהרבה שמציע נמל רמון לעומת נתב"ג.
נמל רמון הוא בדיוק מה שהוא - תחליף לשדות התעופה באילת ועובדה ולא יותר מכך.
בינתיים הוא גם לא מגיע להיקפי הנסיעות שהיו בשדות התעופה הללו.
תרמילאים למשל וגם אחרים שרוצים לחסוך כסף
בנוסף אם יהיו טיסות זולות , יהיו גם מוניות\אפלקציות שיתוף נוסעים לאותה הטיסה כך שנסיעה תהיה זולה,
 

Ccyclist

Well-known member
איך ₪500 מס ? טיסת קונקשן זולה לנתב"ג עלתה לי ₪600 לכיוון.

תרמילאים למשל וגם אחרים שרוצים לחסוך כסף
בנוסף אם יהיו טיסות זולות , יהיו גם מוניות\אפלקציות שיתוף נוסעים לאותה הטיסה כך שנסיעה תהיה זולה,
איך ₪500 מס ? טיסת קונקשן זולה לנתב"ג עלתה לי ₪600 לכיוון.
בנוסף אילת מתחרה בנמלי התעופה של עקבה וטאבה שגם אליהן יש טיסות זולות כך שקשה לראות מדוע היא תשמש שער לסיני ( ששארם א שייך משרתת את אתרי התיירות שלה באופן אפקטיבי יותר) או לירדן.
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לטאבה (TCP) קיימת רק טיסה אחת פעם (לפעמים פעמיים) בשבוע

איך ₪500 מס ? טיסת קונקשן זולה לנתב"ג עלתה לי ₪600 לכיוון.
בנוסף אילת מתחרה בנמלי התעופה של עקבה וטאבה שגם אליהן יש טיסות זולות כך שקשה לראות מדוע היא תשמש שער לסיני ( ששארם א שייך משרתת את אתרי התיירות שלה באופן אפקטיבי יותר) או לירדן.
&nbsp
&nbsp
לטאבה (TCP) קיימת רק טיסה אחת פעם (לפעמים פעמיים) בשבוע
אל/מ וורשה (WAW) וברטיסלבה (BTS)
https://www.flightradar24.com/data/airports/tcp
&nbsp
עקבה (AQJ) :
https://www.flightradar24.com/data/airports/aqj
&nbsp
שארם א-שייח (SSH) :
https://www.flightradar24.com/data/airports/ssh
 

matrix200200

Active member
אני לא יכול להגיד על כולם, אבל די בוודאות אומר על רוסים

איך ₪500 מס ? טיסת קונקשן זולה לנתב"ג עלתה לי ₪600 לכיוון.
בנוסף אילת מתחרה בנמלי התעופה של עקבה וטאבה שגם אליהן יש טיסות זולות כך שקשה לראות מדוע היא תשמש שער לסיני ( ששארם א שייך משרתת את אתרי התיירות שלה באופן אפקטיבי יותר) או לירדן.
&nbsp
&nbsp
אני לא יכול להגיד על כולם, אבל די בוודאות אומר על רוסים
שהם חלק לא מבוטל מהנופשים בסיני וירדן, שהם בהחלט יעדיפו את רמון, אם תהיה להם אופציה נוחה לעשות יום טיולים בישראל (ובעיקר ביקור במקומות הקדושים לנצרות), כך שיוכלו לסמן V שביקרו פה.
אני קורה לפעמים מדורי רכילות של אתרי חדשות ברוסית (על שחקנים, פוליטיקאים וכן הלאה).
תתפלא, אבל ביקור בירושלים במקומות הקדושים נחשב אצלם דבר מאוד אופנתי ומה שסלבריטאים עושים, שאר האנשים עושים גם.
הנחיתה ברמון ויום טיול בארץ (עם אוטובוס מאורגן) זה הרבה יותר נוח מאשר לנפוש בסיני ולעמוד בתור בביקורת גבולות.
אם מחיר הטיסה יהיה זהה, אז בוודאי זאת תהיה האופציה המועדפת עליהם על פני שדות תעופה במדינות השכנות.
שלא לדבר על סוג של הילה של בטחון שאופפת את הטיסות מ ואל ישראל לעומת טיסות למדינות השכנות (לא שוכחים את פיצוץ המטוס הרוסי אחרי המראה משארם).
בקיצור, יש לרמון יתרונות וצריך רק לנצל ולשווק את זה.
 
אבל אם הם ירצו לבקר בישראל במקומות הקדושים לנצרות

אני לא יכול להגיד על כולם, אבל די בוודאות אומר על רוסים
שהם חלק לא מבוטל מהנופשים בסיני וירדן, שהם בהחלט יעדיפו את רמון, אם תהיה להם אופציה נוחה לעשות יום טיולים בישראל (ובעיקר ביקור במקומות הקדושים לנצרות), כך שיוכלו לסמן V שביקרו פה.
אני קורה לפעמים מדורי רכילות של אתרי חדשות ברוסית (על שחקנים, פוליטיקאים וכן הלאה).
תתפלא, אבל ביקור בירושלים במקומות הקדושים נחשב אצלם דבר מאוד אופנתי ומה שסלבריטאים עושים, שאר האנשים עושים גם.
הנחיתה ברמון ויום טיול בארץ (עם אוטובוס מאורגן) זה הרבה יותר נוח מאשר לנפוש בסיני ולעמוד בתור בביקורת גבולות.
אם מחיר הטיסה יהיה זהה, אז בוודאי זאת תהיה האופציה המועדפת עליהם על פני שדות תעופה במדינות השכנות.
שלא לדבר על סוג של הילה של בטחון שאופפת את הטיסות מ ואל ישראל לעומת טיסות למדינות השכנות (לא שוכחים את פיצוץ המטוס הרוסי אחרי המראה משארם).
בקיצור, יש לרמון יתרונות וצריך רק לנצל ולשווק את זה.
אבל אם הם ירצו לבקר בישראל במקומות הקדושים לנצרות
למה שיעדיפו את רמון על פני נתב"ג?
טיול בארץ שמוצאו ברמון ובאילת לא יכול להיות "יום טיול". אין דבר כזה יום טיול במקומות הקדושים בירושלים (שלא לדבר על הצפון) שמוצאו באזור אילת.
 

matrix200200

Active member
כי הטיסה אליו תהיה יותר זולה

אבל אם הם ירצו לבקר בישראל במקומות הקדושים לנצרות
למה שיעדיפו את רמון על פני נתב"ג?
טיול בארץ שמוצאו ברמון ובאילת לא יכול להיות "יום טיול". אין דבר כזה יום טיול במקומות הקדושים בירושלים (שלא לדבר על הצפון) שמוצאו באזור אילת.
כי הטיסה אליו תהיה יותר זולה
 
והטיול למקומות הקדושים לנצרות יהיה יותר יקר וגם יחייב לינה

כי הטיסה אליו תהיה יותר זולה
והטיול למקומות הקדושים לנצרות יהיה יותר יקר וגם יחייב לינה
בסך הכל נמל רמון עלול לייקר את החבילה כולה ולא להוזיל אותה.
אם אתה מדבר למשל על יום טיול למקומות הקדושים בירושלים כבר יכול להיות זול יותר לנחות בבוקר בנתב"ג, לנסוע ברכבת לירושלים, לטייל יום שלם בירושלים (בטיול שמתחיל ומסתיים בתחנת יצחק נבון), לחזור לנתב"ג ולטוס בערב מנתב"ג לרמון כדי להגיע לאילת. עם נסיעה באוטובוס מירושלים לאילת במקום טיסה בין נתב"ג לאילת זה בטוח יהיה זול יותר.
אין מה לעשות - את ההבדל שבין 30-40 ק"מ שניתן לנסוע ברכבת ל-300-400 ק"מ שניתן לנסוע רק באוטובוס או רכב אי אפשר לבטל.
האזור התיירותי היחיד, מחוץ לאזור אילת, שנמל רמון יכול איכשהו לשרת זה דרום ים המלח.

לכל תייר שירצה לשלב טיול בארץ שכולל גם את אילת וגם יעדים במרכז ובצפון, בסופו של דבר יהיה עדיף לטוס לנתב"ג ולא לרמון, שלא לדבר על תייר שלא ירצה לשלב את אילת. וכשמדובר בתיירים מאירופה גם מדובר בחסם די נמוך להפרש שיכול להיות במחירי הטיסות, כי גם כך מחירי הטיסות בין ישראל לאירופה נמצאים בתחום די נמוך, בגלל מרחקי הטיסה הלא גדולים. וגם בין נתב"ג לאירופה יש טיסות Low Cost, אפילו יותר מאשר בין רמון לאירופה.

לנמל רמון יש תקרת זכוכית בגלל המיקום הגיאוגרפי שלו. זה נמל תעופה של עיר תיירות וגבול קטנה. זה לא באמת נמל תעופה נוסף של ישראל.
לכן נפח הפעילות בו קשור בהדיקות לנפח הפעילות התיירותית (הפנים ארצית ומחו"ל) באילת ולמידת השימוש בו על ידי תושבי אילת והערבה.
 

matrix200200

Active member
לא בהכרח

והטיול למקומות הקדושים לנצרות יהיה יותר יקר וגם יחייב לינה
בסך הכל נמל רמון עלול לייקר את החבילה כולה ולא להוזיל אותה.
אם אתה מדבר למשל על יום טיול למקומות הקדושים בירושלים כבר יכול להיות זול יותר לנחות בבוקר בנתב"ג, לנסוע ברכבת לירושלים, לטייל יום שלם בירושלים (בטיול שמתחיל ומסתיים בתחנת יצחק נבון), לחזור לנתב"ג ולטוס בערב מנתב"ג לרמון כדי להגיע לאילת. עם נסיעה באוטובוס מירושלים לאילת במקום טיסה בין נתב"ג לאילת זה בטוח יהיה זול יותר.
אין מה לעשות - את ההבדל שבין 30-40 ק"מ שניתן לנסוע ברכבת ל-300-400 ק"מ שניתן לנסוע רק באוטובוס או רכב אי אפשר לבטל.
האזור התיירותי היחיד, מחוץ לאזור אילת, שנמל רמון יכול איכשהו לשרת זה דרום ים המלח.

לכל תייר שירצה לשלב טיול בארץ שכולל גם את אילת וגם יעדים במרכז ובצפון, בסופו של דבר יהיה עדיף לטוס לנתב"ג ולא לרמון, שלא לדבר על תייר שלא ירצה לשלב את אילת. וכשמדובר בתיירים מאירופה גם מדובר בחסם די נמוך להפרש שיכול להיות במחירי הטיסות, כי גם כך מחירי הטיסות בין ישראל לאירופה נמצאים בתחום די נמוך, בגלל מרחקי הטיסה הלא גדולים. וגם בין נתב"ג לאירופה יש טיסות Low Cost, אפילו יותר מאשר בין רמון לאירופה.

לנמל רמון יש תקרת זכוכית בגלל המיקום הגיאוגרפי שלו. זה נמל תעופה של עיר תיירות וגבול קטנה. זה לא באמת נמל תעופה נוסף של ישראל.
לכן נפח הפעילות בו קשור בהדיקות לנפח הפעילות התיירותית (הפנים ארצית ומחו"ל) באילת ולמידת השימוש בו על ידי תושבי אילת והערבה.
לא בהכרח
תלוי כמובן בשעת הנחיתה, אבל בגדול זה יכול להיראות ככה:
1. נחיתה ברמון, נסיעה באוטובוס לירושלים (אולי עם עצירה בים המלח).
2. סיבוב של שעתיים, שלוש בירושלים,
3. נסיעה באוטובוס לגשר אלנבי, לינה בירדן, טיסה, או נסיעה באוטובוס, או מוניות משם דרומה.
כמובן שזה בכלל לא מחייב ביקור באילת (שהוא באמת הרבה פחות מושך עבור תיירים בעלי תקציב מוגבל ביחס למדינות השכנות, אבל כאלה שעדיין רוצים לבקר במקומות הקדושים לנצרות.
גם לא חייבים לינה.
עובדתית גם היום יש ממש לא מעט תיירים רוסים (ובכלל) שמגיעים רק לבקר למקומות הקדושים ומשם ישר עוזבים את הארץ.
עם פתיחת רמון המסלול הזה לדעתי יכול להפוך ליותר זול.
אפשר להתווכח כמובן, עד כמה תיירים מהסוג הזה מועילים לכלכלת מדינת ישראל ולתעשיית התיירות בפרט, אבל זה כבר עניין אחר.
 
במקרה כזה, אם היעד היחיד בישראל זה ירושלים, אני בכלל לא מבין

לא בהכרח
תלוי כמובן בשעת הנחיתה, אבל בגדול זה יכול להיראות ככה:
1. נחיתה ברמון, נסיעה באוטובוס לירושלים (אולי עם עצירה בים המלח).
2. סיבוב של שעתיים, שלוש בירושלים,
3. נסיעה באוטובוס לגשר אלנבי, לינה בירדן, טיסה, או נסיעה באוטובוס, או מוניות משם דרומה.
כמובן שזה בכלל לא מחייב ביקור באילת (שהוא באמת הרבה פחות מושך עבור תיירים בעלי תקציב מוגבל ביחס למדינות השכנות, אבל כאלה שעדיין רוצים לבקר במקומות הקדושים לנצרות.
גם לא חייבים לינה.
עובדתית גם היום יש ממש לא מעט תיירים רוסים (ובכלל) שמגיעים רק לבקר למקומות הקדושים ומשם ישר עוזבים את הארץ.
עם פתיחת רמון המסלול הזה לדעתי יכול להפוך ליותר זול.
אפשר להתווכח כמובן, עד כמה תיירים מהסוג הזה מועילים לכלכלת מדינת ישראל ולתעשיית התיירות בפרט, אבל זה כבר עניין אחר.
במקרה כזה, אם היעד היחיד בישראל זה ירושלים, אני בכלל לא מבין
את המוטיבציה לנחות ברמון.
כבר עדיף לנחות בעמאן ולנסוע משם לירושלים וחזרה לירדן.
זה נראה שאתה מנסה בצורה מאולצת לדחוף את רמון למסלול למרות שאין בכך הגיון.
 

matrix200200

Active member
תלוי מה התייר רוצה.

במקרה כזה, אם היעד היחיד בישראל זה ירושלים, אני בכלל לא מבין
את המוטיבציה לנחות ברמון.
כבר עדיף לנחות בעמאן ולנסוע משם לירושלים וחזרה לירדן.
זה נראה שאתה מנסה בצורה מאולצת לדחוף את רמון למסלול למרות שאין בכך הגיון.
תלוי מה התייר רוצה.
לנסוכ ברכב שני הכיוונים, זה בהחלט גם אופצייה, אבל יהיו כאלה שיעדיפו את המסלול שאני מציע, בגלל שהוא מאפשר לראות יותר במדינת ישראל בלי להטריח את עצמך יותר מדי.
בעיקר ים המלח.
בלי קשר, נושא מעבר גבולות, זה משהו שהרבה תיירים מעדיפים לעשות כמה שפחות (עד כמה שאפשר).
לנסוע הלוך ושוב, לדעתי פחות נוח, בגלל ביקורת גבולות שצריך לעבור פעמיים.
נדמה לי גם שזמן נסיעה מעמען לירושלים , לא בהרבה יותר קצר מרמון לירושלים.
בקיצור, מה שאני מציע לתיירי "יום אחד" לפחות לא נופל מאלטרנטיבות הקיימות ואולי אפילו יותר טוב.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן 250 ק"מ ברוסית או 155 מייל באנגלית זה מרחק קטן.

תלוי מה התייר רוצה.
לנסוכ ברכב שני הכיוונים, זה בהחלט גם אופצייה, אבל יהיו כאלה שיעדיפו את המסלול שאני מציע, בגלל שהוא מאפשר לראות יותר במדינת ישראל בלי להטריח את עצמך יותר מדי.
בעיקר ים המלח.
בלי קשר, נושא מעבר גבולות, זה משהו שהרבה תיירים מעדיפים לעשות כמה שפחות (עד כמה שאפשר).
לנסוע הלוך ושוב, לדעתי פחות נוח, בגלל ביקורת גבולות שצריך לעבור פעמיים.
נדמה לי גם שזמן נסיעה מעמען לירושלים , לא בהרבה יותר קצר מרמון לירושלים.
בקיצור, מה שאני מציע לתיירי "יום אחד" לפחות לא נופל מאלטרנטיבות הקיימות ואולי אפילו יותר טוב.
כמו כן 250 ק"מ ברוסית או 155 מייל באנגלית זה מרחק קטן.
במשך שנים הייתי במכון כושר במלון בספרד שהאורחים הגרמנים היו עושים טיולי יום של 250 ק"מ לגרנדה וסביליה, 3 שעות הלוך, 3 ביעד, 3 חזור.
 

darkshadow1

New member
שדה התעופה רמון לא נבנה כתחליף/משלים לנתב"ג,

שים לב מה קורה ללא מעט חברות Low Cost בשנתיים האחרונות
רמון לא יכול להתבסס על חברות Low Cost בלבד.
אתה יודע מה יהיה הסימן להצלחה או כשלון של רמון? אם אל על תתחיל להפעיל בו טיסות או לא.
בינתיים הטיסות הפנים-ארציות הן עדיין מירב הטיסות בנמל הזה.
ובמצבה של אילת ביחס לעקבה וסיני הבעיה של נמל התעופה רמון בהקשר של טיסות בינלאומיות אינה מיסי הנמל ביחס לנתב"ג אלא נמלי התעופה של עקבה ושארם א-שייח.
עבור רוב תושבי ישראל נמל התעופה רמון לא רלוונטי לנסיעות לחו"ל גם אם מיסי הנמל בו יהיה אפס ועלות הטיסות תהיה נמוכה יותר מנתב"ג כל עוד דרכי התחבורה היבשתיות אליו מרחבי ישראל עלובות כל כך.
אם רמון היה באמת יכול להשלים את נתב"ג לא היה עוסקים כל כך הרבה בהקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד או בנבטים.
רמון זה נמל התעופה של אילת + הערבה ולא הרבה יותר מכך.
שדה התעופה רמון לא נבנה כתחליף/משלים לנתב"ג,
אלא כתחליף לשדה הישן באילת. אין שום היגיון בעידוד ישראלים לנסוע 3-4 שעות לכיוון בשביל טיסה של 3-4 שעות. זה בזבזני, מזהם ופוקק את הכבישים.
המדד היחיד להצלחה/כישלון של רמון היא מה יעשו עם השטח שפונה במקום השדה הישן באילת. אם הוא יעמוד כאבן שאין לה הופכים במשך שנים- אז ההשקעה שעשו בשדה החדש היא בזבוז. אם השטח יפותח והוצאת השדה מהעיר תאפשר פיתוח מואץ גם של אזורים אחרים שהיו מוגבלים בגלל הקרבה לשדה הישן- אז ההשקעה אולי הייתה כדאית.
 

ModiinCity

New member
זה כבר מזמן לא "אם", אלא "מתי". זאת חט' קרקע הכי יקרה באילת

שדה התעופה רמון לא נבנה כתחליף/משלים לנתב"ג,
אלא כתחליף לשדה הישן באילת. אין שום היגיון בעידוד ישראלים לנסוע 3-4 שעות לכיוון בשביל טיסה של 3-4 שעות. זה בזבזני, מזהם ופוקק את הכבישים.
המדד היחיד להצלחה/כישלון של רמון היא מה יעשו עם השטח שפונה במקום השדה הישן באילת. אם הוא יעמוד כאבן שאין לה הופכים במשך שנים- אז ההשקעה שעשו בשדה החדש היא בזבוז. אם השטח יפותח והוצאת השדה מהעיר תאפשר פיתוח מואץ גם של אזורים אחרים שהיו מוגבלים בגלל הקרבה לשדה הישן- אז ההשקעה אולי הייתה כדאית.
זה כבר מזמן לא "אם", אלא "מתי". זאת חט' קרקע הכי יקרה באילת
ויש כבר תב"ע מאושרת.

מה שיותר מעניין עכשיו, הוא איך השדה מקדם את הפיתוח באיזור שלפני אילת?
אמנם, באופן טבעי, יש מגבלות בנייה, אבל בהחלט ייתכן פיתוח מואץ בזכות שדה"ת בינלאומי מודרני. ואני לא מדבר רק על תיירות אקולוגית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה