"The sadness will last forever” *

femme

New member
"The sadness will last forever” *

הָלַכְתָּ בְּעִקְבוֹת הַשֶּׁמֶשׁ הִתְעַטַּפְתָּ בְּחֻמָּהּ הַלּוֹהֵט וְיָנַקְתָּ מִמֶנָה אֶת כּוֹחֲךָ לִמְשִׁיכַת מִכְחוֹל מַּטְרִיפָה. כִּשְׁרוֹנְךָ מַתַּת שָׁמַיִם - חֲסַר מְנוּחָה וּתְזָזִיתִי, לֹא חָדַלְתָּ לְהַפְלִיא. בְּחַיֶּיךָ וּבְמוֹתְךָ סְבָבוּךָ חַמָּנִיּוֹת אֲצִילוֹת צְהֻבּוֹת, כְּמוֹ הַשֶּׁמֶשׁ שֶׁאָהַבְתָּ וְאִירִיסִים רְכוּנֵי רֹאשׁ שֶׁנָּעוּ קַלּוֹת עִם נִיד הָרוּחַ. לַנֶּצַח תֻּזְכַּר כְּאָמָּן מְּעֻרְעָר, שֶׁכָּרַת אֶת תְּנוּךְ אָזְנוֹ בַּחֹרֶף עוֹיֵן ומְּנֻכָּר. * מילותיו האחרונות של ואן-גוך על ערש דווי.
 

frustrated

New member
פאם, תגובתי

שילבת בשיר הרמזים לכמה מציוריו של ואן-גוך, אך אני מרגיש כאילו לא באמת ירדת לסוף הדברים. כלומר, אולי כדאי לנסות ולהסתכל שוב על הפשט והדרש, כך שתוכלי לגעת במקומות עמוקים יותר של יצירתו של ואן-גוך ושל אישיותו, ולא רק בפרטים ביוגרפיים פשוטים ובהרמזים ליצירותיו.
 

femme

New member
מתוסכל יקר

כתבתי שיר קצר על אהבתו של ואן גוך לשמש, לצבעה הצהוב ולחום שלה. צהוב סימל בעיניו את האור והרוח בנפש האדם והיוצר. ואן גוך עבר תכופות ממקום למקום בעקבות הגורל והשמש. הצייר שנא את החורף ואת הקור, נעשה חסר מנוחה ודכאוני בעונת החורף. נכון, הוא התפרסם הרבה בעקבות ציורי החמניות שלו, אבל לא רק. ואן גוך מפורסם גם בתמונות פורטרט שלו ושל מקורביו והוא הושפע רבות מן האמנות היפנית. את החמניות הזכרתי בקונוטציה לשמש שאהב והוזכרה ביצירה. מעבר לכך שהוא כרת את תנוך אוזנו, אני לא הבאתי כאן שום תיאורים ביוגרפיים שלו. אין ביצירה פשט ודרש. היצירה מאד ברורה ולא מתיימרת לרעיונות גדולים ופילוסופיים. אם זה לא היה ברור, אז אולי אני פיספסתי... המון תודה על התגובה וההתייחסות.
 

f e m m e

New member
פיספוסים? לא נורא אחותי עוד תלמדי

לא לפספס אלא להיות ברורה יותר. אגב ובכל זאת היה נדמה לי שקראתי אוטוביוגרפיה ולא בדיוק שירה או פרוזה בעצם התכוונתי לומר שלא חידשת מאום בנושא ונגוך. מחר אקח את תמונותיו של גוטמן או קהלת האהוב עליי ואנסה לכתוב על רצף תמונותיו שיר..הרעיון יכול להיות נפלא אבל גם אז הוא צריך להיות מרומז קמעה ולא כל כך ברור בשביל זה אפשר להסתכל על תמונה ולא לקרוא "שירה" כל טוב לך מאחותך הקטנה או הגדולה אני לא יודעת, אבל.. F E M M E
 
אהבתי מאוד

התמלאתי חמניות אצילות ואיריסים רכוני ראש. יצירה עם טעם של עוד. תודה femme.
 
למעלה