אהוד ברק: "אין מי שלא יכול לשרת בצבא"

goldy

New member
נכון נכון נכון../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

מי כמוני יודע שהדעה הריאשונה שהצבא מגבש עלייך תקפה לנצח ושום עירעור לא עוזר.
 
ברק דווקא אמר דברים נכונים

תראו , בסופו של דבר הוא צודק. הצבא מייצג את החברה שאנחנו חיים בה, הוא ההכנה ה'אחרונה' שלנו לפני שיוצאים לחיים האמיתיים והדבר שהכי מתקרב לג'ונגל שהולך שם בחוץ. אין מישהו שלא יכול לשרת בצבא, שהב"ט צודק בעניין הזה . כ-ו-ל-ם יכולים לשרת. לדעתי, בנאדם שלא יכול להשתלב לא יוכל גם להשתלב בחברה . וכולם יכולים להשתלב בחברה . אמנם כל אחד בדרכו וכאשר נצא לאזרחות גם נפנה לכיוונים מנוגדים ותחומים שונים , אבל בשורה הסופית - כן, כולם יכולים להשתלב בחברה. אז בצבא זה קצת שונה כי אין את החופש לבחור מה אתה רוצה לעשות ואיפה בדיוק להשתלב, אבל זה כל האתגר. מה גם שבגיל הגיוס עדיין רובנו עדיין "מחפשים את עצמנו". אתם מתבכיינים פה שבצבא אין זכויות וצריך ללכת מדוגמים , עם שיער אסוף , אומרים לנו מה לעשות , אוסרים עלינו כלמיני דברים שלא היינו אמורים להתייעץ לגביהם - כמו קעקועים , צבא לשיער , תספורת וכ'ו וכ'ו. אבל אם מסתכלים על התמונה הגדולה יש לזה מטרה !. והמטרה הזאת היא כמובן משמעת. זה לא באמת משנה אם חיילים ילכו עם נעלי ספורט או נעלי צבא (מלבד האחידות הצה"לית זה לא פוגע בכלום) , אבל איפה פה המשמעת ? זה מתחיל בדברים הקטנים ונגמר בטעיות ענקיות ומחדלים. גם עם המשמעת הנוקשה של הצבא יש טעויות לא מעטות, אבל תחשבו מה היה קורה אם כולם היו עושים מה שבא להם. אם היינו מבריזים משמירות (אולי בעלי המצפון לא היו עושים זאת, אבל אני מכירה אנשים שכן ) , היינו מעגלים פינות (בדברים חשובים) , הולכים מתי שבא לנו , לא מסיימים את העבודה וכ'ו וכ'ו. אז באמת היינו מדינה חלשה ומסכנה. כמו שאני רואה את זה , ההנהגה במדינה הזו היא מושחתת. כשראש הממשלה , שהב"ט , שר האוצר או שר החוץ מגיעים להחלטה יש לכך גם צד פוליטי נרחב . הם זוכרים את דעת הקהל ותחושות הציבור בכל צעד ושעל שלהם וההבנה הזו מחלחלת פנימה . בסופו של דבר התחושה היא שהם דואגים יותר לאינטרסים שלהם מאשר לאינטרס של המדינה . במצב כזה טוב שיש את הצבא.כמה שהצבא נחשב חלק מהזירה הפוליטית , צה"ל מתמקד בלהיות צבא מקצועי , מתוחכם וחזק. לסיכום אני אומר שהשירות הצבאי צריך לבוא מהלב , כי אם לא עושים דברים כי באמת רוצים , עדיף לא לעשות בכלל. זו דעתי באופן כללי . ברגע שאנשים מתעסקים יותר בעצמם ולא מוכנים לבזבז את זמנם בצבא זה כבר מצב חמור. במיוחד כשמדובר בתופעה נרחבת ולא במיעוט שלא ניכר. גיוס שווה לכולם
 

Ambious

New member
קראת בכלל את ההודעה שלי?

הצבא הוא זה שלא רוצה שחלק גדול מאד מהחיילים ישרתו. הצבא לא רוצה לקחת אחריות על חיילים חולים או דיכאוניים, הצבא הוא זה שלא מאפשר להם - גם אם הם רוצים - לשרת, בגלל שהוא לא רוצה לשלם להם על טיפולים רפואיים, ולא מאפשר להם לשלם לעצמם על הטיפולים גם אם הם רוצים. אני לא מדבר אפילו על מצפון או על חופש או על אחידות, אני מדבר על בריאות, והצבא לא מוכן לקחת אחריות על הבריאות של החיילים, אז שלא יבוא אחר כך בהצהרות שהצבא הוא צבא של כולם.
 

ה מ ש י ח

New member
ושוב אתה צודק חלקית

אבל לא כל צבא ינהג ככה? לא כל גוף ינהג כך? לא כל מקום בחיים ינהג כך? בטוח שיש המון מקרים שאנשים שיכולים להצליח בגדול נופלים בין הכסאות וחבל על כך. באמת חבל. וזו בעיה מאוד רצינית כי האנשים האלה גם יכולים לתרום ולעשות ולא מסוגלים וגם יוצאים עם תחושת מירמור עצבנית ואחרי זה הופכים לאזרחים קקה כי "מה, לא התייחסו אלי כמו שצריך אז למה שאני?" וכו' וכו'. אני לא באה להבין את הסיבות ללמה מגייסים אנשים מסויימים ואחרים לא למרות שהם ממש רוצים ויכולים לתרום המון, אין לי מושג מה השיקול של מקבלי ההחלטות האלה, אבל לי אישית זה פשוט נראה הגיוני לא לקבל חולה המופיליה או בן אדם שיש בעברו נסיון התאבדות למסגרת צבאית. אבל זה רק ההגיון שלי.
 

Ambious

New member
אני לא מאשים את הצבא שלא רוצה לקחת אחריות

על חיילים חולים, זה מובן מבחינה כלכלית, אישית, וכסת"חית. מה שאני אומר זה שכל זמן שזה המצב, שאהוד ברק - שהוא הנציג הפוליטי של הצבא - לא יצא בהצהרות צבועות שסותרות לחלוטין את המציאות שמתווה הצבא עצמו רק בשביל לקדם את האג'נדה הפוליטית האישית שלו, על חשבון מאות אם לא אלפי צעירים וחיילים שנפגעים מהאמירה הזאת.
 

ה מ ש י ח

New member
טוב,

זה שאהוד ברק אידיוט ולא חושב על מה שהוא מוציא מהפה.. בעיה אחרת. מטומטמים תמיד היו ותמיד יהיו.
 
אבל הכל מסתכם בכסף בסופו של דבר.

בתקציב , ומה לעשות שהתקציב הוא מוגבל והמימון של הטיפולים האלו יהיה יקר מדי עבור הצבא. אז יש שיהוו השקעה גדולה מדי בשביל הצבא , זה לא אומר שהם לא מתאימים לצבא או לא יכולים לשרת בו. חוצמזה שתמיד אפשר להתנדב. וחוצמזה שבשביל אלו שיש להם בעיה רפואית זה באמת עדיף , הצבא לא מסוגל לטפל בחיילים בריאים והוא עושה להם נזקים שונים... חלקם מינורים וחלקם לא. לא רוצה לחשוב איך אדם שבאמת זקוק לטיפול מקצועי ומלא יוכל לא להינזק מבחינה רפואית בגלל שבחר לשרת. זה לגיטימי שהצבא יעשה מה שטוב לו עפ\,י הצרכים המיוחדים שלו. אין צורך להיעלב מזה , זה לא שברק אמר "אין מי שלא יוכל לשרת בקרבי" , הוא דיבר על צה"ל 2007 ומתוך היכרות שלי עם התפקידים השונים בצבא - זה נכון.
 
למעלה