אוהבים קפה? – דיון פתוח!

אוהבים קפה? – דיון פתוח!

אוהבים קפה? – דיון פתוח! עד כמה שזה ישמע לכם מוזר... אני מעולם לא טעמתי קפה! לא שיש לי משהוא נגד קפה, נהפוך הוא אבל פשוט לא יצא לי לטעום לאחרונה (בשנים האחרונות) אנחנו עדים לצמיחה והתפתחות תרבות קפה בישראל בעבר היו בתי קפה שהגישו מכלול שלם בתפריט אך לא התמחו רק בקפה כיום אנו עדים לרשתות הצומחות ומתרבות המציעות קפה איכותי ותרבות צריכה שלמה של קפה להוציא את סטארבקס שנכשלה בחדירתה לישראל רשתות כגון, אר-קפה, ארומה, קפה קפה, קופי בין, קפה ג'ו, קפה הלל, אספרסו בר, אילנ'ס ואחרים צומחים ומתפתחים להם כל רשת מיתגה את עצמה מתוך מטרה ליצור בידול צרכני נתפס ויתרון תחרותי (לפחות זה מה שהם רצו להשיג) ברשותכם, אני מעוניין לקיים דיון פתוח – איך אתם רואים את ההבדל בין רשת לרשת האם אתם באמת חשים בהבדלים? האם אתם חשים בערכי המותג שכל רשת משדרת? ומהם ערכים אלה? מה ההבדל התפיסתי בעינכם בין רשת זו לאחרת? האם כל רשת גורמת לכם לחוות "חוויה" מסוימת? אשמח לשמוע את דעתכם
 

4XMIA

New member
קודם כל - אתה מוזמן אלי לקפה טוב...

בעיקרון תרבות הצריכה ועימה סמל/סטאטוס חברתי בדמות שאיפה להתעמקות בנושא הקולינארי לרובד אוכלוסיה מאוד מסוים שיכול להרשות לעצמו את התענוג המתפתח הזה - הביא אחרי היין והמכוניות את מדע הקפה. הישראלי של שנות ה 2000 רוצה יותר איכות וחלקו יכול גם לשלם על כך, במחיר היוצר למוכר רווחים עצומים - אבל ההוצאה ללקוח עדיין סבירה. בתי קפה היו מאז ומתמיד בארץ, אבל עם הזמן נכנסו חברות גדולות שהצליחו לקבל דריסת רגל בבתי קפה. אחרי שנושא הקפה נלמד ע"י הישראלי המתחכם - הטעמים והעדפות של הישראלים נבחנו ע"י אנשי מקצוע בתחום הקפה והם החלו בנסיון לקלוע לטעם המיינסטרים עם הצגת זנים ותערובות שונות לאילו המחפשים גיוון. סטארבקס נכשלה בארץ כי הקפה שלה לא מותאם, ולא ברמה הנדרשת לישראלי המתוחכם (שכבר יש לו מכונות קפה ביתיות עד מקצועיות בבית), מי שטעם את הקפה שלהם יודע אולי להבחין בפער בין קפה של בית קפה על פני קה של "רשת" הבאה ממקום זר ומנסה להעתיק הצלחה המהולה בבחירת מיקום חולש של פינת רחובות בשילוב עיצוב, מבחר של עשרות סוגי משקאות מבוססים קפה - אבל ללא קפה אחד הגון כפי שהישראלי אוהב. הרשתות של היום מתחרות על המקצועיות (איכות הקלייה) אל מול קפה טוב המיובא מחו"ל, חולה קפה שעושה בעצמו את הקפה יקנה את הפולים ולרוב לא ישתה בבית קפה. חולה קפה "עצלן" ילך וישתה בבית קפה - ןיבחר את בית הקפה החביב עליו, קודם לפי איכות הקפה (הקשורה במקצועיות הבריסטה) ואחר כך יבואו פרמטרים אחרים. בעלי בתי קפה מאוד רגישים לצרכי הלקוח, ויש מגמה של רצון להתמקצע ולהיות הכי טוב בשוק בתחום עשיית הקפה, בית קפה שלא עושה קפה טוב יאבד את קהל לקוחותיו המבינים, ועד מהר יהיה עוד קופישופ שאפשר לשתות קפה לא ממוצה כראוי עם קצף של סבון במקום קטיפה חלקה. יש בהחלט הבדל בטעמים בין הרשתות, יש בתי קפה פופולאריים שמוחרמים ע"י חובבי קפה, אבל רוב אוהבי הקפה לא בעלי חוש טעם ובררנות שתגביל אותם מרשת בתי קפה. אני למשל מאילה שלא יזמין קפה בכל בית קפה, אלא רק נאילה שידוע שהם מקפידים על עשיית קפה באיכות גבוהה. קפה טוב זה לא רק "פלצנות" לשמה, כפי שתרבות האוכל התפתחה בארץ והיום יש אוכל מעולה במסעדות כתנאי בסיסי לקיומה של מסעדה - כך התפתחות איכות עשיית הקפה, קלייתו המקומית והתאמתו לצרכי וטעם הקהל הכללי גרמו לכך שבישראל רמת הקפה היא מהגבוהות בעולם. לסיום - זו דעתי בלבד, והיא מבוססת על חוסר יכולת לשתות נס-קפה.
 
אהבתי את מה שכתבת... ברשותך שאלה

הדיון המקורי התייחס לשוני התפיסתי בין רשת אחת לשניה מהם לדעתך והאם יש לדעתך הבדלים בין רשת לרשת במילים אחרות בתור חובב קפה מה מציעה לך ארומה שלא תמצא בקפה הלל או מה יש בקפה ג'ו שיותר מדבר אליך בקפה קפה או להיפך טעם הקפה מן הסתם הוא אחד ההבדלים אך האם יש עקרונות מיתוג היוצרים בידול בין רשת אחת לשנייה כפי שציינתי קודם כל רשת שילמה עשרות אלפי דולרים לחברות מיתוג מובילות כדי שיזהו עבורן את ההזדמנויות המתאימות להן בשוק המתפתח ויתרגמו הזדמנויות אלה ליתרון תחרותי האם אתה מזהה יתרונות אלה במסגרת תחרות הקפה?
 

4XMIA

New member
שאלה קשה וקשורה לפילוסופיית ה"טעם"

טעם הוא דבר המושפע מכל מני דברים ולכן הינו אישי וגם לא ! מה מציע לי ארומה שלא אמצא בהלל ? שום דבר ! אותו בריסטה שעבד בהלל למשל מצאתי אח"כ בקפה ג'ו. יותר מכך (ואפילו חמור מזה), אפשר להגיד שחוץ מהמיקום והעיצוב של בית הקפה - הקפה בא מאותו מקום. כאן קצת גולשים אולי לפרסום, אבל אני מציין דברים על מנת להבין ולא על מנת לפרסם. למשל - יש בארץ בית קלייה גדול ומותג בפני עצמו "קפה אווה" בחיפה הקולה עבור ספקי קפה ובתי הקפה בארץ השונים (כולל רשתות), נכון הוא שאתה כבעלים של בית קפה או כספק קפה יכול להרכיב תערובות שונות ולקרוא להם בשמות - ואווה יערבבו לך כבקשתך את הפולים וזה ימכר קקפה תחת המותג שלך, אבל! - למשל קפה ג'ו קולה את הקפה שלו בעצמו, גם ארקפה קולים בעצמם (אפשר לראות בנתניה את הקלייה תוך כדי ישיבה בית הקפה) ולכן כביכול המיגוד שלהם יותר "אמיתי", "אמין" או במילים אחרות הרשת היא האבא של המותג. עכשיו בוא ניגע באלמנט הפסיכולוגי, אני לא חף ממנו: קפה גו' נשמע "טוב יותר" מ"ארומה", פשוט המנגינה באוזן מושכת לכיוון גו', למה ? לא יודע, תגיד לי אתה ! וקפה הלל נשמע יותר טוב באזני מארומה גם כן, משהו יותר מקומי, ביתי, קשור בשמו של הרחוב הירושלמי ומה לעשות - גם טעים יותר (אני לא יודע מאיפה הקפה שלהם, אם מחו"ל או קלייה מקומית). ההזדמנויות המתורגמות ליתרונות תחרותי פורטו כבר מקודם, כניסת תודעת הקפה (כתבות כעיתון, פריחה של בתי קפה למרות שחלק צצים ומעלמים כמו פטריות) - היא ההזדמנות, ומי שידע לנצל את ההתעניינות (למשל אילנ'ס) ביצירת בית ממכר לאותה התעניינות - וכל זאת בזמן הנכון (הכי חשוב) - הצליח אותו חכם למסמר עצמו ראשון או בין הראשונים בתודעה ולייצר מותג חזק ומוביל במאמץ פחות מזה שהיום היה הוא צריך להשקיע, כי כניסה לשוק רווי מצריכה הרבה יותר גימיקים, תדמית, מאמץ וחדירה. ולראייה, כיום לאחר שכמה חברות ביססו עצמן והפכו למותג בעסקי הקפה, התחרות הקשה היא של יבואני מותגים מחו"ל, הם נדחקו מהמרכז והם מנסים (ללא הצלחה עצומה לדעתי) לכבוש שוב את מרכז הבמה ולמרבה הפלא, גם קפה ממותגים מאוד מחשבים בחו"ל לא מצליחים לדחוק את המקומיים הצידה. ולסיום אנקדוטה בנושא מיתוג וקפה ומיתוג: יש קפה שעולה המון, ייחודו הוא שהוא עובר במערכת העיכול של חיית הלואק ונפלט עם הגללים, מופרד מיובש וכו'... קילו אח עולה כ 600 דולר (לעומת כ 20-30 דולר לקפה אחר), אבל עצם האקזוטיות של הקפה הזה בצירוף מחיר אסטרונומי יוצר לו יחסי ציבור של משהו שכנראה הוא משובח ביותר, הרי בכל זאת קונים אותו ואף יש מחסור תמידי בקפה הזה. מה השקיעה החברה במיתוג ? אני מניח שהרבה פחות מרשת בתי קפה וכו', עצם הרעיון שקפה "מחורבן" הוא דליקטס יצר את המיתוג והתדמית הגבוהה שיש לקפה הזה. גילוי נאות - לא טעמתי את הקפה הנ"ל (ואני גם לא מתכוון). מה אני מחפש בקפה גם אם הוא מותג ? בהחלט טעם, אני מאילו שיקנו קלוי (אבל טוב וממותג ראוי) ויכינו בעצמם. יש יותר משוגעים לדבר ממני - שיקנו פולים ירוקים ויקלו אותם לבד בבית, להם שום מותג לא יקרוץ ולא יעניין.
 
השמועה אומרת שמלכת אנגליה לוגמת כל בוקר קפה

מהסוג שציינת ומחירו כמאה ש"ח!!! לכוס קפה לגבי PRIVATE LABEL מותגים המיוצרים אצל יצרן אחד זה ידוע ומקובל ואף יש תערוכה בנושא המתקיימת בכל שנה במאי בהולנד ובנובמבר בשיקגו PLMA יש הרבה יצרני פרייוט לייבל בישראל המחזיקים את השוק והצרכן אינו יודע שמוצר זהה נמכר תחת שמות אחרים באריזה שונה ובכמות שונה ולמרות זאת הוא מגבש חוויה מיוחדת בהקשר לכל מוצר כלומר הצרכן בונה מערכת ציפיות משני מוצרים לכאורה זהים ומתייחס אליהם כאל שני מוצרים שונים ובעלי הבדלים מה שאני למד מדבריך שלטעמך אין הרבה הבדל בין רשת קפה אחת לשנייה וההבדל הוא בעיקר בטעם הקפה (או שלא הבנתי נכון את דבריך) לפי התיזה שלך רשת קפה שתפתח את ה"קפה הכי טעים" (לטעם רוב הקהל) תנצח את כולן בסיבוב אז למה כמה רשתות מצליחות בו זמנית ומה הואילה עבודת המיתוג אם המבחן הוא טעם הקפה? מה דעתכם חברים?
 
לידיעת כולם, שלחתי הזמנה רשמית לכל רשתות הקפה

לבוא ולהשתתף בדיון הפתוח על מיתוג רשתות הקפה בישראל בפורום המיתוג החדש של תפוז מעניין אם יהיה פה מעניין אשמח לשמוע את דעתכם עוד לפני שמגיעים לכאן נציגי רשתות הקפה נכנסתי לאתרים של הרשתות כל רשת "מוכרת" חזון אחר ומיתוג אחר האם אתם חשים בהבדלים בין רשת לרשת?
 

4XMIA

New member
לא מדויק,

ההבדל הוא באיכות הקפה, רוב האנשים לא ממש מבדילים או רוצים להכנס לדקויות. (אם כן אז לא היו כל כך הרבה רשתות ומותגי קפה). לגבי התיזה - חלק לא מבוטל מבתי הקפה התחילו באיזור מסוים ומשם התפתחו למקומות נוספים בארץ. לכן כמה רשתות מצליחות בו זמנית (המוניטין שצברו במקום א' עוזר להם להתברג במקום אחר לאחר מכן). סוד ההצלחה במידה לא מבוטלת הוא המיקום, למרות שזה ממש לא עזר לסארבקס, בארה"ב הם ממוקמים טוב בכל חור ובארץ פשוט לא הלך להם, אם כבר - בוא נתהה על זה, האם המיתוג הוא עניין של גיאוגרפיה והאם גם בארץ קטנה כשלנו לכל איזור נדרשת תוכנית מיתוג שונה ?
 

איריס295

New member
יש הבדלים בין רשת לרשת

קודם כל אני מודה שלא ביקרתי בכל הרשתות שציינת, אולם עד כמה שאני יודעת, ישנם הבדלים. ארומה למשל, זה לא רק קפה. המומחיות שלהם הינה גם בעשיית כריכים, ובכך שניתן לקבל ארוחת בוקר בכל שעה. לדעתי הם יותר ידועים דווקא בנושאים אלו , להבדיל מבתי הקפה האחרים, ששם שמים יותר דגש על סוגי הקפה. על כל פנים, אנשים הולכים למקומות האלו בשביל האוירה, לאו בגלל שהם "מבינים גדולים" בסוגי קפה. מתוך רשימת בתי הקפה שצינת, אם אנני טועה, רק רשת "ארומה" נמצאית בקניונים. ולכן, המיתוג שונה. רשת "ארומה" פונה יותר להמונים מאשר בתי הקפה האחרים, אך לדעתי, עובדה זו אינה הופכת את הרשת הזו למשהו פשוט יותר, שכן האוירה שם תמיד נעימה והאוכל טעים. לסיכום, לדעתי, יש הבדלים במיתוג. בעיני ארומה שונה מכל השאר, אני לא מוצאת הבדל במיתוג שנוצר בין שאר בתי הקפה.
 

חגי ש

New member
מיתוג רשתות ו"חווית קפה"

אני מאוהבי הקפה הבררניים (אבל לא כמו שנאמר פה - "חולה קפה" - מקסימום כוס אחת ביום, אם בכלל). מבחינתי ההבדל בין כל רשת נמדד בכמה פרמטרים - כשהראשון בהם הוא טעם הקפה. אחריו יבואו איכות השירות, העיצוב, האווירה - ובאופן כולל - המיתוג. סביב הקפה, כמו היין למשל, נוצרה תרבות שתייה שהניבה כל מיני פרמטרים לתיאור הטעם (חמיצות, גוף וארומה, אם אני לא טועה). אני יכול להבין במה מדובר, אבל אני לא משתמש במונחים האלה. הטעם הוא מאוד אישי ולכן אני לא אכנס לזה יותר מדי. הפרסום הוא חלק בלתי נפרד ממיתוג הרשת, וכל רשת מעבירה חוויה שונה באמצעות הפרסומות שלה. רשת ِArcaffe, למשל, עושה מאמץ למתג את עצמה כרשת בעלת איכות קפה גבוהה, משתמשת בביטוי "קפה גורמה" ופונה לקהל של צרכן הקפה המתוחכם (עוד ביטוי שאני לא אוהב, בעיקר משום שהוא תרגום ישיר של הٍSophisticated consumer), בתהליך המיתוג היא מציגה מסורת רבת שנים של קפה איטלקי (והרי קפה איטלקי נחשב מאוד). על המיתוג של ארקפה אפשר גם ללמוד מהאתר של הרשת - שבו נמצא בתפריט העליון "הקפה האיטלקי", "האפייה הצרפתית", מפעל הייצור" - ובעמוד הבית יתחלפו למול עינינו כתמונות של מגון משקאות קפה שהרשת מציעה. אמנם גם רשתות אחרות מציעות מגוון, אך הצגה כזו באתר היא בפירוש אקט של פרסום ומיתוג. ארומה והלל, ממותגות כל אחת בצורה שונה. ארומה, מיתגה את עצמה בעיני כרשת של קפה להמונים שמבקשת לקלוע לטעם המיינסטרים הישראלי. כך גם עולה מסקר The Marker שנערך בתחילת הקיץ על "מבחן האייס-קפה". בכתבה שהופיעה, טענו דוברי ארומה, שלמרות המיקום הנמוך שקיבלו מבין 8 הרשתות שנבחינו, מכירות האייס-ארומה מדברות בעד עצמן והן מותאמות לטעם הישראלי. הלל, לעומת ארומה, מבקשת למתג את עצמה כרשת קפה איכותית וביתית שמותאמת לטעם הישראלי (הלוגו של הלל - צללית האיש בצירוף הכיתוב great coffee). כדי "לטעום" ממאמץ המיתוג של הרשת כביתית אפשר גם לקרוא בעמוד הבית של הרשת - ממנו עולה הביתיות והאיכות. בידול נוסף, בין הלל לבין ארומה ארקפה הוא ההגשה לשולחן - כמובן שבזו יש תחושה נעימה של שירות. חלק גדול בתהליך מיתוג (תפיסת הצרכן את המותג) הוא האווירה שמשרה בית הקפה עצמו - העיצוב משפיע מאוד על חווית הקפה. כך למשל, כסאות העץ בהלל משרים אווירה ביתית יותר כפי שהרשת מבקשת למתג את עצמה. ארומה, לעומת זאת, מבקשת למתג את עצמה כרשת של קפה מהיר וטוב - ובעיני המיתוג "הצעיר" של כסאות פלסטיק אדומים משרת את המטרה הזו. עיצוב הסניפים הנקי והפשוט בארקפה, משרת בעיני את מאמצי המיתוג של הרשת כקפה פשוט טוב ונעים - חלק בלתי נפרד מחווית הקפה והאווירה בסניפי ארקפה הוא המוזיקה המתנגנת ברקע (בעיקר קטעי ג'אז, אם אני לא טועה) - גם זו, כמובן, מוסיפה למאמצי המיתוג הקורא לקהל הלקוחות המתוחכם. המיתוג, כמובן, גם אם הוא עובד ברמה כלשהי, תמיד צריך להיתקל בעין ביקורתית מצד הלקוחות, וכך גם אני נוהג: האם הקפה באמת טעים? או ש"טעים" לקחת חלק מרשת שמיתגה את עצמה כמובילה בתחום גם אם הקפה הוא לא בדיוק מה שאני מחפש (או שהוא עולה כמה שקלים יותר - בצדק או שלא בצדק), משום שהרשת יכולה להרשות לעצמה כמותג. לסיכום, זו החוויה שלי כלקוח שמבין רשתות הקפה ניסה בעיקר את השלוש האלה. בסופו של דבר, כפי שאמרתי, הטעם כפרמטר נפרד ממאמצי המיתוג הוא שצריך לקבוע (כמו שנעל ספורט נוחה לא תיזנח בגלל שאני רוצה לקנות מותג נחשב כמו ניו-בלנס או נייקי, לדוגמא). להתרשמות מהאתר של ארומה ניתן ללחוץ כאן
 

ilancafe

New member
הנה אני - נציג אילן'ס - בית של קפה

אז מה תרצו לשאול? כפתיחה אומר כך: א. מיתוג הוא תהליך ארוך מאד ואתגרי מאד. אתה לא משיג את הכרת הציבור במותג שלך, באופן שהיית רוצה, למרות שהגדרת חזון. זה דורש הרבה יותר מאמץ, אם כי, ההכרה ב"מי אני" ו"מה אני רוצה להיות" זו התחלה הכרחית. ב. בישראל, בית קפה הוא בד"כ מסעדה עם ארוחות קלות. זה מה שהיה בעבר. ולשם נושבת הרוח גם היום. ג. הרצון לבידול מתנגש בענף שלנו עם הרצון להרויח כסף עכשיו, הרבה ומהר. הסיבה שהקהל בארץ לא רואה הבדל גדול בין בתי הקפה השונים, היא שהדרך להגדלת הכנסות בבתי הקפה היא להגדיל את ה'טיקט'. את הפעולה הממוצעת. את ההוצאה לאורח. ז"א - שאם נכנסים לקפה שלך X אנשים בחודש, וזה אחרי מאמץ שיווקי מסוים, אז הדרך הקלה שלך להגדיל הכנסות היא להוסיף פריטי מזון למכירה, שיגדילו לאורח את הבחירה וממילא הוא יקנה יותר. הגדלת הפעולה הממוצעת תגדיל את הפדיון, ואת הרווח השולי. ד. בקטגוריה שבה קפה משמש מנוף למכירת סלטים, מאפים ושאר פריטי מזון, אצלנו באילן'ס המרכז והמהות הוא האורח והקפה.
 
כבוד הוא לנו לארח את הבעלים של רשת אילנ'ס

כבוד ועונג הוא לנו לארח את הבעלים של רשת אילנ'ס בפורום המיתוג ברשותך מספר שאלות שאלה ראשונה אתחיל מהסקר אמנם רק 8 אנשים השתתפו בסקר עד שלב זה וזה לא מייצג כמו סקר של 512 אנשים ומעלה אבל בכל אופן 65% מהאנשים טוענים שאין הבדל בין רשת קפה אחת לשנייה מבחינה מיתוגית אני מניח שעבדתם עם חברת מיתוג ומן הסתם פיתחתם קונספט וערכי מותג ובכל זאת אנשים טוענים שאין הבדל נתפס איך אתה רואה זאת? האם עשיתם סקרים ואתה רואה תמונה אחרת? שאלה שנייה נשמח לשמוע את ההיסטוריה של הרשת ממקור ראשון איך היא נולדה מה החזון במה אתה חושב שאתם שונים מרשתות אחרות שאלה שלישית אם יורשה לי אתה יכול לפרגן או לא לפרגן לרשתות מתחרות בתור אדם החי מעסק קפה ומן הסתם מצוי ברזי הענף איך אתה אישית רואה את ההבדלים בין רשת לרשת מי לדעתך עושה עבודה מצוינת ובאילו פרמטרים ואיזו רשת לדעתך צריכה להשתפר ובמה אני מודה לך מראש על הנכונות להשתמש בבמה ציבורית זו להעברת המסרים
 

barometer

New member
כוס הקפה שלי

אני דווקא חובב קפה רציני, בלי להגזים בשתיית הקפה ראשית כדאי להסתכל ולראות מה קרה ל"סצינת" הקפה בארץ . ממדינה של קפה נמס שמזכיר יותר זיפזיף הפכנו למעצמת קפה גורמה. אין ספק שהשיפור בטעם הישראלי תרם רבות להתפתחות הזו אבל נראה לי שמה שתרם לא מעט זו האלטרנטיבה הזולה שמספקים בתי הקפה לישיבה במסעדות. פעם קראתי איזה ספר על ניהול מסעדות ובתי קפה על פיו יש שלושה דברים חשובים התורמים להצלחת בית קפה – לוקיישן,לוקיישן,לוקיישן (זה לא לוקשן ,שזה אם בחרת לוקיישן לא טוב). נראה לי שמוטיב הלוקיישן משפיעה לא מעט גם על מיתוג בתי הקפה שכן רשתות בתי הקפה בד"כ אינן נוהגות מנהג מקדונלדס ומספקות לנו חוויה אחידה בכל סניפי הרשת אלא לכל סניף יש גם הנופך והייחוד שלו (נראה שיוצאים מהכלל הם ארומה שמנסות להקנות חזות אחידה לכל הסניפים עם אתם כסאות פלסטיק אדומים/שחורים ) בשל עניין המיקום והחשיבו הגיאוגרפית ממעטות הרשתות גם בפרסום המסורתי שיש ל ו בדרך כלל תפקיד חשוב בעיצוב האישיות המותגית ונכון עושות (אלו שכן עושות פרסום אני נתקלתי בפרסומים של גו' ושל ארומה נראה שסתם זורקות את כספן) מה כן תורם למיתוגן ועיצוב אישיותן המותגי של הרשות – אז כמו בהרבה עסקים יש חשיבות לשם ולעיצוב ,אבל בעיקר זו החוויה שמספק לנו הביקור במקום – התפריט,הדקור (עיצוב המקום והאביזרים),העובדים והשירות . אני אמנם חובב קפה אבל לא ביקרתי בכל הרשתות אבל התרשמותי מאל שכן ביקרתי. אילן'ס – מחלוצי התחום שמיצב עצמו כמומחה לקפה גורמה (גם ביה"ס לבריסטות תרם למיצוב זה ) הסניפים שלו להתרשמותי ממוקדים בקפה לא בחוויות הישיבה ,נראה שהיו מעדיפים שתיקח ותלך. ארקפה – מיצוב איכותי וגבוה יחסית לאחרים ,קפה משובח ,מאפים ואוכל טובים מאד ,נראה לי שגם המחיר מעט גבוה משל האחרים ומיקומים איכותיים .(כוס הקפה שלי) ארומה – המקדונלדס של רשתות הקפה המקומיות (במובן דווקא החיובי) חזות אחידה למדי ,פריסה רחבה ,כולל קניונים ותחנות דלק .עממי יותר ובד"כ צעיר יותר (תלוי במיקום). אחלה ארוחת בוקר קפה ג'ו – נראה לי שהדבר היחיד שמהווה גורם מלכד לרשת הזו זה השם המשותף והקפה מאותו מקור. נראה לי שנושא הזכיינות שם משאיר מרווח רחב (מידי).אגב ,הקפה עצמו משובח . את האחרות כמו קופי בין,קפה הלל אני מכיר הרבה פחות . ואי אפשר בלי מילה על סטארבקס שנכנסו לשוק בקול תרועה רמה ויצאו בקול דממה דקה – מותג חזק ומוכר היה ,פריים-לוקיישן היה . אבל excuse my French היה להם חרא של קפה (בהשוואה לאיכות ההיצע ולטעם המקומיים) . אז כנראה גם קפה ,כמו פורנוגרפיה, הוא עניין של גיאוגרפיה.
 

שור3

New member
לעניות דעתי מה שקורה ל"רשתות" הקפה אינו מיתוג

לא הייתי מגדיר רשת זו או אחרת כמותג שמשתווה למובילים ואפילו לא למותגים הבינוניים בארץ נכון שיש להן שם צבע וסמל נכון שאם ישאלו TOP OF MINED יקבלו תשובות אבל יהיה קשה מאד לקבל תשובות לשאלות בסיס כמו במה נבדלות הרשתות הללו אין ספק שלאיכות יש יתרון, אבל עם כל הכבוד ליצור בלנד טוב יש מספיק מקורות, ללמוד להכין אספרסו ניתן ללמוד - זה לא מספיק לשרוד בתחרות שלוקחים בחשבון את האגו הישראלי ליצור רשת מכל הצלחה מקומית, מבינים שהתחרות רק מתחילה אני מאמין שבסוף הדרך יקום מישהו שיבין את השוק הזה טוב מכפי שמבינים אותו כעת והוא או היא יכנסו למטרית המחיר המופרז לכוס קפה וישנו את המפה עבור אלו שרוצים קפה טוב במחיר סביר וללכת ללא הפלצנות, (תסלחו לי,) או הקנס על ישיבה במקום אני מזכיר לכולנו את תחילת הדרך של טשיבו ואדושו - זה עבד שם בצורה אחרת אבל עבד נקודה נוספת כרעיון פרוע - דוכני קפה לקחת עם קפה בדולר השוק הישראלי של טורקי ונמס - זז מהר לכיוון ה"גורמה" הרבה בזכות חשיפה של ישראלים לחו"ל ועוד יותר בזכות ארקפה אילנס ג'ו ואחרים עד כה לא לקח אף אחד בעלות על תחופם האספרסו - עלית מובילת השוק כי זה יצריך אותה להלחם בעצמה - כל כוס אספרסו יורדת מנתח השוק הקיים שלה אחרים כי אין להם את המעוף או אולי הכסף הדרוש להתיצב כחברת האספרסו של ישראל את הכפפה הזו ירים בסוף מישהו. או עלית שתבין שהיא לא חיה בוואקום, או יזם עם חזון ואומץ וכיס רחב מאד
 
סיכום שבועי

סיכום שבועי חברים, אני רוצה להודות לכם על השבוע הראשון אני חושב שאנו בונים לנו לאט פורום אינטליגנטי וחכם והכיוון נראה ברמה גבוהה מאד חבל לי שאינכם משתתפים יותר באופן פעיל וכי כמות המשתתפים עדיין נמוכה יחסית סגרנו שבוע ראשון כמעט אך עדיין אנו בעמוד הראשון אנא הפיצו לחבריכם, לאנשי עסקים, למנהלי שיווק, פרסום, מיתוג וכד' את קיומו של הפורום הזה וככל שיהיו לנו יותר משתתפים איכותיים, כך הפורום יתרום יותר לכל אחד ואחת מכם פתחנו השבוע דיון בנושא קפה ואני מקווה שגם בעלי רשתות נוספות חוץ מאילנ'ס יצטרפו לדיון אהבתי מאד את התגובות של אלה שהשתתפו בשבוע הבא נקדם נושא חדש לדיון ציבורי פתחנו את פינת הנוסטלגיה של המותגים וקיבלתם סקירה על אדידס אודה למי שיכול להרחיב אודות ההיסטוריה של מותג זה או אחר השבוע פורסם מאמר שתורגם על ידי מערוץ המותגים בנושא וול מארט התקדמנו מעט בשלבי בניית תוכנית המיתוג בשבוע הבא נתקדם יותר אני מאחל לכולכם סוף שבוע נעים מקווה שהפורום גרם לכם הנאה עד כה והחכמתם ולו במעט מקווה לראות השתתפות פעילה יותר בעתיד הקרוב
 

Keyoss

New member
ומה עם הקפה שלי?

ראשית - ברכות לפתיחת הפורום
שנית - לכל אוהבי הקפה - לא לכעוס עלי וכעת... ל
שלי. אני אורחת קבועה בבתי קפה גם לפגישות עבודה וגם למפגשים חברתיים. בשעות הבוקר וגם בשעות הערב. עקרונית, אני אוהבת קפה אבל ! רוב סוגי הקפה המוגשים בבתי הקפה הם חזקים מאוד ולא אחת מוצאת עצמי משאירה את כל הקפה בספ לאחר לגימה אחת. מכאן מתבקשת השאלה, למה בתי הקפה לא נותנים את הדעת לצרכנים כמוני שרוצים להנות מכוס קפה איכותי, קליל יותר ?
 

hosq

New member
מה שיפה בישראל הוא הגיוון

הישראלי אוהב דברים טובים, גם אם לא תמיד הוא מבין מה זה אומר "טוב" ועל מה בדיוק הוא משלם. חברות רבות מתלבשות על ענין זה, ומוכרות "איכות" - כשלעצמו מושג כללי מאוד וקשה להגדרה. מצד שני, הישראלי רוצה שיהיה לו מענין: הוא אינו מגביל עצמו למסורות, כי אין לו. הוא אוהב לנסות ולהתנסות. ועם הזמן הוא לומד. כך נוצרו בארץ רשתות ויצרניות המתמחות בכל סוגי הקפה (מלבד אולי בקפה הגרוע אך הנפוץ מכולם בעולם המערבי - הפילטר). לא רק שאנחנו אוהבים את כל סוגי הקפה, אנו אוהבים אותם בכל מיני צורות. לא הייתי במדינה בה בית קפה ממוצע מסוגל להכין כל כך הרבה סוגי קפה - כל המשקאות מבוססי האספרסו, במספר צורות הכנה, עם/בלי תוספים כגון סירופים, קצפת ושוקולד; קפה טורקי; קפה שחור, שככל הידוע לי הוא המצאה ישראלית; עם או בלי הל כמובן. קפה נמס, רגיל, על חלב, פילטר - שכחתי משהו? יש פשוט הכל. מדהים המרחק אותו עברנו תוך 10 שנים - לא אשכח איך מלצרית שאלה אותי אם אני רוצה את הקפה שלי "עם או בלי הצ'ינו", כך כמובן היא קראה לקצפת אותה היו מוסיפים לקפה הפוך כדי שיהיה קפוצינו... היום, אם אינני טועה, אנחנו שניים רק לאיטלקים עצמם. קשה מאוד להשיג קפה טוב ברוב העולם המערבי. הצד השני של המטבע הוא המחיר. ובעיקר מחיר הקפה לשימוש ביתי. בעוד שברוב העולם המחיר לק"ג ינוע בין 10-15 דולר לילו קפה קלוי, בארץ המחיר הוא פי שלוש. כנראה שמיתוג הוא עסק יקר בסופו של דבר...
 

ilancafe

New member
מסכים באופן חלקי

בעצם מסכים עם כל דבריך, בעיקר על מהפיכת הקפה שעשינו פה, אבל ממש לא מסכים איתך על מחירי הקפה. הם בדיוק כמו בעולם המערבי וטיפה נמוכים ממנו. אילן
 

hosq

New member
אתה מוזמן לבדוק, ואשמח אם תגיב

רשת טשיבו - קפה קלוי בין יורו ליורו וחצי באמסטרדם ואוסטריה רכשתי קפה במחירים של 6-10 שח וזה מזכרוני כרגע, ונכון לבערך לפני שנתיים. למעשה, איני מבין מדוע מחירו של קפה קלוי בארץ צריך לעבור את המאה שח לק"ג.הרי עלות חומרי הגלם לא יותר משליש. האם הישראלים מוכנים לשלם כל מחיר? האם אין, למעשה, תחרות בענף זה? או שהשוק פשוט קטן מידי? או שצורת ההפצה - בתי קפה - פשוט מכפילה את המחירים? נושא אחר - לדעתי, נצבר בארץ ידע מספק להקמת מותג קפה מקומי. בית קליה ישראלי אסלי, גדול מספיק כדי לספק למליון מכונות הקפה המסתובבות בארץ קפה דרך הסופרים, וקטן מספיק כדי לא להתפשר מידי על נושא האיכות. מבירורים שעשיתי בעבר, נראה שהיכולת קיימת וגם הביקוש, אך האומץ הנדרש להיות הראשון שיעשה זאת, לא. ההימור בהקמת התשתית לכך גדול יחסית, הראשון בוודאי יעשה טעויות כלשהן, ליצרניות הישראליות הגדולות אין נכונות (או חזון). אבל השורה התחתונה - היכולת קיימת, הביקוש קיים. אם זה יקרה, סביר להניח שאחת מרשתות הקפה המובילות (כשהפייבוריטיות הן ארקפה,גו,אילנס וארומה) תתחברנה עם יצרנית מזון גדולה, אחת תתן ידע והשניה יצור והפצה. כמו החיבור המוצלח למדי של עלית עם מקס-ברנר, שהביא לנו שוקולד גורמה לחנויות.
 
למעלה