תמיד בדרכים
New member
אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני
אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני
ביום חמישי האחרון עברתי חוויה סוריאליסטית. עליתי על קו 369 של "מטרופולין" מבאר שבע לת"א, רק מה - האוטובוס היה מוזר משהו. עוד לפני שעליתי עליו הבחנתי שהאוטובוס נמוך, למעשה בגובה של אוטובוס עירוני נמוך רצפה. אחרי ששיפשפתי את העיניים, הבנתי שזהו אוטובוס עירוני (לא ממש נמוך רצפה) שהוסב לאוטובוס בינעירוני. הנה מספר פרטים מעניינים עליו: מתוצרת MAN , לצערי אינני יודע לומר איזה דגם בדיוק. שתי מדרגות בכל דלת. שני פתחים גדולים בגג ופנס "STOP" באנגלית, מכאן שכנראה יוצר לשימוש באירופה. עם זאת היו לו שתי תעלות מיזוג בחיבורים שבין הגג לדפנות, שככל הנראה היו קיימות שם מלכתחילה. לכל זוג מושבים היה פתח מיזוג שניתן לסגירה (ונראה לי שהצוהרים בפתחים נוספו בהסבה). על גבי הדפנות האלכסוניות של תעלות המיזוג חוברו מדפים לכבודה, צרים למדי. לא היו אורות אישיים. עם זאת, המושבים היו גדולים ונוחים מאוד (כמו ב"אגד"). לכל זוג מושבים היה כפתור עצור על גבי תעלת המיזוג הסמוכה. כמו כן נשתמרו שני כפתורי עצור על המעקות שליד הנהג. חסרון בולט הוא, כמובן, העדרו של תא מטען כלשהו. היות שהגבול התחתון של החלון נמצא די נמוך ביחס למרפקו של הנוסע, הודבקו על גבי החלונות משענות יד ליושבים ליד החלון. הדלת האחורית - בירכתי האוטובוס. רציתי לדעת קודם כל האם למישהו יש עוד פרטים לגבי: הדגם ושנת היצור, מתי וביוזמה של מי וע"י מי הוסב האוטובוס לבינעירוני, מתי והאם לפני ההסבה או אחריה רכשה "מטרופולין" את האוטובוסים הללו וממי? ולדעתי האישית: מדובר באחד מפרותיה הבאושים של ההפרטה. אחרי שהביאו לנו אוטובוסים שמזמן נס ליחם, מביאים לנו יצורי כלאיים למיניהם. אז נכון, האוטובוס די נוח לרוב הנוסעים. אבל הוא לא נוח למשל למי שרוצה לקרוא בדרך, ולמי שנוסע עם תיק גדול (ויש לא מעט חיילים ואזרחים כאלה בקווים לב"ש). בקיצור, מדובר בתודעת שירות לקויה בכדי לחסוך עוד כמה (אלפי) שקלים. [אבל גם בחוויה מעניינת לחובב תחבורה ציבורית. (-: ]
אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני
ביום חמישי האחרון עברתי חוויה סוריאליסטית. עליתי על קו 369 של "מטרופולין" מבאר שבע לת"א, רק מה - האוטובוס היה מוזר משהו. עוד לפני שעליתי עליו הבחנתי שהאוטובוס נמוך, למעשה בגובה של אוטובוס עירוני נמוך רצפה. אחרי ששיפשפתי את העיניים, הבנתי שזהו אוטובוס עירוני (לא ממש נמוך רצפה) שהוסב לאוטובוס בינעירוני. הנה מספר פרטים מעניינים עליו: מתוצרת MAN , לצערי אינני יודע לומר איזה דגם בדיוק. שתי מדרגות בכל דלת. שני פתחים גדולים בגג ופנס "STOP" באנגלית, מכאן שכנראה יוצר לשימוש באירופה. עם זאת היו לו שתי תעלות מיזוג בחיבורים שבין הגג לדפנות, שככל הנראה היו קיימות שם מלכתחילה. לכל זוג מושבים היה פתח מיזוג שניתן לסגירה (ונראה לי שהצוהרים בפתחים נוספו בהסבה). על גבי הדפנות האלכסוניות של תעלות המיזוג חוברו מדפים לכבודה, צרים למדי. לא היו אורות אישיים. עם זאת, המושבים היו גדולים ונוחים מאוד (כמו ב"אגד"). לכל זוג מושבים היה כפתור עצור על גבי תעלת המיזוג הסמוכה. כמו כן נשתמרו שני כפתורי עצור על המעקות שליד הנהג. חסרון בולט הוא, כמובן, העדרו של תא מטען כלשהו. היות שהגבול התחתון של החלון נמצא די נמוך ביחס למרפקו של הנוסע, הודבקו על גבי החלונות משענות יד ליושבים ליד החלון. הדלת האחורית - בירכתי האוטובוס. רציתי לדעת קודם כל האם למישהו יש עוד פרטים לגבי: הדגם ושנת היצור, מתי וביוזמה של מי וע"י מי הוסב האוטובוס לבינעירוני, מתי והאם לפני ההסבה או אחריה רכשה "מטרופולין" את האוטובוסים הללו וממי? ולדעתי האישית: מדובר באחד מפרותיה הבאושים של ההפרטה. אחרי שהביאו לנו אוטובוסים שמזמן נס ליחם, מביאים לנו יצורי כלאיים למיניהם. אז נכון, האוטובוס די נוח לרוב הנוסעים. אבל הוא לא נוח למשל למי שרוצה לקרוא בדרך, ולמי שנוסע עם תיק גדול (ויש לא מעט חיילים ואזרחים כאלה בקווים לב"ש). בקיצור, מדובר בתודעת שירות לקויה בכדי לחסוך עוד כמה (אלפי) שקלים. [אבל גם בחוויה מעניינת לחובב תחבורה ציבורית. (-: ]