אורך רכבות ואורך טווח התכנון

מצב
הנושא נעול.
אורך רכבות ואורך טווח התכנון

אורך רכבות ואורך טווח התכנון
היום ראיתי מחזה שפשוט גרם לי לגיחוך וגם קצת כעס. לתחנת האוניברסיטה הגיעה מצפון רכבת המורכבת מחמישה מערכי IC3. הרכבת היתה ארוכה מדי והמערך האחרון עמד מחוץ לרציף. אז הדלתות נפתחו והיו כמה פקחים שדאגו שאנשים לא יעברו דרכן. אז אני מבין שברכבת לא יודעים לתכנן לטווח ארוך. תחנת האוניברסיטה עדיין לא הושלמה וכבר הרציף קצר מדי... אז יש לי שתי שאלות: 1. האם יש כוונה להאריך את הרציף (ועוד רציפים שבהם יש בעיה דומה)? 2. אם באמת צריך להאריך את הרכבת בגלל עומס הנוסעים, האם ניתן לחבר מערכי IC ומערכים דו קומתיים לרכבת אחת וכך להגדיל את הקיבולת לגובה ולא לאורך?
 
לא יודע אם יאריכו מה שכן

אורך רכבות ואורך טווח התכנון
היום ראיתי מחזה שפשוט גרם לי לגיחוך וגם קצת כעס. לתחנת האוניברסיטה הגיעה מצפון רכבת המורכבת מחמישה מערכי IC3. הרכבת היתה ארוכה מדי והמערך האחרון עמד מחוץ לרציף. אז הדלתות נפתחו והיו כמה פקחים שדאגו שאנשים לא יעברו דרכן. אז אני מבין שברכבת לא יודעים לתכנן לטווח ארוך. תחנת האוניברסיטה עדיין לא הושלמה וכבר הרציף קצר מדי... אז יש לי שתי שאלות: 1. האם יש כוונה להאריך את הרציף (ועוד רציפים שבהם יש בעיה דומה)? 2. אם באמת צריך להאריך את הרכבת בגלל עומס הנוסעים, האם ניתן לחבר מערכי IC ומערכים דו קומתיים לרכבת אחת וכך להגדיל את הקיבולת לגובה ולא לאורך?
לא יודע אם יאריכו מה שכן
זה נורא מתאים למדינה שלנו עניין אורך טווח התיכנון או אי התיכנון...
 

fireman

New member
אני לא חושב שמדובר

אורך רכבות ואורך טווח התכנון
היום ראיתי מחזה שפשוט גרם לי לגיחוך וגם קצת כעס. לתחנת האוניברסיטה הגיעה מצפון רכבת המורכבת מחמישה מערכי IC3. הרכבת היתה ארוכה מדי והמערך האחרון עמד מחוץ לרציף. אז הדלתות נפתחו והיו כמה פקחים שדאגו שאנשים לא יעברו דרכן. אז אני מבין שברכבת לא יודעים לתכנן לטווח ארוך. תחנת האוניברסיטה עדיין לא הושלמה וכבר הרציף קצר מדי... אז יש לי שתי שאלות: 1. האם יש כוונה להאריך את הרציף (ועוד רציפים שבהם יש בעיה דומה)? 2. אם באמת צריך להאריך את הרכבת בגלל עומס הנוסעים, האם ניתן לחבר מערכי IC ומערכים דו קומתיים לרכבת אחת וכך להגדיל את הקיבולת לגובה ולא לאורך?
אני לא חושב שמדובר
בכשל תכנוני אלא בצורך של רכבת ישראל להתמודד עם כמויות הנוסעים האדירות. אני מאמין שבר"י לא תכננו לפני 6 שנים ואפילו לא פינטזו על זה שהם יפעילו בקו ב"ש תל אביב 32 רכבות שרובן יהיו מערכים של 4-5 IC3 ועדיין הרכבות יהיו מלאות עד הגג.... הרכבת 5 מערכי IC3 היא אילוץ, אילוץ שלא יתקיים כאשר רכבת ישראל תצטייד בצורה כזן שלא תצריך הפעלת מערכים שכאלו. בעיית הIC3 מחומשת המערכים היא איננה בעיה אינדיבידואלית שלתחנת ת"א מרכז אלא של רוב תחנות הרכבת בארץ.... אם ניקח לדוגמא את קו באר שבע, לאחר שיוכפל ויופעלו בו 90 רכבות ביום רכבת ישראל לא תצטרך להגיע למצב של הפעלת מערכים מחומשים בקו הזה ולא תהיה בעיית אורך הרכבת מול הרציף. מערכי IC3 ודאבל דק אי אפשר לחבר ביחד מאחר ומדובר בשיטת הנעה שונה לגמרי, הIC3 הם קרונועים מונעים עצמאית והדאבלים נדחפים\נגררים ע"י קטר.
 

fireman

New member
תיקון - של ת"א האוניברסיטה

אני לא חושב שמדובר
בכשל תכנוני אלא בצורך של רכבת ישראל להתמודד עם כמויות הנוסעים האדירות. אני מאמין שבר"י לא תכננו לפני 6 שנים ואפילו לא פינטזו על זה שהם יפעילו בקו ב"ש תל אביב 32 רכבות שרובן יהיו מערכים של 4-5 IC3 ועדיין הרכבות יהיו מלאות עד הגג.... הרכבת 5 מערכי IC3 היא אילוץ, אילוץ שלא יתקיים כאשר רכבת ישראל תצטייד בצורה כזן שלא תצריך הפעלת מערכים שכאלו. בעיית הIC3 מחומשת המערכים היא איננה בעיה אינדיבידואלית שלתחנת ת"א מרכז אלא של רוב תחנות הרכבת בארץ.... אם ניקח לדוגמא את קו באר שבע, לאחר שיוכפל ויופעלו בו 90 רכבות ביום רכבת ישראל לא תצטרך להגיע למצב של הפעלת מערכים מחומשים בקו הזה ולא תהיה בעיית אורך הרכבת מול הרציף. מערכי IC3 ודאבל דק אי אפשר לחבר ביחד מאחר ומדובר בשיטת הנעה שונה לגמרי, הIC3 הם קרונועים מונעים עצמאית והדאבלים נדחפים\נגררים ע"י קטר.
תיקון - של ת"א האוניברסיטה
 

raminec

New member
בוא נקווה שאתה טועה

אני לא חושב שמדובר
בכשל תכנוני אלא בצורך של רכבת ישראל להתמודד עם כמויות הנוסעים האדירות. אני מאמין שבר"י לא תכננו לפני 6 שנים ואפילו לא פינטזו על זה שהם יפעילו בקו ב"ש תל אביב 32 רכבות שרובן יהיו מערכים של 4-5 IC3 ועדיין הרכבות יהיו מלאות עד הגג.... הרכבת 5 מערכי IC3 היא אילוץ, אילוץ שלא יתקיים כאשר רכבת ישראל תצטייד בצורה כזן שלא תצריך הפעלת מערכים שכאלו. בעיית הIC3 מחומשת המערכים היא איננה בעיה אינדיבידואלית שלתחנת ת"א מרכז אלא של רוב תחנות הרכבת בארץ.... אם ניקח לדוגמא את קו באר שבע, לאחר שיוכפל ויופעלו בו 90 רכבות ביום רכבת ישראל לא תצטרך להגיע למצב של הפעלת מערכים מחומשים בקו הזה ולא תהיה בעיית אורך הרכבת מול הרציף. מערכי IC3 ודאבל דק אי אפשר לחבר ביחד מאחר ומדובר בשיטת הנעה שונה לגמרי, הIC3 הם קרונועים מונעים עצמאית והדאבלים נדחפים\נגררים ע"י קטר.
בוא נקווה שאתה טועה
אני מקווה שאתה טועה וגם אחרי הכפלת מסילת הרכבת לבאר-שבע ושילוש מספר הרכבות ביום, הרכבות יהיו עמוסות עד הגג וגם מערכים של 5 סטים של קרונועים לא יספיקו. סתם מין תקווה שכזו, אתם יודעים. Raminec
 

fireman

New member
יכול מאוד להיות....

בוא נקווה שאתה טועה
אני מקווה שאתה טועה וגם אחרי הכפלת מסילת הרכבת לבאר-שבע ושילוש מספר הרכבות ביום, הרכבות יהיו עמוסות עד הגג וגם מערכים של 5 סטים של קרונועים לא יספיקו. סתם מין תקווה שכזו, אתם יודעים. Raminec
יכול מאוד להיות....
את העתיד אני לא יכול לחזות וגם לא אתה אבל המצב הזה יכול להיות הגיוני, נוסעים רבים אינן נוסעים ברכבת בגלל הלו"ז הבעייתי של קו ב"ש - ת"א (רכבת כל שעה) כאשר התדירות תגבר למצב של רכבת בכל 20 דקות זה יהיה כמו לתפוס אוטובוס עירוני, פשוט להגיע לתחנה ולעלות על הרכבת מבלי להיות כפוף לאיזה חוברת זמנים או מוקד המידע של ר"י.
 

luckydude

Active member
אחרי הכפלת הקו לב"ש

בוא נקווה שאתה טועה
אני מקווה שאתה טועה וגם אחרי הכפלת מסילת הרכבת לבאר-שבע ושילוש מספר הרכבות ביום, הרכבות יהיו עמוסות עד הגג וגם מערכים של 5 סטים של קרונועים לא יספיקו. סתם מין תקווה שכזו, אתם יודעים. Raminec
אחרי הכפלת הקו לב"ש
תצפה לשירות דומה לזה בין ת"א לחיפה רק בהתחשבות בזה שאין קריות אחרי באר שבע.
 

orensaab

New member
אני מציע להעביר

אורך רכבות ואורך טווח התכנון
היום ראיתי מחזה שפשוט גרם לי לגיחוך וגם קצת כעס. לתחנת האוניברסיטה הגיעה מצפון רכבת המורכבת מחמישה מערכי IC3. הרכבת היתה ארוכה מדי והמערך האחרון עמד מחוץ לרציף. אז הדלתות נפתחו והיו כמה פקחים שדאגו שאנשים לא יעברו דרכן. אז אני מבין שברכבת לא יודעים לתכנן לטווח ארוך. תחנת האוניברסיטה עדיין לא הושלמה וכבר הרציף קצר מדי... אז יש לי שתי שאלות: 1. האם יש כוונה להאריך את הרציף (ועוד רציפים שבהם יש בעיה דומה)? 2. אם באמת צריך להאריך את הרכבת בגלל עומס הנוסעים, האם ניתן לחבר מערכי IC ומערכים דו קומתיים לרכבת אחת וכך להגדיל את הקיבולת לגובה ולא לאורך?
אני מציע להעביר
את רציפי תחנת כפר חב"ד לאוניברסיטה. כידוע, רציפי כפר חב"ד הם הארוכים ביותר במזרח התיכון.
 

urilei

New member
מה האורך שלהם?

אני מציע להעביר
את רציפי תחנת כפר חב"ד לאוניברסיטה. כידוע, רציפי כפר חב"ד הם הארוכים ביותר במזרח התיכון.
מה האורך שלהם?
ד"א ברוב תחנות תל אביב מאריכים עכשיו את הרציפים במרכז יש גם ככה רציפים ארוכים מאוד ובשלום מאריכים אותם מאוד בהגנה לא יודע, זה גם דורש הסתה של המסילה שם כי זה רציף אי, אבל הוא גם קצת קצר. ובאוניברסיטה יש לאן להאריך את הרציף ככה שבטח יעשו את זה כשירחיבו את התחנה
 
הרציפים הארוכים ביותר

אני מציע להעביר
את רציפי תחנת כפר חב"ד לאוניברסיטה. כידוע, רציפי כפר חב"ד הם הארוכים ביותר במזרח התיכון.
הרציפים הארוכים ביותר
צר לי לאכזב, אבל בכפר חב"ד (ובעוד כמה תחנות כיום) הרציפים באורך 250 מטר, בעוד שבחיפה מרכז האורך הוא 280 מטר ובלוד 290 מטר.
 

idos2

New member
אם כבר

הרציפים הארוכים ביותר
צר לי לאכזב, אבל בכפר חב"ד (ובעוד כמה תחנות כיום) הרציפים באורך 250 מטר, בעוד שבחיפה מרכז האורך הוא 280 מטר ובלוד 290 מטר.
אם כבר
אתה יכול אולי לפרט את אורכי כל הרציפים בארץ? כמו כן, מה אורכה של כל רכבת? (3/4/5 קרונות דאבלדק + קטר, 5 מערכי IC3, רכבת מודו/גרורי קטר הכי ארוכה שיש?) תודה.
 
אורכי רכבות

אם כבר
אתה יכול אולי לפרט את אורכי כל הרציפים בארץ? כמו כן, מה אורכה של כל רכבת? (3/4/5 קרונות דאבלדק + קטר, 5 מערכי IC3, רכבת מודו/גרורי קטר הכי ארוכה שיש?) תודה.
אורכי רכבות
את הנתונים על אורך הרכבות ניתן לאסוף ולחשב מפרק ה-'נייד' באתר 'חדשות הרכבת'. את הרשימה המלאה של אורכי הרציפים אין לי, לצערי, זמן להכין ולפרסם, אבל כמובן שעם כל עמוד תחנה שיתווסף לאתר 'חדשות הרכבת' יצויין גם אורך הרציפים בתחנה.
 
אורך רכבו ואורך רציפים

אורך רכבות ואורך טווח התכנון
היום ראיתי מחזה שפשוט גרם לי לגיחוך וגם קצת כעס. לתחנת האוניברסיטה הגיעה מצפון רכבת המורכבת מחמישה מערכי IC3. הרכבת היתה ארוכה מדי והמערך האחרון עמד מחוץ לרציף. אז הדלתות נפתחו והיו כמה פקחים שדאגו שאנשים לא יעברו דרכן. אז אני מבין שברכבת לא יודעים לתכנן לטווח ארוך. תחנת האוניברסיטה עדיין לא הושלמה וכבר הרציף קצר מדי... אז יש לי שתי שאלות: 1. האם יש כוונה להאריך את הרציף (ועוד רציפים שבהם יש בעיה דומה)? 2. אם באמת צריך להאריך את הרכבת בגלל עומס הנוסעים, האם ניתן לחבר מערכי IC ומערכים דו קומתיים לרכבת אחת וכך להגדיל את הקיבולת לגובה ולא לאורך?
אורך רכבו ואורך רציפים
ברכבת ישראל לקחו בחשבון בשלב מוקדם למדי את הפעלת הקרונועים בחמישיות - לראיה אני מביא את העובדה שבחוזה לרכישת המקבץ השני שלהם, באמצע שנות ה-90, צוין במפורש שהם צריכים להיות מסוגלים לעבוד עם הראשונים עד לחמישה ביחד. הבעיה היא שלא בכל תחנה כל-כך פשוט לבנות רציף, או אפילו מסילה פנויה, באורך של 300 מטר (בערך אורך של 5 מערכים). כמובן שהמרחק בין הדלת הראשונה לאחרונה הוא קטן מ-300 מטר, בגלל שהן בקצוות הפנימיים של הקרונות החיצוניים, אבל עדיין זו בעיה לעצור את הקרונוע בדיוק בנקודה המתאימה, בגלל אורך המסילות בין המסוטים. בכל מקרה, השאיפה של הרכבת היא לרציפים באורך 250 מטר היכן שאפשר, ובאמת עשו הארכות בשנים האחרונות בכל תחנות קו החוף, בתחנת תל אביב מרכז וכיום בתחנת תל אביב השלום. הפתרון, לדעתי, צריך להיות בבקרה אלקטרונית - האפשרות לפתוח באופן בררני את דלתות הרכבת. כמובן שעדיין צריך ליידע מראש את הנוסעים, כדי שלא יעכבו את הרכבת בעת ירידתם. לא ניתן לחבר את מערכי הקומתיים לקרונועים מפני שמערכי הקרונועים הם בעלי מצמד (חיבור) אוטומטי מסוג מסוים (Scarfenberg) בעוד שלקטרים ולקרונות הקומתיים יש מצמדים ידניים לפי תקן UIC. אני גם לא רואה תועלת בזה - יותר פשוט לחבר יחד שתי רכבות קומתיים, עם שני קטרים (או אחד, כמו שניסו בזמנו ברכבת בלא הצלחה יתרה).
 

yblumann

New member
תחנות קצרות -פתרון בן 60 שנה

אורך רכבו ואורך רציפים
ברכבת ישראל לקחו בחשבון בשלב מוקדם למדי את הפעלת הקרונועים בחמישיות - לראיה אני מביא את העובדה שבחוזה לרכישת המקבץ השני שלהם, באמצע שנות ה-90, צוין במפורש שהם צריכים להיות מסוגלים לעבוד עם הראשונים עד לחמישה ביחד. הבעיה היא שלא בכל תחנה כל-כך פשוט לבנות רציף, או אפילו מסילה פנויה, באורך של 300 מטר (בערך אורך של 5 מערכים). כמובן שהמרחק בין הדלת הראשונה לאחרונה הוא קטן מ-300 מטר, בגלל שהן בקצוות הפנימיים של הקרונות החיצוניים, אבל עדיין זו בעיה לעצור את הקרונוע בדיוק בנקודה המתאימה, בגלל אורך המסילות בין המסוטים. בכל מקרה, השאיפה של הרכבת היא לרציפים באורך 250 מטר היכן שאפשר, ובאמת עשו הארכות בשנים האחרונות בכל תחנות קו החוף, בתחנת תל אביב מרכז וכיום בתחנת תל אביב השלום. הפתרון, לדעתי, צריך להיות בבקרה אלקטרונית - האפשרות לפתוח באופן בררני את דלתות הרכבת. כמובן שעדיין צריך ליידע מראש את הנוסעים, כדי שלא יעכבו את הרכבת בעת ירידתם. לא ניתן לחבר את מערכי הקומתיים לקרונועים מפני שמערכי הקרונועים הם בעלי מצמד (חיבור) אוטומטי מסוג מסוים (Scarfenberg) בעוד שלקטרים ולקרונות הקומתיים יש מצמדים ידניים לפי תקן UIC. אני גם לא רואה תועלת בזה - יותר פשוט לחבר יחד שתי רכבות קומתיים, עם שני קטרים (או אחד, כמו שניסו בזמנו ברכבת בלא הצלחה יתרה).
תחנות קצרות -פתרון בן 60 שנה
ב London Underground Northern Line תחנת Bank בעלת רציפים קצרים יותר ואי אפשר להרחיב. בנסיעה צפונה מאז שנות ה 40 2 זוגות הדלתות בקרון הראשון לא נפתחות בתחנה. עד 1996 זה נשלט על ידי ה Guard, והיום על ידי הנהג. כך שניתן לעשות דברים כאילו - יש מספיק נסיון תפעולי! Yoram
 

david80

Member
נצל"ש - תחנת הראשונים - בזבוז!

אורך רכבות ואורך טווח התכנון
היום ראיתי מחזה שפשוט גרם לי לגיחוך וגם קצת כעס. לתחנת האוניברסיטה הגיעה מצפון רכבת המורכבת מחמישה מערכי IC3. הרכבת היתה ארוכה מדי והמערך האחרון עמד מחוץ לרציף. אז הדלתות נפתחו והיו כמה פקחים שדאגו שאנשים לא יעברו דרכן. אז אני מבין שברכבת לא יודעים לתכנן לטווח ארוך. תחנת האוניברסיטה עדיין לא הושלמה וכבר הרציף קצר מדי... אז יש לי שתי שאלות: 1. האם יש כוונה להאריך את הרציף (ועוד רציפים שבהם יש בעיה דומה)? 2. אם באמת צריך להאריך את הרכבת בגלל עומס הנוסעים, האם ניתן לחבר מערכי IC ומערכים דו קומתיים לרכבת אחת וכך להגדיל את הקיבולת לגובה ולא לאורך?
נצל"ש - תחנת הראשונים - בזבוז!
ביום שני נסעתי ברכבת לראשל"צ, ירדתי מהרכבת, והתחלתי לצעוד ברגל לכיוון העיר (רחוב הרצל), גיליתי דבר אחד: התחנה פשוט נמצאת מחוץ לעיר, מלבד הכביש עצמו, חצי קילומטר של עפר ועשבים מפרידים בין התחנה היפה והמושקעת לבין הבית הקרוב ביותר בעיר ראשל"צ! האם ידוע לכם למה לא הניחו את המסילה חצי ק"מ צפונית יותר כך שהגישה אליה תהיה נוחה גם ברגל ולא רק במכונית? האם לפחות מתכננים להרחיב את הערים ראשל"צ ונס ציונה לכיוון המסילה (הקמת שכונת מגורים, בתי עסק ומקומות בילוי) מה שיגדיל את תועלת התחנה? האם הרכבת הקלה (הקו הירוק של נתע) תעבור בתחנת הראשונים? גולשים יקרים, אני מרגיש די פסימי לגבי מדיניות פיתוח הרכבות (בעיקר במרכז הארץ), בגלל התנגדות התושבים עוברת הרכבת ליד שומקום, אגב, חשבתי לעצמי ש'קשה להניח מסילות ליד שכונות מגורים אבל לא קשה לתכנן שכונות מגורים ליד מסילות', אבל לא!!! מה מתוכנן ב-90% מתוואי המסילות בגוש דן? כבישים מהירים!!! מה שירחיק מאיזורי הרכבת את כרישי הנדל"ן! בקיצור, הרכבות יהיו מלאות רק בשעות העומס, והרי בשעות הקטנות יעדיף הציבור לנסוע במכוניות, מוניות ואוטובוסים, לא חבל על ה-24 מיליארד ש"ח?
 

luckydude

Active member
לא הניחו את המסילה יותר צפונה כי

נצל"ש - תחנת הראשונים - בזבוז!
ביום שני נסעתי ברכבת לראשל"צ, ירדתי מהרכבת, והתחלתי לצעוד ברגל לכיוון העיר (רחוב הרצל), גיליתי דבר אחד: התחנה פשוט נמצאת מחוץ לעיר, מלבד הכביש עצמו, חצי קילומטר של עפר ועשבים מפרידים בין התחנה היפה והמושקעת לבין הבית הקרוב ביותר בעיר ראשל"צ! האם ידוע לכם למה לא הניחו את המסילה חצי ק"מ צפונית יותר כך שהגישה אליה תהיה נוחה גם ברגל ולא רק במכונית? האם לפחות מתכננים להרחיב את הערים ראשל"צ ונס ציונה לכיוון המסילה (הקמת שכונת מגורים, בתי עסק ומקומות בילוי) מה שיגדיל את תועלת התחנה? האם הרכבת הקלה (הקו הירוק של נתע) תעבור בתחנת הראשונים? גולשים יקרים, אני מרגיש די פסימי לגבי מדיניות פיתוח הרכבות (בעיקר במרכז הארץ), בגלל התנגדות התושבים עוברת הרכבת ליד שומקום, אגב, חשבתי לעצמי ש'קשה להניח מסילות ליד שכונות מגורים אבל לא קשה לתכנן שכונות מגורים ליד מסילות', אבל לא!!! מה מתוכנן ב-90% מתוואי המסילות בגוש דן? כבישים מהירים!!! מה שירחיק מאיזורי הרכבת את כרישי הנדל"ן! בקיצור, הרכבות יהיו מלאות רק בשעות העומס, והרי בשעות הקטנות יעדיף הציבור לנסוע במכוניות, מוניות ואוטובוסים, לא חבל על ה-24 מיליארד ש"ח?
לא הניחו את המסילה יותר צפונה כי
התכנון הוא שהמסילה אמורה להיות בסוף משולבת בין המסלולים של כביש 431. יש לזכור גם שהמסילה תעזוב את כביש 431 קצת יותר מערבה מראשונים לכיוון מחלף גן רווה, שם תהיה לה תחנה בצמוד למרכז התחבורתי ומשם תמשיך ותתחבר למסילה בתחנת משה דיין כך שבסוף יהיו כמה תחנות ברשל"צ ולא רק אחת כמו היום. "בצד השני" של המסילה היא תגיע כל הדרך למודיעין (כולל מעבר מעל הקו לב"ש ומעבר לקו המהיר לירושליים, אם אי פעם ייבנה).
 

amirv

New member
אתה צודק

לא הניחו את המסילה יותר צפונה כי
התכנון הוא שהמסילה אמורה להיות בסוף משולבת בין המסלולים של כביש 431. יש לזכור גם שהמסילה תעזוב את כביש 431 קצת יותר מערבה מראשונים לכיוון מחלף גן רווה, שם תהיה לה תחנה בצמוד למרכז התחבורתי ומשם תמשיך ותתחבר למסילה בתחנת משה דיין כך שבסוף יהיו כמה תחנות ברשל"צ ולא רק אחת כמו היום. "בצד השני" של המסילה היא תגיע כל הדרך למודיעין (כולל מעבר מעל הקו לב"ש ומעבר לקו המהיר לירושליים, אם אי פעם ייבנה).
אתה צודק
גם אני שמתי לב לזה שהרכבת בנויה על טהרת הרכב הפרטי, ככל שהחניון גדול יותר התחנה מוצלחת יותר, והיא רחוקה ממרכזי הערים גם במקומות שבהם היה קל לעשות זאת (אשדוד ואשקלון הן דוגמה טובה לכך) למזלנו לפחות בערים הגדולות התחנות כן מגיעות/יגיעו למרכז העיר. חצי נחמה.
 

אביב ש

New member
אל תדאג, ראשון לציון תגיע גם לשם..

נצל"ש - תחנת הראשונים - בזבוז!
ביום שני נסעתי ברכבת לראשל"צ, ירדתי מהרכבת, והתחלתי לצעוד ברגל לכיוון העיר (רחוב הרצל), גיליתי דבר אחד: התחנה פשוט נמצאת מחוץ לעיר, מלבד הכביש עצמו, חצי קילומטר של עפר ועשבים מפרידים בין התחנה היפה והמושקעת לבין הבית הקרוב ביותר בעיר ראשל"צ! האם ידוע לכם למה לא הניחו את המסילה חצי ק"מ צפונית יותר כך שהגישה אליה תהיה נוחה גם ברגל ולא רק במכונית? האם לפחות מתכננים להרחיב את הערים ראשל"צ ונס ציונה לכיוון המסילה (הקמת שכונת מגורים, בתי עסק ומקומות בילוי) מה שיגדיל את תועלת התחנה? האם הרכבת הקלה (הקו הירוק של נתע) תעבור בתחנת הראשונים? גולשים יקרים, אני מרגיש די פסימי לגבי מדיניות פיתוח הרכבות (בעיקר במרכז הארץ), בגלל התנגדות התושבים עוברת הרכבת ליד שומקום, אגב, חשבתי לעצמי ש'קשה להניח מסילות ליד שכונות מגורים אבל לא קשה לתכנן שכונות מגורים ליד מסילות', אבל לא!!! מה מתוכנן ב-90% מתוואי המסילות בגוש דן? כבישים מהירים!!! מה שירחיק מאיזורי הרכבת את כרישי הנדל"ן! בקיצור, הרכבות יהיו מלאות רק בשעות העומס, והרי בשעות הקטנות יעדיף הציבור לנסוע במכוניות, מוניות ואוטובוסים, לא חבל על ה-24 מיליארד ש"ח?
אל תדאג, ראשון לציון תגיע גם לשם..
השטחים סביב החנייה עם עוד שטחים של העיר, שיש לה עתודות שטח אדירות יחסית למיקום שלה, למרות שכבר ניצלה שטחים אדירים בשנים האחרונות. בעתיד בהחלט יבנו גם באיזור זה, ובכלל איזור מזרח העיר יתפתח לא פחות מאיזור מערב העיר עם פנויו הצפוי של מחנה צריפין הענקי היושב על חלק משטחי העיר. המסילה נמצא איפה שהיא נמצאת בעיקר כי היא אמורה לעבור בין נתיבי הכביש המהיר ראשל"צ- מודיעין, שעובר בדיוק שם (שדרות נים- מיניסטר היום). וגם כך- לא נראה לי שתחנת הרכבת הזאת לא רווחית, והיא בכל זאת משרתת חלק גדול מאוכלוסיית העיר. עם המשך המסילה מערבה, הביקוש עוד יגבר בהרבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה